סגור

צה"ל: הכרענו את חטיבת רפיח של חמאס; חיל האוויר תקף בלבנון

בעיר נותרו כיסי התנגדות קטנים, והמנהרות שנותרו שם מוכנות להשמדה; צה"ל ושב"כ חיסלו בשומרון חוליית מחבלים, בהם 3 בכירים בג'יהאד האיסלאמי; חיל האוויר חיסל בתקיפה בגולן את איש חיזבאללה אחמד אג'בר

21:41 - צה"ל: חיל האוויר תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. במהלך היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במרחבים עיתרון, מרמין ושיחין שבדרום לבנון. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי כלי טיס תקפו משגר של ארגון הטרור במרחב זבקין שבדרום לבנון, אשר בוצעו ממנו שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל בעבר. (יואב זיתון)
21:04 - צה"ל ושב"כ חיסלו בשומרון חוליית מחבלים, בהם 3 בכירים בג'יהאד האיסלאמי. בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כחלק ממבצע "מחנות קיץ" כלי טיס תקף אתמול חוליית מחבלים מתשתית הטרור בנור א-שמס אשר נסעו ברכב בעודם חמושים. כך נמסר בהודעה משותפת לצה"ל ושב"כ, שבה צוין בין המחוסלים שלושה מחבלים בכירים בג'יהאד האיסלאמי: מוחמד אבו עטיה, עמאד שחאדה וצלאח אלבדו . השלושה היו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים, שילוח מחבלים והכנת תכניות לפעילות טרור נגד יישובים ישראליים וכוחות הביטחון. עוד נמסר כי אבו עטיה חשוד בהריגת לוחם הימ"ס רס"ר מקסים ריז׳קוב ז"ל ב-19 באוקטובר אשתקד. (יואב זיתון)


19:03 - חטיבת רפיח של חמאס הוכרעה, המנהרות שנותרו מוכנות להשמדה. צה"ל סקר היום בפני כתבים ישראלים את עיקרי הכרעת חטיבת רפיח של חמאס, שהושגה למעשה כבר לפני חודש וחצי. במהלך הסקירה צוין כי בשכונת תל אל-סולטאן, שם נרצחו ששת החטופים במנהרה, נותרו כמה כיסי התנגדות קטנים. זאת שלושה חודשים וחצי לאחר תחילת הפעולה ברפיח, שבמהלכם צה"ל השתלט על כ-200 מרחבים תת-קרקעיים באזור ציר פילדלפי, בהם תשע מנהרות שחוצות את הגבול למצרים. המנהרות במרחב כבר נהרסו או מוכנות להשמדה בהינתן פקודה. כעת ממתינים בצה"ל להחלטת הדרג המדיני האם להוציא את הכוחות מהאזור, עם או בלי עסקת חטופים. (יואב זיתון)


18:52 - חיל האוויר חיסל פעיל חיזבאללה ברכב בדרום לבנון. חיל האוויר חיסל פעיל חיזבאללה בתקיפת רכב באזור נבטיה שבדרום לבנון. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי התקיפה בוצעה על-ידי כטב"ם בכפר ג'וז. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
17:46 - צה"ל: תקפנו פעילי חיזבאללה בגולן הסורי. כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב קוניטרה וחיסל את אחמד אלג׳בר, מחבל ביחידת ״תיק הגולן״ של חיזבאללה בסוריה. כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי בתקיפה נוספת במרחב רפיד שבדרום סוריה הותקף מחבל שקידם פעולות טרור נגד ישראל ופעל בשיתוף ובהכוונה איראנית. במקביל נמסר כי האזעקה שנשמעה באביבים הופעלה עקב זיהוי שווא. (יואב זיתון)

16:49 - צה"ל עונה להאשמות אונר"א: אלו 9 המחבלים שחוסלו בעזה - בהם 3 ששימשו כעובדי הארגון. דובר צה"ל הגיב להאשמות אונר"א על הרג עובד בארגון בתקיפת בית ספר ברצועת עזה, ומסר כי "אמש הותקפו באופן ממוקד מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר 'אלג'עוני' בנוסייראת שבמרכז הרצועה. עד כה התקבל אימות לחיסולם של כמה מחבלי חמאס". עוד פורט על חיסולם של תשעה מחבלים, ששלושה מתוכם, מוחמד עדנאן אבו זאיד, יאסר איבראהים אבו שראר ו⁠איאד מטר, אשר שימשו במקביל כעובדי אונר"א. (יואב זיתון)



15:14 - ההתרעות בגליל: כמה כבט"מים חדרו לישראל, אחד התפוצץ באזור קרן נפתלי. כמה כטב"מי נפץ חדרו לשטח ישראל ליד אזור קרן נפתלי שבגליל העליון. אחד מהכטב"מים התפוצץ באזור, אין נפגעים. (יאיר קראוס)
13:30 - אחרי האזעקות בגליל המערבי: שריפות פרצו בשטחים פתוחים. שריפות פרצו בשטחים פתוחים בגליל המערבי בהמשך להתרעות שהופעלו בכמה יישובים באזור. (יאיר קראוס)
13:10 - אחרי האזעקות: הדי פיצוצים בגליל המערבי, בלבנון דווח על "שיגור מטח". תושבים בגליל המערבי דיווחו על הדי פיצוצים בהמשך להתרעות שהופעלו באזור. במקביל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על "מטח" ששוגר מלבנון. (יאיר קראוס, ליאור בן ארי)

4 צפייה בגלריה
עשן מיתמר אחרי נפילת רקטה מ לבנון ב גליל העליון 4.7.24 2
עשן מיתמר אחרי נפילת רקטה מ לבנון ב גליל העליון 4.7.24 2
עשן מיתמר אחרי נפילת רקטה מ לבנון בגליל
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
12:55 - תושבי הגליל המערבי הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים. מועצת הגליל המערבי הודיעה לתושביה כי הם מתבקשים להימנע מהתקהלויות ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים, בהמשך להערכת מצב ובכפוך להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון. (יאיר קראוס)
12:16 - דיווח: פעיל חיזבאללה נהרג ב"תקיפה הישראלית" בסוריה. מרכז המחקרים הסורי "נורס" דיווח כי בתקיפת הרכב בסוריה, שמיוחסת לישראל, נהרג פעיל חיזבאללה בשם חאלד חטאב. מוקדם יותר דווח על שני הרוגים בתקיפה. (ליאור בן ארי)
11:46 - משרד הבריאות של חמאס: 41,118 פלסטינים נהרגו בעזה מתחילת המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על-ידי חמאס, עדכן כי מניין ההרוגים בעזה מתחילת המלחמה עומד על 41,118. עוד נמסר כי 34 מתוכם נהרגו ביממה האחרונה, ו-96 נפצעו. מתחילת המלחמה: 95,125 פלסטינים נפצעו ברצועה, לטענת חמאס. (עינב חלבי)
11:07 - ג'וזפ בורל ביטל את תוכניותיו לבקר בישראל. שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל החליט שלא להגיע לישראל, בעקבות הסירוב של שר החוץ ישראל כ"ץ לאפשר לו להגיע לארץ לביקור רשמי. (איתמר אייכנר)
4 צפייה בגלריה
 Josep Borrell ז'וזפ בורל
 Josep Borrell ז'וזפ בורל
שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל
( צילום: JOHN THYS / AFP)
10:56 - דיווח בלבנון: כטב"ם ישראלי תקף בית בכפר בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף בית בכפר מארון א-ראס שבדרום המדינה. מוקדם יותר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה גם הוא עם ארגון הטרור, על תקיפה אחרת של מבנה מגורים בכפר. (ליאור בן ארי)
10:26 - דיווח: ארה"ב תקפה גורמים מהמיליציות הפרו-איראניות בסוריה. רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי ארה"ב תקפה גורמים מהמילציות הפרו-איראניות בדיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה. (ליאור בן ארי)
09:58 - דיווח: אזרח וחייל נהרגו בתקיפת הרכב בסוריה, חקלאי נפגע מארטילריה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי אזרח וחייל נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל וכוונה לרכב בכביש קוניטרה-דמשק. בנוסף, נטען כי חקלאי בכפר א-רפיד נפצע מתקיפה ארטילרית לעבר שדות חקלאיים. (ליאור בן ארי)
09:44 - הפלסטינים: צה"ל פיצץ בית של מחבל בטול כרם. הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל פוצצו בית של מחבל במחנה טול כרם. על-פי הדיווח, מדובר בביתו של אחמד סליט, שחוסל על-ידי כטב"ם לפני תשעה חודשים. (עינב חלבי)
תיעוד מפיצוץ הבית בטול כרם:

09:30 - דיווח: שני הרוגים בתקיפת הכטב"ם בסוריה. תחנת רדיו סורית המזוהה עם משטר אסד דיווחה על שני הרוגים בתקיפת הכטב"ם בסוריה, שיוחסה לישראל. (ליאור בן ארי)
09:22 - דיווח סורי: פצועים בתקיפת כטב"ם ישראלי על רכב בין רמת הגולן לדמשק. העיתון הסורי "אל-ווטן" דיווח על פצועים בתקיפת מכונית בכביש קוניטרה-דמשק. על-פי הדיווח, התקיפה בוצעה על-ידי כטב"ם ישראלי וכוונה למכונית אזרחים.
09:02 - דיווח על תקיפות ארטילריה בדרום לבנון. עלי שועייב, כתב הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה בעלמא א-שעב שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
08:37 - "העיניים לא יורדות מהן": מיצב מחאה למען התצפיתניות החטופות הוקם מול הכנסת. כ-30 תצפיתניות לשעבר ופעילות מחאה, בהן גם סשה ארייב ושי אלבג שאחיותיהן התצפיתניות חטופות בעזה, הקימו מיצב מחאה מול הכנסת. המפגינות הקימו עמדות תצפית עם תמונות החיילות החטופות, ואמרו: "העיניים לא יורדות מהן". בנוסף, המפגינות הכינו ולבשו חולצות צהובות עם הכיתוב "פעם תצפיתנית תמיד תצפיתנית" ו"לא עוצמות עיניים". (רוני גרין שאולוב)
4 צפייה בגלריה
מיצב מחאה תצפיתניות מול הכנסת 12.9.24
מיצב מחאה תצפיתניות מול הכנסת 12.9.24
מיצב המחאה
(צילום: שלו שלום)
08:34 - דיווח: בית הותקף בכפר בדרום לבנון. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפת מבנה מגורים בכפר מארון א-ראס שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
07:52 - דיווח על תקיפה בדרום לבנון. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה ביארון שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
07:33 - בבית חולים ליד חברון: נעצר חשוד בפיצוץ מכונית תופת לפני כחודש. לוחמי ימ"מ ושב"כ עצרו מבוקש, תושב העיירה חלחול ביהודה, שחשוד במעורבות בפיצוץ מכונית תופת לפני כחודש סמוך לחברון. המבוקש נפצע בפיצוץ, ונעצר הלילה בפעילות משותפת בבית החולים שבו אושפז לאחר פציעתו. הוא הועבר לחקירת שב"כ. במערכת הביטחון חושדים כי המבוקש משויך לחמאס. (יואב זיתון, אלישע בן קימון)
07:28 - דיווח: ארה"ב הורתה לנושאת המטוסים רוזוולט לעזוב את המזרח התיכון. נושאת המטוסים האמריקנית USS תיאודור רוזוולט תעזוב את המזרח התיכון, לאחר שהוצבה באזור מחשש לתגובה איראנית לאחר חיסולו של איסמעיל הנייה בטהרן. כך מסרו גורמים רשמיים בארה"ב, שציינו כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נתן את ההוראה. הגורמים ציינו כי נוסף לנושאת המטוסים גם המשחתת האמריקנית תעזוב את האזור ו"תחזור הביתה". על-פי סוכנות הידיעות AP, ההחלטה התקבלה בעקבות התארכות המלחמה בעזה, שנמשכת כבר 11 חודשים.
4 צפייה בגלריה
נושאת מטוסים האמריקאית תאודור רוזוולט עוגנת בבוסאן דרום קוריאה, ב-22 ביוני 2024.
נושאת מטוסים האמריקאית תאודור רוזוולט עוגנת בבוסאן דרום קוריאה, ב-22 ביוני 2024.
נושאת המטוסים האמריקאית רוזוולט
(צילום: Song Kyung-Seok/ AP)
07:12 - חיזבאללה: ירינו הלילה על מוצב צבאי בישראל. חיזבאללה לקח אחריות על ירי שבוצע הלילה לעבר "מוצב צבאי" בישראל, לטענתו בשעה 01:00. (ליאור בן ארי)

סיכום חדשות הלילה

אונר"א: 6 מעובדינו נהרגו בתקיפת צה"ל במרכז רצועת עזה; מזכ"ל האו"ם גינה. סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) דיווחה כי שישה מעובדיה נהרגו בתקיפת צה"ל בבית הספר "אל-ג'עוני" שבמחנה הפליטים נוסייראת, במרכז רצועת עזה. לדברי הסוכנות, "מדובר במניין ההרוגים הגדול ביותר של עובדי אונר"א בתקיפה אחת מפרוץ המלחמה".
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס להרג ששת עובדי אונר"א ברצועת עזה על-ידי כוחות צה"ל, ומסר כי "מה שקורה שם הוא לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת. בית ספר שהפך למקלט לכ-12 אלף בני אדם נפגע היום שוב מתקיפות אוויריות של ישראל". שגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף: "מה ש'בלתי מתקבל' זו העובדה שמזכ"ל האו"ם מסרב להכיר במציאות וממשיך לעוות אותה. מחבלים שפועלים מתוך מבנה אזרחי ששימש בעבר את אונר"א הם אינם 'גורמים תמימים'".
גורם מצרי אחרי מפגש מו"מ עם חמאס: "סימן של תקווה". גורם בכיר בקהיר אמר לערוץ "אל-קאהרה אל-אחבאריה" המצרי, בתום מפגש שנערך בדוחא עם צוות של חמאס, כי "הדיונים היו רציניים ומהווים סימן של תקווה לסיום המשבר". הוא ציין כי במפגש בדוחא השתתפו ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-ת'אני ומשלחת של נציגי חמאס בראשות חליל אל-חיה.
מוקדם יותר פרסם חמאס הודעה רשמית בעקבות השיחות בדוחא, ובה המשיך להתעקש על חזרה לתשובה שלו למתווה המוצע לעסקה מ-2 ביולי - תשובה שכללה אז 20 הערות חדשות, בהן גם דרישה לנסיגה מלאה מכל רצועת עזה - כלומר גם מציר פילדלפי. במקביל, מחמוד מרדאווי, בכיר בארגון הטרור, הבהיר שחמאס ממשיך להתעקש על נסיגה מלאה מעזה. "אנחנו עדיין נאחזים בהסכם הפסקת האש של 2 ביולי. אנו מחדשים את דרישותינו לנסיגה מעזה, שיקום והחזרת העקורים", אמר.