סגור
פרופ' דניאל חיימוביץ נשיא אוניברסיטת בן גוריון
פרופ' דניאל חיימוביץ (צילום: צביקה טישלר)

דניאל חיימוביץ יחליף את אריה צבן בתפקיד יו"ר ור"ה

נשיא אוניברסיטת בן גוריון ייכנס לתפקיד במקום נשיא בר אילן, שעמד בראש הועד בתקופה סוערת במיוחד של ההפיכה המשטרית, ניסיונות ההשתלטות של שר החינוך יואב קיש והמלחמה

נשיא אוניברסיטת בן-גוריון פרופ' דניאל חיימוביץ נבחר לתפקיד יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) ויחליף את נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן, אשר סיים קדנציה מלאה בת שנתיים בתפקיד.
לצבן היתה קדנציה סוערת במיוחד כאשר הוביל את מאבק האוניברסיטאות בתקופת ההפיכה המשטרית, ניסיונות ההשתלטות של שר החינוך יואב קיש על המועצה להשכלה גבוהה והמלחמה. לעובדה שבראש המאבק עומד נשיא בר אילן - אוניברסיטה המזוהה עם הציבור הדתי לאומי - היתה חשיבות רבה.
חיימוביץ, המכהן בתפקידו באוניברסיטה מאז ינואר 2019, הוא חוקר בעל מוניטין בינלאומי בביולוגיה של הצמח. הוא חיבר את ספר המדע הפופולרי "צמח - מה הוא יודע?", שתורגם ל-20 שפות, ושימש כבסיס לאחד מקורסי ה-MOOC הפופולריים ביותר בפלטפורמה Coursera. הוא עמד בראשות האוניברסיטה בתקופה הקשה של המלחמה בה ספגה אבדות ונפגעים רבים בין הסגל, הסטודנטים ומשפחותיהם.
חיימוביץ אמר ש"אנחנו לא רק צריכים למצוא את הדרך לקדם את המחקר ואת ההוראה בזמן מלחמה, אלא גם חייבים להתמודד עם גל של אנטישמיות חסר תקדים המאיים על כל האוניברסיטאות בארץ. הציונות היא שהביאה אותי לעלות ארצה מארה"ב. נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לשמור על עצמאותה של האקדמיה הישראלית, תדמיתה וקשריה הבינלאומיים".
מנכ"ל אוניברסיטת בר אילן זהר ינון נבחר לתפקיד יו"ר פורום המנכ"לים בוור"ה ויחליף את סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית בירושלים, ישי פרנקל, המסיים אף הוא קדנציה מלאה בת שנתיים בתפקיד. ינון נכנס לתפקידו כמנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן ב-2018, לאחר שמילא שורה ארוכה של תפקידים בסקטור הציבורי והעסקי. ביניהם מנהל פיתוח עסקי ויועץ בכיר למנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי אחזקות, סמנכ"ל כספים ומ"מ מנכ"ל של התעשייה הצבאית וסמנכ”ל פיתוח עסקי של גרנית הכרמל השקעות מקבוצת עזריאלי. תחת ניהולו של ינון, קמפוס בר אילן עובר תהליך של התחדשות ובנייה וכן מתבצעת התאמה של האוניברסיטה להקמת שתי תחנות רכבת קלה של הקו הסגול.