פרסום ראשוןפשרה בייצוגית: רשת מלונות אסטרל תעניק למפונים הטבות בשווי של כ-1.9 מיליון שקל
פרסום ראשון
פשרה בייצוגית: רשת מלונות אסטרל תעניק למפונים הטבות בשווי של כ-1.9 מיליון שקל
לפי התביעה שהוגשה לפני פרוץ המלחמה, הרשת הציגה 4 ממלונותיה בדירוג של 4 או 5 כוכבים כשלא היתה צריכה לעשות זאת; הרשת טענה שהדבר נעשה בשוגג והסכימה לספק הטבות למפונים בחלק ממלונותיה
רשת מלונות אסטרל תעניק הטבות ושיפורים בתנאי האירוח לתושבים מפונים המתארחים בחלק ממלונותיה בשווי מצטבר של כ-1.9 מיליון שקל – כך עולה מבקשה לאישור הסדר פשרה שהוגשה היום (יום ראשון) לשופטת מיכל נד"ב מבית המשפט המחוזי מרכז.
יש לציין כי הסדר הפשרה כפוף לאישור בית המשפט, וכי רשת אסטרל קיבלה את אישור בית המשפט להתחיל עם מתן ההטבות בטרם אושר הסדר הפשרה כבר מהחודש שעבר. כלומר, הרשת נטלה על עצמה סיכון כי אם לא יאושר הסדר הפשרה המוצע היא סיפקה הטבות למופנים השוהים במלונות שלה בסך 1.9 מיליון שקל.
הסדר הפשרה הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה לפני כשבעה חודשים נגד מלונות אסטרל. במסגרת הבקשה טענו המבקשים באמצעות עוה"ד תומר אפלדורף כי הבקשה מושתתת על טענה שלפיה רשת "אסטרל" הציגה את ארבעת המלונות שהבקשה דנה בהם כמדורגים בדירוג כוכבים (5 או 4 כוכבים), בעוד שבאותה עת המלונות האמורים לא היו מדורגים בדירוג כאמור. הבקשה עסקה במלונות "אסטרל אריאה", "אסטרל פאלמה", "אסטרל נירוונה סוויטס" ו-"אסטרל נירוונה קלאב".
במסגרת המגעים בין הצדדים ציינה אסטרל המיוצגת על ידי עו"ד שי תמר ועו"ד צח כהן ממשרד ליפא מאיר ושות' שבכוונתה לטעון, בין היתר, כי הצגת המלונות כבעלי דירוג כוכבים נעשתה בשוגג, מתוך חוסר מודעות לכך שדירוגם פקע או טרם אושר וכי המלונות עומדים באורח מלא בכל התנאים לקבלת דירוג הכוכבים שהוצג בעניינו של כל אחד מהם, כך שלאורחיהם לא נגרם נזק עקב הצגתם כבעלי דירוג כאמור. עוד טענה כי לא נתקבלו אצלה תלונות כלשהן בהקשר זה.
מנגד המבקשים סברו כי אין יסוד לטענות אלה, אולם מצוין בבקשה, כי באוקטובר פרצה מלחמה אשר בעטיה, בין היתר, פונו תושבים רבים מאזורי העימות – לבתי מלון של אסטרל. לפיכך, שני הצדדים סברו כי בנסיבות אלה ראוי ונכון יהיה, לפנים משורת הדין, שלא לעמוד על מיצוי טענותיהם, אלא לגבש הסדר פשרה, אשר יהיה בו כדי להביא תועלת גם למאמץ הלאומי.
באשר להסדרה עתידית הוסכם כי הרשת תימנע מלהציג את המלונות, או מלונות אחרים שבחזקתה אשר אינם בעלי דירוג כוכבים מאושר כדין, כבעלי דירוג כאמור. בכלל זה, הרשת תוודא את תקינות הפרסומים באתר האינטרנט שלה ופרסומים נוספים שהיא מבצעת אודות מלונותיה, ותדאג להסיר או לעדכן כל פרסום שבו מוצג מלון ממלונותיה כבעל דירוג כוכבים, אם הפרסום אינו מדויק.
כמו כן , כאמור, הוסכם כי אסטרל תעניק הטבות לתושבים מפונים המתאכסנים במלונות הרלוונטיים בשווי מצטבר של כ-1.9 מיליון שקל. במסגרת הבקשה לאישור הסדר הפשרה מצוין כי באוקטובר האחרון נחתם בין משרד האוצר לבין התאחדות המלונות בישראל הסכם אירוח למפונים. נטען כי הסכם האירוח מגדיר באורח מפורט את תנאי האירוח של תושבים מפונים, מאזור עוטף עזה ומגבול הצפון, אשר מתארחים בימים אלו במלונות – לרבות מלונות אסטרל – במימון המדינה. "המדובר בתנאי אירוח בסיסיים, אשר אינם תואמים את תנאי האירוח הרגילים, הנהוגים במלונות אסטרל בשגרה. בכלל זה – ארוחות בהרכב דל מהרגיל, ניקוי החדרים בתדירות נמוכה מהרגיל, החלפת מצעים ומגבות בתדירות נמוכה מהרגיל, וכדומה".
לפיכך, כפיצוי בגין העבר, הוסכם כי אסטרל תיתן לתושבים המפונים המתארחים במלונותיה הטבות, על חשבונה ובמימונה, וזאת במגמה לשפר את תנאי האירוח שלהם במלונותיה, להקל עליהם את השהות מחוץ לביתם ולהנעים ככל הניתן את זמנם. כך למשל, הוסכם על שיפור והעשרה של תפריטי הארוחות הניתנות לתושבים המפונים במלונות אסטרל, מעבר לתפריטים שלהם התחייבה הרשת במסגרת הסכם האירוח, הגדלת התדירות של החלפת המצעים, כך שהיא תתבצע לפי דרישה של האורחים במקום פעם אחת בשבוע על פי הוראות הסכם האירוח, הגדלת התדירות של החלפת המגבות בחדרי המפונים, כך שהיא תתבצע באופן יומי במקום אחת לשלושה ימים על פי הוראות הסכם האירוח והוספת ארוחה קלה נוספת – "קפה ועוגה" – מדי יום בשעות אחר הצהריים – ארוחה שאינה כלולה בהתחייבויות אסטרל על פי הסכם האירוח.
בא כוחה של רשת מלונות אסטרל, עו"ד שי תמר ממשרד ליפא מאיר מסר: "רשת אסטרל לא סברה שיש בסיס לאשר תובענה ייצוגית נגדה, אך היא החליטה שלא לעמוד על טענותיה נוכח ההזדמנות שנקרתה לה - לסייע למפונים המתארחים במלונותיה ולשפר את תנאי האירוח שלהם, במסגרת הסדר פשרה בתיק. את זאת הסכימה הרשת לעשות ברצון, וכך נסללה הדרך לסיום ההליך בהסכמה. נייחל לימים טובים יותר".