סגור
פינוי פצועים מזירת הנפילה בצפון
פינוי פצועים מזירת הנפילה בצפון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

דיווח שוטף
במטח כבד של כ-50 שיגורים מלבנון: שלושה נפצעו קל-בינוני ליד נהריה

שניים נפצעו בינוני ואחד קל מרסיסים בצומת כליל, אחרי שאזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון והמערבי; צה"ל תקף בדאחייה אתרים לייצור אמל"ח בתוך בניינים אזרחיים; צבא לבנון: "3 חיילים נהרגו, בהם גם קצין, בתקיפות בדרום המדינה"; סוריה: "ישראל תקפה בדמשק ובחומס, חייל נהרג ו-7 נפצעו"

10:19 - המטח לנהריה ולגליל המערבי: זוהו כ-50 שיגורים שחצו מלבנון. צה״ל עדכן כי במטח האחרון ליישובי הגליל העליון והגליל המערבי זוהו כ-50 שיגורים שחצו משטח לבנון. "חלקם יורטו, זוהו נפילות", מסר דובר צה"ל. (יואב זיתון)
10:06 - מד"א: שניים נפצעו בינוני ואחד קל מרסיסים ליד נהריה. מד"א עדכן כי שני גברים נפצעו באורח בינוני מרסיסים בצומת כליל שליד נהריה, כתוצאה מהמטח האחרון מלבנון, ושאדם נוסף נפצע באורח קל. הם פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה.
מוקדם יותר הופעלו אזעקות המתריעות מפני ירי טילים ורקטות בנהריה וביישובים נוספים בגליל המערבי, בהם שלומי, אשרת, בית העמק, כליל, מזרעה, עמקה, רגבה, שבי ציון, כברי, מצובה, נווה זיו ועברון. כמו כן הופעלו אזעקות בקיבוץ מלכיה שבגליל העליון.

4 צפייה בגלריה
פינוי פצועים מזירת הנפילה בצפון
פינוי פצועים מזירת הנפילה בצפון
פינוי פצועים מזירת הנפילה בצפון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

4 צפייה בגלריה
נפילות ו יירוטים ב גליל 24.10.24
נפילות ו יירוטים ב גליל 24.10.24
נפילות בגליל
(צילום: נוריאל טריגובוף)

10:01 - דיווח: שריפה בתחנה גרעינית סמוך לטהרן. דיווח בכלי תקשורת שמזוהה עם האופוזיציה האיראנית דיווח כי שריפה פרצה בתחנה גרעינית בעיר כרג' שבאיראן, כ-42 ק"מ מערבית לבירה טהרן. (ליאור בן ארי)
9:59 - צה"ל: תקפנו בדאחייה אתרים לייצור אמצעי לחימה בתוך בניינים אזרחיים. צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, תקפו במהלך הלילה בדאחייה בביירות כמה אתרים צבאיים של חיזבאללה לייצור ואחסון אמצעי לחימה. "כלל האתרים ממוקמים מתחת ובתוך בניינים אזרחיים בלב אוכלוסייה אזרחית", מסר דובר צה״ל. "זוהי דוגמא נוספת לניצול הציני של ארגון הטרור חיזבאללה של אזרחי מדינת לבנון ושל מתקנים אזרחיים כמגן אנושי. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, הכוללים אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור". (יואב זיתון)
7:19 - התקיפות בסוריה: "חייל נהרג, שבעה נפצעו". משרד ההגנה הסורי טען כי "בסביבות השעה 3:40 ישראל תקפה אווירית שתי נקודות: בשכונת כפר סוסה בדמשק, ונקודה צבאית באזור הכפרי של חומס. חייל נהרג, שבעה אחרים נפצעו ונרשמו נזקים חומריים". (ליאור בן ארי)

4 צפייה בגלריה
תקיפה ב דמשק סוריה
תקיפה ב דמשק סוריה
תקיפה בדמשק
7:18 - צבא לבנון: לפחות שלושה חיילים נהרגו בתקיפות ישראליות. צבא לבנון טען כי שלושה חיילים נהרגו, בהם גם קצין, בתקיפה ישראלית בדרום לבנון. השלושה נפגעו, כך נטען, במהלך פינוי פצועים בפאתי הכפר יאטר בדרום המדינה. (רויטרס)
7:14 - המבצע בג'באליה: יותר מ-200 מחבלים נעצרו. דובר צה"ל עדכן כי צה"ל ממשיך לפנות פלסטינים לאזורים בטוחים במבצע בג'באליה, על אף מאמצי חמאס למנוע מאזרחים להתפנות מהאזור, ועצר שם יותר מ-200 מחבלים. אוגדה 162 ממשיכה לפעול במרחב, כך נמסר, שם חיסלו הכוחות עשרות מחבלים והשמידו תשתיות טרור.
צק"ח 401 חיסלו מספר מחבלים ואיתרו והשמידו אמצעי לחימה בהם: נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, משגרים ומטענים. כוחות אוגדה 252 ביצעו פשיטות ממוקדות במרכז הרצועה ואיתרו תשתיות טרור של חמאס. אתמול, גדוד תותחנים בפיקוד חטיבת האש 454 נכנס למבצע נקודתי במרכז הרצועה בו הוא ביצע ירי ארטילרי והשמיד מספר תשתיות טרור במרחב.
כוחות אוגדה 143 חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור רבות של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה. (יואב זיתון)

4 צפייה בגלריה
חיילים כוחות צה"ל ב ג'באליה 10.10.24 מלחמת עזה
חיילים כוחות צה"ל ב ג'באליה 10.10.24 מלחמת עזה
לוחמי צה"ל בג'באליה, החודש
(צילום: דובר צה"ל)

חדשות הלילה
אוסטין לגלנט: מודאג מהדיווחים על תקיפות צה"ל נגד כוחות צבא לבנון. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט, והביע דאגה מהדיווחים על תקיפות נגד כוחות צבא לבנון. כך נמסר מהפנטגון, לאחר שבמהלך השבוע הודיעו בצבא לבנון על מותם של שלושה חיילים ב"תקיפה ישראלית". בצה"ל הבהירו אז כי "צבא לבנון אינו מטרה והכוחות לא מחפשים לתקוף אותו לפי הנחיית הדרג המדיני".
אוסטין הוסיף כי על ממשלת ישראל "לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להתמודד עם המצב ההומניטרי החמור בעזה", ובירך על התקדמות בהעברת סיוע דרך מעבר ארז. כמו כן, הוא ציין כי חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר הביא הזדמנויות לשחרור חטופים ולהפסקת אש.