סגור
תת ניצב כורש ברנור נותן עדות ב בית ה משפט ה מחוזי ב ירושלים ב עניין תיקי נתניהו
תת ניצב כורש ברנור מעיד בבית המשפט המחוזי במשפט נתניהו (צילום: שלו שלום)

החוקר הבכיר בתיקי נתניהו שוב לא קודם - ופרש מהמשטרה

לשורה הארוכה של בכירים שהודיעו על סיום דרכם במשטרה בתקופת כהונת השר בן גביר הצטרף תת-ניצב כורש ברנור. הקצין הוותיק הוביל את החקירות נגד משפחת נתניהו כשהיה ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה 

תת-ניצב כורש ברנור, שמכהן כמפקד המכללה הלאומית לשוטרים, פרש מתפקידו אחרי שלא נכלל גם בסבב המינויים האחרון של המשטרה. הוא מצטרף לשורה ארוכה של בכירים שהודיעו על פרישתם, האחרון שבהם הוא ראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר.
סבב המינויים הנוכחי, ופרישת בכירים במשטרה בעקבותיו, נתפס כמסייע לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להמשיך ולעצב את המשטרה וקציניה בדמותו. השר אף השתתף באופן חריג ותמוה בפשיטה המשטרתית על ג'ואריש במהלך הלילה, אחרי הפיגוע הפלילי ברמלה, ואף תועד נכנס לבתי חשודים ביחד עם ראש המטה שלו חנמאל דורפמן.
ברנור הוביל את החקירות נגד משפחת נתניהו בתור ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, שאחריו - במרץ 2019 - מונה למפקד המכללה הלאומית לשוטרים. מאז, לא נכלל ברנור באף אחד מסבבי מינויים, וכעת כאמור פורש מהמשטרה כשהוא בדרגת תת-ניצב - חרף התפקידים הבכירים שמילא ועל אף העובדה שנחשב לחוקר הבכיר והוותיק ביותר במשטרה.
המשטרה והמשרד לביטחון לאומי עדכנו אמש כי השר בן גביר אישר את סבב המינויים הראשון של המפכ"ל החדש, רב-ניצב דני לוי, שמעצב כאמור מחדש את צמרת המשטרה בצל גל פרישות הניצבים. הסבב כלל תפקיד חדש למזכיר הביטחוני של השר, משה פינצ'י, שימונה למפקד מחוז ש"י הרגיש במיוחד באופן כללי - וביתר שאת בתקופת המלחמה.
פינצ'י יחליף בתפקיד את ניצב עוזי לוי, שהודיע למפכ"ל על פרישתו מהארגון. תת-ניצב סמי מרציאנו יחליף את פינצ'י בתפקיד המזכיר הביטחוני של בן גביר. זמן קצר לפני פרסום ההודעה על סבב המינויים, עדכנו במשטרה על הניצב השביעי שפורש תוך חודשיים - ראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר. יחליף אותו תת-ניצב חיים שמואלי שיועלה לדרגת ניצב.
לתפקיד מפקד מחוז ירושלים, ימונה תת-ניצב אמיר ארזני, שיועלה לדרגת ניצב. קידומו של ארזני נבלם בעבר על ידי השר לשעבר עמר בר-לב, לאחר שעלה כי הוא פעל להדחת פרשים באופן בלתי-תקין. נציבת קבילות השוטרים קבעה אז כי בעת ששימש כקצין המבצעים של מחוז ירושלים, ארזני "שינה, שלא לומר זייף", חלקים מראיונות שערך עם הפרשים שהודחו מתפקידם.