סגור
מנכ"ל איכילוב הנכנס פרופ' אלי שפרכר
פרופ' אלי שפרכר (צילום: מירי גטניו)

ברקע המאבק בין משרד הבריאות לעיריית ת"א: פרופ' אלי שפרכר נבחר למנכ"ל איכילוב

שפרכר יחליף בתפקיד את פרופ' רוני גמזו, שתמך בו במרוץ לתפקיד, בעוד מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב נטה לתמוך במועמדים שאינם מאיכילוב. ברקע: מאבקים עיקשים של משרד הבריאות בעיריית תל אביב-יפו על הרכב הוועדה הבוחרת

לאחר מאבקים רבים, נבחר פרופ' אלי שפרכר לתפקיד המנהל הבא של המרכז הרפואי איכילוב. הבחירה בשפרכר לוותה במאבקים עיקשים של משרד הבריאות בעיריית תל אביב-יפו וזאת ברקע הרכב הוועדה שבפועל מעניק משמעותית יותר כוח לעירייה לעומת משרד הבריאות על אף שבית החולים בבעלות משותפת של שני הגופים.
במספר הזדמנויות שיגר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בשבועות האחרונים פנייה לראש העיר רון חולדאי בדרישה לשנות את הרכב הוועדה, והציע מתווה פשרה לפיו ימונו שני חברים נוספים להרכב הקיים שכולל את חולדאי, מנכ"ל העירייה מנחם לייבה, נציגת הציבור שנבחרה מטעם העירייה פרופ' נעמי וינטראוב, יו"ר הר"י פרופ' ציון חגי ובר סימן טוב. מנגד, גורמים המעורים בפרטים הסבירו כי בר סימן טוב היה מודע לחלוטין לאורך זמן רב כי זהו הרכב הוועדה והביעו תמיהה נוכח התנגדותו דווקא ברגע האחרון, לקראת כינוס הוועדה.
בעוד ששפרכר נתמך על ידי המנכ"ל היוצא פרופ' רוני גמזו, בר סימן טוב נטה לתמוך במועמדים שאינם מאיכילוב: ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), ד"ר מיקי דודקביץ', מנהל בית החולים 'הלל יפה' וד"ר אורלי ויינשטיין, סמנכ"לית בכירה בקופת החולים כללית וראש חטיבת בתי החולים בקופה. במכתב האחרון, שפורסם השבוע ב-ynet, אף טען בר סימן טוב כי הרכב הוועדה מעלה "קשיים משפטיים". יש לציין, כי לכל מועמד הוקצו עשר דקות בלבד להופיע בפני הוועדה.
שפרכר, יליד בלגיה לזוג הורים ניצולי שואה, הוא מנהל מערך העור באיכילוב ובמקביל משמש סמנכ"ל מחקר ופיתוח במרכז הרפואי. בנוסף, הוא גם פרופ' בסגל הפקולטה לרפואה של אויברסיטת תל אביב. עיקר המחקר שלו מתמקד בקשר בין גנטיקה למחלות עור ועבודותיו הוצגו ופורסמו בכמה מכתבי העת המובילים בעולם. בסך הכל פירסם למעלה מ-300 עבודות מדעיות עד כה וזכה במספר פרסים בינלאומיים.