"אני בנאדם עם חלום, שרוצה לעשות אימפקט, ושום דבר לא יעצור אותי. אני אעבוד עד שאני אצליח. אחרי שקנדי הצהיר שינחיתו אדם על הירח, שאלו את המדען הראשי של נאס"א אם הוא לא פוחד מהאתגר. הוא אמר: אנחנו יודעים איפה כדור הארץ ואיפה הירח, כל השאר זה פרטים. אנחנו יודעים שתעשיית הבנקאות היום נמצאת ברמת שקיפות של מסך עשן אחד גדול ולנו יש חזון של איפה צריך להיות. איך להגיע לשם? זה כבר פרטים. בתוכנית ההקמה פירקנו הכל ל־14 אלף משימות קטנות. אני מאוד אוהב אתגרים שאומרים עליהם אי אפשר. ב־23 בספטמבר יתחיל השינוי עם רפורמת הניוד והבנקאות הפתוחה, ובתוך חמש שנים עד עשור השלישייה המובילה של הבנקים תיראה אחרת".
קשה לא להידבק בהתלהבות הצופיפניקית הנמרצת של גל בר דעה, מנכ"ל המיזם השאפתני של הבנק הדיגיטלי שבבעלות אמנון שעשוע. לצד התלהבות ברור שבר דעה הגיע מבית מאוד הישגי, שאפתני. בר דעה, בן 41, נשוי, מתגורר בנווה צדק ואב לשניים, הוא בנו של מנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה. אחיו ניר הוא משנה למנכ"ל ברידג' ווטר, קרן הגידור הגדולה בעולם. "אני אוהב להיות במקומות שבהם אני יכול להשפיע. אנחנו משפחה צופיפניקית. אבא שלי היה מרכז שבט תל אביב, אני ריכזתי את שבט כוכב יאיר. אני מחכה שהבן שלי יוכל להיות ראש שבט ולשים את העניבה. זה אצלנו בדם", הוא אומר בראיון ראשון ל"כלכליסט".
החלל שבו ממוקם הבנק הדיגיטלי ברחוב עמינדב 3 בתל־אביב מאוד לא היררכי. כולם יושבים בחדרים שקופים, או באופן ספייס, כשהמשימה לנפץ את תקרת הזכוכית הבנקאית משודרת מכל עבר. החל מהמשפטים שעוטפים את החלל כמו "בונים בנק" ועד לכך שעל אחד הקירות תלוי לוח גיר שבו עובדים נדרשים למלא חלומות עד ההשקה של הבנק ("ארכב על חד־קרן", "נבנה לכולנו עוזר חכם", "שוב נזכה באירוויזיון" וכו'). "אין פה קומה שלמה של לשכה. הרעיון הוא לשבת יחד, הכל שקוף, הכל קורה מעכשיו לעכשיו. לא מצגות לעוד שבועיים, הכל נסגר במעגלים קצרים. במהירות שבה אנחנו עובדים אין זמן להררכיה".
אתה מדבר בהתלהבות של בעלים. יש לך אקוויטי בבנק?
"יש לי אופציות. כל העובדים שותפים בזה, כולם קיבלו פה אופציות, הם עובדים מאוד מאוד קשה. אחד הדברים שאני הכי אוהב זה שעובדים מנסים להמיר בונוסים ומשכורות כי רוצים לקנות עוד אופציות. הם באים לבקש כי הם מאמינים בעסק הזה. היום אנחנו 200 עובדים שגוייסו בקורונה, הרבה בשיטת חבר מביא חבר. לפעמים עושים מבצעי גיוס עם תוכנית בונוסים. יש לנו ראש צוות שהביא 4 אנשים מהעבודה הקודמת. כל בוקר אני וחברי ההנהלה יושבים עם עובדים על קפה של הבוקר ובודקים איך אפשר לעזור. בחמישי כולם עולים לזום, מעדכנים מה עובד ומה לא, מה מאתגר ומה מטריד, תרבות שבה כולם יודעים הכל. אין סודות".
פפר, ביט, פייבוקס נותנים מענה לצרכים קצרים בצורה מצוינת. לאסוף כסף למתנה בגן, לתשלום על פיתה דרוזית בטיול. אבל החיים הפיננסיים יותר מורכבים מזה. צריך ערבות בנקאית לדירה, תכנון פיננסי, השקעות, אשראי"
נשמע שחטפת עובדים מתחת לאף של חברות אחרות.
"בסוף יש מלחמה על טאלנטים. כשהתחלנו לעבוד ישבתי בבתי קפה ניסיתי לשכנע אנשים ולגייס אותם להקים בנק. אמרו לי עזוב, בוא נבנה יחד סטארט־אפ. ראית את הסרט אושן 11? חצי שנה סימנתי את הטלנטים הכי טובים, אצל חלקם הייתי צריך לדבר עם הבני זוג. אתה מבקש מאנשים לעזוב עבודות בזמן שאנשים צומחים בעבודות שלהם בצורה נפלאה, זה לא מובן מאליו להגיע לעסק חדש. יש דיני עבודה, הכל לפי כללי תקופת הצינון – אבל אני צריך את האנשים הכי טובים בארץ. להקים בנק זה אירוע מכונן, צריך את הדה בסט של הבסט".
"הסטארט־אפ שכשל? זה היה מוקדם מדי"
בר דעה גדל באבן יהודה. "גדלתי בבית תחרותי, אבא שלי היה מנכ"ל עלית, המון שאיפות למצוינות. בגיל 17 אבא שלי לקח אותי לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, עשה לי סיבוב ואמר לי: בלי לחץ. הייתי קצין ב־8200 שנים. תואר ראשון (מינהל עסקים וכלכלה) באוניברסיטת ת"א. האקדח שהונח במערכת הראשונה ירה, ויצאתי לעשות תואר שני במינהל עסקים בקולומביה. שלושה ימים אחרי שהתחלתי ללמוד באוגוסט 2008, העולם נפל. עמדנו מול המסכים וראינו איך בליהמן ברדרס עובדים יוצאים עם ארגזים ובוכים. הכל צנח בעשרות אחוזים, אנשים איבדו אמון בבנק שלהם. ישבתי בכיתה ואמרתי: אני יודע מה אני רוצה לעשות. לבנות בנק הוגן, שקוף, שאנשים ירצו לעבור אליו".
עשית את זה בסטארט־אפ בינק שכשל.
"ב־2011 הגעתי לארץ חדור אמונה שאני מקים את הבנק האינטרנטי הראשון בארץ. בנינו תוכנית עסקית של בנק שרוכב על רשיון של בנק קיים. שמתי מאות אלפי שקלים מהכסף שלי לסטארט־אפ בינק. פיתחנו טכנולוגיה, גייסתי אנג'לים, אבל זה היה מוקדם מדי. הרגולציה לא הייתה מוכנה לשמוע אותנו, המילה פינטק לא הייתה קיימת. שרפתי חצי מיליון דולר בשנתיים והבנתי שזה לא יעבוד. ואז קיבלתי פנייה להקים את פפר מתוך בנק לאומי. תקופה מופלאה של 4 שנים שבה למדתי המון, בעיקר שאי אפשר לשבש מתוך ארגון קיים".
מה זה אומר? אי אפשר להקים בנק דיגיטלי מתוך בנק מסורתי?
"לא משנה כמה רצון וכסף יש לך, כשיש קירות תומכים, מגבלות - זה לא דומה ללקנות מגרש חול ולבנות את הבית סביב הלקוח. טסלה זו חברה שקמה מאפס. זה לא עניין של רצון וכסף. לשבש שוק, להכניס תחרות, לתת ערך – ההיסטוריה מוכיחה שרק ארגון שקם מאפס יכול לעשות את זה. לפורד ולבנק לאומי יש כסף ודאטה. אנשים מדהימים. חדרי ישיבות. איכשהו בסוף לא מצליחים. צריך לבנות מאפס, כשארגון קיים יש לו היסטוריה, זיכרון ארגוני, מחלקה אחת נמדדת על מדדים אחרים לגמרי, יש טכנולוגיות שצריך לתחזק ולא תמיד אפשר להחליף. מערכות הליבה של הבנקים בנות עשרות שנים".
מה רע בפפר ודומיו? היום בכל בבנק יש ממשק דיגיטלי.
"פפר הוא אפליקציה מצוינת בפורטפוליו של לאומי, אבל בסופו של יום לקוחות מחפשים בנק שיהיה אלטרנטיבה מלאה לבנק שלהם. ללקוחות יש צרכים מורכבים, מעבר לפתרון של בעיה נקודתית למי שצריך לפתוח חשבון רזה לבני 16. צריך ערבות בבנקאית לדירה, תכנון פיננסי, השקעות, אשראי לרכב. פייבוקס נותן מענה מדהים כשצריך לאסוף כסף למתנה בגן. ביט הוא מענה מצויין לתשלום לפיתה דרוזית בטיול. פפר, ביט, פייבוקס כאפליקציות בפורטפוליו של בנק נותנים מענה לצרכים קצרים בצורה מצוינת. אבל החיים הפיננסיים יותר מורכבים מזה כשיש לך תקציב לנהל".
אתה באמת רואה אנשים מביאים את עצמם לעבור בנק?
"בקטע הזה, 2022 הולכת להיות שנה שלא נראתה עד היום. תמיד דיברו על מעבר בין בנקים. יש סקרים שמראים ש־40% רוצים לעזוב את הבנק שלהם אבל טוענים שאין לאן. בשנה הבאה בפעם הראשונה יהיה לאן. ויש גם פרויקט ניוד ובנקאות פתוחה שהופכים את זה לקל. פתאום יהיו אלטרנטיבות".
לצעירים יש מושג של בנק? הלוואה זה מבלנדר, אשראי לרכב מחברת ביטוח, תשלומים באפליקציה. מי צריך בנק?
"50% ממשקי הבית במינוס, בחלקם כי אנשים לא יודעים לנהל את הכסף שלהם. אתה יכול להיות פרופסור, כלכלן, גאון הכי גדול. בין תזרים, עובר ושב, להוצאות, חשבונות, ערבויות, צ'קים, קופות גמל, השקעות – אנשים הולכים לאיבוד. הכסף שלהם מפוזר במיליון מקומות ואף אחד לא עושה להם הדרכה. אנחנו מביאים בשורת מחיר, היום לפועלים ולאומי לתחזק חשבון עולה 2,000 שקל בשנה, לנו 800 שקל. בתעריפון של בנק לאומי יש 392 עמלות, אתה לא רואה אפילו על מה אתה משלם. לאנשים אין מושג ירוק כמה עולה להם הבנק. אנחנו חיים בתוך מסך עשן של חיובים והוצאות שאנחנו לא רואים. חלק מהמודל העסקי של המערכת הבנקאית הנוכחית זה פערי הידע האלה. את משלמת בחודש בממוצע 150 שקל עמלות לבנק, ועוד 150 שקל בריביות.
"אנחנו הולכים להיות זולים משמעותית ולגלם את הפער במחיר ללקוח, כי המבנה התפעולי הוא הרבה יותר רזה, אנחנו הולכים לעשות את זה בצורה שקופה והוגנת שבפעם הראשונה תדעי כמה עולה לך בנק, שזה בשורה גדולה. הבשורה השנייה שלנו היא מוצרית, נייצר מוצר פשוט שמראה לך את כל העולם הפיננסי שלך במקום אחד, בצורה פשוטה ונקייה באקסטרים. כמו דש בורד בטסלה, שאחריו את שואלת את עצמך – איך חיית קודם עם מיליון שעונים וכפתורים? אנחנו הולכים לפשט את העולם הפיננסי בצורה מאוד פשוטה. את החשבון תוכלי לפתוח מהספה בבית. הבשורה השלישית היא של שירות לכל לקוח ברמת פמילי אופיס".
לפתוח חשבון בקלות מהספה זו גם בעיה. לא אגלה יום אחד שמישהו התחזה לי ופתח חשבון על שמי?
"יש תהליך זיהוי עם הרבה אבטחת מידע, מזהים מי את, עם סריקת תעודת זהות ופנים".
מה טביעת האצבע של אמנון שעשוע, שנכנס במקום מריוס נכט לבעלות?
"טכנולוגיה של בינה מלכותית, למידת מכונה תאפשר לנו לתת שירות ברמת פמילי אופיס בקנה מידה גדול. להכניס אוטומציה בכל פעולה שיכולה להחליף אדם".
תכלס, כמה יעלה לי חשבון בחודש?
"לי עולה לתפעל חשבון שליש ממה שעולה לבנק לאומי ולפועלים. נגלגל כמעט את כל זה ללקוחות".
וריבית על פיקדון או על אשראי? פה תהיה בשורה?
"בגלל שאנחנו זולים בתפעול דרמטית תשלמי הרבה פחות לבנק. זה מאפשר לי להיות כדאי בריביות על אשראי וגם על פיקדונות. אין לי משקולות של סניף, מערכות ליבה גדולות של אלפי עובדים, הסכמים משנות ה־40. הריביות על פיקדונות יהיו הרבה יותר גבוהות ממה שיש היום בבנק. טיפה מוקדם לומר כמה, אני שומר גם שפנים להשקה. אבל נהיה דרמטית זולים יותר".
אני מרגיש דוד מול גוליית. לאומי והפועלים ראו מה קרה בתעשיית הסלולר, בביטוח. הם מבינים שמפת הבנקים המובילים לא תישאר אותו דבר. השלישייה הפותחת של הבנקים בישראל תשתנה. אני מאמין שאנחנו נהיה בה"
ילדים בני 16 פותחים היום חשבון בחינם לשנים. למה להם לבוא אליך?
"העולם של מחיר מכניס אותך בדלת, אבל לא משאיר אותך לאורך זמן. בווייטינג ליסט שלנו אנשים מבקשים כלים, עזרה בתכנון השקעות, תכנון הוצאות עתידיות".
משכנתאות?
"רק בשלב מאוחר יותר, לפחות שנה אחרי ההשקה, כי זה עדיין תהליך ידני וכבד, שעוד לא דיגיטלי באופן מלא. הרגולציה עובדת כדי לעשות אותו יותר דיגיטילי. משכנתא היא גם מוצר שאנשים לאו דוקא לוקחים בבנק שלהם. רוב הלקוחות במשכנתאות עושים שופינג. אבל רוב הלקוחות כן מחפשים בית פיננסי וב־2022 אפשר יהיה בפעם הראשונה לעבור הודות לשתי רפורמות הסטוריות, רפורמות הניוד: שאתה לוחץ על כפתור, בתוך ימים אתה בבנק אחר. זה דרמה. תוסיפי לזה רפורמה של בנקאות פתוחה שהבנקים מנסים להילחם בה. תארי לך שבסלולר, בדומה לבנקים, היו מרשים לך לעבור חברה רק בלי התמונות והווטאספים שלך. בנקאות פתוחה היא רפורמה היסטורית שמאפשרת לך לעבור בין בנקים ולקחת את המידע שלך איתך".
"אנשים ילכו עם חולצת 'איי לאב מיי בנק'"
אתם לא חוששים שתירמסו על ידי הבנקים הגדולים?
"אני מרגיש דוד מול גוליית, וחושב שלאומי ופועלים בגלל הרפורמות האלה ובגלל שהם מבינים ש־2022 תהיה שונה לא ישנים בלילה, כי הם מבינים שמגיע מפץ. הם ראו מה קרה בתעשיית הסלולר, ביטוח ישיר הביאה מפץ בחברות הביטוח, תראי מה למונייד עושה. הם מבינים שמפת הבנקים המובילים לא תישאר אותו דבר. בחמש, עשר, השנים הקרובות השלישיה הפותחת של הבנקים בישראל תשתנה. אני מאמין שאנחנו נהיה בה. ההבטחה ענקית וחובת ההוכחה עלינו. אין לי ספק שיקומו עוד שחקנים. שהטוב ביותר ינצח. זה יאפשר בפעם הראשונה להתחרות על ערך. כיום יש קמפיינים גדולים אבל לקוחות לא באמת מרגישים הבדל מבחינת מוצר יותר פשוט, עם פיצ'רים שאין בבנקים אחרים".
אין פיק ברכיים שעם כל התקציב ומאמצי השיווק שלכם הכל ילך פארש בגלל העצלנות, הפאסיביות, של הצרכן?
"אמרו את זה בתעשיית התקשורת ותראי כמה לקוחות יש לפרטנר ולסלקום TV. אמרו את זה בתעשיית הביטוח, ותראי את ביטוח ישיר, ליברה. אומרים את זה כמעט בכל תעשייה. אני חושב שבסוף, הצרכן הישראלי כמו האמריקאי והנורבגי, כשיש לו ערך ברור ויש לו לאן, הוא יכול ועוזב. בתעשיית הבנקאות לא היה לאן ולא היה אפשר".
דיברת על הקריסה ב־2008 אבל הסנטימנט השלילי לבנקים לא קשור רק אליה.
"כשמסתירים ממני מידע, האמון הזה נשבר. אני משוכנע שאם נעשה את זה טוב יותר, אנשים ילכו עם חולצת 'איי לאב מיי בנק'. אשתי אמרה שאני במסע צלב כזה, בשליחות. להקים בנק זה לא לבעלי לב חלש. יש סיבה שלא קם בנק 50 שנה מאז הבנק הבינלאומי. אני אוהב לעשות דברים שנראים בלתי אפשריים. הצלחנו להביא את האנשים הטובים בארץ סביב החלום הזה".
כי יש להם אופציות והם מחכים להנפקה?
"הנפקה יכולה לקרות מוקדם או אף פעם. זו החלטה של בעלי המניות. יש לנו כוונה לבנות פה עסק גלובלי, עם טכנולוגיה מאוד ייחודית, מקורית, עם הרבה מהחזון של אמנון שעשוע. אנחנו מאמינים שהמוצר, הטכנולוגיה והשירות שלנו יוצרים פוטנציאל לחברה שתשרת עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם".
תנאים מיוחדים ללקוחות הראשונים
אם המודל בישראל יתפוס תצאו החוצה?
"נשיק את הבנק בישראל בתחילת השנה הבאה, כשנראה שהלקוחות מרוצים, יש לנו תוכנית מגירה להיכנס לשווקים נוספים".
כשהתחלתי ללמוד באוגוסט 2008, העולם נפל. ראינו איך העובדים בליהמן ברדרס יוצאים עם ארגזים ובוכים. אנשים איבדו אמון בבנק שלהם. אמרתי: אני יודע מה אני רוצה לעשות. לבנות בנק הוגן, שקוף, שירצו לעבור אליו"
תיתן יתרון ללקוחות שלוקחים סיכון ומצטרפים אליכם ראשונים?
"יש לנו עשרות אלפי איש בווייטינג ליסט. הם יקבלו תנאים מיוחדים של לקוחות שבאים ראשונים. אנחנו מסתכלים על הלקוחות הראשונים כסוג של מייסדים. הם איתנו במסע, אנחנו מזמינים לקוחות ברשימת המתנה לקפה. עשרות אלפי אנשים מחכים לאלטרנטיבה".
ראינו שהבנקים מנסים להוציא את הרפורמה של הבנקאות הפתוחה (פתיחת המידע הקיים בבנקים על לקוחותיהם) מחוק ההסדרים.
"לו אני הם הייתי עושה את אותו דבר. הם מנסים לעכב כדי שלא יהיה קל לעבור בנק".
אקספון יצרו זרימה של לקוחות בכיוון אחר אבל עסקית לא עבד לה.
"בסלולר קרה מהלך שעיקרו היה במחיר ולא בהצעת ערך. וולט עולה 30-10 שקל למשלוח? יש דור חדש שמעריך זמן ונוחות יותר מכסף. יש לי פה עובדים שמזמינים אורז לבן מוולט במקום להכין בבית".
אז מה המודל העסקי שלכם? למה שהוא יעבוד?
"אנחנו לא מתכוונים להיות חינם. יהיה לנו מסלול כניסה חינם לצורך התנסות, אבל השירות המלא לא יהיה חינם. אנחנו צריכים לספק ערך טוב.כשאני נותן לך משהו בחינם, אני צריך לגבות ממך כסף במשהו שאת לא רואה, כמו למשל עמלת מט"ח, דמי כרטיס, ערבות.כשנותנים לך משהו בחינם, תשאלי איפה הקאץ'.מחיר סביר, זול הוגן – הוא מודל נכון לבניית עסק בריא".
איך תפרנסו את הארגון?
"עיקר ההוצאה היא כוח אדם. אנחנו כרגע 200 עובדים. בפועלים או לאומי יש לדעתי 9,000-8,000. תעשי את המכפלות. אבל איך בנק עושה כסף? מעמלות על שירותיםאנחנו עובדים כמו טיל מונחה. שאנשים יגידו כיף לי פה, אני מאמין לכם, מוצר מעולה, שירות טוב שעוזר לך להתנהל, לחסוך, להיות פחות במינוס. ויהיו לנו יחידות שממש ייקחו אנשים על הכתפיים כדי לעבור".
איך תטפלו ב"עצלנים ואדישים"?
"ב־23 בספטמבר עולה רפורמת הניוד שהיא רפורמה דרמטית. ב־24 תוכלי ללחוץ על כפתור ולעבור בין בנקים. בתוך 7 ימי עסקים הכל עובר: העו"ש, הצ'קים, הכרטיסים, ההרשאות. ויחד עם זה עובר גם המידע שלך. שנית, שחקנים רעבים כמונו יעזרו לך. יתקשרו אלייך, או את תתקשרי ויפתרו לך בעיות ברמת פמילי אופיס, יעבירו אותך את התהליך בצורה מאוד קלה. אנחנו מודעים לחששות ולקשיים. הרפורמה מנקה 95% מהקשיים. יש יתרון בלהיות שחקן רעב, אין לך פריבילגיה לשקוט על השמרים ולהגיד יהיה בסדר".
הרגולציה לא זזה לאט מדי?
"הפיקוח על הבנקים ומשרד האוצר הם השותפים הכי טובים שיכולנו לדמיין. הגשנו בקשה לרישיון בתחילת 2019 והם רצים איתנו במהירות שיא. מרגישים חלק מהריגוש והבנייה של בנק חדש. הפיקוח עשה בשנה וחצי האחרונות עבודה בהתאמת רגולציה לבנקים חדשים. הם לא יעכבו אותנו. הפוך. יש להם חלק בעובדה שעומד לקום פה לפחות עוד בנק. כשהיינו צריכים פרוטוקול להעברות תשלומים ולא היה, ראינו צוותים שלמים בבנק ישראל עובדים על ייצור צ'ק ליסט".
תיתנו אשראי, השקעות, כרטיסי אשראי, הכל?
"כל מוצר שיש בבנק לאומי ובבנק הפועלים למעט משכנתאות בשלב ראשון. יש חשבון לשותפים, לעצמאים, כרטיסי אשראי, דביט, הלוואות בריבית קבועה, בריבית משתנה, הלוואות רכב, פיקדונות מכל הסוגים. המטרה היא לתת לך את סל המוצרים המלא. אנחנו לא רוצים להיות חשבון שני".
מתי תעברו לרווחיות, על פי התכנון?
"בתוך כמה שנים ספורות. התוכנית העסקית היא של עסק בריא, לא עסק הון סיכון שיפסיד 30 שנה, גם לא מודל מריוס נכט של בנק חברתי. יש לו חלק עצום בזה שאנחנו פה. הוא הביא אותי, הביא את הכסף הראשוני, הגיש בקשה לרישיון – ובסוף בחר להתמקד בביומד. אבל הבנק היום הוא בצלמו ובדמותו של אמנון שעשוע. הוא אוהב לפתור בעיות גדולות בבינה מלאכותית, כמו העובדה ש־50% נמצאים במינוס, כשחלקם לא צריכים להיות בו. הוא גיבש חזון טכנולוגי שפותר את זה".
גדלתי בבית תחרותי. אבא מנכ"ל עלית. המון שאיפות למצוינות. בגיל 17 לקח אותי לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, עשה לי סיבוב ואמר: בלי לחץ. אחרי תואר ראשון, האקדח שהונח במערכת הראשונה ירה. יצאתי לקולומביה"
קיבלת טיפ עסקי מאבא שלך?
"כשהייתי ילד והוא היה מנכ"ל עלית, בדרך לטיול בדרך למדבר, עצר באיזה כפר, נכנס למכולת, סידר את המקופלת והשוקולד, וידא שזה נראה טוב. הכיר את השם של בעל המכולת. הייתי בהלם. הוא אמר לי: תכיר את השמות והחיים של כל אחד מהעובדים שלך. עסק זה לא משחק לנבחרת סופרסטארים. אתה צריך את כולם כדי ללכת איתך תקופות ארוכות".
מה אתה מייעץ לו כמנכ"ל ארגון שהוא העולם הישן של התעשייה?
"שחשוב תמהיל של אנשים שבאו מרקע טכנולוגי. היום סמנכ"ל שווק הוא טכנולוגי, סמנכ"ל בנקאות ומוצר, סמנכ"ל כספים. בהנהלות בנקים נדיר למצוא אנשים כאלה היום. אבל הבנקאים החדשים הם אנשי טכנולוגיה. את הצד של הבנקאות אפשר ללמד".