סגור
תורים ב נתב"ג
תורים בנתב"ג (צילום: דני שדה)

מענק כספי וטיסות חינם: האם הסכם השכר החדש יפתור את המחסור במאבטחים ברש"ת

על פי ההסכם הקיבוצי החדש, תנאי העסקת המאבטחים ברשות שדות התעופה ישופרו. בין היתר תקופת הוותק לקבלת קרנות השתלמות תקוצר, כל מאבטח יקבל מענק חד פעמי של 6,000 שקל, וגם מתנות בחגים וטיסה בחינם - בכל 3 שנים. ברש"ת מקווים שההסכם ישפר את האטרקטיביות של תפקידי הביטחון

תנאי העסקת המאבטחים ברשות שדות התעופה ישופרו, תקופת הוותק לקבלת קרנות השתלמות תקוצר, כל מאבטח יקבל מענק חד פעמי של 6,000 שקל, מתנות בחגים וטיסה בחינם – כך סוכם בתום משא ומתן ממושך שארך כשנה בין ועד עובדי רשות שדות התעופה, ההסתדרות והנהלת הרשות ומשרד האוצר.
ההסכם הקיבוצי החדש אמור לשפר את מבנה השכר של אנשי הביטחון המועסקים ברשות, שעד כה קיבלו שכר מינימום ועליו תוספות שהגדילו את שכר הנטו שלהם. מתוקף ההסכם, תוספות אלה יכללו בהפרשות הפנסיוניות שלהם, באופן שאמור להגדיל אותן בעד 33%. העלאת השכר אמורה להשפיע על ערך השעות הנוספות של עובדי הביטחון ועל זכויותיהם הפנסיוניות. בנוסף, הם יהיו זכאים למענק חד פעמי של כ-6,000 שקל לפי הסכם המסגרת שנחתם בשנה שעברה במגזר הציבורי.
הטבות נוספות שלהן יהיו זכאים עובדי הביטחון ברשות כוללות נופשונים, מתנות לחגים וזכאות לטיסה אחת בחינם בכל שלוש שנים. תקופת זכאותם לקבלת קרן השתלמות תקוצר משלוש שנים לשנתיים כששיעור ההפקדות מצד הרשות אליהם יעמוד על כ-7.5% משכרם. ההטבות כוללות גם הרחבת זכאות לשעת הורות לעובדים גברים שלהם ילד עד גיל שנה והגדלת תקציב הרווחה של ועד כללי – תעופתי שאליו משתייכים עובדי הביטחון.
יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן הגדיר את ההסכם החדש "מהפכני" ואמר כי הוא יעלה את קרנם של עובדי הביטחון ברשות באופן שיקל על גיוס מאבטחים נוספים לשורותיה. בעונות השיא מועסקים בשדות התעופה ובמתקני הרשות כ-2,000 עובדי ביטחון וכיום חסרים לרשות כ-500 עובדים. זאת, בין השאר על רקע גיוסם של מאות מהם לשירות מילואים מאז תחילת הלחימה בעזה ובלבנון לפני כמעט שנה.
"אני מקווה שבעקבות ההסכם הנוכחי רבים יבינו את התנאים המצוינים של עובדי הביטחון ברשות וירצו לעבוד בה", אמר עידן. לדבריו, עדכון תנאי העסקת המאבטחים ישפר את האטרקטיביות של תפקידי הביטחון שמציעה הרשות. זאת, לאחר שגם קמפיינים נרחבים בהיקף של למעלה מ-20 מיליון שקל שהיא השיקה בניסיון להרחיב את שורות מאבטחיה – לא עוררו התלהבות בקרב חיילים משוחררים כדי להשתלב במערכי האבטחה והביטחון שלה.