סגור
שגריר ישראל ב או"ם גלעד ארדן 8.12.23 מלחמה בעזה
גלעד ארדן באו"ם (צילום: ÜN photo, Evan Schneide)

גלעד ארדן בדרך לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית

עמיר פרץ יסיים בנובמבר קדנציה של שלוש שנים בתפקיד יו"ר החברה הביטחונית; שר הביטחון, יואב גלנט, ראיין כמה מועמדים למשרה, בהם ארדן שבתפקידו האחרון היה שגריר ישראל באו"ם

גלעד ארדן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, צפוי להתמנות בקרוב לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית (תע"א). עמיר פרץ, היו"ר הנוכחי, צפוי לסיים כהונה בת 3 שנים בתפקיד בנובמבר הקרוב.
שר הביטחון, יואב גלנט, ראיין כמה מועמדים למשרה, בהם ארדן.
ארדן, שהיה חבר כנסת מטעם הליכוד, שב בשבוע שעבר לישראל, ומונה לתפקיד נשיא מד"א. בין השאר שימש בעבר כשר התקשורת והשר לביטחון פנים.
מינויו של ארדן טען את אישורה של הוועדה למינויי בכירים בראשות השופטת בדימוס שלומית דותן, וכן את אישורה של הממשלה. הוועדה למינויי בכירים תבחן בין היתר את כישוריו וניסיונו של ארדן לעמוד בראש תע"א, אל מול הקשר הפוליטי שלו לגלנט.
באוקטובר 2021 פסלה הוועדה, אז בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור, את מינויו של פרץ - שמועמדותו הוצעה על ידי שר הביטחון אז בני גנץ - בנימוק שנעדר ניסיון עסקי. למרות זאת, הממשלה דאז בראשות נפתלי בנט אישרה את המינוי. בג"ץ דחה במאי 2022 את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי.
מלשכת שר הביטחון נמסר כי "נושא מינוי יו"ר לתע"א טרם סוכם, ההחלטה צפויה להתקבל בקרוב".
תע"א היא החברה הממשלתית הביטחונית הגדולה בישראל. הרווח של החברה במחצית הראשונה של השנה קפץ ב-80% לעומת התקופה המקבילה ל-295 מיליון דולר. כמו כן הציגה צבר שיא בהזמנות, 22.2 מיליארד דולר.