סגור
מחלף פולג
מחלף פולג (צילום: יאיר שגיא)

ראש עיריית נתניה מאיימת: "אסגור את פרויקט שיפוץ מחלף פולג"

מרים פיירברג אמרה בעקבות דו"ח הבטיחות שמצא כי במחלף יש "סכנת נפילת חלקי בטון על עוברי אורח": "לא יכול להיות שהגשר הפך פתאום למסוכן וממשיכים לנסוע עליו. מצדי שידחו את הפרויקט וייערכו עם גשר חלופי לפני שמשביתים כניסה ויציאה מהעיר"

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר פרסמה היום בדף הפייסבוק שלה כי היא "תסגור את פרויקט שיפוץ מחלף פולג אם לא יינתנו פתרונות". הפוסט בפייסבוק נכתב לאחר דיון של בכירי עיריית נתניה עם משרד התחבורה ונתיבי איילון על החסימות שמתרחשות בעקבות שיקום מחלף פולג.
בדו"ח הבטיחות של המחלף, שנחשף ב"כלכליסט", נכתב כי "יש לבצע פעולות באופן מידי לצורך הבטחת בטיחות משתמשי הדרך" וכי קיימת סכנה לנפילת חלקי בטון על עוברי אורח.
בפוסט שפרסמה פיירברג-איכר בדף הפייסבוק שלה נכתב: "ישבנו במשך שעות ארוכות עם נתיבי איילון ומשרד התחבורה. אין להם פתרונות להציע לנו. מבחינתי הדברים לא מתנהלים כך. לא הופכים חיים של עיר שלמה מהיום למחר. אנחנו נערכנו לשיקום ושדרוג - לא להפיכה בחיים של כולנו. לא יכול להיות שהגשר הפך פתאום למסוכן ועדיין ממשיכים לנסוע מעליו ומתחתיו. אם הגשר מסוכן אז שיסגרו את כביש החוף. מצדי שידחו את הפרויקט וייערכו עם גשר חלופי לפני שמשביתים כניסה ויציאה מהעיר. בעלי העסקים קורסים והתושבים תקועים בפקקים. בניתי בשתי ידיי את אזור התעשייה החדש, לא אתן לכם להרוס!! אני בעצמי אעמוד שם אם צריך, ואסגור את הפרויקט אם לא יינתנו פתרונות".
לפני כשבועיים פרסמה חברת נתיבי איילון הודעה על כך שהיא מבצעת "עבודות בטיחות ושדרוג במחלף פולג" מתחילת אוגוסט 2022 ועד אפריל 2023, וזאת כדי לבצע "עבודות בטיחות הכרחיות לשדרוג המרחב של מחלף פולג". העבודות באזור מחלף פולג, שיימשכו תשעה חודשים ועלותן מוערכת ב-7 מיליון שקל, מובילות לצמצום נתיבי הנסיעה במחלף המרכזי משני נתיבים לכיוון לנתיב אחד לכל כיוון ולהסדרי תנועה זמניים רבים באזור, ועבודות אלו מצטרפות לעבודות תשתית רבות שמתרחשות בשנים האחרונות לאורך כביש החוף. העבודות על המחלף הובילו לעומסי תנועה כבדים מהרגיל באזור.
בדו"ח הבטיחות המלא אליו התייחסה עיריית נתניה, ושהגיע ל"כלכליסט", מתגלה כי מחלף פולג, שמופיע בדו"ח כשני גשרים שונים (גשר רכב דרומי וגשר רכב צפוני), מקבל ציון ממוצע של 50 ו-48 מתוך 100. לפי הדו"ח, הציון של שני חלקי הגשר מסווג את מצבו הכללי כ"ירוד", וישנם מספר פגמים חמורים ומספר רכיבים עם רמת תפקוד ירודה.
שני חלקי הגשר זכו גם לציון "קריטי" ו"ירוד מאוד" של 31 באחד הפרמטרים שנבדקו. ציון זה מתייחס למצבן של קורות ראשיות, זיזים וכדומה של המבנה. זה התקבל בעקבות קצוות קורות ראשיות פגומות, מרווח ההשענה ו"סכנה לנפילת חלקי בטון, מרכיבי הקורות, הזיזים ותחתית המיסעה על עוברי האורח תחת הגשר". לסיכום נכתב בדו"ח כי "יש לבצע פעולות באופן מידי לצורך הבטחת בטיחות משתמשי הדרך, יש לבצע החלפה של המבנה, ואם חלופת ההחלפה איננה אפשרית, יש לבצע פעולות לשיקום עמוק של המבנה ולוודא את תפקודו התקין".