סגור
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי (צילום: KHAMENEI.IR / AFP)

דיווח שוטף
ניו יורק טיימס: "חמינאי הורה לתקוף ישירות את ישראל"

נתניהו בהצהרה לתקשורת אחרי החיסולים בטהרן ובביירות: "הנחתנו מכות מחץ על ציר הרשע, אנחנו ערוכים לכל תרחיש ונעמוד מלוכדים מול כל איום"; ארה"ב העלתה את אזהרת המסע גם לצפון ישראל: "הפעילויות העוינות נמשכות"

22:16 - ניו יורק טיימס: "חמינאי הורה לתקוף ישירות את ישראל". המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, הוציא הוראה לפגוע ישירות בישראל, כנקמה על חיסולו בטהרן של איסמעיל הנייה. כך פורסם ב"ניו יורק טיימס", מפי שלושה גורמים איראניים שתודרכו על הפקודה.
חמינאי, כך דווח, נתן את ההוראה בישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, זמן קצר לאחר שאיראן הודיעה על מותו של הנייה. כך אמרו שלושת הגורמים האיראנים, ששניים מהם חברים במשמרות המהפכה, וביקשו להישאר בעילום שם.
לא ברור באיזו עוצמה איראן תגיב, והאם היא תחליט על תקיפה מדודה כדי להימנע מהסלמה. מפקדי הצבא של איראן שוקלים תקיפה נוספת של מל"טים וטילים על מטרות צבאיות בסביבת תל אביב וחיפה, אך מקפידים להימנע מתקיפת מטרות אזרחיות, לפי הגורמים האיראניים. אחת מהאפשרויות שנבחנת היא מתקפה מתואמת איראן ומחזיתות אחרות שבהן נמצאים שלוחיה, בהם תימן, סוריה ועיראק.
24 צפייה בגלריה
הפגישה בטהרן בין מנהיג איראן חמינאי לבין יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה יום לפני שחוסל
הפגישה בטהרן בין מנהיג איראן חמינאי לבין יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה יום לפני שחוסל
הפגישה בטהרן בין מנהיג איראן חמינאי לבין יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה יום לפני שחוסל
( צילום: REUTERS )

21:31 - ארה"ב העלתה את אזהרת המסע גם לצפון ישראל: "הפעילויות העוינות נמשכות". בהמשך להעלאת אזהרת המסע שפרסמה ארה"ב לאזרחיה ללבנון, מחלקת המדינה האמריקנית העלתה לדרגה הגבוהה ביותר את אזהרת המסע גם לצפון ישראל במרחק עד ארבעה קילומטרים מהגבול עם לבנון וסוריה. בהודעה נכתב כי "בשל הפעילויות העוינות הנמשכות בין ישראל וחיזבאללה, אנו ממליצים מאוד לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאזור. מתקפות טילים וכטב"מים ממשיכות להשפיע על האזור באופן יומיומי, והביאו להרוגים. הרשויות בישראל כבר הגבילו את הגישה לאזורים אלו". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:12 - נתניהו: "הנחתנו מכות מחץ על ציר הרשע". ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ד') הצהרה מיוחדת, כשברקע כוננות השיא בעקבות איומי הנקמה של איראן אחרי חיסולו הלילה של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן ועל רקע החשש מתגובת חיזבאללה על חיסולו של בכיר ארגון הטרור פואד שוכר בביירות אמש. נתניהו דיבר מעט אחרי כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני שנמשך שעתיים וחצי, ואחרי הצהרתו כינס התייעצות ביטחונית נוספת בהיקף מצומצם.כלכליסט העביר את ההצהרה בשידור חי.
"מאז תחילת המלחמה הבהרתי שאנו במאבק מול ציר הרשע של איראן, זו מלחמת קיום שאיראן מבקשת להדק סביב צווארנו", אמר נתניהו בפתח הצהרתו. הוא התייחס לחיסול אמש בביירות: "בתקיפה חיסלנו את סגנו של נסראללה שהיה אחראי על רצח הילדים ועל רצח ישראלים רבים אחרים. הוא היה אחראי למתקפה הבלתי פוסקת על אזרחינו בצפון, ואחד הטרוריסטים המבוקשים בעולם. ארה"ב שמה פרס של חמישה מיליון דולר על ראשו. הוא היה מעורב ברצח 241 חיילים אמריקנים ו-58 חיילים צרפתים בביירות. הוא היה גורם מרכזי בקשר בין איראן לחזיבאללה ואחראי על מערך הטילים שלה".
"לפני ימים אחדים בביקורי במקום הטבח מג'דל שמס וראיתי את עומק היגון", אמר נתניהו בהתייחסו לטבח שביצע חיזבאללה ביישוב הדרוזי שבו נרצחו 12 ילדים ונערים. "אמרתי לאחינו הדרוזים - 'אחים אנחנו'. יש בינינו ברית אחים והיא מתהדקת בימי יגון ואבל. סגרנו חשבון עם מוחסן ונסגור חשבון עם כל מי שפוגע בנו, כל מי שטובח בילדינו, כל מי שרוצח את אזרחינו, כל מי שפוגע במדינתנו - דמו בראשו".
נתניהו התייחס לתגובה הצפויה מצד חיזבאללה לחיסול. "אזרחי ישראל, ימים מאתגרים לפנינו", אמר. "מאז התקיפה בביירות נשמעים איומים מכל עבר. אנו ערוכים לכל תרחיש ונעמוד ממקודים ונחושים מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד על כל תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא". (איתמר אייכנר)


16:59 - דיווח: אותרה גופתו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר. ב"סקיי ניוז" בערבית דווח מפי מקורות, כי אותרה גופתו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר, שצה"ל אישר אמש שחיסל בדאחייה בביירות, והודעה נמסרה למשפחתו. (ליאור בן ארי)

24 צפייה בגלריה
בכיר חיזבאללה פואד שוכר חאג' מוחסן חוסל ב תקיפה צה"ל  ב דאחיה ב ביירות
בכיר חיזבאללה פואד שוכר חאג' מוחסן חוסל ב תקיפה צה"ל  ב דאחיה ב ביירות
שוכר שחוסל וזירת התקיפה
( צילום: AP/Hussein Malla)
16:57 - משלחת איראן לאו"ם: "נגיב על החיסול בפעולות מיוחדות, שיגרמו לחרטה". משלחת איראן לאו"ם איימה כי טהרן "תגיב על חיסול הנייה בפעולות מיוחדות שיגרמו לחרטה". כך צוטטה ב"סקיי ניוז" בערבית. (ליאור בן ארי)
16:52 - הרמטכ"ל בגבול הצפון: יש לנו ביטחון בכל המהלכים שמתוכננים קדימה, לא נחזור ל-6/10 מול חיזבאללה. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בתרגיל החטיבתי של חטיבת כפיר בגבול הצפון, שם אמר למפקדים וללוחמים: "אתמול הייתה לנו הזדמנות להרוג את מוחסן (פואד שוכר). מוחסן הוא הדמות הצבאית הכי בכירה בחיזבאללה, והוא גם בן אדם קרוב מאוד לנסראללה. הוא בעצם מסדר לו את כל הדברים הצבאיים, או סידר לו בלשון עבר. האיש הזה אחראי לכל מתן ההוראות, ל-12 ילדים שנהרגו בשבת אחר הצהריים במג'דל שמס, ולהרוג שהיה לנו אתמול בגושרים.
"יש לנו ביטחון במהלכים המתוכננים שלנו קדימה, כי הכוונה שלנו בחיזבאללה זה לא לחזור ל-6 באוקטובר. מוחסן לא יהיה, אבל גם אנחנו לא מוכנים שהמצב יחזור לנוכחות על הגבול, ל-200 מטר ממטולה, או משתולה, או מראש הנקרה. צה"ל יודע לפעול ולהגיע גם לחלון מסוים בשכונה בביירות, הוא יודע לתקוף גם בנקודה מסוימת בתת הקרקע, ואנחנו גם יודעים לצאת לתמרון פנימה חזק מאוד, ואתם השבוע מתאמנים על זה, והדבר הזה הוא יכולת מאוד חשובה".

24 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בצפון
הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בצפון
הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בצפון
(צילום: דובר צה"ל)

15:06 - למרות דברי בלינקן, איראן מאשימה: "ארה"ב אחראית לחיסול הנייה". משרד החוץ של איראן מסר כי טהרן "מדגישה שארה"ב אחראית לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה", על אף דברי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שאמר מוקדם יותר כי ארה"ב לא עודכנה מראש על החיסול ולא הייתה שותפה להתנקשות. "זה לא משהו שהיינו מודעים לו או מעורבים בו", אמר. (ליאור בן ארי)
14:34 - בסוריה מכחישים תקיפה בדמשק: "נשרף מחסן". אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי לא אירעה תקיפה באזור א-סיידה זיינב בדמשק, בירת סוריה, וכי מדובר ב"שריפת מחסן". (ליאור בן ארי)
14:19 - דיווחים על פיצוץ באזור דמשק. לפי דיווחים ראשוניים בכלי תקשורת ערביים, פיצוץ התרחש באזור א-סידה זינב שבבירת סוריה, דמשק. (ליאור בן ארי)
13:33 - בלינקן טוען שארה"ב לא עודכנה מראש על ההתנקשות בהנייה: "לא היינו שותפים". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי ארה"ב לא עודכנה מראש על חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, ולא לקחה חלק בהתנקשות. "זה לא משהו שהיינו מודעים לו או מעורבים בו", אמר.
24 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ב ביקור ב טוקיו יפן 28.7.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ב ביקור ב טוקיו יפן 28.7.24
בלינקן
(צילום: AP Photo/Hiro Komae)
12:55 - בישראל מעריכים, לאחר חיסול הנייה: המו"מ לעסקה ייעצר באופן מוחלט בטווח הקצר. בישראל מעריכים שבטווח הקצר ראש הלשכה המדינית של חמאס יביא לעצירה מוחלטת של המגעים לעסקת חטופים, ולו רק מפאת העובדה שאיסמעיל הנייה היה הגורם שאיתו המתווכות דיברו.
לכאורה, הנייה גם נחשב לגורם יותר מתון שדחף לעסקה, ואולם בישראל סברו שלא הוא באמת מקבל את ההחלטות אלא מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר.
בישראל העריכו שחמאס ימתין עם התשובה שלו למתווכות לאחר שקיבל את ההצעה הישראלית המעודכנת - מכיוון שארגון הטרור רוצה לראות כיצד תתפתח ההסלמה בחזית הצפונית מול החיזבאללה. כעת, לאחר החיסול של הנייה, יש להעריך שחמאס יעשה חישוב מחדש - ויצטרך להחליט על מחליף להנייה בניהול המגעים מול הקטארים והמצרים. (איתמר אייכנר)
24 צפייה בגלריה
תל אביב דיזינגוף יום מחאה ארצית בקריאה לעסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל
תל אביב דיזינגוף יום מחאה ארצית בקריאה לעסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל
מפגינים למען שחרור החטופים
(צילום: עוז מועלם)
12:49 - מצרים מצטרפת לגינויים: "לעצור את ההסלמה הישראלית המסוכנת". מצרים גינתה את חיסול פואד שוכר, מפקד חיזבאללה האחראי לטבח במג'דל שמס, וכן את זה של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ומסרה כי "הדבר עלול להצית עימות באזור שיביא להשלכות ביטחוניות קשות. מצרים הזהירה ממדיניות החיסולים ומהפרת ריבונותן של מדינות אחרות, וקראה למועצת הביטחון ולמעצמות בעלות השפעה לקבל אחריות ולעצור את ההסלמה המסוכנת במזרח התיכון". עוד נמסר כי "ההסלמה, לצד חוסר ההתקדמות במשא ומתן להפסקת אש, מגבירים את המורכבות של המצב ומצביעים על חוסר רצון ישראלי ברגיעה". (ליאור בן ארי)
24 צפייה בגלריה
עבד אל פאתח א-סיסי אסיסי א סיסי נשיא מצרים
עבד אל פאתח א-סיסי אסיסי א סיסי נשיא מצרים
נשיא מצרים א-סיסי
(צילום: Andy Rain/EPA/Bloomberg)
12:36 - סגן נשיא איראן: "אין לנו כוונה להסלים את הסכסוך". רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" ציטטה את סגן נשיא איראן שאמר בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה כי לטהרן "אין כוונה להסלים את הסכסוך". (ליאור בן ארי)
12:29 - גלנט אחרי החיסולים הדרמטיים: "לא רוצים מלחמה, אבל נערכים לכל האפשרויות". שר הביטחון יואב גלנט התייחס לחיסול בביירות, ואמר כי "הביצוע היה ממוקד, איכותי ומתוחם". לדבריו, "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אנחנו נערכים לכל האפשרויות. אנחנו נעשה את העבודה שלנו בכל הדרגים". (יואב זיתון)
24 צפייה בגלריה
יואב גלנט שר הביטחון
יואב גלנט שר הביטחון
גלנט
(צילום: שאול גולן)
12:28 - חמאס: טקס אשכבה להנייה יתקיים מחר בטהרן והוא ייקבר בקטאר. ארגון הטרור חמאס הודיע כי מחר יתקיים בטהרן טקס אשכבה לראש הלשכה המדינית איסמאעיל הנייה. לאחר מכן תועבר גופתו לדוחא בירת קטאר, שם תיערך לווייתו, ואז הוא יובא לקבורה בלוסייל שבקטאר.
12:05 - רמת הכוננות בנציגויות ישראל בעולם - זהה לזו שהייתה לאחר מתקפת 7 באוקטובר. רמת הכוננות בנציגויות ישראל בעולם הועלתה לרמה הגבוהה ביותר, זהה לזאת שהייתה מיד לאחר מתקפת 7 באוקטובר. עם זאת, פעילות הדיפלומטים הישראלים והנציגויות ממשיכה כסדרה, גם אם יש שיבושי שגרה. במסגרת הכוננות, מתקיים תגבור משמעותי של צוותי אבטחה בנציגויות. (איתמר אייכנר)
12:05 - הקבינט יתכנס בקריה בת"א בשעה 16:00. על רקע חיסול בכירי חמאס וחיזבאללה איסמעיל הנייה ופואד שוכר, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בקריה בתל אביב בשעה 16:00. (איתמר אייכנר)
24 צפייה בגלריה
קבינט המלחמה התכנס לאחר המתקפה האיראנית
קבינט המלחמה התכנס לאחר המתקפה האיראנית
הקבינט (ארכיון)
(צילום:עמוס בן גרשום, לע"מ)
11:55 - ראש ממשלת קטאר תוקף: איך התיווך יצליח אם צד אחד מתנקש בצד השני? ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני גינה את חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, ואמר כי "החיסולים וההסלמה מעלים את השאלה - כיצד ניתן לנהל משא ומתן כשצד אחד הורג את מי שהוא עושה איתו משא ומתן?". (ליאור בן ארי)
24 צפייה בגלריה
ראש ממשלת קטאר השייח מוחמד בן עבד רחמן אל ת'אני ב דאבוס
ראש ממשלת קטאר השייח מוחמד בן עבד רחמן אל ת'אני ב דאבוס
ראש ממשלת קטאר אל תאני
(צילום: AP /Markus Schreiber)
11:51 - משמרות המהפכה: לחיסול הנייה תהיה תגובה קשה וכואבת. בהתייחסות שנייה לחיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, משמרות המהפכה איימו כי "לפעולת הטרור של המשטר הציוני הפחדן תהיה תגובה קשה וכואבת מצד חזית ההתנגדות, במיוחד איראן". (ליאור בן ארי)
11:40 - הזרוע הצבאית של חמאס על חיסול הנייה: "האויב ישלם מחיר". גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אמרו כי "ההתנקשות באיסמעיל הנייה בלב טהרן היא אירוע משמעותי ומסוכן שיוביל את המערכת למקומות חדשים. האויב עשה טעות בהרחבת מעגל התוקפנות, התנקשות במנהיגי ההתנגדות בזירות שונות והפרת ריבונות מדינות האזור. האויב ישלם את המחיר על תוקפנותו בדמו בעזה, בגדה המערבית, בתוך ישותו, ובכל מקום שידי לוחמי הג'יהאד של עמנו מגיעות אליו".
11:29 - ארדואן תוקף, אחרי חיסול הנייה: "התנקשו באחי". נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף את ישראל בחריפות לאחר חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה: "אני מגנה בחריפות את ההתנקשות הבוגדנית באחי, זה מעשה נתעב שמטרתו לשבש את המטרה הפלסטינית, את ההתנגדות המפוארת של עזה ואת המאבק הצודק של הפלסטינים. יש לקוות שעם העמדה החזקה יותר של העולם האסלאמי וברית האנושות, הטרור שהטילה ישראל על האיזור שלנו, במיוחד הדיכוי ורצח העם בעזה, בהחלט יסתיים, והאזור שלנו ועולמנו ימצאו שלום". (ליאור בן ארי, איתמר אייכנר)
24 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: AP/Khalil Hamra)
11:14 - החות'ים מצטרפים לאיומי איראן: "מתאמים תגובה, חיסול הנייה חצה את כל הקווים האדומים". חבר הלשכה המדינית של החות'ים חזאם אל-אסד, הצטרף לאיומים מאיראן: "ישנו תיאום לגבי התגובה. היא תהיה מקיפה וגדולה בהרבה, בהתאם לגודל האירוע. החיסול של הנייה חצה את כל הקווים האדומים. האויב פתח את הקבר שלו". (ליאור בן ארי)
11:03 - חמינאי מאיים: "חובתנו לנקום את דמו של הנייה, שמת על אדמתנו". המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, איים כי הרפובליקה האיסלאמית תנקום בישראל על חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. "זו חובתה של איראן לנקום את דמו של הנייה, כי הוא מת מות קדושים על אדמתנו", אמר. "ישראל הביאה על עצמה את העונש החמור ביותר בתקיפה הזו". (ליאור בן ארי)
24 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
(צילום: West Asia News Agency/Handout via REUTERS)
10:58 - בעקבות חיסול הנייה: האבטחה על משלחת ישראל לפריז תוגברה. חיסולו של איסמעיל הנייה בטהרן, לצד חיסול בכיר החיזבאללה פואד שוכר בביירות, הובילו להערכות מצב בקרב גורמי הביטחון סביב אבטחת המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים בפריז - ול-ynet נודע כי שב"כ תיגבר את האבטחה של המשלחת. לכוח האבטחה של היחידה לאבטחת אישים ומשלחות של השב"כ נוספו מאבטחים נוספים שהוצמדו לחברי המשלחת בכפר האולימפי ובמתקנים המרוחקים ממנו, ההנחיות לחברי המשלחת הוחמרו וכן תוגברה האבטחה של הכוחות המקומיים שמספקים מעטפת רחבה לצד האבטחה הישראלית. (נדב צנציפר, פריז)
24 צפייה בגלריה
מחאה נגד ישראל ב אולימפיאדת פריז 27.7.24
מחאה נגד ישראל ב אולימפיאדת פריז 27.7.24
מחאה נגד ישראל באולימפיאדת פריז
(צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
10:53 - ירדן: "חיסול הנייה - פשע הסלמה שידחוף ליותר מתח וכאוס". משרד החוץ הירדני הצטרף לגינויים הערביים האחרים, ומסר כי חיסולו של איסמעיל הנייה הוא "פשע הסלמה שידחוף ליותר מתח וכאוס". במקביל, שר החוץ הטורקי הביע תנחומים בפני חמאס על החיסול. (ליאור בן ארי)
10:32 - גורמים איראניים: חיסול הנייה הוא מכה אדירה למוניטין הביטחוני של איראן. כתבת ניו יורק טיימס פרנז פאסיהי דיווחה כי גורמים רשמיים איראנים בהלם מוחלט בגלל ההתנקשות בהנייה, מכיוון שזה גם נותן מכה אדירה למוניטין הביטחוני של איראן בזמן שהיא רוצה להקרין כוח באזור. הטלוויזיה הממלכתית האשימה את ישראל.


10:27 - חוסלה חוליית מחבלים שהטמינה מטענים במרכז הרצועה. דובר צה"ל מסר כי כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 בפיקוד אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב תל אל-סולטן ברצועת עזה, בפשיטות על תשתיות טרור באופן ממוקד וחיסול מחבלים. במקביל, כוחות אוגדה 252 פועלים במרכז הרצועה. הכוחות מבצעים פשיטות ממוקדות ומשמידים תשתיות טרור. במהלך הפעילות הלוחמים זיהו חוליית מחבלים מטמינה מטענים במרחב במטרה לפגוע בכוחות. כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את החוליה. עוד הוסיף דובר צה"ל כי לאורך היממה האחרונה כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: תשתיות טרור, מחבלים, פירים תת קרקעיים, עמדות ומבנים צבאיים.

10:26 - סין גינתה את חיסול הנייה: "עלול להוביל לאי-יציבות נוספת באזור". סין גינתה בחריפות את חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן. משרד החוץ במדינה מסר כי סין "מתנגדת להתנקשות באופן נחרץ ומגנה אותה. התקרית הזו עלולה להוביל לאי-יציבות נוספת באזור".
10:14 - ברקע החיסולים: נתניהו יכנס הערכת מצב, ישראל מגבירה כוננות בכל הנציגויות בעולם. לאחר חיסול בכירי חמאס וחיזבאללה איסמעיל הנייה ופואד שוכר, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון. במקביל, ישראל מגבירה את הכוננות בכל נציגויות ישראל בעולם, וכן הוגברה הכוננות במוסדות יהודים וקהילות יהודיות.
24 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נאום נואם קונגרס ארה"ב וושינגטון ראש הממשלה
בנימין נתניהו נאום נואם קונגרס ארה"ב וושינגטון ראש הממשלה
נתניהו
(צילום: Drew ANGERER / AFP)
10:11 - נשיא איראן: "נגן על הטריטוריה שלנו"; גם סין מגנה את החיסול. נשיא איראן מסעוד פזשכיאן אמר כי מדינתו מתאבלת על מות הנייה והוסיף: "איראן תגן על הטריטוריה שלה ועל כבודה ותגרום לפולשים הטרוריסטים להצטער על מעשיהם הפחדניים".
24 צפייה בגלריה
נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן טקס השבעה
נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן טקס השבעה
נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן בטקס ההשבעה
(צילום: EPA-EFE/ABEDIN TAHERKENAREH)
09:57 - דיווח: הלווייתו של הנייה תתקיים בדוחא. ערוץ "אל חדת'" הסעודי דיווח כי הלווייתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה תתקיים בבירת קטאר, דוחא, ביום שישי הקרוב. (ליאור בן ארי)
09:54 - קטאר מגנה את חיסול הנייה: "פשע מתועב". משרד החוץ הקטארי גינה את ההתנקשות בראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה: "פשע מתועב, הסלמה מסוכנת והפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי וזכויות האדם". עוד הוסיף המשרד כי "ההתנקשות בהנייה והפגיעה של ישראל באזרחים בעזה יובילו לגלישה של האזור לאלימות ולהתערערות ההזדמנויות לשלום".
09:31 - חיזבאללה: "מות הנייה יוסיף לנחישותם ועקשנותם של לוחמי הג'יהאד". חיזבאללה פרסם הודעת אבל על מותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה, ואמר כי מותו "יוסיף לנחישותם ועקשנותם של לוחמי הג'יהאד בכל הזירות להמשיך בדרך הג'יהאד".
09:29 - המרחב האווירי בצפון נסגר; הפעילות בנתב"ג מתנהלת כסדרה. ישראל סגרה את המרחב האווירי בקו של חדרה וצפונה ברקע תקיפת חיל האוויר אמש ברובע הדאחייה בביירות שבה חוסל בכיר חזבאללה פואד שוכר. חרף סגירת המרחב האווירי בצפון, הפעילות בנמל התעופה בן גוריון מתנהלת כסדרה עם המלצה לנוסעים לעקוב אחר שינויים אפשריים בלוח הטיסות.
המרחב האווירי שנסגר בצפון ממילא לא משמש את קווי הטיסות הבינלאומיות לנתב"ג וממנו, והגבלות הטיסה בו צפויות להימשך, לפחות לפי שעה, ליממה הקרובה. היום אמורים לעבור בנתב"ג כ-63 אלף נוסעים במסגרת למעלה מ-370 טיסות בינלאומיות, נכנסות ויוצאות. (יובל אזולאי)
09:24 - איראן ממשיכה באיומים: "חיסול הנייה - הימור מסוכן". רשת "נורניוז", המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים, תקפה כי חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה הוא "הימור מסוכן". "חציית קו אדום איראני תמיד עלתה ביוקר לאויב", איימו. (ליאור בן ארי)
09:21 - ר"מ לבנון גינה את חיסולי בכירי חמאס וחיזבאללה: "עברנו למצב של סכנה גלויה". ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, גינה את חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר, ואמר כי "המצב עבר מעימותים לסכנה גלויה. אנו מגנים בחריפות את התקיפה ומזהירים מהחמרה". מיקאתי גינה גם את חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן: "זו סכנה חמורה. על העולם לאלץ את ישראל לעצור את האש ולציית להחלטות ולחוקים בינלאומיים". (ליאור בן ארי)
24 צפייה בגלריה
נג'יב מיקאתי ראש ממשלה מיועד לבנון
נג'יב מיקאתי ראש ממשלה מיועד לבנון
ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי
(צילום: EPA)
09:06 - איראן: הנייה חוסל ב"מעון מיוחד לגיבורי מלחמה". בתקשורת הממלכתית של איראן דווח כי הנייה שהה ב"מעון מיוחד" המיועד ל"גיבורי מלחמה". (עינב חלבי)
08:57 - איראן על חיסול הנייה: תהיה תגובה, זה בלתי-נמנע. דובר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני התייחס לחיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, ותקף כי "רצח הנייה הוא מעשה פחדני, ומבצעיו יזכו לתגובה. תתקיים ישיבת חירום בנושא". (ליאור בן ארי)
08:57 - מקור בחמאס: מנהיג הג'יהאד זיאד נחאלה היה בקומה אחרת במבנה בו הותקף הנייה. מקור בחמאס מסר ל"אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי כי מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה והמשלחת שאיתו היו בקומה אחרת במבנה בו הותקף ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה. הם שהו בבית הארחה של משמרות המהפכה בטהרן.
24 צפייה בגלריה
מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה 14.4.23
מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה 14.4.23
זיאד נחאלה
(צילום: REUTERS/Thaier Al-Sudani)
08:51 - הוארך מעצר 8 מהחשודים בפרשת ההתעללות המינית במחבל בשדה תימן. בית הדין הצבאי קיבל את בקשת התביעה הצבאית והאריך עד ליום ראשון את מעצרם של שמונה מהחשודים בפרשת ההתעללות המינית במחבל הנוחבה בשדה תימן. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי בהחלטתו קבע בית הדין כי הוצגו בפניו ראיות המבססות חשד סביר כי הפגיעה בעצור התרחשה על-ידי העצורים. עוד נקבע בהחלטה כי "חל איסור לפגוע שלא בצורך בעצורים, תהיה חומרת פשעיהם גדולה כפי שתהא, כך מחייב החוק וכך מחייבים ערכי צה״ל". חשוד נוסף שוחרר אמש ללא תנאים מגבילים. (יואב זיתון)
24 צפייה בגלריה
מחאה ב בית ליד ליד מתקן כליאה שדה תימן
מחאה ב בית ליד ליד מתקן כליאה שדה תימן
המפגינים בשדה תימן, שלשום
(צילום: יריב כץ)
08:40 - דיווח לבנוני: חיסול הנייה באיראן - באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת. מקור איראני אמר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן "בוצע באמצעות טיל ששוגר ממדינה למדינה, ולא מתוך איראן". (ליאור בן ארי)
08:31 - חיזבאללה בהודעה ראשונה אחרי חיסול בכיר הארגון: "ממתינים לתוצאות לגבי גורלו". בהודעה ראשונה מאז חיסולו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר, ארגון הטרור מסר כי "אתמול ישראל תקפה את הדאחייה של ביירות. היא כיוונה לבניין מגורים באחת השכונות, מה שהוביל למותם של כמה אזרחים ולפציעתם של אחרים, ולהרס גדול של כמה קומות במבנה". בחיזבאללה אישרו כי שוכר "נכח בבניין", אך בניגוד להצהרת צה"ל כי הוא חוסל, טענו כי "אנו עדיין ממתינים לתוצאות לגבי גורלו של מנהיג הג'יהאד הגדול ואזרחים נוספים שהיו במקום".
08:30 - משרד החוץ האיראני: "דמו של הנייה לא יהיה לשווא". משרד החוץ האיראני הגיב לאחר חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס כי "דמו של הנייה לא יהיה לשווא". שר החוץ האיראני הוסיף כי "ההתנקשות בהנייה תחזק את קשרינו עם פלסטין וההתנגדות".
08:17 - טורקיה גינתה את חיסול הנייה, רוסיה: "רצח פוליטי בלתי מתקבל על הדעת". משרד החוץ הרוסי גינה את חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, ותקף כי מדובר ב"רצח פוליטי בלתי מתקבל על הדעת". גם משרד החוץ הטורקי גינה את ההתנקשות, והאשים כי "התקיפה הזאת נועדה להרחיב את היקף המלחמה בעזה לרמה אזורית".
24 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
(צילום: avriil GRIGOROV/AFP)
08:12 - גורם איראני: "הגופים הביטחוניים יחליטו על אסטרטגיית התגובה שלנו לחיסול הנייה". גורם איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הגופים הביטחוניים" ברפובליקה האיסלאמית יחליטו על "אסטרטגיית התגובה שלנו" לחיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן.
24 צפייה בגלריה
מימין ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה משתתף בטקס השבעת הנשיא האיראני ב טהרן איראן 30.7.24
מימין ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה משתתף בטקס השבעת הנשיא האיראני ב טהרן איראן 30.7.24
הנייה בטקס השבעת הנשיא האיראני, אתמול
(צילום: Iran's Presidency /WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
08:04 - צה"ל מקיים הערכת מצב, בצל חיסול הנייה: "אין שינויים במדיניות בעורף". על רקע חיסול בכיר חמאס איסמעיל הנייה ו"רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר, בצה"ל עדכנו כי בעת זו אין שינויים במדיניות ההתגוננות בעורף. "בשעה זו צה"ל מקיים הערכת מצב. במידה ויוחלט על שינוי כלשהו, נעדכן את הציבור באופן מיידי בפלטפורמות של צה״ל ופיקוד העורף. יש להישאר מעודכנים ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף", נמסר. (יואב זיתון)
08:03 - מזכיר ההגנה האמריקני, אחרי החיסולים: "נעזור להגן על ישראל, אם תותקף". על רקע חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ו"רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר, מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין אמר כי "אני לא חושב שמלחמה במזרח התיכון היא בלתי נמנעת", אך ציין כי "אם ישראל תותקף, נעזור להגן עליה".
24 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין ב קריה ב תל אביב 18.12.23 מלחמת עזה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין ב קריה ב תל אביב 18.12.23 מלחמת עזה
אוסטין ונתניהו, בדצמבר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
07:55 - איראן בכינוס חירום במעונו של חמינאי, אחרי חיסול הנייה על אדמתה. בעקבות חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, המועצה האיראנית העליונה לביטחון לאומי מתכנסת בנוכחות מפקד כוח קודס במעונו של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. (ליאור בן ארי)
07:50 - מטרה אווירית חשודה יורטה בדרכה מלבנון. דובר צה"ל עדכן כי מוקדם יותר לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה מלבנון לשטח הארץ. בצה"ל הדגישו כי המטרה לא חצתה לשטח הארץ, ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות. (יואב זיתון)
07:45 - שערי צדק: מצב הפצוע בפיגוע ביו"ש בינוני ויציב. בית החולים שערי צדק שבירושלים עדכן כי הפצוע בפיגוע ליד חברון הובא ליחידת הטראומה במרכז הרפואי. מבית החולים נמסר כי מצבו בינוני ויציב. מוקדם יותר נמסר ממד"א כי הוא נפצע באורח קשה. (גלעד כהן)
07:40 - הג'יהאד האיסלאמי מגיב על חיסול מנהיג חמאס: "מות הנייה לא ירתיע את עמנו". בג'יהאד האיסלאמי גינו את חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, ומסרו כי "התנועה אבלה עם העם הפלסטיני ועם האומה הערבית והאיסלאמית על מות המנהיג הלאומי הגדול וראש תנועת חמאס, השהיד איסמעיל הנייה. ההתנקשות שביצע האויב הפושע נגד סמל ההתנגדות לא ירתיע את עמנו מהמשך ההתנגדות כדי לשים קץ לפשע הציוני, שחרג מכל גבול". (עינב חלבי)
07:35 - אבו מאזן מגנה את חיסול הנייה: "מעשה פחדני". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה בחריפות את חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, וכינה אותו "מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת". מלשכתו נמסר: "אבו מאזן קורא לעם הפלסטיני ולכוחות של העם לאחדות, סבלנות ואיתנות מול הכיבוש הישראלי". (עינב חלבי)
24 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן
(צילום: AFP)
07:09 - הפיגוע ביו"ש: המחבל נמלט לאחר שנורה ע"י לוחמת, ברכבו אותרו אקדח וסכין. המחבל שביצע את הפיגוע סמוך לחברון נמלט לאחר שנורה על-ידי לוחמת שהייתה בנקודה, ונפצע ככל הנראה באורח לא ידוע. בתוך רכבו של המחבל אותרו אקדח וסכין. (אלישע בן קימון)
06:59 - צה"ל: "הלוחמים פתחו במרדף אחרי המחבל שנמלט מזירת הפיגוע סמוך לחברון". דובר צה"ל עדכן על הפיגוע שאירע סמוך לחברון, ומסר כי "הלוחמים פתחו במרדף אחר המחבל שנמלט מהמקום ובמקביל חוסמים צירים במרחב". עוד נמסר מצה"ל כי "מחבל חמוש באקדח הגיע ברכבו לציר העוקפים שבחטיבת יהודה ופתח בירי לעבר אזרח ישראלי שהיה במקום. לאחר מכן, יצא המחבל מרכבו ודקר את האזרח. כוחות צה"ל העניקו לאזרח טיפול בשטח והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים על ידי מד"א". (אלישע בן קימון)
06:51 - הפצוע בפיגוע ליד חברון במצב קשה, נדקר בפלג גופו העליון. בפיגוע בין בית ענון לקריית ארבע נפצע קשה גבר כבן 50 מדקירה צוות מד"א פינה אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהוא בהכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. (אלישע בן קימון)
24 צפייה בגלריה
זירת זירה פיגוע צומת העוקפים גבר נדקר דקירה כביש 60
זירת זירה פיגוע צומת העוקפים גבר נדקר דקירה כביש 60
זירת הפיגוע
(צילום: דוברות מד"א)
06:30 - צה"ל: דיווח על פיגוע ירי באזור חברון. דובר צה"ל עדכן כי התקבל דיווח על פיגוע ירי בצומת העוקפים שבין קריית ארבע לבית ענון. לפי החשד, מחבל ירה לעבר רכב ישראלי ולאחר מכן תקף את הנהג, כבן 40, דקר אותו בידו ובראשו ופצע אותו בינוני.
05:54 - חמאס: איסמעיל הנייה חוסל ב"תקיפה ציונית" במקום מגוריו בטהרן. הטלוויזיה האיראנית דיווחה כי ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ושומר הראש שלו נהרגו לאחר שמגוריהם בטהרן נפגעו. מעט לאחר מכן אישר זאת חמאס: "המנהיג האח, השהיד, הלוחם איסמעיל הנייה, מנהיג התנועה, מת כתוצאה מתקיפה ציונית בוגדנית על מקום מגוריו בטהרן, לאחר שהשתתף בטקס השבעתו של הנשיא האיראני החדש", נכתב בהודעה. (עינב חלבי)
24 צפייה בגלריה
מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה
מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה
מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה
(צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
04:15 - משרד הבריאות של לבנון: 4 הרוגים ו-74 פצועים בתקיפה הישראלית בביירות. משרד הבריאות של לבנון מסר כי ארבעה בני אדם נהרגו ו-74 נפצעו בתקיפה בביירות, שבה חוסל בכיר חיזבאללה פואד שוכר, "נמשכים החיפושים אחר נעדרים". כך דיווחה רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה.
02:04 - הבית הלבן: "לישראל זכות להגן על עצמה, נמשיך לעבוד על פתרון דיפלומטי". המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן התייחסה לחיסולו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות, ומסרה: "המחויבות שלנו לביטחון ישראל עשויה מברזל ובלתי מעורערת נגד כל האיומים הנתמכים על ידי איראן, כולל חיזבאללה". כמו כן, צוין בהודעה הרשמית כי "המתקפה של חיזבאללה בסוף השבוע, שבו נהרגו 12 ילדים ונערים ששיחקו כדורגל, היה מחריד. לישראל יש זכות להגן על עצמה מפני האיומים הקשים העומדים בפניה. במקביל, ארצות הברית ממשיכה לעבוד על פתרון דיפלומטי לסיים את ההתקפות הנוראיות הללו ולאפשר לאזרחים משני הצדדים לחזור בבטחה לבתיהם". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
23:58 - צה"ל: חוסל פואד שוכר, "המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה". צה"ל הודיע רשמית על חיסולו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר, המכונה חאג' מוחסן. לפי דובר צה"ל, מוחסן הוא המפקד הצבאי הבכיר ביותר חיזבאללה, וראש המערך האסטרטגי של הארגון. נמסר כי "במבצע חיסול ממוקד מטוסי קרב תקפו בביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן. מוחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה". (יואב זיתון)
24 צפייה בגלריה
פואד שוכר חאג' מוחסן חוסל חיסול בכיר חיזבאללה מלחמה תקיפה צה"ל חיל האוויר
פואד שוכר חאג' מוחסן חוסל חיסול בכיר חיזבאללה מלחמה תקיפה צה"ל חיל האוויר
פואד שוכר