סגור
הפגנה למען חזרתם של החטופים בתל אביב
הפגנה למען חזרתם של החטופים המתקיימת בתל אביב, הערב (צילום: דנה רעני)

דודה של כרמל גת: "היא נרצחה בשם פוליטיקה זולה"

שניר דן אמר מחוץ לשער בגין של מחנה הקרייה בת"א:  "החטופים נבגדים בידי ממשלה אטומה ומושחתת"; עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה כי "ידיו של נתניהו מגואלות בדם החטופים שנרצחו בידי חמאס"; מוקדם יותר: רקטות נורו מלבנון לגליל המערבי ולאזור צפת, בית ביישוב שלומי נפגע; 30 רקטות נורו לאזור מירון, אין נפגעים; אזעקות בלתי פוסקות נשמעו בגליל העליון

19:55 - הרכב שהותקף בדרום לבנון היה במתחם צבאי סגור של חיזבאללה. הרכב שהותקף על ידי כטב"ם בכפר פארון שבדרום לבנון היה בתוך מתחם צבאי של חיזבאללה, שסגור לאזרחים. בניגוד לדיווחים שהופצו אחרי בתקיפה, ביממה האחרונה לא פרצו שריפות באזור.(ליאור בן ארי)
19:25 - לבנון: עלה ל-3 מניין ההרוגים בתקיפה נגד "צוות רשמי" בדרום המדינה. משרד הבריאות של לבנון עדכן כי שלושה בני אדם נהרגו ושניים נפצעו בתקיפה בכפר פרון שבדרום לבנון. המשרד גינה את התקיפה נגד "צוות רשמי", ומסר כי מדובר בתקיפה שנייה מהסוג תוך פחות מ-12 שעות. (ליאור בן ארי)
18:45 - עינב צנגאוקר: "ידיו של נתניהו מגואלות בדם החטופים שנרצחו בידי חמאס". עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, אמרה בהצהרה משותפת שמסרו משפחות החטופים כי "בני נחטף בחיים, אבל נתניהו מוכן להקריב אותו ואת כל החטופים - למען ההישרדות הפוליטית שלו". היא הוסיפה כי "כולנו רואים בסקרים - העם רוצה את החטופים בבית, והעם לא קונה את ספין פילדלפי. הציבור מבין שזה שקר חלול, ושזה למעשה ציר בן גביר וסמוטריץ'". לדבריה, "רק לפני שבוע הוחזרו לארץ שישה חטופים בשקיות, לאחר שיום קודם נרצחו בידי חמאס. ידיו של נתניהו מגואלות בדם החטופים שנרצחו". (ynet)
1 צפייה בגלריה
כנס כלכלית לאומית - עינב צנגאוקר וידאו
כנס כלכלית לאומית - עינב צנגאוקר וידאו
עינב צנגאוקר
(צילום: יריב כץ)
18:35 - דודה של כרמל גת: "היא נרצחה בשם פוליטיקה זולה". משפחות חטופים מסרו הצהרה בשער בגין של מחנה הקריה בתל אביב. שניר דן, דודה של כרמל גת שגופתה חולצה מהשבי לפני שבוע, אמר כי "כ-11 חודשים היא נלחמה בשביל לשרוד, עשתה הכול כדי להישאר בחיים. היא ציפתה שממשלת ישראל תעשה הכול כדי להחזירה כמה שיותר מהר הביתה. החוזה הופר והיא שילמה בחייה. החטופים ממלאים את חלקם בהסכם, אך נבגדים בידי ממשלה אטומה ומושחתת". לדבריו, "כרמל נרצחה בשם פוליטיקה זולה, על-ידי אנשים רעים". (ynet)
15:05- ראש ה-CIA: הצעה מפורטת יותר לעסקה תוצג בימים הקרובים, זו שאלה של רצון פוליטי. ראש ה-CIA וויליאם ברנס אמר כי "הצעה מפורטת יותר" להפסקת אש ברצועת עזה ולעסקת שחרור חטופים תוצג בימים הקרובים. "אנחנו נציע את ההצעה המפורטת הזו, אני מקווה שבימים הקרובים, ואז נראה. זו שאלה של רצון פוליטי", אמר ברנס באירוע בלונדון. (רויטרס)
15:00 - דיווח בלבנון: פצועים מתקיפה בכפר בדרום המדינה. העיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווח על פצועים בתקיפה שאירעה בכפר קבריחא שבדרום לבנון. מוקדם יותר הודיע דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו באזור תשתיות צבאיות ומשגר חיזבאללה שממנו נורו רקטות לעבר הצפון. (ליאור בן ארי)
14:15 - צה"ל תקף בלבנון תשתיות צבאיות ומשגר חיזבאללה שממנו נורו רקטות לעבר הצפון. דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו בכפר קבריחא שבדרום לבנון תשתיות צבאיות ומשגר חיזבאללה שממנו נורו רקטות לעבר הצפון. בנוסף, צה"ל תקף בארטירליה במרחבים עייתא א-שעב ושובא שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
14:08 - אזעקה בצפת: 5 רקטות נורו מלבנון - והתפוצצו בשטחים פתוחים. דובר צה"ל הודיע, בהמשך לאזעקה שהופעלה מוקדם יותר בצפת, כי חמש רקטות נורו מלבנון והתפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. (יואב זיתון)
13:25 - אזעקות בגליל המערבי: 8 רקטות נורו מלבנון, מרביתן התפוצצו בשטחים פתוחים. כשמונה רקטות נורו משטח לבנון לעבר הגליל המערבי, בית ביישוב שלומי נפגע. (ליאור אל-חי)
12:33 - חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. חיל האוויר פתח בתקיפות בדרום לבנון, בכמה מרחבים שבהם זוהו יעדי חיזבאללה. (יואב זיתון)
11:02 - יישובי מרכז עמק החולה הונחו "לשהות בסמוך למרחבים מוגנים"; המועצה האזורית גליל עליון עדכנה כי "בהמשך להערכת המצב ובכפוף להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון", יישובי מרכז עמק החולה הונחו "לצמצם תנועות במרחב היישוב, להימנע מהתקהלויות, לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולסגור את הבריכות במרחב". עוד צוין כי אין הגבלה על השירותים החיוניים. ההנחיות תקפות ליישובים שדה אליעזר, יסוד המעלה, חולתה, איילת השחר, מחניים, משמר הירדן, גדות, ספסופה, מירון, בר יוחאי, קדיתא, אור הגנוז ועמוקה. (ליאור אל-חי)
07:47 - מטח לאזור מירון: שוגרו כ-30 רקטות; האזעקות בגליל המערבי - זיהוי שווא. דובר צה"ל עדכן, בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל המערבי על חדירת כלי טיס עוין, כי מדובר בזיהוי שווא. כמו כן, מוקדם יותר שוגרו כ-30 רקטות במטח לאזור מירון. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. בנוסף, נמסר, מטוסי קרב תקפו הלילה משגר של חיזבאללה במרחב העיירה יעטר שבדרום לבנון. (ynet)
סיכום חדשות הלילה:
צבא ארה"ב: השמדנו כטב"ם ורכב צבאי של החות'ים בתימן. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) עדכן כי ביממה האחרונה השמיד כטב"ם ורכב צבאי של המורדים החות'ים על אדמת תימן. (ynet)
צה"ל: תקפנו בעיר עזה מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה - שבעבר היה בית ספר
צה"ל עדכן כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של חמאס, שהוסווה במרחב ששימש בעבר כבית ספר "חלימה סעדיה" בעיר עזה שבצפון הרצועה. "מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל", מסר דובר צה"ל. "טרם התקיפה בוצעו וננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף". בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דווח כי ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה ועוד 15 נפצעו. (ynet)