סגור
קורקינט קורקינטים להשכרה של TIER
קורקינטים של TIER (צילום: Tier)

לאחר שהפרה את כללי הבטיחות: עיריית ת"א הפסיקה את פעילות TIER

לפי ראש העירייה חולדאי, ההחלטה להפסיק את פעילותה של מפעילת הקורקינט השיתופי הגרמנית שהגיעה לעיר רק לפני שנה באה "לאחר שהבהרנו באופן ברור לה ולכלל החברות – מי שלא תעמוד בכללים לא תפעל פה". מנגד, החברה הודיעה כי תפסיק את פעילותה מיוזמתה בסוף יוני לאחר שנתקלה ב"תופעה רחבה של גניבת כלים"

ראש עיריית ת"א רון חולדאי הודיע הערב (ג') כי הפסיק את פעילותה של מפעילת הקורקינט השיתופי הגרמנית TIER, שהגיעה לתל אביב רק לפני שנה, בעיר. זאת, לאחר שהפרה את כללי הבטיחות. מנגד, החברה טענה כי היא תפסיק את הפעילות מיוזמתה בסוף יוני "בעקבות תופעת גניבות רחבה בה נתקלה החברה בישראל", כך לפי הודעת החברה.
חולדאי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הפסקנו את עבודתה של חברת TIER שמפעילה שירותי השכרת קורקינטים ברחבי העיר, זאת לאחר שהבהרנו באופן ברור לה ולכלל החברות – מי שלא תעמוד בכללים לא תפעל פה. הכללים הם: מניעת רכיבה של קטינים על ידי תהליכי זיהוי דיגיטליים, זמינות בכל העיר, לפחות 75% מהכלים חייבים בקסדות, חיוב החברה להעביר את פרטי המשתמשים שביצעו עבירות תנועה ועוד. לאחר שימוע שני לחברת TIER נאלצנו להפסיק את עבודתם. הם מצידם הודיעו על כוונתם לעזוב. לא נתפשר על הסדר ציבורי ובטיחות משתמשי הדרך!".
מנגד, החברה ציינה בהודעתה כי היא "פועלת בשוק המקומי למעלה משנה במטרה לספק שירותי תחבורה אלטרנטיבית קלה שאינה מזהמת, מתוך חזון לשנות את פני עתיד התחבורה העירונית. לצערנו, בישראל קיימת תופעה רחבה של גניבת כלים, בהיקפים שלא נתקלנו כמותם באף מקום אחר בעולם בו אנו פועלים. בשל כך הוחלט כי לעת עתה TIER תעזוב את תל אביב וישראל". עוד ציינה החברה בהודעתה כי תשוב לפעול בישראל אם וכאשר התנאים יאפשרו זאת.
TIER נחשבת לחברה החדשה ביותר מבין חמש חברות הקורקינט השיתופי הפועלות כיום בת"א, בכלל זה BIRD, ליים, ווינד, ו-DOTT. לפני חודשיים בלבד היה נדמה שפעילות TIER בישראל מתנהלת ללא דופי - החברה הודיעה כי תיכנס לשיתוף פעולה עם GETT, שבמסגרתו יוכלו לקוחות צמד החברות לשתף פעולה בהזמנת רכבים של GETT וגם כלים שיתופיים של TIER.
TIER אינה החברה היחידה המתמודדת עם מכת גניבות של קורקינטים - כפי שפורסם ב"כלכליסט", רבות ממפעילות הקורקינט השיתופי מתמודדות עם גלי גניבות של כלים שמוצאים דרכם לשטחים.
בשנה האחרונה, עם כניסת חמש מפעילות לתל אביב, הפכה הזירה לקשה במיוחד: חברות שיתוף הקורקינט מוגבלות ל-1,800 כלים לכל מפעילה ומתחרות זו בזו על מספר משתמשים גדול. כאשר מספר הכלים מוגבל, היכולת לנייד אותם ל"נקודות חמות" ברחבי העיר היא הקובעת בין היתר את סיכויי ההצלחה של המפעיל.
בניגוד לישראל, בה זירת הקורקינט השיתופי, במיוחד בתל אביב, נחשבת לעסק דינאמי, בעולם מצב מפעילות הקורקינט השיתופי פחות טוב, זאת בעקבות בלאי של כלים ומודל שלעיתים אינו רווחי. לפי פרסומים באירופה, TIER עצמה החלה לבחון לפני כחודש אפשרויות למיזוג עם מפעילת קורקינט שיתופי מתחרה או מכירה של החברה בכללותה.
המרוויחות הגדולות מיציאתה של TIER מת"א יהיו כמובן החברות המתחרות, וזאת בגלל המודל של עיריית תל אביב המגביל את מספר הקורקינטים למפעיל. מודל זה מבוסס על ההיתר להפעיל בסך הכול 9,000 קורקינטים שיתופיים ברחבי העיר, משמע מתחרותיה של TIER יזכו כנראה מן ההפקר, וזאת בהנחה שמפעיל חדש לא ייכנס בעתיד לתל אביב.