וולוו לוקחת את זה בהליכה!
וולוו לוקחת את זה בהליכה!
חברת הרכב השוודית יצאה במהלך שיווקי מיוחד לקידום שמירה על הסביבה ואורח חיים בריא – ומעודדת לא להשתמש ברכב, אלא דווקא ללכת ברגל. הרעיון, מסתבר, בכלל נולד כאן בישראל בקבוצת "מאיר" – היבואנית הישראלית
בשבועיים האחונים מסתובבים עובדי מותג וולוו בישראל עם נעליים מיוחדות וחדישות. הסוד מאחורי הנעליים הוא לא רק העיצוב המגניב שלהן, שכולל אלמנטים רבים מתוך העיצוב של המכונית השוודית, אלא גם שהן מורכבות בכללותן משאריות של צמיגים ממוחזרים ובקבוקי פלסטיק.
"בוולוו מבינים היטב כי על מנת לשמור על הכדור, מעשים קטנים ויומיומיים חשובים לא פחות ממעשים גדולים ומשמעותיים, כמו מעבר לרכב חשמלי עם זיהום אוויר אפסי", מספר שרון גלזר, מנהל חטיבת הרכב והאופנועים ב"מאיר". "לרגל המהלך, חילקנו לעובדי החברה את נעלי וולוו הייחודיות עם המסר 'Can You Walk it?', על מנת לעודד אותם ללכת, וגם להעביר את המסר הלאה", הוא מסביר.
לא בכל יום רואים יוזמה סביבתית שכזו דווקא מחברת רכב. הרעיון, שהתקבל בהתלהבות במשרדי וולוו השוודית, נולד דווקא כאן, ביוזמה של "מקאן תל אביב", משרד הפרסום של "מאיר". המחשבה מאחורי הכותרת ""Can You Walk It?, הייתה להציג רעיון חדש שיעודד הליכה ולא נסיעה ברכב: נעליים שיורכבו מחומרים מתכלים, בהשראת רכבי וולוו, וגם, על הדרך, לתרום לעצמם לאורך חיים בריא. חלוקת הנעליים, שיצרה חברת Casca הקנדית, התקיימה בישראל בדיוק לפני יום ההליכה הבינלאומי - שחל בסוף השבוע האחרון.
קיימות גם ברכבים
הבחירה בחומרים ממוחזרים או מתכלים בלבד כדי לייצר את הנעלים, היא כמובן בהלימה לערכי הקיימות שמנהיגה וולוו העולמית בכל דרגות הייצור והתפעול שלה. את הסוליה מרכיבי צמיגי רכב ממוחזרים, ואת גוף הנעל מרכיבים לא פחות משבעה בקבוקי פלסטיק. גלזר מוסיף כי "חברת וולוו מחויבת ומובילה לאורך שנים את נושא קיימות בניידות, לא רק במעבר לצי רכבים חשמלי על מלא, אלא גם בכל הקשור בתהליכי הייצור וניהול בחברה".
"מכאן נולד הרעיון לקמפיין", ממשיך גלזר, "רתמנו את עובדי מותג וולוו בחברת מאיר לבחור נכון וללכת בכל פעם שניתן, במקום להיכנס לרכב ולנסוע". בנוסף לקמפיין בהשראת הרעיון הישראלי, בוולוו העולמית הציבו יעד לשנת 2030 – בו תעבור החברה לייצור מכוניות חשמליות באופן מלא. כבר היום לא תמצאו רכבי וולוו חדשים עם ריפוד מעור, גימורי העץ בתוך המכוניות עשויים אך ורק מעצים שנפלו באופן טבעי ולא נכרתו באופן מיוחד לטובת הייצור ושטיחי הרגליים עשויים כולם מבקבוקים ממוחזרים.
ייתכן שחברות נוספות מעולם הרכב יאמצו בשנים הקרובות מתודות דומות, המציעות לוותר על דרכי ההתניידות שנחשבו מסורתיות בעשורים האחרונים, ויפנו לקהל באופן חדש וסביבתי יותר. "שמירה על כדור הארץ ואיכות הסביבה היא בידיים שלנו, וגם ברגליים שלנו", מוסיף גלזר
לסיכום.
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.