סגור

סמ"ר אלקנה נבון נפל במבצע בג'נין

צה"ל: איתרנו גופות בלחימה בעזה, פעולות החילוץ והזיהוי נמשכות; 14 מחבלים חוסלו בג'נין, בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל בעזה; משפחות חטופים: "נתניהו הפך את ציר פילדלפי לקבר האחים של החטופים"; כטב"ם התפוצץ באזור בית הלל בגליל, אין נפגעים

23:13 - צה"ל: איתרנו גופות בלחימה בעזה, פעולות החילוץ והזיהוי נמשכות. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל איתר מספר גופות במהלך הלחימה ברצועת עזה. בשלב זה הכוחות עדיין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות שיימשך מספר שעות. אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות". (יואב זיתון)
21:57 - אחותו של החטוף מתן צנגאוקר נפצעה מפגיעת פרש בהפגנה בתל אביב. נטלי צנגאוקר, אחותו של החטוף מתן צנגאוקר, נפצעה מפגיעת פרש בהפגנה מול שער בגין בתל אביב. (יעל צ'כנובר)
8 צפייה בגלריה
נטלי צנגאוקר אחותו של החטוף מתן צנגאוקר נפגעה מפרש בהפגנה בתל אביב חטופים מלחמה בעזה
נטלי צנגאוקר אחותו של החטוף מתן צנגאוקר נפגעה מפרש בהפגנה בתל אביב חטופים מלחמה בעזה
נטלי צנגאוקר אחרי שנחבלה מול שער בגין
(צילום: יעל צ'כנובר)
20:32 - הותר לפרסום: סמ"ר אלקנה נבון נפל במבצע בג'נין. דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר אלקנה נבון, בן 20 מפתח תקווה, נפל במבצע בג'נין. סמ"ר אלקנה היה מפקד כיתה בגדוד 906 בחטיבת ביסל"ח, ובאירוע בו נפל נפצע קצין לוחם מגדוד 906 באורח קשה. בנוסף, לוחם מילואים מגדוד 9207 בחטיבת ירושלים נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה. (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
סמ"ר אלקנה נבון נהרג במבצע בג'נין 31.8.24
סמ"ר אלקנה נבון נהרג במבצע בג'נין 31.8.24
סמ"ר אלקנה נבון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

20:05 - צה"ל: חוסל מפקד חטיבת מחנות המרכז של הג'יהאד האיסלאמי בעזה. דובר צה"ל מסר כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ תקף אתמול כלי טיס של חיל האוויר את מפקד חטיבת מחנות המרכז של הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד קטארוי. על פי הודעת צה"ל, קטארוי חוסל במרכז רצועת עזה. הוא קידם ירי רקטות לעבר ישראל, ושימש בעברו במספר תפקידים שונים בארגון הטרור. (יואב זיתון)
19:59 - מאות קוראים נגד הממשלה מול ביתו של נתניהו בקיסריה, מפגינים צעדו בחיפה
מאות מפגינים נגד הממשלה הגיעו סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, והציבו במקום שרידי מכוניות מטבח 7 באוקטובר. במקביל, מפגינים צעדו ממרכז הכרמל בחיפה אל צומת חורב בעיר, וקראו לשחרורם של החטופים ולהתפטרותו של נתניהו. (רענן בן צור, ליאור אל-חי)
19:05 - משפחות חטופים: "נתניהו הפך את ציר פילדלפי לקבר האחים של החטופים". מספר משפחות חטופים מסרו הצהרה מיוחדת בשער בגין בה הם קראו למימוש העסקה. לדבריהם, "נתניהו והשפוטים שלו בקבינט, החליטו לטרפד את העסקה באמצעות ספין פילדלפי, ובכך הם גזרו על החטופים גזר דין מוות ביודעין. לחברי הקבינט - הפכתם את ציר פלדלפי לקבר האחים של החטופים, כל חטוף שיוצא להורג, המשמעות היא שאצבעותיכם לחצו על ההדק. אנחנו זועקים לחברי הקואליציה שנותרה בהם חתיכת לב, להביא להחלפתו המיידית של נתניהו, להביא עסקה, להציל את החטופים ולהציל את המדינה. לכולם ברור שאין כאן שיקול ביטחוני, ולא שיקול מדיני, ולא שום שיקול ענייני מלבד שיקולים פושעים של הישרדות פוליטית". (יעל צ'כנובר)
8 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות ה חטופים ב שער בגין בתל אביב יפעת קלדרון
הצהרת משפחות ה חטופים ב שער בגין בתל אביב יפעת קלדרון
יפעת קלדרון, בהצהרת המשפחות
(צילום: מוטי קמחי)
18:45 - 14 מחבלים חוסלו ועשרות מטענים הושמדו בג'נין. צוות הקרב של חטיבת כפיר בשיתוף כוחות ימ"מ ושב"כ פעלו בימים האחרונים במרחב נור א-שמס. במהלך הפעילות חמישה מחבלים חוסלו, ביניהם מוחמד ג'אבר "אבו שג'אע", ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס ונעצרו 6 מבוקשים, כך מפרסם דובר צה"ל. במהלך המבצע, הכוחות איתרו והשמידו עשרות מטענים שהוטמנו בצירים במטרה לפגוע בחיילים. בנוסף הלוחמים זיהו רכב חשוד בסמוך לבית החולים הממשלתי בטול כרם. בתוך הרכב אותר נשק מסוג M16 ואמל"ח רב. בפעילות במרחב ג'נין, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב חיסלו עד כה 14 מחבלים והושמדו עשרות מטענים. (יואב זיתון)

16:35 - מטה משפחות החטופים: לא פנינו לאף גורם לנהל מו"מ, נתניהו צריך להפסיק לתרץ. מטה משפחות החטופים מסר כי הוא "לא פנה לאף גורם לנהל משא ומתן להשבת החטופים בשמו. המטה רואה בממשלת ישראל והעומד בראשה האחראים הבלעדיים להשבת 107 החטופים הביתה. המטה רואה בראש הממשלה אחראי לטרפוד ההזדמנויות להשבת החטופים הביתה, מי לשיקום ומי לקבורה ראויה בארצו. מטה משפחות החטופים דורש מראש הממשלה להפסיק לטרפד הזדמנויות לעסקה ולהפסיק למצוא תירוצים עלובים לחבל בה". (יעל צ'כנובר)
15:06 - ההתרעות בגליל: כטב"ם חיזבאללה התפוצץ באזור בית הלל, אין נפגעים. כטב"ם חיזבאללה התפוצץ בשטח פתוח באזור בית הלל שבאצבע הגליל, בהמשך לאזעקות שהופעלו במרחב. אין נפגעים.
14:40 - משרד הבריאות בעזה: 89 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טען כי מתחילת המלחמה נהרגו ברצועה 40,691 פלסטינים ונפצעו 94,060. לפי המשרד, ביממה האחרונה נהרגו ברצועה 89 פלסטינים ו-205 נפצעו. (עינב חלבי)
13:42 - צה"ל כיתר את חברון, שישה מבוקשים נעצרו; 30 חוסלו במבצע בשומרון. כוחות צה"ל כיתרו את חברון בעקבות הפיגוע הכפול הלילה בגוש עציון, ועצרו עד כה שישה מבוקשים במהלך הפעילות בעיר. כמו כן, הם איתרו והשמידו מעבדה לחומרי גלם המשמשים לטרור. במקביל, נמשך המבצע הנרחב לסיכול טרור במרחב ג'נין שבצפון השומרון, ועד כה חוסלו כ-30 מחבלים. ביממה האחרונה הכוחות מתמקדים בג'נין, והבוקר נכנסו למחנה הפליטים בעיר. (יואב זיתון)

8 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ב חברון 31.8.24
פעילות צה"ל ב חברון 31.8.24
פעילות צה"ל בחברון
(צילום: REUTERS/Mussa Qawasma)
12:35 - שני המחבלים שחוסלו בגוש עציון - תושבי חברון בשנות ה-20 לחייהם. שני המחבלים שחוסלו בפיגוע הכפול בגוש עציון הם מוחמד אחסאן יקין מרקה, שנוטרל לאחר שיצא ממכונית התופת בתחנת הדלק בצומת הגוש, וזהדי נדאל תאופיק אבו עפיפה, שנוטרל ביישוב כרמי צור. השניים הם תושבי חברון בשנות ה-20 לחייהם. (יואב זיתון)
12:27 - חשד במערכת הביטחון: מכונית תופת שלישית יצאה מחברון אמש - ולא אותרה. במערכת הביטחון חושדים כי רכב שלישי יצא אמש מחברון לצד שתי מכוניות התופת שיצאו לכיוון גוש עציון. הרכב טרם אותר, ולכן עדיין יש מחסומים רבים בכבישי יהודה וגוש עציון ומתבצעות סריקות נרחבות בגזרה. הכוננות הגבוהה בגזרה נשמרת וכוחות רבים פועלים בה. בנוסף, נודע כי שני המחבלים מאמש שחוסלו בשתי הזירות הם צעירים כבני 19-18. השניים ככל הנראה אינם מוכרים למערכת הביטחון ומסתמן כי אין להם רקע או שיוך ארגוני. אחד מכיווני החקירה שנבדקים הוא שהם הוכוונו על-ידי גורמים מחוץ לאיו"ש, כולל מימון למתווה הפיגוע המשולש. (יואב זיתון)
12:20 - חילופי אש בג'נין, צה"ל לתושבי העיר: "אל תרשו לפושעים להשתלט לכם על העתיד". הפלסטינים מדווחים גם היום על חילופי אש קשים בג'נין, שם החל השבוע מבצע נרחב לסיכול טרור. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דווח כי צה"ל החל לפעול גם בכפר דן, מערבית לג'נין, וגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טענו כי פעילים שלהם מעורבים שם בעימותים עם צה"ל.

8 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל באזור ג'נין 31.8.24
פעילות צה"ל באזור ג'נין 31.8.24
פעילות צה"ל באזור ג'נין
(צילום: AP Photo/Majdi Mohammed)
במקביל, צה"ל החל לפזר כרוזים בג'נין, שהכילו פנייה ישירה לתושבי המקום. "כשתחזרו לבתים שלכם תחזרו למקום יותר בטוח, אל תרשו לפושעים להשתלט לכם על העתיד - העתיד שלכם בידיים שלכם", נכתב.
11:49 - צה"ל: מערת המכפלה תיפתח מחדש למתפללים תחת "בידוק מחמיר". צה"ל הודיע כי הכניסה למערת המכפלה תיפתח תחת "בידוק מחמיר". זאת לאחר שהבוקר היא נסגרה לצורך בידוק ביטחוני, כך על פי ההודעה. (יואב זיתון)
11:36 - הפלסטינים מדווחים על חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון לחמושים בג'נין. צה"ל ממשיך במבצע הנרחב לסיכול טרור במרחב ג'נין שבצפון השומרון. לפי דיווחים פלסטיניים מתנהלים חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון לחמושים. (עינב חלבי)

8 צפייה בגלריה
מסוק צה"ל מעל ג'נין 21.8.24
מסוק צה"ל מעל ג'נין 21.8.24
מסוק צה"ל מעל ג'נין
(צילום: RONALDO SCHEMIDT / AFP)
11:34 - דיווחים פלסטיניים: מעצרים באזור חברון, אחרי הפיגוע הכפול בגוש עציון. לפי דיווחים פלסטיניים צה"ל מבצע סריקות ומעצרים באזור חברון, בהמשך לפיגוע הכפול סוכל הלילה בגוש עציון. (עינב חלבי)

8 צפייה בגלריה
צה"ל מבצע מעצרים ב חברון
צה"ל מבצע מעצרים ב חברון
צה"ל מבצע מעצרים בחברון
(צילום: HAZEM BADER / AFP)
11:03 - הפיגוע בגוש עציון: הסייר שנפצע קל בכרמי צור שוחרר מבית החולים. סייר הביטחון שנפצע באורח קל בפיגוע הלילה בכרמי צור שבגוש עציון שוחרר מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. (לירן תמרי)
10:50 - באופן חריג: מערת המכפלה נסגרה לכניסת פלסטינים עקב הפיגוע בגוש עציון. מערכת הביטחון החליטה באופן חריג לסגור לפלסטינים את הכניסה למערת המכפלה, בעקבות הפיגוע הכפול הלילה בגוש עציון. ההחלטה התקבלה לאחר שהתברר כי מוצא נסיעתם של המחבלים היה העיר חברון, הסמוכה לאתר. (יואב זיתון)
09:33 - דיווח בלבנון: תקיפות ארטילריה בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה בדיר סריאן וא-טייבה בדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
09:29 - חמאס בירך על הפיגוע הכפול בגוש עציון: "ההתנגדות תימשך". חמאס בירך על הפיגוע הכפול שהתרחש הלילה בגוש עציון, והודיע כי "הפיגועים הם מסר שההתנגדות תימשך כל עוד תוקפנות הכיבוש תימשך". (עינב חלבי)
06:59 - פיקוד העורף: הסתיים אירוע חדירת המחבלים ביישוב כרמי צור. פיקוד העורף עדכן כי נשלל החשש לחדירת מחבלים נוספים ליישוב כרמי צור שבגוש עציון. "ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה", נמסר. (יואב זיתון)


01:23 - חיל האוויר תקף משגרים של חיזבאללה בלבנון, 40 שיגורים חצו במטח לגליל. בשעות האחרונות מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו כמה משגרים של חיזבאללה בדרום לבנון. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי מוקדם יותר זוהו כ-40 שיגורים שחצו מלבנון. חלק מהשיגורים יורטו וכמה נפלו באזורים שונים בגליל העליון. אין נפגעים, צה"ל תקף את מקורות הירי בארטילריה. (יואב זיתון)
00:40 - סוכל פיגוע תופת כפול בגוש עציון: שני מחבלים עם שני רכבים ממולכדים חוסלו. רכב התפוצץ אמש (שישי) בסביבות 23:35 בתחנת דלק ליד צומת גוש עציון, ובצה"ל ישנה הערכה גוברת כי מדובר בפיגוע תופת שכשל. המחבל באירוע הזה חוסל. דקות לאחר מכן חדר מחבל ליישוב הסמוך כרמי צור וגם הוא חוסל. מהפרטים הראשוניים עולה כי המחבל פרץ את הש.ג עם רכב ממולכד וניסה לדרוס את המאבטח. סייר ביטחון ביישוב חתר למגע, התנגש ברכבו עם רכב המחבל - ופתח באש. הרכב הממולכד התפוצץ, והמחבל שהיה בפנים חוסל גם הוא.
בצה"ל מסרו תחילה כי לא ברור אם יש קשר בין האירועים, אך בהמשך גברה ההערכה כי מדובר בפיגוע משולב: לפי החשד שנחקר כעת, שני המחבלים נסעו יחד בשני רכבים ממולכדים בציר 60 כדי לבצע פיגוע תופת מסונכרן - אחד פנה לתחנת הדלק בצומת הגוש והשני לכרמי צור. נבדק אם "תאונת עבודה" בתחנת הדלק מנעה פגיעה המונית בכוחות ההצלה והחירום שאמורים היו להגיע לזירה השנייה בכרמי צור.

8 צפייה בגלריה
חייל סמוך לזירת הפיגוע ב כרמי צור
חייל סמוך לזירת הפיגוע ב כרמי צור
חייל סמוך לזירת הפיגוע בכרמי צור
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
בפיגוע הראשון נפצע צעיר כבן 24 באורח בינוני וגבר כבן 34 באורח קל. הם נפגעו מירי לא-מכוון של כוחותינו. בכרמי צור נפצע סייר הביטחון בן ה-28 באורח קל, בעקבות ההתנגשות עם רכב המחבל. מח"ט עציון אל"מ גל ריץ' שהוזעק לזירה נפצע גם הוא באורח קל מאוד בידו, והמשיך לטפל באירוע.כוחות רבים של צה"ל, שב"כ, משטרה וגם כוחות מיוחדים הוקפצו לגוש עציון בעקבות שני הפיגועים, וביישוב נערכו סריקות מחשש שמחבלים נוספים חדרו אליו. בהמשך הסתמן שהחשד הזה נשלל, אך במהלך הלילה דובר צה"ל עדכן כי כוחות רבים ממשיכים לסרוק אחר מחבלים. עוד נמסר כי מפקד פיקוד המרכז הגיע לכרמי צור וקיים הערכת מצב ראשונית בשטח יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, מפקד חטיבת עציון, מפקד חטיבת יהודה ומפקדים נוספים.