סגור
מימין ד"ר שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב ה נאמנים של קואופ שופ
ד"ר שלמה נס (מימין) ורו"ח חן ברדיצ'ב, נאמני קואופ ישראל (צילומים: ריאן פרויס, אורן אהרוני)

פרסום ראשון
לאחר 6 שנים: ביהמ"ש אישר לנאמני קואופ ישראל שכר טרחה של כ-16 מיליון שקל

שכר הטרחה אושר לאחר שהנאמנים הגיעו להסכמות לגבי שכרם עם צוות רחב באגף הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום "על הפחתת שכרם בכעשרה מיליון שקל מהשכר אותו הם זכאים לדרוש על פי התקנות"

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר בשבוע שעבר את בקשת המנהלים המיוחדים של רשת קואופ ישראל - ד"ר שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב - והם יקבלו שכר טרחה של 16 מיליון שקל (בתוספת מע"מ). מהסכום יופחתו כ-6 מיליון שקל שנפסקו להם עד כה.
מדובר בתיק שמתנהל כשש שנים. ד"ר שלמה נס ממשרד פירון ורו"ח חן ברדיצ'ב מונו לנאמני הרשת ב-2018. השניים הובילו למכירה מהירה של נכסי חברת קואופ למחסני השוק תמורת 148 מיליון שקל ופעלו למימושים נוספים וגבייה שהביאה לפי הבקשה לתקבולים בסך 500 מיליון שקל. יש לציין כי בית משפט מינה בעלי תפקידים אחרים לאגודת הקואופ שאינם קשורים לבקשה זו.
במסגרת הבקשה ציינו המנהלים המיוחדים כי ההליך שהחל ב-2018 הגיע לקיצו לאחר שנים רבות של פעולות מגוונות שבוצעו במסגרתו כחלק מהליך פירוק החברה. עוד נטען כי "בשלב זה כל שנדרש הוא ביצוע חלוקת דיבדינדים לנושים במקביל לטיפול בתביעה שהוגשה נגד הדירקטורים ונושאי משרה. לצורך חלוקת הדיבידנדים, נדרש קודם לפסוק את שכרם של המנהלים המיוחדים". המנהלים המיוחדים טוענים כי חלק מקבוצת הנושים כבר נפרעו במלואם' וגם לאחר אישור הבקשה הנוכחית הנושים ייפרעו בשיעור ממוצע של כ-85% כבר בשלב זה (ללא הכללת התביעה) .
בבקשה צוין כי על אף שעל פי התקנות הגיעו לשני המנהלים המיוחדים ולמשרדיהם כ-26 מיליון שקל, הם הגישו בקשה לקבל כ-16 מיליון שקל עקב ההסכמות שגובשו עם הכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי, כיום הממונה על חדלות פירעון), "לאחר דין ודברים שהתקיים עימם ובעקבות מתווה שכר שגובש בהסכמה בקשר להליך הנדון".
"הצדדים סבורים כי מתווה שכר הטרחה הינו מאוזן, ראוי בנסיבות ההליך, גם בהתחשב בעבודה העצומה והמגוונת שנעשתה לאורך השנים, בתשומות הרבות שהושקעו, ובהצלחות שהניבו לקופה ולנושים תוצאות יוצאות דופן", נכתב בבקשה. השופט אלכסנדר רון שאישר את הבקשה קבע כי "מטעמי הבקשה, ובדגש על כך שהבקשה מוסכמת על ידי הכנ"ר – אישרתי כמבוקש".
הממונה על חדלות פירעון, רו"ח אשר אנגלמן, התמחה בעבר במשרדו של ד"ר שלמה נס, אך מהבקשה עולה כי טיפל בה צוות מורחב. יחד עם זאת, הנהלים קובעים כי כל בקשת שכר טרחה שסכומה עולה על 3 מיליון שקל אמורה להגיע לאישור הממונה. מהממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי נמסר בתגובה כי "צוות רחב ממחלקת תאגידים באגף הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי הצליח להגיע להסכמות עם הנאמנים על הפחתת שכרם בכעשרה מיליון שקל מהשכר אותו הם זכאים לדרוש על פי התקנות, זאת על אף עבודתם הטובה של הנאמנים ומתוך הבנה כי השכר המוסכם הינו ראוי בנסיבות והפחתתו תיטיב עם הנושים. על כן, הממונה על הליכי חדל״פ אישר את ההסכמות הטעונות אישור לאור היקפן, שבעיקרן יביאו לחלוקה של עוד כ-10 מיליון שקל לנושים. מחלקת התאגידים מברכת על תוצאות הטיפול בתיק מורכב זה ועל הערך שהושא לנושים".