חדרי ישיבות - לא מה שחשבתם
חדרי ישיבות - לא מה שחשבתם
חדרי ישיבות דיגיטליים הפכו "מצרך חובה" בכל עסק/ארגון בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית
פלטפורמות לשיחות וידיאו אינן נושא חדש, אבל בתקופה האחרונה התחום עובר מהפך, הן מבחינת המוצרים והן מבחינת השימושיות. אם עד היום הכרנו מערכות סגורות ופלטפורמה אחת לשיחות וידיאו, הרי שהיום הטרנספורמציה הדיגיטלית מייצרת שינוי מבורך עבור המשתמש, מקלה על השימוש ומאפשרת לבצע שיחות וידיאו בקלות, במספר פלטפורמות שונות, בהתאם לצורך.
תמיד כיף להיפגש באופן בלתי אמצעי, ללחוץ יד, לפגוש את בן השיח שלנו בסביבה אופטימלית, אבל אם יש משהו שהקורונה לימדה אותנו זו העובדה שלא בהכרח חייבים להיפגש באופן פיזי, ושאת חלק מהפגישות שלנו אנחנו יכולים לקיים במרחב הדיגיטלי.
החודשים שבהם היינו ספונים בפינות עבודה מאולתרות בבתינו גרמו לנו להבין את היתרונות העצומים הגלומים בשיחות וידיאו. שיחות וידאו מייצרות חסכון של זמן – זמן נסיעה, זמן טיסה וכמובן זמן חיפוש חניה ובמקביל הן מייצרות חיסכון כספי משמעותי.
על פי מחקרים שפורסמו על ידי חברות מחקר מובילות, עד שנת 2024, פגישות עסקיות בינאישיות יהוו רק 25% מכלל הפגישות בהשוואה לתקופה לפני הקורונה, כאשר כל היתר יתקיימו בפלטפורמות השונות לצורך ייעול הזמן והכסף. הנתון מהווה ירידה של כ-60% ביחס לתקופה שלפני מגפת הקורונה. ואגב קורונה, אין ספק שזו גרמה ל"בוסט" רציני לטרנספורמציה הדיגיטלית, ואנו רואים אימוץ טכנולוגי שגדל בכ-300% בהשוואה לתקופה טרום המגפה. לא מפתיע גם שעבודה היברידית ועבודה מרחוק צמחו פי 7 בהשוואה לתקופה לפני המגפה.
ואם כבר מדברים על טכנולוגיה, קצת נתונים על עולם חדרי הישיבות ושיחות ה-VC. השוק נאמד בכ-25.6 מיליארד דולר, וצפוי לגדול עד סוף 2025 לכ-52 מיליארד דולר. כמו כן, יש בעולם כ-111 מיליון חדרי ישיבות וכיתות לימוד, כאשר פחות מ-5% מהם משלבים יכולות וידיאו.
לארגון או עסק שרוצה לשלב יכולות וידיאו בחדרי ישיבות וכיתות לימוד יש כמה אתגרים עיקריים שיש לקחת בחשבון טרם הטמעת הפתרון, על מנת לאפשר שימוש נוחות והחזר השקעה חיובי.
נוחות השימוש עבור משתמשי הקצה. כאשר פתרון חדרי הישיבות לא מותאם לגודל החדר או ישנו סיבוך בתפעול החדר, לרוב המשתמש ימנע מלעשות שימוש בטכנולוגיה ויעדיף להשתמש בלפטופ הפרטי שלו או אף באמצעות הסמארטפון. לכן עדיף לכוון לפתרון שיהיה כמה שיותר פשוט וקל לשימוש ((Plug & Play ואשר יאפשר התחברות או זימון שיחות באמצעות כמה לחיצות בודדות בלבד.
כמו כן, חשוב לבצע התאמה של חדר הישיבות לגודל הנכון, בסופו של דבר, ככל שנשמע טוב יותר ונראה את הצד השני בצורה ברורה יותר, כך נרגיש מחויבים יותר לפגישה ונפיק ממנה את המיטב, כאילו אנחנו נמצאים פיזית בפגישה.
האתגר המערכתי וניהול ניהול חדר הישיבות. 1 מתוך 3 אנשי IT דיווחו על קושי רב בניהול מוצרי הקצה בחדרי ישיבות. למעשה, כאשר איש IT נאלץ להתמודד עם "מסך שלא נדלק", "מחשב כבוי", "כשלים בחיבור לאינטרנט" וכו', וככל שיש יותר חדרי ישיבות - המשימה הופכת למסובכת הרבה יותר עבור אנשי ה-IT.
ניהול אבטחת המידע. אסור לשכוח שמדובר בסופו של דבר במערכת שמותקנת בחדר ישיבות שבו נערכות פגישות עם אנשים מחוץ לחברה, ונמצאים בו מחשבים והתקני USB שיכולים להוות סכנה אמיתית לארגון.
אז מה עושים כדי לענות על האתגרים הללו? חברת "בנדא מגנטיק" הינה מפיצה רשמית לליין חדש מבית לנובו, העונה לשם – Thinksmart. לנובו, שחקנית בינלאומית ומובילה בתחום המחשוב, זיהתה פוטנציאל והשקיעה ידע ומאמצים ליצר פתרונות מאובטחים עבור חדרי ישיבות. מוצרי לנובו נותנים מענה בכמה היבטים עיקריים, כמו נוחות השימוש, פשטות ההטמעה והניהול מרחוק, אבטחת המידע. בנוסף, אלו הם מוצרים אידאלים שמאפשרים ניצול מקסימלי של חדר הישיבות.
היתרון שהם מעניקים הוא בעובדה שלא מדובר כאן רק במוצרי חומרה, אלא גם בתוכנת הניהול "ThinkSmart Manager" שמאפשרת להתגבר על לא מעט אתגרים בפן הניהולי ואף באבטחת המידע, כמו ניטור תקלות, נטרול התקני USB, זיהוי איומים ברשת, עדכוני תוכנה ואף תמיכה בתוכנות ניהול צד ג' עבור נוחות שימוש ותמיכה במוצרי צד ג' פריפריאליים נוספים.
בהמשך למאמצי לנובו להשתלב בשוק ה-VC ולתת מענה מקצועי ללקוחות, מספקת לנובו פתרון גם בצד השירותי. כל מוצרי לנובו מגיעים עם אחריות מועדפת – Lenovo Premier Support – הניתנת על ידי חברת השירות IBM למשך 3 שנים, אחריות זו מספקת מענה ברמת החומרה והתוכנה, טכנאי שירות ייעודי הזמין 24/7 כמו גם תעדוף בזמינות חלקי חילוף .
לנובו מציעה מגוון רחב של פתרונות שניתן להתאים ללקוחות, החל מחדר ישיבות עבור משתתפים בודדים ועד חדרי דירקטוריון גדולים. הפתרונות מאופיינים בהקפדה על איכות השמע בחדר, איכות התמונה, תפעול אינטואיטיבי ונוח, כמו גם התאמת הפלטפורמה שעליה מתבסס הארגון ואף התאמת פתרונות BYOD (Bring your own device).
מגוון האפשרויות וההתאמות של מוצרי לנובו מאפשר גמישות בקבלת החלטות. לדוגמא, תוכלו לבחור בערכת מחשב ThinkSmart Core עם Microsoft Teams Rooms שמאפשרת לכל ארגון, לשלב בקלות טכנולוגיות חכמות יותר בתחום ה-Unified Communications בחדרי ישיבות בכל גודל ותצורה. ערכות החדר הייעודיות של לנובו נשלטות על-ידי מחשב שמופעל באמצעות מעבד מבית Intel® עם מעבד גרפי חדש ומתקדם Intel® Iris® Xe והם נועדו לספק מענה לכל אילוצי התשתיות והתקציב.
ניתן גם לבחור בפתרונות מלאים ומקיפים מבית לנובו, כמו ערכת חדרי ישיבות מלאה ThinkSmart Core Full Room. נוסף על ThinkSmart Core ובקר, ערכה זו כוללת גם את מצלמת ThinkSmart Cam ומקרן הקול ThinkSmart Bar + מיקרופונים שולחניים (לחדרים בגודל XL) לחוויית שמע וצליל סוחפת ואיכותית.
לפני החלטה, חשוב להתייעץ ולהתנסות בפתרונות על מנת למקסם את החזר ההשקעה מחדר ישיבות יעיל ואינטואיטיבי.
מאת איליה שצ'רבן – מנהל מוצר Lenovo VC, בנדא מגנטיק