לקראת התקציב: "מס נטפליקס" ומיסוי שותפויות יוחרגו מחוק ההסדרים
לקראת התקציב: "מס נטפליקס" ומיסוי שותפויות יוחרגו מחוק ההסדרים
הקואליציה פועלת להקדים את ההצבעות על תקציב המדינה לשבוע הבא - כדי שאם אחד הח"כים יצביע נגדו ניתן יהיה לתקן זאת לפני המועד האחרון הנדרש לאישור התקציב ב-14 בנובמבר
הקואליציה פועלת להקדים את ההצבעות על תקציב המדינה במליאת הכנסת לשבוע הבא, כך שההצבעות בקריאה השנייה והשלישית יסתיימו ב־4 בנובמבר, כלומר עשרה ימים לפני המועד האחרון הנדרש לאישור התקציב.
הסיבה לכך היא שהקואליציה מונה 61 ח"כים (בלי ח"כ עמיחי שיקלי מימינה), ולכן יש רצון להבטיח רוב מוקדם מהמועד האחרון לאישור התקציב — למקרה שאחד הח"כים יצביע נגדו.
אם חברי כנסת מהספסלים האחוריים, למשל בימינה, יצביעו נגד, אז השרים שהתפטרו מהכנסת באמצעות החוק הנורבגי יחזרו למליאה במקום הח"כים הסרבניים — וקולם בעד התקציב ייספר. בכל מקרה, בקואליציה אומרים שבמידה שיחסר רוב ברגע האחרון — תושג תמיכה של חלק מח"כי הרשימה הערבית המשותפת. ההצבעה בקריאה שלישית תהיה שמית.
היום תדון ועדת הכספים בנושא השכירות המוסדית ומחר תחל בדיונים על חוק התקציב ומסגרותיו כדי לאשרם עוד השבוע.
ל"כלכליסט" נודע שהסעיפים המרכזיים שצפויים להישאר מחוץ לחוק, ולא יאושרו יחד עם חוק ההסדרים, הם:
מיסוי שותפויות: הסדרה של השותפויות ויצירת כללי רישום ודיווח לכל שותפות. לדוגמה: ניסיון להסדיר בחקיקה שותפויות ייחודיות דוגמת קרנות הון סיכון וקרנות גידור כך שיוחרגו וישלמו מס רווחי הון ולא מס שולי.
כן תוחרג חובת תשלום מס של חלק מסכום המס שבמחלוקת בין נישום לבין רשות המסים. ועוד יוחרג תשלום מס ערך מוסף על צריכה של תכנים באופן דיגיטלי (מס נטפליקס).
אישור יתר סעיפי החוק בוועדה — שברבים מהם היא הכניסה שינויים — מהווה הישג ליו"ר ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) שהצליח לעשות כן בתוך כחודש ימים בלבד. קושניר אמר ל"כלכליסט" כי "הצלחנו לשפר ולייעל את החוק לטובת האזרח".
למרות החלטת האופוזיציה לא לכהן בוועדות הכנסת השונות, הח"כים ינון אזולאי (ש"ס), שלמה קרעי ואופיר כץ (הליכוד), בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ומשה גפני (יהדות התורה) נכחו והיו פעילים בולטים בישיבות.
יוחרגו מחוק ההסדרים
1. מיסוי שותפויות:
יצירת כללי רישום, דיווח ותשלום לכל שותפות
2. מס במחלוקת:
תשלום החלק שבמחלוקת בין נישום לרשות המס
3. "מס נטפליקס":
מס ערך מוסף על צריכה של תכנים באופן דיגיטלי