דעהאחת אפס לטובת הבנק: האלגוריתם שניצח אותי
דעה
אחת אפס לטובת הבנק: האלגוריתם שניצח אותי
ניסיון להתנתק מהבנק הדיגיטלי ONE ZERO היה כרוך בהתכתבות סיזיפית עם בוט שמעביר אותך בין עשרות מסכים, נציגה (אנושית!) שמבטיחה להחזיר טלפון אבל לא עושה זאת, ועוד התכתבויות חסרות תועלת עם הבוט
ההצטרפות לבנק הדיגיטלי ONE ZERO נראתה לי צעד נכון. משהו להתהדר בו. בגילי, כדאי להראות שאתה מעודכן ומתקדם עם הזמן. אז נכנסתי לרשימת ההמתנה של הבנק. "רשימת המתנה" עושה תחושה טובה. הרי כולם רוצים להידחק לעולם של המחר. המהירות שבה קיבלתי לינק להתחברות עם ONE ZERO לימדה אותי שלא כל כך צפוף בכניסה. נרשמתי. תהליך קצת מתיש, אבל דיגיטלי לגמרי. אחר כך, בעולם האנלוגי, חיברתי וחיסרתי מספרים, וראיתי שבעצם לא משתלם לי.
סמכתי על האפליקציה שתעזור לי להתנתק מהבנק במהירות. אחרי הכל, מי שמע על שימור לקוחות דיגיטלי? זה התחיל בצ'ט מבלבל שהכניס אותי ללופ. ובכלל זה לא צ'ט. זה דומה יותר למבחן אמריקאי. או למבוך. הבוט מציע לך כמה אפשרויות שאף אחת מהן היא לא מה שרצית. אתה לא יכול לכתוב מה שאתה רוצה.
היה קשה להגיע לאופציה של סגירת חשבון, שהתחבאה לה באיזושהי פינה עלומה אחרי אינספור מסכים. בשבת, 20 באוגוסט, סוף סוף הצלחתי לכתוב שאני רוצה להתנתק. אבל הבנק הדיגיטלי נח בשבת ולכן "נשמח לטפל בבקשה בתחילת השבוע".
ביקשתי שוב ביום ראשון. למחרת התקשרה נציגת הבנק. הסברתי שאני רוצה לעזוב, ביקשה להסביר לי משהו. אמרתי שאני עסוק. קבענו שתתקשר ביום רביעי. היא לא התקשרה אבל התקשר שליח ואמר שהוא מחכה לי ליד השער. חשבתי שהגיעה המתנה לחג ממקום העבודה. ציפיתי לחבילה גדולה אבל קיבלתי מעטפה. בפנים היה כרטיס אשראי (ישראכרט) של ONE ZERO. התקשרתי לישראכרט וביטלתי את הכרטיס.
שוב ביקשתי מהאפליקציה להתנתק. שוב ביקשה לדעת למה "כי זה חשוב לה". "כבר כתבתי לכם למה, לא רוצה. פשוט תסגרו את החשבון". דיגי: "קיבלתי את הבקשה שלך ומנהל כספים אישי ייצור איתך קשר בקרוב".
ביום שישי, קצת לפני כניסת השבת, דיגי שוב יצרה קשר. "חשוב לי לעדכן אותך ששער היורו ירד אתמול לשפל חדש". חשבתי שזה שפל פחות נמוך מהשפל של ONE ZERO. "לא רלבנטי", עניתי מתוך התשובות המוכתבות לי. דיגי: "רוצה לקבל טיפ קטן ממני בתור חובבת רכישות אונליין?". האפשרות היחידה שהבוט נתן לי לדחות את ההצעה היא "לא תודה, בהזדמנות אחרת". מה שמבטיח שהקשר הזה לא יתנתק. לקוח מגויס לעולם לא ישוחרר.
ב־28 באוגוסט נזכרתי שאני עיתונאי והתקשרתי לקבל תגובה על קשיי ההתנתקות מהבנק. בשעות הערב כבר נותקתי. היה לי חשק להתקשר לאמא שלי שאמרה לי שעיתונות זה לא מקצוע, ושסוף סוף זה השתלם לי.
תגובת הבנק: "נציגת השירות אכן לא התקשרה חזרה ואנו מתנצלים, ולכן חל עיכוב בסגירת החשבון. ניתן לסגור חשבונות גם דרך בקשה באפליקציה".