סגור

מודיבודי משיבה לדרישה להסיר פרסומת שלה באיילון: "מצער לראות שבמאה ה-21 מכסים נשים"

הליגה להגנת זכויות האזרח בישראל העבירה לחברה האוסטרלית שמייצרת תחתוני מחזור רב פעמיים, התראה לפני תביעה ודרשה להסיר שלט פרסום, בטענה לפגיעה ברגשות הציבור. עו"ד רם פרדס, המייצג את מודיבודי: "אין אלא לעמוד על האירוניה כי גוף המכנה עצמו 'הליגה להגנת זכויות האזרח' פועל לקידום נורמות חשוכות"

המותג האוסטרלי מודיבודי, שמוכר תחתוני מחזור רב־פעמיים, מצא את עצמו היום תחת מתקפה של עמותת הליגה להגנת זכויות האזרח בישראל, שהגישה לחברה התראה לפני תביעה ודרשה להסיר באופן מיידי שלט פרסום חוצות שהציבה בנתיבי איילון, בטענה לפגיעה ברגשות הציבור.
עו"ד רם פרדס, המייצג את מודיבודי אמר כי "מצער שבמאה ה־21 יש מי שמנסים לכסות נשים. אין אלא לעמוד על האירוניה כי גוף המכנה עצמו 'הליגה להגנת זכויות האזרח' פועל לקידום נורמות חשוכות".

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם

במכתב ההתראה שנשלח, מצטטת העמותה את התיקון לחוק העונשין "פרסום פוגע על שלטי חוצות" – משנת 1990, לפיו "המפרסם פרסום פוגע על שלטי חוצות – דינו מאסר שישה חודשים או קנס..".
על פי התיקון, פרסום פוגע הוא "תמונת עירום או תמונה של חלקי גוף אינטימיים של איש או אשה... תמונה של חשיפה חלקית של גוף, של איש או אשה, שיש בה פגיעה ברגשותיו המוסריים של הציבור או חלק ממנו או השחתת המוסר הציבורי, או שיש בה פגיעה בקטינים או בחינוכם".
1 צפייה בגלריה
פרסומת מודיבודי איילון
פרסומת מודיבודי איילון
פרסומת של מודיבודי בנתיבי איילון
(מודיבודי ישראל)

עו"ד פרדס הוסיף: "מודיבודי אוהבת ומכבדת נשים, בכל הצורות ובכל הגדלים, בכל לבוש ומכל אמונה, וגאה להציע לנשים אלטרנטיבה למוצרים חד פעמיים המאפשרת להן לדאוג לבריאותן ולסביבה".
המותג האוסטרלי, מודיבודי, החל לפעול בישראל לפני שלוש שנים. המייסדים, חן תמיר ובן זוגה איתמר נבו, אומרים כי לא היה פשוט לחנך את השוק לצרוך תחתונים רב פעמיים סופגים שמחליפים את השימוש במוצרי היגיינה נשית כגון טמפונים ותחבושות. מאז שעלה השלט על איילון הוא עורר גלים ונשים רבות כתבו פוסטים ברשת בשיבחו של הקמפיין, שהוגדר בעיני רבות כפורץ דרך.