סגור

מנכ"ל האוצר לאל על: "דרישתכם לקבל פיצוי של 100 מיליון דולר תמוהה"

במכתב ששלח רם בלינקוב לחברה הוא מציין כי "כל סיוע שניתן לאל על נעשה במסגרת שיקול דעתה הרחב של הממשלה ואינו פועל יוצא של חובה המוטלת עליה". בנוסף הוא טוען שבעלי המניות לא מילאו את התחייבויותיהם בהסכם עם המדינה מחודש מרץ

מנכ"ל האוצר רם בלינקוב פנה במכתב רשמי לחברת אל על, שבו הוא טוען כי הדירשה של החברה לפיצוי בגובה 100 מיליון דולר תמוהה, ומתעלמת מהסכומים האדירים שהחברה קיבלה מהמדינה במהלך השנה החולפת.

בלינקוב מבטל את טענותיהם של קברניטי החברה שדרשו פיצוי מהמדינה עקב מגבלות הקורונה שצמצמו את מספר הטסים ופגעו בפעילות החברה. "עצם קביעת מגבלות כאמור אינה מקנה כל זכות לקבלת פיצוי מהממשלה", כתב בלינקוב. "כל סיוע שניתן לחברה נעשה במסגרת שיקול דעתה הרחב של הממשלה בקביעת מדיניות כלכלית-חברתית בהתאם לסדרי העדיפויות של הממשלה, ואינו פועל יוצא של חובה המוטלת על המדינה".
1 צפייה בגלריה
מימין בעל השליטה באל על קני רוזנברג ומנכ"ל האוצר רם בלינקוב
מימין בעל השליטה באל על קני רוזנברג ומנכ"ל האוצר רם בלינקוב
מימין: בעל השליטה באל על קני רוזנברג ומנכ"ל האוצר רם בלינקוב
(צילום: Centers Health Care, אלכס קולומויסקי)
מנכ"ל האוצר מתייחס גם לכך שבעלי המניות בחברה לא מילאו את התחייבויותיהם הקודמות בהתאם להסכם בין המדינה לחברה שנחתם במרץ 2021. בלינקוב מתכוון לכך שהחברה לא עמדה בסיכומים שקבעו שהיא תבצע הנפקת מניות בגובה 105 מיליון דולר, ושבמסגרתה בעל השליטה בחברה, קני רוזנברג, ירכוש מניות חברה ב-43 מיליון דולר.
הטענה המרכזית של אל על בנוגע לדרישות הפיצויים, היא שחברות תעופה שנמצאות בתחרות ישירה עמה קיבלו סיוע גבוה יותר ממדינות האם שלהן. מניתוח שהציגה החברה עולה שהסיוע מהמדינה לאל על מסתכם ב-9.5 מיליון דולר למטוס, בעוד חברות תעופה אחרות נהנו מסיוע משמעותי יותר, שנע בטווח של 28.3-12.1 מיליון דולר למטוס.
ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה
במקביל, החברה הודיעה אתמול כי ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בחברה, ושעובדי החברה צפויים לשבות החל מבעוד כשבועיים (18 באוקטובר). ההסתדרות דורשת להסדיר את ההשלכות של הפסקת פעילות מטוסי המטען של החברה ופעילות חברת סאן דור בשבתות על זכויות עובדי החברה, העסקתם וביטחונם התעסוקתי. לפי ההסתדרות "אל על פועלת בחוסר תום לב, ביחסי עבודה כלל וביחסי עבודה קיבוציים בפרט".
חברת אל על נערכת לפיטורים של כ-1,500 עובדים בעקבות המצב הקשה אליו נקלעה החברה. עובדים אלה מגיעים מכל שכבות החברה, החל באנשי תחזוקה וכלה בדיילים, ולאחר המהלך אמורה אל על להישאר עם כ-2,800 עובדים בלבד. לפני כשבועיים טענו נציגי העובדים כי עיקרי המתווה הראשוני שהציגה להם הנהלת אל על מהווים הפרה של הסכמי עבר מולם שנחתמו במסגרת סבב ההתייעלות הקודם שביצעה החברה, ובמסגרתו פוטרו 2,000 עובדים.