ענקית הלואו קוסט חוזרת לישראל: ריינאייר תחדש את טיסותיה לארץ ב-2 ביוני
ענקית הלואו קוסט חוזרת לישראל: ריינאייר תחדש את טיסותיה לארץ ב-2 ביוני
ריינאייר הפסיקה את פעילותה בישראל במרץ, לטענתה בשל סגירת טרמינל 1 והעברת טיסותיה לטרמינל 3 שבו מסי הנמל גבוהים יותר. עם פתיחתו מחדש של טרמינל 1 ביוני, היא מתכננת להוציא 20 טיסות בשבוע לברלין, מלטה, בודפשט, פאפוס, בארי וברגמו. חזרתה של ריינאייר ללוח הטיסות צפויה להגביר את התחרות בשוק ולהוביל להורדת מחירים
כשבועיים לאחר הודעת משרד התחבורה על פתיחתו המחודשת של טרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון לאחר שנסגר עם תחילת המלחמה, ענקית הלואו קוסט האירית הודיעה על כוונתה לחדש את טיסותיה לישראל החל מ-2 ביוני, יממה אחרי תחילת הפעלתו המתוכננת של הטרמינל. ריינאייר תוציא מטרמינל 1 עשרים טיסות בשבוע לברלין, מלטה, בודפשט, פאפוס, בארי וברגמו.
במרץ ריינאייר ביטלה בצעד מפתיע את כל טיסותיה לישראל, וזאת כשבועיים בלבד לאחר שחידשה את פעילותה בארץ שהופסקה עם תחילת הקרבות בדרום ובצפון. היא נימקה את החלטתה בסגירת טרמינל 1 והעברת טיסותיה לטרמינל 3 שבו מסי הנמל גבוהים יותר - מסי הנמל שמשלמים נוסעים בטרמינל 1 עומדים על 11 דולר, לעומת 27 דולר בטרמינל 3.
ההחלטה על פתיחת טרמינל 1 התקבלה בניגוד לעמדה הרשמית של רשות שדות התעופה, שלפיה אין הצדקה כלכלית בהפעלתו בתקופה שבה תנועת הנוסעים הכללית בנתב"ג נמוכה מהממוצע שלפני המלחמה, כשעלויות התפעול שלו מוערכות בכ-200 מיליון שקל בשנה. בנוסף לאלה, ברש"ת טענו לקושי בהפעלת הטרמינל על רקע מחסור חריף בכ-600 אנשי אבטחה שעם תחילת המלחמה גויסו בצו 8 לחזית. החלטת משרד התחבורה לפתוח את הטרמינל רק ב-1 ביוני נועדה להעמיד די זמן לרש"ת כדי להיערך, גם בהיבטים של כוח אדם.
חזרתה של רייאנייר ללוח הטיסות בישראל אמורה להגביר את התחרות בשוק התעופה, שגוועה בחצי שנה האחרונה בשל הפסקת טיסותיהן של חברות זרות לישראל. כך, חזרתה לשוק הישראלי צפויה להוביל להורדת מחירי הטיסות.
עם ההחלטה על פתיחת טרמינל 1 אמרו במשרד התחבורה כי בחודשים האחרונים ניכרת עלייה מתמדת במספר הנוסעים לחו"ל וזאת תוך חזרה משמעותית של חברות תעופה זרות לפעילות בארץ. על פי הערכות, במהלך חודשי הקיץ יפעלו בישראל כ-60 חברות תעופה זרות ומספר הנוסעים ביום ממוצע בנתב"ג יעמוד על כ-70 אלף, כפול ממספר הנוסעים הממוצע בימים אלה.