סגור

דיווח שוטף
1,000 קני שיגור הופצצו בלבנון. בעשרות יישובים בצפון שהו ליד מרחב מוגן כל הלילה

שעות אחרי נאום נסראללה, דווח בלבנון על 70 הפצצות; שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח ליד מטולה; צה"ל הורה לתושבי עשרות יישובים בצפון - כולל צפת, קריית שמונה וקצרין - לשהות עד הבוקר ליד מרחב מוגן

08:37 - דיווחים: הרוג ופצוע ב"תקיפה ישראלית" נגד רכב בכביש שדה התעופה בדמשק. תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" וכלי תקשורת בלבנון דיווחו כי ישראל תקפה רכב בכביש שדה התעופה בדמשק, וכי במקום יש הרוג ופצוע. מוקדם יותר דיווחה על התקיפה סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, אך לא ייחסה אותה לישראל. (ליאור בן ארי)
08:24 - הפלסטינים: הרוגים ופצועים בתקיפה במרכז הרצועה. בעזה מדווחים כי לפחות שמונה בני אדם נהרגו וארבעה נפצעו בתקיפה ישראלית ממערב לנוסייראת. (עינב חלבי)
08:02 - דיווח בלבנון: טילים נורו על מוצב צבאי בישראל. עלי שועייב, כתב הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על ירי טילים לעבר מוצב צבאי בישראל. (ליאור בן ארי)
07:45 - הירי למטולה: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח. שתי רקטות זוהו חוצות מלבנון לכיוון מטולה, והתפוצצו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים. (אלישע בן קימון)
06:40 - הוסרו ההגבלות שהוטלו על עשרות היישובים בצפון. בתום הערכת מצב, הוחלט על הסרת ההגבלות שהוטלו אמש במועצה האזורית מרום גליל, גליל עליון, קריית שמונה, מטולה, מבואות חרמון, יסוד המעלה, חצור הגלילית, ראש פינה, צפת, מטולה וביישובי צפון הגולן מקו קצרין וצפונה, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. כך נמסר מדובר צה"ל, שהדגיש כי "יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על-ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף". (אלישע בן קימון)

2 צפייה בגלריה
מטוס חיל האוויר ב דרכו ל תקיפה ב לבנון
מטוס חיל האוויר ב דרכו ל תקיפה ב לבנון
מטוס חיל האוויר ב דרכו ל תקיפה בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)

06:32 - דיווח: תקיפה בוצעה באזור שדה התעופה בדמשק. סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, דיווחה הלילה כי בוצעה תקיפה בכביש שדה התעופה בדמשק, שהביאה למותו של אדם אחד. התקיפה לא יוחסה לישראל בדיווח, וטרם הופעה במקור נוסף. (ליאור בן ארי)
02:21 - וול סטריט ג'ורנל: "עסקת חטופים? כנראה שכבר לא תושג במהלך כהונת ביידן". גורמים בכירים בבית הלבן, במחלקת המדינה ובפנטגון הביעו פסימיות בנוגע להשגת עסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה, ואמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הם מכירים בכך שעסקה כנראה לא תושג במהלך כהונתו של הנשיא ג'ו ביידן. "אין עסקה קרובה, אני לא בטוח אם אי פעם תהיה אחת", אמר אחד הגורמים.

2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ג'ו ביידן
(צילום: REUTERS/ Evelyn Hockstein)
עוד דווח כי הגורמים ציינו כי הפסימיות שלהם נובעת משתי סיבות עיקריות: כמות האסירים הפלסטינים שחמאס דורש בתמורה לחטופים, ופיצוצי המכשירים האלקטרוניים של חיזבאללה, שהעלו את הסיכוי למלחמה אזורית וסיבכו את המו"מ מול חמאס. במקביל, בכירים בממשל האמריקני ציינו את העקשנות של חמאס, שמעלה דרישות ואז מסרב להסכים לעסקה לאחר שישראל וארה"ב מקבלות אותן.
23:47 - צה"ל: הותקפו כ-1,000 קני שיגור בלבנון - שהיו מוכנים לשיגור מיידי לישראל. מטוסי קרב תקפו בשעתיים האחרונות בהכוונת אמ"ן ופיקוד הצפון מאות קני שיגור שהיו מוכנים לשיגור מיידי לשטח ישראל. כך מסר דובר צה"ל.

החל משעות אחר הצהריים הותקפו סך הכל כ-100 משגרים ותשתיות צבאיות נוספות, בהם כ-1,000 קני שיגור שהיו מוכנים לשיגור מיידי. נמסר כי צה"ל ממשיך לפגוע ולגרוע יכולות טרור ותשתיות צבאיות של חיזבאללה. (אלישע בן קימון)