סגור
נתב"ג הבוקר שביתה במשק 2.9.24
נתב"ג הבוקר (צילום: דוברות ההסתדרות)

כיפופי ידיים בנתב"ג: השיבושים צפויים להימשך עד שעות הערב

ההסתדרות ביקשה מיו"ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה להמשיך את השביתה לשעות הערב; במקביל משרד התחבורה מנסה לשבור את השביתה בטענה כי היא פוליטית  

ניסיונות לכיפופי ידיים הדדיים בין שרת התחבורה מירי רגב ליו"ר הסתדרות ארנון בר דוד מובילים מאז הבוקר לשיבושים קשים בפעילות נתב"ג ובעיקר לאי ודאות בקרב נוסעים שמגיעים אליהם ולא יודעים אם טיסותיהם ימריאו בזמן, אם בכלל.
במסגרת השביתה הכללית במשק, השביתה בנתב"ג תוכננה להימשך הבוקר שעתיים, בין 8 ל-10 ובמרכזה ביטול המראות וטיפול במזוודות נוסעים מצד עובדי רשות שדות התעופה. אלא שלקראת סיום משך ההשבתה המוגבלת, ההסתדרות ביקשה מיו"ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה פנחס עידן להמשיך אותה לפחות עד לשעות הערב – פרט לטיסות שלגביהן התקבלו החלטות פרטניות על החרגה מן השביתה. כך, ההסתדרות הודיעה לפני הצהריים על הפסקת ההפעלה של כלל מסועי הכבודה בנתב"ג, וזאת באופן שיצר תורים ארוכים מול עמדות הצ'ק אין.
ברקע הניסיון של ההסתדרות להאריך את משך השביתה בנתב"ג עומדים הניסיונות של שרת התחבורה מירי רגב להחליש אותה, לאחר שהורתה לרשות שדות התעופה להודיע כבר אמש על כך שנתב"ג פועל כרגיל.
פרט לכך שמשרד התחבורה מנסה לשבור את השביתה בנתב"ג, בטענה כי מדובר בשביתה פוליטית, שם חוששים גם משיבושים נרחבים בלוח הטיסות שיוסיפו ויקשו על אלה מחברות התעופה שעדיין פועלות בישראל לאחר שעשרות חברות הפסיקו לטוס אליה בסוף יולי מהחשש להתלקחות ביטחונית.
ברקע הדיון הצפוי הבוקר בבית הדין לעבודה בעקבות בקשת המדינה להוצאת צו לעצירת השביתה בנימוק שהיא פוליטית, ההסתדרות כבר ביקשה מוועד רשות שדות התעופה, בראשות חבר הליכוד הוותיק פנחס עידן, להאריך את השבתת השדה מעבר לזמן המתוכנן והמשך המהלכים בנושא, עדיין נבחן.
רשות שדות התעופה הודיעה אמש כי חרף הודעת ההסתדרות על שביתה, השדה יפעל כרגיל. חברות תעופה רבות החילו שינויים בלוח הטיסות שלהן, כך שרובן המריאו מנתב"ג עוד לפני תחילת השביתה. במהלך היום אמורים לעבור בנתב"ג כ-60 אלף נוסעים. פרט להמראות מהשדה, השביתה משפיעה גם על איסוף המזוודות של הנוסעים בטיסות הנכנסות, ובאופן שמעכב את הגעתן אליהם משמעותית.