סגור
מימין: שר החינוך יואב קיש ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס
מימין: שר החינוך יואב קיש ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס (צילומים: אלכס קולומויסקי, קובי קואנקס)

מרכז השלטון המקומי למשרד החינוך: פצו אותנו או שנפטר 11 אלף עובדות צהרונים

העברת מוסדות החינוך בצפון ללמידה מרחוק בגלל המלחמה משביתה את הצהרונים, והרשויות נדרשות להחזיר את הכסף להורים; משרד החינוך מציע רק פיצוי חלקי לרשויות מוחלשות 

מרכז השלטון המקומי מאיים לפטר בימים הקרובים כ-11 אלף מנהלות ומטפלות צהרונים שהושבתו בגלל המעבר ללמידה מרחוק, אם לא ישפה אותן משרד החינוך.
אך במרכז אומרים שהמשרד מציע רק פיצוי חלקי, וגם זה רק לרשויות חלשות. כמו כן יפסיקו הרשויות התקשרויות עם מפעילי צהרונים פרטיים.
במכתב ששלח יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לשר החינוך יואב קיש הוא כותב ש"נוכח המצב הביטחוני, הנחה פיקוד העורף לפני שבועיים, כי מערכות החינוך מחיפה צפונה יפעלו מרחוק. אחת ההשלכות של הנחייה זו היא עצירת הפעלת הצהרונים לכ-232,000 תלמידים בגנים ובבתי הספר".
ביבס מציין ש"לצד הקושי הגדול לילדים, להורים ולרשות, המשמעות המיידית היא החזרת התשלום להורים, בכל הרשויות המדוברות ועל כל התקופה בה נבצר מהצהרון לפעול".
לדבריו, "על אף פניות ושיחות רבות עם משרדך בעל פה ובכתב, טרם התקבלה התחייבותכם לשאת במלוא התקצוב עבור עלויות שכר כוח האדם ברשויות, בהן לא מתקיימת שגרת לימודים". הוא מזהיר ש"לצערי, בכך משרד החינוך לא מותיר ברירה בפני הרשויות והגופים המפעילים אלא לפטר את 11,280 עובדי הצהרונים".
ביבס מציין ש"ברור לכל מניסיון העבר, וככל שהנחיות פיקוד העורף משתנות תדירות, ששימור מובילי המסגרות ועוזריהם יאפשר הפעלת הצהרונים מיד לכשהמצב הביטחוני יתיר זאת".
לדבריו, "ככל שעד לסוף היום לא תתקבל תשובת המשרד, ננחה את הרשויות לפעול להקפאת ההתקשרויות עם מפעילי הצהרונים ופיטורם של העובדים המועסקים באופן ישיר, שכן אם לא יבצעו זאת יכנסו לגירעונות לא להם".
ממשרד החינוך נמסר: "עם הפסקת פעילות הצהרונים, בהוראת פיקוד העורף, יצא המשרד בקריאה דחופה לאוצר לפעול במשותף עם השלטון המקומי למציאת פתרון מוסכם ומיידי".