סגור

לוחם נהרג בפיגוע בבנימין, שני חיילים נהרגו בהתרסקות מסוק ברפיח, מטחים לצפון

סמ"ר גרי גדעון הנגהאל, בן 24 מנוף הגליל, נהרג בפיגוע הדריסה סמוך לצומת גבעת אסף; חייל מילואים במחלקת הגנת היישוב של קיבוץ דן נפצע קשה כתוצאה מפגיעת נ"ט; 60 שיגורים לגליל בתוך שעה; גלנט חשף מכתב מבכיר בחמאס לסינוואר: "איבדנו 95% מהרקטות"; מסוק מדגם ינשוף התרסק בציר פילדלפי, לפי ההערכות כתוצאה מתקלה. ההרוגים הם חיילי המילואים רס"ם דניאל אלוש ורס"ם תום איש-שלום מיחידה 669

21:55 - דיווח על תקיפה בדרום לבנון. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפה באזור מג'דל זון שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
19:42 - צה"ל ושב"כ: חיסלנו את אחד המחבלים שהחזיקו בנועה מרציאנו ז"ל, שנרצחה בשבי. בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ בשבוע שעבר, כלי טיס חיסל את המחבל עבדאללה אבו ריאלה, מחבל בגדוד "שאטי" של חמאס, שהשתתף בטבח 7 באוקטובר ולקח חלק בהחזקתה של רב"ט נועה מרציאנו בשבי, שנרצחה בבית החולים "שיפא" בעיר עזה. כך נמסר בהודעה משותפת של דובר צה"ל ודוברות שב"כ. כמו כן, נמסר כי בפעילות משותפת נוספת הגופים, כלי טיס חיסל את המחבל איימן חאלד אחמד אבו אליחני, מחבל נוחבה שהשתתף גם הוא בטבח ב-7 באוקטובר, באזור מעבר ארז. (יואב זיתון)
19:40 - גלנט חשף מכתב מבכיר בחמאס לסינוואר: "איבדנו 95% מהרקטות, בני עמנו לא סובלים אותנו". שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (ד׳) ביחידת האמש"ט - איסוף מסמכים ושלל טכני - באחד מבסיסי אגף המודיעין במרכז הארץ, וחשף מסמך שלדבריו נכתב על ידי בכיר בחמאס למנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר ולאחיו מוחמד - שגם הוא בכיר בחמאס. בתרגום של המכתב של סלאמה לאחים סינוואר, ואשר פורסם על ידי לשכת שר הביטחון, נכתב: "לאחים סינוואר הנכבדים והאהובים, אנא קחו בחשבון את הדברים הבאים: אנו שומרים על הציוד ואמצעי הלחימה שנותרו, שכן איבדנו את היכולת הרקטית שלנו 95%-90%; ואיבדנו מנשקנו האישי בשיעור של 60%; איבדנו מחימוש הנ"ט מטולים ורקטות לפחות 70%-65% והכי חשוב שאיבדנו מלוחמי הקודש שלנו, בין שהיד לפצוע, לפחות 50% וכעת נותרו 25%".
סלאמה כתב: "ה-25% האחרונים, בני עמנו הגיעו למצב שהעם לא סובל אותם יותר, שבור ברמה הנפשית או הגופנית. אנו מתפללים לאללה שידריך אותנו בדרך הישר אחיכם אבו- מחמד (ראפע סלאמה)". (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם מסמך שכתב בכיר ב חמאס 11.9.24
שר הביטחון יואב גלנט עם מסמך שכתב בכיר ב חמאס 11.9.24
שר הביטחון יואב גלנט עם המסמך
18:30 - הותר לפרסום: סמ"ר גרי גדעון הנגהאל נהרג בפיגוע הדריסה בבנימין. צה"ל התיר לפרסם כי סמ"ר גרי גדעון הנגהאל, בן 24 מנוף הגליל, לוחם בגדוד נחשון (90) של חטיבת כפיר, נהרג בפיגוע הדריסה סמוך לצומת גבעת אסף שבבנימין. (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל נהרג בפיגוע דריסה בן 24 ב-11.9.24
סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל נהרג בפיגוע דריסה בן 24 ב-11.9.24
סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
17:25 - חבר כיתת הכוננות בקיבוץ דן נפצע קשה מנ"ט; דובר צה"ל עדכן כי חייל מילואים במחלקת הגנת היישוב של קיבוץ דן נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת נ"ט. החייל פונה באופן מוסק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי באזור שובא שבדרום לבנון.
17:20 - ירי לעמק החולה: זוהו כ-30 שיגורים, חלקם התפוצצו בשטחים פתוחים. לפי צה"ל, זוהו כ-30 שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל, חלקם התפוצצו בשטחים פתוחים. זאת בהמשך להתרעות שהופעלו בקיבוץ כפר סאלד שבעמק החולה. (יאיר קראוס)
16:45 - צה"ל: כ-30 שיגורים חצו מלבנון לגליל המערבי, חלקם התפוצצו בשטחים פתוחים. לפי צה"ל, זוהו כ-30 שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל במטח האחרון לגליל המערבי, חלקם התפוצצו בשטחים פתוחים. זאת בהמשך להתרעות שהופעלו באזור. (יאיר קראוס)
15:57 - הירי לגליל העליון: פצוע מפגיעת נ"ט בדן, תושבי האזור הונחו להישאר סמוך לממ"ד. המועצה האזורית הגליל העליון עדכנה כי בסביבות השעה 15:00 בוצע ירי נ"ט לעבר קיבוץ דן. דווח על פצוע אחד שפונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. כמו כן, נמסר כי בהמשך להערכת המצב ובכפוף להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון, תושבי היישובים המפונים של המועצה ותושבי היישובים שמיר, כפר סאלד, כפר בלום, עמיר ושדה נחמיה - הונחו לצמצם תנועות במרחב, להימנע מהתקהלויות, ולשהות סמוך למרחבים מוגנים. (יאיר קראוס)
15:17 - דיווח ראשוני: פגיעה ישירה בקיבוץ דן. דיווח ראשוני על פגיעה ישירה בקיבוץ דן שבגליל העליון - ללא התרעה שהופעלה קודם לכן. (יאיר קראוס)
14:42 - צה"ל אישר: חוסל מחבל חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל אישר כי כלי טיס של החיל האוויר תקף שני מחבלי חיזבאללה בכפר מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. כמו כן, מטוסי קרב תקפו במרימין משגר חיזבאללה שממנו בוצעו שיגורים לעבר ישראל, ומשגר נוסף של ארגון הטרור שהיה מוכן לשיגור ברשיא אל-פחר. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים א-נקורה ועייתא א-שעב שבדרום המדינה. (יואב זיתון)

14:12 - צרפת: סיכלנו 3 פיגועים נגד יעדים ישראליים במשחקים האולימפיים והפאראלימפיים. הרשויות בצרפת סיכלו שלושה פיגועים נגד יעדים ישראליים במשחקים האולימפיים והפאראלימפיים - אבל לא נגד הספורטאים עצמם. כך מסר התובע הלאומי ללוחמה בטרור אוליבייה קריסטן. לדבריו, "המזימות כללו תוכניות לתקוף מוסדות ישראליים או נציגים של ישראל במהלך המשחקים האולימפיים בין 26 ביולי ל-11 באוגוסט, אך הספורטאים עצמם לא היו המוקד".

9 צפייה בגלריה
שוטרים בפריז, אולימפיאדת פריז 2024
שוטרים בפריז, אולימפיאדת פריז 2024
שוטרים באולימפיאדת פריז 2024
(צילום: AP Photo/Aurelien Morissard)
13:47 - נ"ט נורה לאזור מטולה, אין נפגעים; נמשכות התקיפות בדרום לבנון. חיזבאללה ירה טיל נ"ט לאזור מטולה. לא היו נפגעים. במקביל, ארגון הטרור קיבל אחריות על ארבעה מקרי ירי לעבר מוצבים באזור הר דב ומטולה. בתוך כך, בלבנון מדווחים על תקיפות בכמה עיירות בדרום המדינה, בהן יאטר וראשיא אל-פחאר. (יאיר קראוס)
13:27 - רס"ם במיל' דניאל אלוש ורס"ם במיל' תום איש-שלום נהרגו בהתרסקות בפילדלפי. דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ם במיל' דניאל אלוש ורס"ם במיל' תום איש-שלום, לוחמי 669, נהרגו בהתרסקות המסוק בציר פילדלפי. כמו כן, נפצעו באורח בינוני רופא לוחם 669 במילואים ומכונאי מוטס במילואים בטייסת "ציפורי המדבר" (123). בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 710 של חיל ההנדסה הקרבית נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)

9 צפייה בגלריה
מימין דניאל אלוש ז"ל תום איש-שלום ז"ל לוחמי 669 נהרגו בהתרסקות מסוק ברצועת עזה
מימין דניאל אלוש ז"ל תום איש-שלום ז"ל לוחמי 669 נהרגו בהתרסקות מסוק ברצועת עזה
מימין: דניאל אלוש ז"ל ותום איש-שלום ז"ל
12:47 - חסימות כבישים בעקבות פיגוע הדריסה ליד בית אל. המשטרה הודיעה כי בעקבות פיגוע הדריסה שהתרחש מוקדם יותר ליד בית אל, ישנן כמה חסימום כבישים: כביש 60 מדרום לצפון מצומת מכמש עד לצומת גבעת אסף סגור לתנועה. אפשר להשתמש בכביש 458 כדרך חלופית. כביש 60 מצפון לדרום סגור לתנועה מצומת עופרה עד לגבעת אסף. כביש 466 סגור לתנועה, אפשר להשתמש כדרך חלופית בכביש גישה ליישוב פסגות. המשטרה מסרה כי "יש להימנע ככל הניתן להגיע לאזור בעקבות עומסי התנועה במקום. יש להישמע לשוטרים ולכוחות הביטחון". (אלישע בן קימון)
12:04 - דיווח: פעיל חיזבאללה נהרג בתקיפת אופנוע בדרום לבנון. רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווחה על תקיפת כטב"ם במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. לפי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון הטרור, אופנוע הותקף ושני בני אדם נפצעו. בערוץ אל-חדת' הסעודי דווח כי פעיל חיזבאללה נהרג ואדם נוסף נפצע. (ליאור בן ארי)
11:51 - אביה של החטופה רומי גונן על תיעוד המנהרה ברפיח: "לא עצמתי עין". איתן גונן, אביה של החטופה רומי גונן, סיפר על תחושותיו הקשות מאז שצפה בתיעוד המנהרה שבו הוחזקו ששת החטופים שנרצחו על-ידי חמאס. "אנחנו מדמיינים את רומי במקום מוגן, אבל לראות סוג של מנהרה שאפילו חיות לא הייתי מכניס לשם? לא עצמתי עין כל הלילה. דמיינתי דברים אחרים לגמרי", אמר איתן ל-ynet. "אי אפשר לעמוד זקוף, אין ברז מים. בן אדם לא צריך להיות במקום הזה יותר משנייה". (אלכסנדרה לוקש)

9 צפייה בגלריה
מנהרה מנהרת חמאס ב עזה איפה שנרצחו חטופים מלחמת חרבות ברזל
מנהרה מנהרת חמאס ב עזה איפה שנרצחו חטופים מלחמת חרבות ברזל
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי במנהרת חמאס
(צילום: דובר צה"ל)
10:51 - המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ליד בית אל - תושב כפר פלסטיני באזור רמאללה. המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ליד בית אל הוא האיל דיף אללה (58), תושב הכפר הפלסטיני ראפאת שבאזור רמאללה. המחבל, נהג מכלית גז, התנגש בעוצמה בתחנת אוטובוס, פצע באורח אנוש צעיר כבן 20 - ונוטרל במקום. (אלישע בן קימון)
10:42 - פיגוע הדריסה ליד בית אל: מכלית גז התנגשה בעוצמה בתחנת אוטובוס. מד"א עדכן כי הצעיר כבן ה-20 שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדריסה ליד בית אל, נפגע ממכלית גז שהתנגשה בעוצמה בתחנת אוטובוס. פרמדיקית מד"א בוסמת לובינר סיפרה: "הגענו במהירות למקום, ראינו מכלית גז שהתנגשה בתחנת אוטובוס ובסמוך אליה שוכב צעיר כבן 20 כשהוא מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית. המחבל נוטרל על ידי כוחות הביטחון". (אלישע בן קימון)

9 צפייה בגלריה
זירת פיגוע דריסה בחבל בנימין 11.9.24
זירת פיגוע דריסה בחבל בנימין 11.9.24
זירת הפיגוע
(צילום: מד"א)

10:31 - הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נהרגו בהתרסקות מסוק בציר פילדלפי. שני לוחמי צה"ל נהרגו הלילה בהתרסקות מסוק מדגם ינשוף (בלק-הוק) מטייסת 123 של חיל האוויר בציר פילדלפי. עוד שישה אנשי צוות מהמסוק נפצעו, בהם שלושה באורח קשה. בנוסף נפצע קשה לוחם הנדסה שאותו היה אמור לחלץ צוות המסוק לאחר שנורה ככל הנראה על-ידי צלף של חמאס. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים. חקירה ראשונית העלתה כי לא מדובר בירי אויב אלא בתקלה טכנית או טעות אנוש. (יואב זיתון)

9 צפייה בגלריה
ציר פילדלפי תאונה תאונת התרסקות התרסק מטוס מסוק ינשוף כוחות לוחמים צה"ל
ציר פילדלפי תאונה תאונת התרסקות התרסק מטוס מסוק ינשוף כוחות לוחמים צה"ל
זירת ההתרסקות
10:06 - פיגוע דריסה ליד בית אל. צעיר ישראלי כבן 20 נפצע הבוקר באורח אנוש בפיגוע דריסה באמצעות מכלית גז סמוך לצומת אסף ליד היישוב בית אל בבנימין. דובר צה"ל מסר כי במקום יש מחבל מנוטרל וכי הכוחות מבצעים חסימות במרחב. (אלישע בן קימון)
9 צפייה בגלריה
פיגוע דריסה ליד בית אל צומת אסף 11.9.2024
פיגוע דריסה ליד בית אל צומת אסף 11.9.2024
זירת הפיגוע

08:29 - צה"ל: חיל האוויר תקף הלילה כ-30 יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה כ-30 משגרים ותשתיות צבאיות של חיזבאללה במרחבים אל ג'בין, א-נקורה, דיר סירין וזבקין שבדרום לבנון. כמו כן, נמסר, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה בכפר א-דהירה שבדרום לבנון. (יואב זיתון)

07:32 - גל ההפצצות בלבנון: עשרות משגרים ומחסני אמל"ח של חיזבאללה הותקפו. חיל האוויר תקף הלילה בין היתר בדרום לבנון עשרות משגרים ומחסני אמל"ח של חיזבאללה. (יואב זיתון)
05:55 - דיווח: יותר מ-16 תקיפות אוויריות בדרום לבנון. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי במהלך הלילה בוצעו יותר מ-16 תקיפות אוויריות בדרום לבנון. לפי סוכנות הידיעות, מקורות בלבנון טענו כי התקיפה בוצעה במרחבים זבקין וא-שעיתיה שבדרום לבנון.
05:44 - הפלסטינים: 5 הרוגים בתקיפה אווירית בטובאס. הסהר האדום דיווח כי חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית לעבר מסגד בעיר טובאס שבשומרון. (עינב חלבי)

9 צפייה בגלריה
זירת תקיפה של צה"ל ב טובאס
זירת תקיפה של צה"ל ב טובאס
זירת תקיפה של צה"ל בטובאס
(צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
05:33 - צה"ל: כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושה במרחב טובאס שבשומרון. כוחות נרחבים של צה"ל, שב"כ ושב"ס החלו לפעול במהלך הלילה נגד תשתיות טרור במרחב טובאס וטמון, כחלק מהמבצע בצפון השומרון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "במסגרת הפעילות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושה במרחב טובאס". (אלישע בן קימון)
03:03 - שר ההגנה האמריקני לגלנט: על ישראל לבחון את כללי פעילות צה"ל ביו"ש. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט, והביע את "דאגתו הכבדה על אחריות צה"ל למותה הבלתי מוצדק" של האזרחית האמריקנית שנהרגה בהפגנה ליד שכם. כך מסר הפנטגון, שהוסיף כי אוסטין הפציר בגלנט לבחון מחדש את כללי הפעילות של צה"ל בזמן פעילותו ביו"ש. (דניאל אדלסון, ניו יורק)