סגור
תקיפה של צה"ל ברובע הדאחייה בביירות
תקיפה של צה"ל ברובע הדאחייה בביירות

פצוע בינוני מירי בגליל התחתון, צה"ל תוקף בלבנון

עשרות שיגורים לרחבי הגליל, שריפות פרצו בשטחים פתוחים ליד צפת וראש פינה; צה"ל חיסל בביירות את מוחמד סרור, מפקד היחידה האווירית בחיזבאללה; הרמטכ"ל הרצי הלוי קרא להמשך התקיפות של חיזבאללה - "שנים חיכינו להזדמנות הזו"; ארה"ב על המגעים להפסקת אש: "מה השתנה מאתמול להיום? צריך לשאול את נתניהו"

23:40 - ארה"ב על המגעים להפסקת אש: "מה השתנה מאתמול להיום? צריך לשאול את נתניהו". דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי התייחס למגעים להפסקת אש בלבנון ואמר כי "זה לגיטימי שנתניהו רוצה להמשיך לחסל את האיום על ישראל". לדבריו, "היה לנו יסוד סביר להאמין שהשיחות שהתקיימו אמש היו כנות. מה השתנה מאתמול להיום? צריך לשאול נתניהו. אנחנו עדיין מדברים עם הישראלים כפי שדיברנו אתמול. לא אתאר את תגובת הנשיא. היעד שלו הוא שנמצא דרך דיפלומטית להורדת ההסלמה לאורך הקו הכחול". הוא הוסיף: "אין פריצת דרך בשיחות להפסקת אש בעזה, אבל אף אחד לא העביר דף ואמר 'זהו, סיימנו'". (איתמר אייכנר, דניאל אדלסון, ניו יורק)

17 צפייה בגלריה
ג'ון קירבי דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב
ג'ון קירבי דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב
ג'ון קירבי
(צילום: AP Photo/Susan Walsh)
23:26 - משרד הבריאות של לבנון: 42 נהרגו היום בדרום המדינה. לפי משרד הבריאות של לבנון, 42 בני אדם נהרגו ו-80 נפצעו היום בדרום לבנון, כתוצאה מתקיפות צה"ל. (ליאור בן ארי)
23:17 - בצל מטחי חיזבאללה: הוסרו הגבלות התנועה על תושבי צפת, קצרין וצפון הגולן. תושבי צפת, קצרין וצפון רמת הגולן עודכנו כי הוסרו הגבלות פיקוד העורף ופיקוד צפון, שלפיהן הם הונחו לצמצם תנועה, להימנע מהתקהלויות ולשהות סמוך למרחבים מוגנים. "ההנחיות בצפון הרמה תקפות עד מוצ"ש", נמסר מהמועצה האזורית גולן. "להזכירכם, האזור הוגדר ככתום". (יאיר קראוס)
23:11 - צה"ל: ביממה האחרונה הותקפו כ-220 מטרות חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב תקפו ביממה האחרונה כ-220 מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי בין המטרות שהותקפו היו מחבלים, מבנים צבאיים, משגרים שביצעו ירי לעבר ישראל, וכן ומחסני אמל"ח של הארגון בעומק ובדרום לבנון. "צה"ל ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה", נמסר. (יואב זיתון)


22:03 - דיווח: "צרפת עובדת על הסכם הפסקת אש בלבנון שיישם את החלטה 1701 של האו"ם". רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה מפי מקורות כי "ארה"ב וצרפת מבקשות הפסקת אש זמנית בין ישראל לחיזבאללה, שלאחריה תגיע הפסקה קבועה". דווח כי "פריז עובדת על נוסח חדש שיקל על יישום החלטה 1701 של האו"ם, ומדגישה את תפקידו המרכזי של צבא לבנון באזור הגבול. ההצעה כוללת שלושה שלבים להפסקת האש, וצרפת נמצאת בקשר עם איראן, לבנון וחיזבאללה". עוד נמסר כי "התוכנית קוראת להסרת האתרים הצבאיים של חיזבאללה בגבול". (ליאור בן ארי)

17 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב דרום לבנון 25.9.24
תקיפה של צה"ל ב דרום לבנון 25.9.24
תקיפה של צה"ל בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)
21:39 - דיווח: אדם ניצל מתקיפת רכב ע"י כטב"ם בדרום לבנון. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי אדם ניצל מתקיפת רכב על-ידי כטב"ם באל-חוש שבאזור העיר צור, בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
21:07 - דיווח לבנוני: תקיפה באזור צור. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה בין העיירות טורא ואל-עבאסיה, באזור העיר צור שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
20:42 - ארה"ב: ממשיכים לדון בהפסקת אש ל-21 יום. דוברת הבין הלבן קארין ז'אן פייר התייחסה למגעים להפסקת אש בלבנון. "מה שקורה זה בלתי נסבל, ולא יכול להימשך", אמרה. "נעשה כל מה שביכולתנו כדי להגיע להסכם. המתיחות חייבת להיפסק. נמשיך בשיחות בניו יורק כדי להגיע להפסקת אש של 21 ימים. אתם שומעים אותנו אומרים את זה כל הזמן". לדבריה, "הרגשנו בנוח לשחרר את ההצהרה בזו אחרי שיחותינו הרבות עם הצדדים. זו החלטה שלהם איך להגיב". (דניאל אדלסון, ניו יורק, איתמר אייכנר)
20:03 - משרד הבריאות של לבנון: 1,540 הרוגים מאז החל העימות בין ישראל וחיזבאללה. משרד הבריאות של לבנון עדכן כי 1,540 בני אדם נהרגו ו-5,410 נפצעו מפרוץ העימות בין ישראל לחיזבאללה ב-8 באוקטובר. מוקדם יותר היחידה לניהול אסונות בלבנון דיווחה על 60 הרוגים ו-81 פצועים ב-115 תקיפות ישראליות היום. (ליאור בן ארי)
20:00 - מפקד חיל האוויר: "הולכים למנוע כל אפשרות של העברת אמל"ח מאיראן לחיזבאללה". מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, שוחח עם לוחמים ומפקדים בבסיס תל נוף. הוא התייחס לפעילות החיל בשבוע האחרון ולמוכנותו להרחבת הלחימה בגזרה הצפונית. "אנחנו הולכים למנוע כל אפשרות של העברות אמל"ח מאיראן, אל מול מה שגרענו עד עכשיו מחיזבאללה בלבנון", אמר. דובר צה"ל עדכן כי בהמשך השתתף בר בפעילות מבצעית בטייסת "אבירי הזנב הכפול". (יואב זיתון)

17 צפייה בגלריה
מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר
מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר
(צילום: דובר צה"ל)
19:52 - צה"ל: כ-25 שיגורים במטח לגליל התחתון. מד"א: פצוע מרסיסים בכפר מנדא. צוות מד"א מעניק טיפול רפואי לגבר כבן 45 שנפצע באורח בינוני מרסיסים בעקבות מטח הרקטות לגליל התחתון. צה"ל עדכן כי זוהו כ-25 רקטות שחצו מלבנון לשטח ישראל. מטוסי קרב תקפו את המשגר שממנו בוצעו השיגורים. (יואב זיתון, חסן שעלאן)
19:31 - לבנון: הרוג ופצוע בתקיפת האופנוע בעומק המדינה. משרד הבריאות של לבנון עדכן על הרוג ופצוע מתקיפת האופנוע במחוז אל-הרמל שבבקעת הלבנון, בעומק המדינה, סמוך לגבול עם סוריה. (ליאור בן ארי)
19:22 - המטח לגליל העליון: צוותי כיבוי פועלים במרחב ראש פינה ויער ביריה. שמונה צוותי כיבוי פועלים בכמה מוקדי שריפות והרס במרחב ראש פינה ויער ביריה בעקבות הירי מלבנון. כך נמסר מדוברות כבאות והצלה. הצוותים פועלים בזירת פגיעה ישירה בראש פינה, שם נגרם נזק למבנה ורכב, ובכמה מוקדים במרחב יער ביריה, במאמץ לבלום את התפשטות השריפות. (יאיר קראוס)

17 צפייה בגלריה
שריפה שריפות ליד סמוך כפר שמאי מועצה אזורית מרום הגליל כתוצאה מירי רקטה טיל של חיזבאללה
שריפה שריפות ליד סמוך כפר שמאי מועצה אזורית מרום הגליל כתוצאה מירי רקטה טיל של חיזבאללה
רקטה שנפלה בגליל העליון
(צילום: יריב פררו כיתת כוננות כפר שמאי)

18:57 - מסתמן: הדיווחים על תקיפה נוספת בדאחייה - פיצוץ מבוקר של ביפרים. הדיווחים על תקיפה ברובע הדאחייה בביירות מסתמנים כמבצע פיצוץ מבוקר של ביפרים ומכשירי קשר על-ידי צבא לבנון. ברקע, חיסול בכיר חיזבאללה מוחמד חוסיין סריר בתקיפה ממוקדת במעוז הארגון בבירה הלבנונית. (ליאור בן ארי)
18:52 - בלבנון מדווחים על תקיפה נוספת בדאחייה. בלבנון דיווחו על תקיפה ברובע הדאחייה בביירות, מעוז חיבאללה בבירה הלבנונית. מוקדם יותר אישר דובר צה"ל כי בתקיפה ממוקדת בדאחייה חוסל מוחמד חוסיין סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
18:46 - דיווח: כטב"ם תקף אופנוע בבקעת הלבנון, סמוך לגבול עם סוריה. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי מקורות כי כטב"ם תקף אופנוע באזור אל-הרמל שבבקעת הלבנון, בגבול בין לבנון וסוריה. כמו כן, לפי משרד הבריאות הלבנוני, בתקיפה שכוונה מוקדם יותר לעבר רכב בהר הלבנון נפצעו 2 בני אדם. (ליאור בן ארי)
18:28 - צה"ל: 45 שיגורים חצו משטח לבנון במטח לגליל העליון. דובר צה"ל עדכן כי במטח האחרון לעבר יישובי הגליל העליון זוהו כ-45 שיגורים שחצו משטח לבנון. "חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים", הוסיף. (יואב זיתון)
18:16 - המטח לגליל העליון: עשרות שיגורים חצו מלבנון. עשרות שיגורים חצו מלבנון לעבר יישובי הגליל העליון במטח האחרון לצפת והסביבה. (יואב זיתון)

17 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בגליל העליון 26.9.24
פגיעת רקטה בגליל העליון 26.9.24
פגיעת רקטה בגליל העליון, היום
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
18:06 - נתניהו: "ממשיכים להכות בחיזבאללה - לא נפסיק עד שנשיג את יעדנו". ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בניו יורק, ארה"ב, לקראת השתתפותו בעצרת האו"ם, ומסר כי "אנחנו כאן כדי להביא את דברה של ישראל בפני העולם. זה תמיד חשוב, ובמיוחד ברגע הזה. אנחנו לא שוכחים לרגע את השבת החטופים". לדבריו, "המדיניות שלנו ברורה - אנחנו ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח, ולא נפסיק עד שנשיג את כל יעדנו, ובראשם החזרת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. זו המדיניות - שאף אחד לא יטעה". (איתמר אייכנר)
17:27 - הרמטכ"ל: "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר בתום ההערכת המצב שקיים כי "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה". לדבריו, "שנים חיכינו להזדמנות הזו. אנחנו פועלים כל הזמן להביא הישגים, לחסל עוד בכירים, לסכל העברות אמצעי לחימה, לגרוע מיכולות האש של חיזבאללה ולתקוף אותו בכל מרחב לבנון". (יואב זיתון)

17 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בצפון
הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בצפון
הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
17:14 - צה"ל אישר: בכיר חיזבאללה מוחמד חוסיין סרור חוסל ברובע הדאחייה. דובר צה"ל הודיע כי חוסל מוחמד חוסיין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. נמסר כי בהכוונה מודיעינית מדויקת של חיל האוויר ואגף המודיעין, מטוסי קרב תקפו בביירות וחיסלו את המפקד הבכיר. סרור קידם, הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכטב"מים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל. בשנים האחרונות, היה ממובילי פרויקטים משמעותיים בארגון. סרור הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים, ביניהם מפקד ביחידת טילי קרקע-אוויר, יחידת "עזיז" בכוח רדואן, והיווה שליח הארגון לתימן בנושא המערך האווירי של השלטון החות'י. (יואב זיתון, איתמר אייכנר)

17 צפייה בגלריה
חיסול ראש היחידה האווירית של חיזבאללה ב ביירות
חיסול ראש היחידה האווירית של חיזבאללה ב ביירות
זירת חיסול מפקד הזרוע האווירית בחיזבאללה
(צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
16:42 - כ-40 שיגורים במטח לאזור מירון. צה"ל: "תוקפים עשרות מטרות של חיזבאללה". צה"ל תקף את המשגר שממנו בוצע הבוקר ירי לעבר עכו. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי מטוסי קרב תוקפים בשעות האחרונות עשרות מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו - מבנים צבאיים, חוליות מחבלים, משגרים שהיו מוכנים לשיגור ומחסני אמל"ח של הארגון במרחבים זבקין, תבנין, כפר שובא, דיר נטר וצדיקין שבדרום לבנון. דובר צה"ל גם עדכן כי זוהו כ-40 שיגורים שחצו מלבנון במטח האחרון לאזור צפת. חלקם יורטו, השאר התפוצצו בשטחים פתוחים באזור. (יואב זיתון)


16:39 - הירי לאזור צפת: שריפות פרצו בשל נפילות בשטחים פתוחים, אין נפגעים. המשטרה עדכנה כי התקבלו דיווחים על כמה רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים סביב צפת, זאת לאחר ששוגרו כ-40 רקטות במטח האחרון וחלקן יורטו. זאת אחרי שאזעקות רבות נשמעו באזור. המשטרה עדכנה כי התפתחו מספר שריפות בשל הפגיעות, וכי כוחות כיבוי הגיע לטפל בהן. אין דיווח על נפגעים או נזק.
16:17 - שר הביטחון גלנט אישר את המשך הפעולות של צה"ל בגזרה הצפונית. שר הביטחון יואב גלנט אישר את המשך הפעולות ההתקפיות של צה"ל בחזית הצפון, יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, וראש אמ"ן אלוף שלומי בינדר. כך נמסר מלשכתו של השר. כמו כן, הארבעה צפו בסיכול הממוקד שבוצע בדאחייה בביירות, נגד יעדי חיזבאללה. גלנט מסר: "אנו ממשיכים ברצף הפעולות לחיסול המחבלים, לפירוק המערכים ההתקפיים ולהשמדת הטילים והרקטות. יש לנו משימות נוספות להשלים כדי לאפשר את החזרת תושבי הצפון לביתם - נמשיך להוציא את חיזבאללה משיווי משקל ולהעמיק את מצוקתו". (יואב זיתון)

17 צפייה בגלריה
יואב גלנט שר הביטחון
יואב גלנט שר הביטחון
יואב גלנט שר הביטחון
(צילום: שאול גולן)

16:14 - דיווח בלבנון: 4 הרוגים בתקיפה בדאחייה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, עדכנה כי ארבעה בני אדם בתקיפת צה"ל ברובע הדאחייה בביירות, שכוונה למוחמד סרור, המכונה אבו סאלח, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה. (ליאור בן ארי)

17 צפייה בגלריה
תקיפה תקיפות דאחייה ביירות לבנון חיזבאללה חיל האוויר צה"ל מלחמה חיצי הצפון 2
תקיפה תקיפות דאחייה ביירות לבנון חיזבאללה חיל האוויר צה"ל מלחמה חיצי הצפון 2
זירת הפגיעה
16:07 - צה"ל תקף בית ספר בצפון רצועת עזה. הפלסטינים: 14 נהרגו. מטוסי קרב תקפו באופן ממוקד מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במקום ששימש בעבר כבית ספר "אל-פלוג'ה" שבצפון רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי המתחם שימש את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו על 14 הרוגים בתקיפה. (יואב זיתון)
16:01 - דיווח לבנוני: הרוג ושני פצועים בתקיפת צה"ל בדאחייה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על הרוג ושני פצועים בתקיפת צה"ל ברובע הדאחייה בביירות. יעד התקיפה היה מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, מוחמד סרור, המכונה אבו סאלח. (ליאור בן ארי)
15:41 - דיווח: התקיפה בדאחייה - באמצעות 3 טילים, לאזור שבו חוסל איברהים עקיל. בלבנון דיווחו כי התקיפה הממוקדת של צה"ל ברובע הדאחייה התבצעה באמצעות שלושה טילים. במקביל, מקורות מסרו לרשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" כי "התקיפה התבצעה סמוך לאזור שבו בוצעה התקיפה נגד איברהים עקיל", ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, שחוסל באזור. (ליאור בן ארי)
15:29 - בן גביר לנתניהו: "הפסקת אש קבועה עם חיזבאללה? נתפטר מהממשלה". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בתום ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית, שכונסה על רקע המגעים בין ישראל לחיזבאללה להסכם הפסקת אש.
בן גביר מסר כי "הדבר הבסיסי והמובן ביותר הוא שכשהאויב שלך על הברכיים, אתה לא מאפשר לו להשתקם, אלא פועל להכרעתו וחותר להבסתו. אם אתה לא עושה זאת - אתה משדר חולשה, מסכן את ביטחון אזרחיך ומוכיח כי אין בכוונתך לנצח.
"לכן סיעת עוצמה יהודית בראשותי מודיעה לראש הממשלה: במידה ותיחתם הפסקת אש זמנית עם חיזבאללה, סיעת עוצמה יהודית מסירה מעליה כל מחויבות קואליציונית - על כל המשתמע מכך: לא להצבעות, לא לישיבות הממשלה והקבינט ולכל פעילות קואליציונית. לא נפקיר את תושבי הצפון. כל יום שבו הפסקת האש הזו תהיה בתוקף וישראל לא תילחם בצפון - עוצמה יהודית אינה מחויבת לקואליציה. במידה והפסקת האש הזמנית תהפוך לקבועה במסגרת 'מתווה' כלשהו, שפירושו חריצת גורלם של תושבי הצפון לחסדי החיזבאללה - יתפטרו כל שרי וחברי הכנסת מעוצמה יהודית מהממשלה והקואליציה". (מורן אזולאי)

17 צפייה בגלריה
בן גביר
בן גביר
בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)

15:13 - צה"ל: תקפנו באופן ממוקד בביירות. צה"ל תקף "באופן ממוקד" בביירות. כך אישר דובר צה"ל אחרי דיווחים בלבנון על תקיפה ברובע הדאחייה. יעד התקיפה - מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
17 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ברובע הדאחייה בביירות היעד מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה
תקיפה של צה"ל ברובע הדאחייה בביירות היעד מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה
תקיפה של צה"ל ברובע הדאחייה בביירות

17 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ברובע הדאחייה בביירות היעד מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה
תקיפה של צה"ל ברובע הדאחייה בביירות היעד מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה
תקיפה של צה"ל ברובע הדאחייה בביירות היעד מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה


14:59 - לקראת כניסה קרקעית? חטיבה 7 תרגלה תמרון בלבנון. דובר צה"ל הודיע כי הבוקר הסתיים תרגיל של צוות קרב חטיבה 7, בהובלת מל"י (המרכז הלאומי לאימונים ביבשה). "התרגיל התקיים מספר ק"מ מגבול לבנון", נמסר. הכוחות תרגלו תמרון ולחימה בשטח סבוך והררי. במהלך התרגיל הם העלו את כשירותם המבצעית והלוגיסטית לתרחישי לחימה בשטח האויב. (יואב זיתון)
17 צפייה בגלריה
תרגיל של חטיבה 7 המדמה כניסה קרקעית ללבנון
תרגיל של חטיבה 7 המדמה כניסה קרקעית ללבנון
תרגיל של חטיבה 7 המדמה כניסה קרקעית ללבנון
(צילום: דובר צה"ל)


13:26 - אזעקות בצפת וראש פינה. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בצפת, ראש פינה ויישובים נוספים בסביבה.
13:23 - צה"ל תקף תשתיות להעברת אמל"ח בין סוריה לחיזבאללה. צה"ל תקף בשעה האחרונה תשתיות להעברת אמל"ח מסוריה לחיזבאללה בלבנון. בתוך כך, צה"ל דוחף להעצים את התקיפות בלבנון גם בעת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניו יורק.
13:04 - שב"כ והמשטרה: סיכלנו פיגוע מטען וירי נגד יהודים שמגיעים לקברי צדיקים. שב"כ והמשטרה הודיעו כי סיכלו פיגוע מטען וירי, שתכנן תושב הגליל בסיוע שב"חים מאיו"ש נגד יהודים שמגיעים לקברי צדיקים בגליל. על פי ההודעה, באסל עבאהרה (23) מעראבה נעצר לחקירה ב-12 באוגוסט, ובחקירתו עלה כי תכנן פיגוע משולב נגד יהודים. בחודשים שקדמו למעצרו הוא יצר קשר עם תושבי איו"ש בעלי ידע במטענים, ששהו בישראל ללא אישורים. נגד עבאהרה הוגש כתב אישום, כמו גם נגד שני קטינים שגייס לביצוע הפיגוע.
"במסגרת החקירה נתפסו מכשירי קשר, אפוד צבאי וחומרים דו שימושיים להכנת מטענים. פעילות החוליה סוכלה עוד בטרם הייתה מוכנה לביצוע הפיגוע, כשהיא בשלביה הראשונים", נמסר. (יואב זיתון)
17 צפייה בגלריה
מכשירי קשר שנתפסו
מכשירי קשר שנתפסו
מכשירי קשר שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)


12:26 - צה"ל: תוקפים מטרות חיזבאללה בלבנון. צה"ל הודיע כי הוא תוקף מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון. במקביל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם ארגון הטרור, דיווחה על שלוש תקיפות באזור אל-הרמל באל-בקאע הצפוני, שבעומק המדינה. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)

17 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב עומק לבנון 26.9.2024
תקיפה של צה"ל ב עומק לבנון 26.9.2024
תקיפה בעומק לבנון

11:53 - לשכת רה"מ: הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדיווחים כי הושגה הסכמה על הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה, ומסרה כי "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה". עוד נמסר, כי "הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלוא העוצמה, ולפי התוכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה". (מורן אזולאי)
11:07 - עשרות רקטות שוגרו לכיוון עכו והסביבה, חלקן יורטו. עשרות שיגורי רקטות זוהו במטח האחרון לעכו והסביבה. חלק מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, ובינתיים אין דיווח על נפילות או על פגיעות ישירות. (יואב זיתון, יאיר קראוס)
10:40 - דיווח בלבנון: נפגעים בתקיפת רכב מהאוויר בדרום המדינה. רשת NBN הלבנונית דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף רכב בכפר שובא שבדרום לבנון. לפי הדיווח, יש נפגעים במקום. (ליאור בן ארי)


9:40 - מטה המשפחות: עקב המצב הביטחוני - בוטלה העצרת בת"א במוצ"ש. מטה המשפחות להחזרת החטופים הודיע כי העצרת המרכזית של מטה המשפחות שהייתה אמורה להתקיים מול שער בגין בתל אביב במוצאי השבת מבוטלת "עקב המצב הביטחוני והדאגה להמונים שהיו צפויים להגיע". (יעל צ'כנובר)
8:22 - בכירים אמריקנים: "הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה צפויה להיכנס לתוקף בשעות הקרובות". גורמים אמריקנים בכירים העריכו כי הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה תיכנס לתוקף "בשעות הקרובות".
7:30 - דיווח בלבנון: צה"ל ביצע הלילה יותר מ-150 תקיפות באזור אל-בקאע. בלבנון דיווחו כי צה"ל תקף במהלך הלילה יותר מ-150 פעמים באזור אל-בקאע בלבנון. לפי הדיווח, 40 מהתקיפות בוצעו לעבר בעלבכ. (ליאור בן ארי)

סיכום חדשות הלילה

ביידן ומקרון קוראים להפסקת אש מיידית של 21 יום: "המצב בין ישראל ללבנון בלתי נסבל". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון פרסמו הלילה הצהרה משותפת שבה קראו להפסקת אש מיידית של 21 יום בין ישראל לחיזבאללה. ״הגיע הזמן להסדר בגבול ישראל-לבנון שיאפשר לאזרחים לחזור לבתיהם בביטחון", נכתב בהצהרה. "אנחנו קוראים לתמיכה רחבה ומיידית של ממשלות ישראל ולבנון״. גורמים בכירים בבית הלבן רמזו כי ישראל ולבנון מכירות את ההסכם - ואף הסכימו לו.

17 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ו עמנואל מקרון
ג'ו ביידן ו עמנואל מקרון
ג'ו ביידן ועמנואל מקרון
(צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier))

CNN: "עשרות חיילים אמריקנים נפרסו בקפריסין בצל ההסלמה במזרח התיכון". חיילים אמריקנים נפרסו בקפריסין, בצל ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה והחשש מהתפשטות הלחימה במזרח התיכון. כך דווח ב-CNN מפי גורמים רשמיים, שאמרו כי הפנטגון פרס עשרות חיילים במדינה כהכנה לתרחישים שונים - כולל אפשרות של פינוי אזרחים אמריקנים מלבנון במידה שתפרוץ מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה. מוקדם יותר דובר הפנטגון פטריק ריידר הודיע על הפריסה "מתוך זהירות מרובה", אך סירב לפרט את היקף הכוחות או לאן בדיוק נשלחו. ברקע, בריטניה הודיעה כי היא שולחת 700 חיילים נוספים לקפריסין כהכנה לפינוי אזרחיה מלבנון. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
נתניהו המריא לארה"ב. ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לארה"ב, שם ינאם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. הוא לא סיפק הצהרה לפני שהמריא. (איתמר אייכנר)
17 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו שרה נתניהו עולים למטוס בדרך לארה"ב 26.9.2024
בנימין נתניהו ו שרה נתניהו עולים למטוס בדרך לארה"ב 26.9.2024
בנימין ושרה נתניהו עולים למטוס בדרך לארה"ב
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ)