סגור
ההרס מ הפגיעה ב קריית ביאליק 22.9.2024
ההרס מהפגיעה בקריית ביאליק (צילום: גיל נחושתן)

דיווח שוטף
מטחים לקריות ולעמק יזרעאל: 500 אלף נכנסו לטווח הירי; אין לימודים מחיפה צפונה

פצוע בינוני ושני פצועים קל בקריית ביאליק, מבנה נפגע; חיזבאללה הודיע: "ירינו לרמת דוד ולמתקן רפאל בקריות"; נער נהרג ו-4 נפצעו בתאונה, לפי החשד עקב בהלה באזעקה; צה"ל תוקף בלבנון; כל בתי החולים בצפון עוברים לעבודה במרחבים מוגנים

10:26 - נציגת האו"ם בלבנון: "אין פתרון צבאי למצב". הנציגה המיוחדת של האו"ם בלבנון הזהירה מ"קטסטרופה קרובה" במזרח התיכון על רקע ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה, וציינה כי "אין פתרון צבאי שיביא ביטחון לאחד הצדדים".
9:47 - כל בתי החולים בצפון עוברים לעבודה במרחבים מוגנים. פעילותו של בית החולים רמב"ם בחיפה תועבר למרחבים מוגנים בשל המצב הביטחוני. בית החולים מסר כי הוא פועל להעביר מטופלים למחלקות שנבנו בחניון התת-קרקעי הממוגן עד להודעה חדשה. בנוסף, משרד הבריאות עדכן כי בתי החולים כרמל, זיו, נהריה, העמק, פוריה, האיטלקי והאנגלי יפעלו גם הם במרחבים מוגנים. (ליאור אל-חי, נינה פוקס)
8:51 - אתרי רשות הטבע והגנים ייסגרו מקו חיפה וצפונה. רשות הטבע והגנים הודיעה כי אתרי הרשות מקו חיפה, העמקים וצפונה יהיו סגורים היום לכניסת מבקרים, בהתאם להנחיות ההתגוננות שפרסם פיקוד העורף. עוד נמסר כי על מטיילים הבוחרים להגיע למרחבי הטיול בשטחים הפתוחים להישמע להוראות פיקוד העורף ולטייל במשנה זהירות. (גלעד כרמלי)
8:34 - עקב הרחבת טווח הירי: גם הלימודים ביקנעם עילית בוטלו. ראש עיריית יקנעם עילית רומן פרס הודיע כי לא יתקיימו היום לימודים בעיר על רקע שיגורי הרקטות לעבר צפון הארץ. "כלל מוסדות חינוך שיוכלו לפעול בזום יעשו זאת", נמסר. (ישראל מושקוביץ)
8:13 - צה"ל תוקף בלבנון, אחרי המטחים לקריות ולעמק יזרעאל. צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון, אחרי המטחים לקריות ולעמק יזרעאל. כך עדכן דובר צה"ל, שמסר כי "בשעות האחרונות חיל האוויר יירט איומים אוויריים ושיגורים שבוצעו על ידי חיזבאללה לעבר מרחבים אזרחיים בצפון הארץ. מערכי ההגנה של צה"ל פרוסים במרחב ונמצאים במוכנות גבוהה לסיכול הירי". בצה"ל הדגישו כי ה"תקיפות יימשכו ויתגברו נגד ארגון הטרור". (אלישע בן קימון)

6 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה הרס ב קריית ביאליק 3
פגיעה ישירה הרס ב קריית ביאליק 3
הפגיעה בקריית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

7:44 - חיזבאללה: "שיגרנו עשרות טילים למתקן של רפאל בקריות בתגובה למתקפות הביפרים". חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לאזורים השונים בצפון, ומסר כי שיגר טילי פאדי לרמת דוד ועשרות טילים למבנה של חברת רפאל מצפון לחיפה - בתגובה למתקפת מכשירי הקשר. ברשת אל-מיאדין נטען כי זו הפעם הראשונה שנעשו שימוש בטילים מסוג זה מאז 8 באוקטובר. "חיזבאללה בתקיפה הראשונית הזו לא השתמש בטילים מדויקים", צוטטו מקורות ברשת המזוהה עם ארגון הטרור. "הטילים האלו לא הושפעו כלל מהתקיפות של האויב". (ליאור בן ארי)


7:42 - צה"ל: 85 רקטות נורו לצפון, ובסך הכל 110 מהלילה, חלקן יורטו. נפילות בקריית ביאליק, בצור שלום ובמורשת. דובר צה"ל עדכן כי זוהו 85 שיגורים שחצו משטח לבנון בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 6:32-6:24 ובשעות 7:00-6:52 - חלקם יורטו. זוהו נפילות בקריית ביאליק, בצור שלום ובמורשת. כוחות כיבוי פועלים בכמה מוקדי שריפות שפרצו במרחב. (אלישע בן קימון)
7:37 - מועצה אזורית גולן: נפילות בקרבת מושב רמות, שריפה פרצה במקום. מועצה אזורית גולן עדכנה כי במסגרת הירי אירעו נפילות בקרבת מושב רמות. בשל הירי, כך נמסר, פרצה שריפה במקום. (יאיר קראוס)

6 צפייה בגלריה
פגיעה ב רפת ב עמק יזרעאל 22.9.2024
פגיעה ב רפת ב עמק יזרעאל 22.9.2024
פגיעה ב רפת בעמק יזרעאל
(צילום: דוברות המשטרה)

7:32 - הירי לקריית ביאליק: גבר נפצע באורח בינוני, בן 70 ובת 16 במצב קל. גבר כבן 70 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים בקריית ביאליק. כמו כן, גבר כבן 70 ונערה בת 16 נפצעו באורח קל. צוות מד"א פינה את השלושה לבית החולים רמב"ם בחיפה. המשטרה עדכנה כי בזירת הנפילה ישנם מבנה מגורים בן שתי קומות וכמה כלי רכב שנפגעו. (ליאור אל-חי)

6 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה הרס ב קריית ביאליק 1
פגיעה ישירה הרס ב קריית ביאליק 1
פגיעה בקריית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)
7:14 - גבר נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים בג'דיידה מכר. גבר כבן 56 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים ביישוב ג'דיידה מכר בגליל המערבי. צוותים של ארגון ההצלה "חיאן" פינו את הגבר למרכז הרפואי לגליל בנהריה. (יאיר קראוס)
7:11 - צה"ל: החשש לחדירת כלי טיס עוין בערבה - יורטה מטרה אווירית חשודה. דובר צה"ל עדכן, בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב הערבה, כי יורטה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה לא חצתה לעבר שטח הארץ, אין נפגעים. (אלישע בן קימון)
6:52 - במטח האחרון: פגיעה בשני בתים בקריית ביאליק. שני בתים בקריית ביאליק נפגעו בעקבות המטח האחרון שנורה מלבנון. נבדק אם יש נפגעים. (ליאור אל-חי)

6 צפייה בגלריה
הרס מהפגיעה ב קריית ביאליק שיגורים 22.09.2024
הרס מהפגיעה ב קריית ביאליק שיגורים 22.09.2024
הרס מהפגיעה בקריית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

6:30 - לילה של מטחים לעמק יזרעאל. חיזבאללה שיגר ארבעה מטחים לעמק, והודיע אחרי הראשון כי ירה "עשרות טילים לבסיס רמת דוד". נער בן 17 נהרג בתאונת דרכים וכמה נפצעו, מפגיעה בגדר הפרדה לפנות בוקר - ככל הנראה בעת שאירעה אזעקה. באחד המטחים נגרמה פגיעה ישירה ברפת בבית שערים, ופרות מתו. הבוקר, לראשונה, נשמעו אזעקות גם בקריות. ובמקביל: אזעקה בערבה, בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין.


כ-10 רקטות שוגרו הלילה (בין שבת לראשון) מלבנון במטח חריג לעבר בסיס רמת דוד. אזעקות רבות הופעלו ב-1:10 בעשרות יישובים בצפון, מכפר מנדא ועד עפולה, יקנעם עילית, נוף הגליל, קריית טבעון, משמר העמק ורמת ישי. חיזבאללה קיבל אחריות על ירי המטח - וטען כי שיגר "עשרות טילים מסוג 'פאדי 1' ו'פאדי 2'" לעבר בסיס חיל האוויר באזור, בתגובה על "תקיפות ישראליות בלבנון שמהן נהרגו אזרחים רבים". יותר משלוש שעות לאחר מכן, מעט לפני השעה 5:00, הופעלו אזעקות נוספות ביקנעם וביישובים בעמק יזרעאל. כ-15 שיגורים זוהו, ומרביתם יורטו. ב-5:10 שוגר מטח שלישי לצפון, והתרעות הופעלו בין היתר בשפרעם, נוף הגליל ונצרת.

6 צפייה בגלריה
חלק מרקטה בנצרת
חלק מרקטה בנצרת
חלק מרקטה בנצרת

סיכום חדשות הלילה

נער נהרג וצעיר נפצע בינוני-קשה כשרכבם התנגש בגדר בעמק יזרעאל. נער כבן 17 נהרג בתאונת דרכים בכביש 77, סמוך למחלף ישי לכיוון זרזיר שבעמק יזרעאל. באותה תאונה נפצע באורח בינוני עד קשה צעיר כבן 20. רכבם התנגש בגדר. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של הראשון במקום, ולפנות את הפצוע לבית חולים רמב"ם בחיפה.
פיקוד העורף עדכן את ההנחיות: מחיפה צפונה - אין לימודים. פיקוד העורף עדכן כי בכפוף להנחיות צה"ל, פעילויות חינוכיות לא יתקיימו מהיום בשעה 6:00 עד מחר בשעה 18:00 ברמת הגולן, ביישובים צמודי גדר הגבול עם לבנון, יישובי המועצות האזוריות עמק הירדן, גליל עליון, מרכז הגליל, גליל תחתון, המפרץ והעמקים. (אלישע בן קימון)
צה"ל: יורט כלי טיס שחצה מעיראק לדרום הגולן, האזעקות בדוב"ב - שווא. דובר צה"ל מסר בהמשך להתרעות שהופעלו בדרום רמת הגולן כי יורטו בהצלחה כמה מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן לישראל מכיוון עיראק. אין נפגעים באירוע. נמסר כי המטרות לא חצו לעבר שטח הארץ, וכי התרעות הופעלו על-פי מדיניות. כמו כן, דובר צה"ל עדכן כי ההתרעות שהופעלו במושב דוב"ב שבגליל העליון - היו כתוצאה מזיהוי שווא.