סגור
מתוך הסרט תיקי ביבי
מתוך הסרט תיקי ביבי (צילום: Courtesy of TIFF)

בזמן המלחמה: נתניהו דורש לפתוח בחקירה נגד רביב דרוקר על חלקו בסרט The Bibi Files

דרוקר היה אחד המפיקים של הסרט ששודר בשבוע שעבר בפסטיבל הסרטים בטורונטו, ובכך לטענת עורכי הדין של נתניהו, הפר את החוק האוסר על פרסום קטעים מחקירה. "פרסום התיעוד מחקירותיו של רה"מ אינו שגגה או טעות, אלא התנהלות מודעת ומכוונת של דרוקר, שנועדה להשפיע על ההליך המתנהל נגד ראש הממשלה"

ברקע המלחמה בדרום והמתיחות הגוברת בצפון, ראש הממשלה נתניהו מצא זמן להתעסק בענייניו המשפטיים: עורכי דינו פנו ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולמפכ"ל המשטרה דני לוי בדרישה לפתוח בחקירה כנגד העיתונאי רביב דרוקר על מעורבותו בהפקת הסרט "The Bibi Files" ששודר בשבוע שעבר בפסטיבל הסרטים בטורונטו וחושף שורה של קטעים חדשים מחקירות נתניהו. לפי החוק בישראל יש איסור לפרסם קטעים מחקירה במהלך הזמן שבו התיק מנוהל, ולכן הסרט נאסר לפרסום בישראל. רביב דרוקר היה אחד מהמפיקים של הסרט, ובכך לטענת עורכי הדין של נתניהו, הפר את החוק האוסר על פרסום קטעים מחקירה.
לטענת עורכי הדין של נתניהו, עמית חדד, ישראל וולנרמן ונעה מילשטיין "פרסום התיעוד הקולי והחזותי מחקירותיו של ראש הממשלה אינו שגגה או טעות, אלא בהתנהלות מודעת ומכוונת של דרוקר, כחלק ממסכת ארוכה, שנועדה להשפיע באופן בלתי ראוי על ההליך המתנהל נגד ראש הממשלה, במטרה לפגוע שלא כדין בזכויותיו הבסיסיות ביותר של ראש הממשלה".
עוד הוסיפו עורכי הדין: "בנסיבות אלו, נוכח הפרת החוק הבוטה, עזת הפנים והמכוונת, נבקש כי תורו באופן מיידי על פתיחה בחקירה פלילית כמפורט לעיל, הן בעניינו של רביב דרוקר כמבצע בצוותא של העבירה על פי סעיף 13 לחוק הסדר הפלילי (חקירת חשודים ), והן בעניין המשך מסכת ההדלפות הבלתי חוקיות". לטענתם, במידה ולא ינחו היועצת המשפטית או המפכ"ל בפתיחת חקירה, יפנו עורכי הדין לבית המשפט: "ככל שחקירה לא תיפתח בתוך שבעה ימים ,לא יהיה מנוס מפנייה לבית המשפט לקבלת סעד מתאים".
הסרט עורר סערה רבה. מפיק הסרט הוא זוכה האוסקר אלכס גיבני, שיחד עם הבמאית אלקסיס בלום, טענו שמדובר "בחומר נפץ פוליטי". למגזין וראיטי אמר גיבני שמדובר "בעדות לאופיו המושחת" (של נתניהו). ההקלטות נכאספו מחקירות נתניהו בין השנים 2016-2018.