סגור
מלון סלינה לוחמי הגטאות
סלינה לוחמי הגטאות (צילום: אתר החברה)

קבוצת חג'ג' לביהמ"ש: סלינה חייבת לנו יותר מ-40 מיליון שקל

קבוצת חג'ג' ביקשה למנות נאמן לחברה הבת של סלינה ר.א.י יזמות מכמורת. לטענתה, החברה חייבת לה 12 מיליון שקל במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן להפעלת מלונות בארבעה קיבוצים

קבוצת חג'ג' טוענת כי לרשת האירוח סלינה חובות כלפיה בסכום של מעל לכ-40 מיליון שקל – כך עולה מבקשה שהגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב למינוי נאמן לחברת ר.א.י יזמות מכמורת, חברה בת של סלינה, שנטען כי חייבת לה 12 מיליון שקל מתוך ה-40 מיליון. החברה מפעילה ארבעה מקומות אירוח ברחבי הארץ: בקיבוצים פרוד, נתיב הל"ה, לוחמי הגטאות וצאלים.
במסגרת הבקשה שהגישה קבוצת חג'ג' באמצעות עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד שירלי וילנסקי, נטען כי בספטמבר 2021 קבוצת חג'ג' התקשרה עם קבוצת סלינה בהסכם מיזם משותף להפעלת מקומות אירוח באתרים שונים ברחבי הארץ. בשנים 2021 ו-2022 מימשו קבוצת חג'ג' וקבוצת סלינה את הסכם המיזם המשותף, וחג'ג' העמידה מימון נדרש למספר מיזמים, ביניהם מיזם הקיבוצים.
נטען כי לאחר תקופה קצרה, באמצע שנת 2023, ביקשה קבוצת סלינה לדחות חלק מהתשלומים החודשיים הקבועים בהתאם למערכות ההסכמים, ביניהם את תשלומי החברה, ועקב כך נחתמה תוספת להסכם שדחתה את התשלומים של קבוצת סלינה לקבוצת חג'ג'.
עוד נטען כי כבר מאפריל 2023 החברה לא עומדת בהתחייבויותיה בהתאם להסכמים בין הצדדים, וקבוצת חג'ג' נעתרת מעת לעת למתן ארכות, ויתורים, פריסות מחדש של תשלומים, והכל לבקשתה של קבוצת סלינה והחברה ועל מנת לאפשר לה לשקם את פעילותה. נטען כי חוב סלינה לקבוצת חג'ג' הוא בגין הלוואות לעבודות התאמה של המלונות.
אתמול דיווחה גבאי מניבים, שמשכירה לסלינה נכס בכנרת, כי סלינה ישראל הודיעה לה כי היא מפסיקה את פעילותה בכל בתי המלון שלה. במסגרה הבקשה של חג'ג' אין התייחסות מפורשת לכך, אך מצוין כי ביולי דיווחה סלינה אנגליה כי הדירקטוריון החליט להכניסה להליכי חדלות פירעון. עוד נטען כי חברה סינגפורית בתחום המלונאות רכשה את החברות התפעוליות של סלינה. "הדירקטורים של סלינה ישראל הודיעו לקבוצת חג'ג' כי הם קיבלו הנחיה לא לקבל החלטות לגבי סלינה ישראל ולאור כך נוצר כאוס ניהולי. אירועי התקופה האחרונה מהווים את 'הקש ששבר את גב הגמל', וקבוצת חג'ג' מבקשת לממש את זכויותיה להיכנס בנעלי קבוצת סלינה באתרי האירוח באמצעות מינוי נאמן שיבחן את המשך פעילות אתרי האירוח שקבוצת חג'ג' מממנת דרך החברה, במטרה להמשיך את פעילותם בכל מקום שהדבר יהיה כדאי", נטען.