סגור

ארדואן מאיים בפלישה; אושר מותו של הנרצח ה-12 במג'דל שמס - ג'פארא אבראהים בן ה-10

נשיא טורקיה: "כפי שנכנסנו לקרבאך וללוב, נעשה את אותו הדבר לישראל"; הקבינט הסמיך את נתניהו וגלנט לבחור את אופי התגובה לטבח במג'דל שמס. הערכה: יעד התקיפה - "מטרה מוגבלת אך משמעותית"; האריס על הטבח: "מגנה את הפיגוע הנורא"; קצין ולוחם בשריון נפצעו קשה בדרום הרצועה

22:55 - אושר מותו של הנרצח ה-12 במג'דל שמס - ג'פארא אבראהים בן ה-10. הילד ג'פארא אבראהים, בן 10 ממג'דל שמס, הוא הנרצח ה-12 בפגיעת הרקטה ששיגר אתמול חיזבאללה ליישוב. מאז אתמול הוא הוגדר כנעדר. (עינב חלבי)
22:44 - האריס בהתייחסות לפגיעה בגולן: "מגנה את הפיגוע הנורא". סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס התייחסה לראשונה לפגיעת הרקטה הקטלנית בגולן ואמרה כי היא "מגנה את הפיגוע הנורא הזה ומתאבלת על כל ההרוגים והפצועים". לפי היועץ לביטחון לאומי של הסגנית, פיל גורדון, "ישראל ממשיכה להתמודד עם איומים קשים על ביטחונה, ותמיכתה של סגנית הנשיא בביטחון ישראל משוריינת. ארה"ב תמשיך לעבוד על פתרון דיפלומטי להפסקת כל התקיפות אחת ולתמיד, ולאפשר לאזרחים משני צידי הגבול לחזור בבטחה הביתה". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
15 צפייה בגלריה
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס
קמלה האריס
(Getty Images)
22:40 - הסתיימה ישיבת הקבינט בקריה. ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב הסתיימה. הקבינט הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לבחור את אופי התגובה לפגיעה הישירה במג'דל שמס. השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר נמנעו. (איתמר אייכנר)
22:17 - יעד התקיפה בלבנון הוחלט - ועובר לאישור הקבינט. הערכה: "מטרה מוגבלת אך משמעותית". בישראל החליטו על יעד התקיפה בלבנון בתגובה לרצח 12 הילדים והנערים במג'דל שמס. בשעות אלה עולה ההחלטה לאשרור בקבינט המדיני ביטחוני. לפי הערכה של גורמים ביטחוניים, מדובר ב"מטרה מוגבלת אך משמעותית".
22:16 - הירי לשתולה אחר הצהריים: עובד זר נפצע קל מפגיעת רסיס. עובד זר נפצע באורח קל אחר הצהריים מפגיעת רסיס ברגלו במטעים במושב שתולה שבגליל המערבי. חובש מכיתת הכוננות טיפל בו במקום. בנוסף, במסגרת הירי בית ספג פגיעה ישירה ונשרף מחסן, ללא נפגעים. (יאיר קראוס)
22:01 - מועצת מטה אשר: על תושבים שנותרו ביישובים שפונו לשהות בלילה ליד מרחב מוגן. המועצה האזורית מטה אשר ביקשה מתושבים שנותרו ביישובים המפונים שבתחומה לשהות בלילה בקרבת מרחבים מוגנים, מבלי להסתובב ולהתקהל. במועצה העבירו את הבקשה בעקבות הטבח במג'דל שמס, ובשל הערכת מצב שקיימו. (יאיר קראוס)
21:35 - ארדואן מאיים בפלישה לישראל. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, עלה מדרגה באיומיו על ישראל - כשאמר דברים שמתפרשים כאיום בפלישה לשטחה. "כפי שנכנסנו לקרבאך וללוב, נעשה את אותו הדבר לישראל", אמר הנשיא הטורקי במפגש פוליטי של הארגון המחוזי של מפלגת הצדק והפיתוח בריזה שבצפון ארצו.
ארדואן כיוון בדבריו לנגורנו קרבאך ולסכסוך בין אזרבייג'ן לארמניה. האזרים, נזכיר, הצליחו להשתלט מחדש על חבל הארץ בסיוע נשק ישראלי וטורקי - ובהמשך, לאחר המלחמה, שלחה טורקיה כוחות סיור לאזור. עם זאת, כוחות טורקיים לא התערבו ישירות במלחמה עצמה. בלוב, לעומת זאת, הכוחות הטורקיים אכן התערבו צבאית במלחמת האזרחים.
אנחנו נעשה להם את אותו הדבר, אין מה לעשות", אמר ארדואן, שארצו חברה בברית נאט"ו. "אנחנו רק צריכים להיות חזקים כדי שנוכל לקחת חלק בשלבים האלה. עלינו להיות מאוד חזקים כדי שישראל לא תוכל לעשות את זה לפלסטין". (איתמר אייכנר)
15 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: AP/Khalil Hamra)
21:07 - ראש המוסד הגיש מסמך מתוקן למתווכות - אחרי שכבר היו הסכמות להתחיל בעסקה. דדי ברנע שב מפגישתו ברומא, שם הגיש את התיקונים הישראליים למתווכות - שיעבירו אותם לחמאס כדי להתניע את השיחות מחדש. לפני התוספות הישראליות כבר הייתה הסכמה. לשכת ראש הממשלה: "הצדדים דנו במסמך ההבהרות שהועבר מישראל - השיחות אודות הסוגיות המרכזיות יימשכו". (איתמר אייכנר)
15 צפייה בגלריה
דוד דדי ברנע ראש ה מוסד
דוד דדי ברנע ראש ה מוסד
ראש המוסד דדי ברנע
(צילום: יריב כץ)
20:31 - נתניהו מכנס את הקבינט בקריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו את הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב.

20:05 - מקרון שוחח עם נתניהו: "מחויב למניעת הסלמה". הבית הלבן: "עובדים על פתרון דיפלומטי". בבית הלבן אומרים כי ניהלו שיחות מתמשכות עם גורמים בירושלים ובביירות מאז המתקפה שבה נרצחו 12 ילדים ונערים במג'דל שמס, ומוסיפים כי ארה"ב עובדת על פתרון דיפלומטי שיסיים את התקיפות בגבול ישראל-לבנון.
בבית הלבן מדגישים כי המתקפה במג'דל שמס בוצעה על-ידי חיזבאללה, וחוזרים על מחויבותם לביטחון ישראל. כמו כן, בארמון האליזה שבפריז מסרו כי נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לו כי הוא מחויב למנוע הסלמה חדשה במזרח התיכון.
15 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון
(צילום: Ludovic Marin, AP)
20:01 - ההוכחה של צה"ל: שרידי הרקטה ממג'דל שמס תואמים במדויק ל"פלק 1" האיראנית

15 צפייה בגלריה
חלקי טיל פלק 1 שוגר מגרש משחקים ב מג'דל שמס מ לבנון השוואה טלים ה איראני איראן
חלקי טיל פלק 1 שוגר מגרש משחקים ב מג'דל שמס מ לבנון השוואה טלים ה איראני איראן
(צילום: דובר צה"ל)
20:00 - דיווח בלבנון על תקיפת כטב"ם בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה ישראלית באמצעות כטב"ם בעיתא א-שעב שבדרום המדינה. לפי דיווחים נוספים במדינה בוצעה תקיפה גם בטיר חרפא. (ליאור בן ארי)
19:50 - גורמים בישראל: הערכה שיוחלט על תגובה חריפה - שלא תגרור את ישראל למלחמה. גורמים בכירים בישראל מעריכים שהקבינט המדיני-ביטחוני יחליט על תגובה חריפה לטבח במג'דל שמס - אך לא כזו שתגרור את ישראל למלחמה כוללת. לפי הגורמים, "ייתכן שאנו ניכנס לכמה ימי לחימה, אבל מבחינת ישראל מדובר במהלך מוגבל - גם אם כזה שיחרוג ממה שהכרנו עד כה". במקביל, מאחורי הקלעים יש מאמץ גדול של הקהילה הבינלאומית לעצור את הצדדים מהידרדרות למלחמה כוללת. (איתמר אייכנר)
15 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בחולא שבדרום לבנון
תקיפת צה"ל בחולא שבדרום לבנון
תקיפה שביצע צה"ל בדרום לבנון
(צילום: מתוך ynet)
19:15 - החל הדיון בקבינט על התגובה הישראלית לטבח במג'דל שמס. החל הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני על התגובה הישראלית לטבח במג'דל שמס, שבו נרצחו 12 ילדים ובני נוער מפגיעת רקטה של חיזבאללה. לפני כינוס הקבינט קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות ביטחונית עם בכירי מערכת הביטחון. (איתמר אייכנר)
19:05 - ראש המוסד שב מרומא: "המשא ומתן יימשך בימים הקרובים". לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ראש המוסד דדי ברנע שב מפגישתו עם המתווכות ברומא. "במפגש דנו הצדדים במסמך ההבהרות שהועבר מישראל בנוגע להצעת ההסכם", נכתב בהודעה, "בימים הקרובים יימשך המשא ומתן על אודות הסוגיות המרכזיות". (איתמר אייכנר)
15 צפייה בגלריה
דוד דדי ברנע ראש ה מוסד
דוד דדי ברנע ראש ה מוסד
ראש המוסד דדי ברנע
(צילום: יריב כץ)
18:00 - הותר לפרסום: קצין ולוחם בשריון נפצעו קשה בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל הודיע כי קצין ולוחם בשריון מגדוד 82, חטיבת "סער מגולן" (7), נפצעו באורח קשה מוקדם יותר היום בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו. (ynet)
17:50 - צה"ל הורה על פינוי אזורים במחנה אל-בורייג' בעזה: "בעקבות ירי רקטות". דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי הודיע על פינוי כמה אזורים במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, "בעקבות ירי רקטות של ארגוני טרור מקרב תושבי אזור אל-בורייג' וא-שוהדאא". עוד נמסר כי צה"ל יפעל בכוח נגד גורמי הטרור הפועלים במקום. צה"ל קורא לתושבי אזור אל-בורייג' וא-שוהדאא בבלוקים 660, 661, 2220-2225 ו-2348 להתפנות מיידית למען ביטחונם, לאזור ההומניטרי שנוצר באל-מוואסי". (ניב שעיוביץ')
15 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ב רצועת עזה 22.7.24 מלחמת עזה 2
פעילות צה"ל ב רצועת עזה 22.7.24 מלחמת עזה 2
לוחמי צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
17:30 - חברת התעופה הלבנונית דחתה טיסות חוזרות - מבלי לציין את הסיבה. חברת התעופה הלאומית של לבנון דחתה את מועד החזרה של כמה טיסות שהיו אמורות לנחות הלילה - למחר בבוקר, מבלי לציין את הסיבה למהלך. ההחלטה מגיעה בצל ההמתנה לתגובה אפשרית של ישראל על הירי לגולן אמש. (רויטרס)
16:50 - דיווח: לקראת תגובה ישראלית - חיזבאללה פינה מוצבים גם בסוריה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח כי המיליציות הפרו-איראניות וחיזבאללה פינו את המוצבים שלהם בדרום דמשק, אל-קוניטרה ומערב אל-קלמון, "לקראת כל תקיפה ישראלית אפשרית בסוריה". מוקדם יותר, שני מקורות ביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי חיזבאללה נמצא ב"כוננות גבוהה", וכי ארגון הטרור פינה "מתקנים מרכזיים" במזרח לבנון ובדרומה לקראת אפשרות של "הסלמה ישראלית". (ליאור בן ארי)
16:20 - פגיעה ישירה בבית בשתולה, ללא נפגעים. דיווח ראשוני על נפילת רקטה בשתולה, ופגיעה ישירה בבית, ללא נפגעים. צוותי מד"א בדרכם למקום. בלבנון מדווחים כי נורו רקטות למטרה צבאית בשתולה. חיזבאללה לקח אחריות על הירי, וכן כי מדובר "בתגובה לתקיפות ישראליות בדרום לבנון".
בתוך כך, בעקבות החשש מתגובה ישראלית על הטבח במג'דל שמס, מדינות קוראות לעזוב את לבנון, ויש מאמצים בינלאומיים לרסן את ישראל: "לא לפגוע בביירות". (יאיר קראוס, ליאור בן ארי)
15 צפייה בגלריה
ה פגיעה ב שתולה 28.7.24
ה פגיעה ב שתולה 28.7.24
הפגיעה בשתולה
(צילום מסך)
15:48 - לראשונה מאז הטבח במג'דל שמס: חיזבאללה לקח אחריות על ירי לצפון. אחרי הירי הקטלני אמש על מג'דל שמס, וההכחשה של חיזבאללה שהוא אחראי עליו, ארגון הטרור עבר לשקט תקשורתי. כעת, הוא מפרסם לקיחת אחריות על ירי על חיילים במנרה וזאת "בתגובה לתקיפות הישראליות בדרום לבנון". (ליאור בן ארי)
15:32 - הביטוח הלאומי: מתחילת המלחמה נרצחו 860 אזרחים, 53 מתוכם ילדים. הביטוח הלאומי פרסם נתונים עדכניים לפיהם מאז תחילת המלחמה נרצחו 860 אזרחים, מתוכם 53 ילדים עד גיל 18. מפילוח גיאוגרפי עולה כי מרבית הנרצחים הם מאזור הדרום - 821 במספר. הפילוח של גילאי הילדים הוא: 4 ילדים בגילי 0-3, 4 ילדים בגילי 4-6, 18 ילדים בגילי 7-13 – 8 מתוכם נרצחו אמש (מוצ"ש) ו-27 ילדים – בגילי 14-18 – 4 מתוכם נרצחו אמש (מוצ"ש). (הדר גיל-עד)
15 צפייה בגלריה
לוויה מג'דל שמס 28.7.24
לוויה מג'דל שמס 28.7.24
הלוויה במג'דל שמס
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
14:32 - דיווחים בלבנון: תקיפות ארטילריה במיס אל-ג'בל. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה בעיירה מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
14:11 - שעות לפני הדיון בקבינט: הרמטכ"ל מאשר תוכניות לגזרה הצפונית. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מקיים הערכת מצב, שבה הוא צפוי לאשר תוכניות לגזרה הצפונית עם סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל האוויר ומפקדים נוספים במטכ"ל.
במקביל, שר הביטחון יואב גלנט עדכן כי קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד וקציני המטה, שם הוצגו בפניו אפשרויות הפעולה נגד חיזבאללה. על-פי ההודעה, שר הביטחון הנחה כי יש להיערך במוכנות מלאה לכל התפתחות אפשרית. "דם של ילדים ישראלים איננו הפקר ולא יהיה הפקר לעולם", אמר גלנט. (יואב זיתון)
13:41 - שתי רקטות התפוצצו בעוטף. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בעוטף, לאחר שאזעקת צבע אדום הופעלה בנתיב העשרה. (מתן צורי)
13:06 - דיווח: חיזבאללה בכוננות גבוהה, פינה מתקנים מרכזיים לקראת "הסלמה ישראלית". שני מקורות ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי חיזבאללה בכוננות גבוהה לאחר הירי הרקטי לגולן, שהביא למותם של 12 ילדים ונערים במג'דל שמס. על-פי הדיווח, ארגון הטרור פינה מתקנים מרכזיים במזרח לבנון ובדרומה לקראת אפשרות של "הסלמה ישראלית".
12:55 - בלינקן מאשר: "הטיל שפגע בגולן שוגר על ידי חיזבאללה". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לטבח במג'דל שמס, ואמר כי "לפי כל האינדיקציות, הטיל שוגר על ידי חיזבאללה. נעמוד על זכותה של ישראל להגן על אזרחיה ממתקפות טרור". עם זאת, הוא הוסיף כי "הפסקת אש בעזה היא הזדמנות להביא לרגיעה בין ישראל ללבנון. אנחנו בשיחות עם ישראל ולא רוצים לראות הסלמה".
15 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ב ביקור ב טוקיו יפן 28.7.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ב ביקור ב טוקיו יפן 28.7.24
בלינקן בביקור ביפן, היום
(צילום: AP Photo/Hiro Komae)
12:53 - דובר צה"ל על דבריו שעוררו כעס: כוונתי הייתה להמחיש את אכזריות חיזבאללה. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לדבריו אתמול במג'דל שמס, אז אמר כי "איש לא חשב שארגון טרור רצחני יירה טיל לעבר מגרש כדורגל שבו נערים ונערות מבלים". הוא הסביר כי "הניסוח בו בחרתי היה שגוי. אני מבקש להבהיר כי כוונתי בדבריי הייתה להמחיש את האכזריות של ארגון הטרור הרצחני חיזבאללה. בשעה הזו כשמתקיימות הלוויות במג'דל שמס, ליבנו עם משפחות ותושבי מג'דל שמס שאיבדו את היקר מכל".
15 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
12:29 - לבנון: "ארה"ב ביקשה שנרסן את חיזבאללה, תקיפה ישראלית משמעותית תוביל למלחמה אזורית". שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו-חביב אמר כי ארה"ב ביקשה ממשלת לבנון לרסן את חיזבאללה, ואמר כי בתגובה לבנון ביקשה מארה"ב לדחוק בישראל לנהוג בריסון בעצמה, על רקע טבח הילדים והנערים במג'דל שמס. בו-חביב הוסיף כי מתקפה משמעותית מצד ישראל תוביל ל"מלחמה אזורית". (רויטרס)
12:20 - ‏יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות לשרים: "אל תהפכו את אירוע הטבח לפוליטי, אל תגיעו". יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות ג'אבר ג'דבן פנה במכתב לשרי הממשלה, וביקש שלא יגיעו להלוויות הילדים והנערים שנרצחו אתמול במג'דל שמס. "לפי בקשת נכבדי מג'דל שמס ומשפחות הנרצחים, אנחנו מבקשים מכל הנציגים, שרים וקצינים בכירים, לא להגיע לבית העם. בגלל רגישות המצב, אנחנו מבקשים לא להפוך את אירוע הטבח לאירוע פוליטי. מבקשים הלוויה דתית שקטה על פי המנהג הדרוזי", נכתב. (עינב חלבי)
12:01 - תושבים זועמים על שרי הקואליציה בהלוויות הנרצחים במג'דל שמס: "עופו מפה!". משתתפים בהלוויות הנערים והילדים שנרצחו בפגיעת הרקטה של חיזבאללה במג'דל שמס זעמו על שרים שהגיעו כדי להשתתף באבל, בצל הזעם הרב על התנהלות הממשלה. בין היתר ספגו צעקות שרי הליכוד עידית סילמן, ניר ברקת ואלי כהן. "עופו מפה!", צעק אחד התושבים על השר בצלאל סמוטריץ' שגם הגיע לזירה. "אנחנו רוצים שקט ולא מקבלים. נמאס לנו מההבטחות שלכם", קראו לשר האוצר - לצד מחיאות כפיים של הסכמה. (מורן אזולאי)
11:58 - מליאת הכנסת אישרה: התגמולים לחטופים ולנעדרים יעוגנו בחוק. מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק לעגן בחוק את התגמולים החודשיים הניתנים לחטופים ולנעדרים. גובה התגמול נקבע על פי הכנסתו הממוצעת של החטוף או הנעדר בשלושת החודשים שקדמו למועד החטיפה או ההיעדרות, אך לא יהיה פחות מ-7,300 שקלים, או 9,500 אם מדובר בהורה. בנוסף, גם מי שלא היה בעל הכנסה בתקופה הקובעת יקבל תגמול. בנוסף, חיילים חטופים או נעדרים יקבלו תגמול זהה מצה"ל. (שילה פריד)
11:23 - החלה פסגת המו"מ לעסקת החטופים ברומא. החלה פסגת המו"מ לעסקת החטופים ברומא, בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA וויליאם ברנס, וכן ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי. (מורן אזולאי)
10:25 - אלפים במג'דל שמס לקראת הלוויות המוניות, קרובי משפחה התעלפו מהדוחק ומצער. אלפי בני אדם נאספו בבית העם במג'דל שמס לקראת הלוויות ילדי הכפר שנרצחו בפגיעת הרקטה מלבנון. כמה מבני משפחות הנרצחים התעלפו עקב הדוחק הרב במקום ומהצער. (יאיר קראוס)

15 צפייה בגלריה
צפיפות ב בית העם ב מג'דל שמס לקראת הלוויות הילדים 28.7.2024
צפיפות ב בית העם ב מג'דל שמס לקראת הלוויות הילדים 28.7.2024
צפיפות בבית העם לקראת הלוויות הילדים
(צילום: יאיר קראוס)

10:07 - הטבח במג'דל שמס: חיפושים אחר אחד הילדים ששיחקו במגרש. ג'פארא איברהים, בן 11 ממג'דל שמס, עדיין נעדר לאחר הטבח אמש בכפר. הוא נכח במגרש בעת פגיעת הרקטה, ולאחר חיפוש בבתי החולים בסביבה משפחתו ביקשה עזרה בחיפושים אחריו. (עינב חלבי, חסן שעלאן)
9:55 - טראמפ גינה את המתקפה במג'דל שאמס. המועמד לנשיאות ארה״ב דונלד טראמפ פתח הלילה את הנאום, במסגרת קמפיין הבחירות שלו במינסוטה, בגינוי למתקפה הנוראית במג׳דל שאמס.


8:04 - מילאר בת 10, איזיל בת 12, ג'ון בן 13 ופג'ר בן 16: אלו הילדים שנרצחו בירי למג'דל שמס. במג'דל שמס פרסמו הבוקר (יום א') את שמותיהם של 11 מבין 12 הילדים והנערים שנרצחו אמש בפגיעה הישירה של הרקטה ששיגר חיזבאללה ליישוב הדרוזי שבצפון רמת הגולן. הנרצחים יובאו הבוקר למנוחות ביישוב בשעה 11 בבוקר.
אלו השמות שהותרו לפרסום: פג'ר ליית אבו סאלח (16), אמיר רביע אבו סאלח (16), חאזם אכרם אבו סאלח (15), ג'ון וודיע אבראהים (13), איזיל נשאת איוב (12), פיניס אדהם ספדי (11), יזן נאיף אבו סאלח (12), אלמא אימן פכר אלדין (11), נאג'י טאהר חלבי (11) ומילאר מעדאד אלשעאר (10). נרצח נוסף הוא נאזם פאחר סעב, מעין גיניא, שהלוייתו תיערך ב-10 בבוקר.

15 צפייה בגלריה
11 מ-12 נרצחי הירי הרקטי ל מג'דל שמס
11 מ-12 נרצחי הירי הרקטי ל מג'דל שמס
11 מ-12 נרצחי הירי הרקטי ל מג'דל שמס

7:12 - צה"ל מאשר: תקפנו בעומק ובדרום לבנון במהלך הלילה. צה"ל מאשר כי תקף בעומק ובדרום לבנון במהלך הלילה. לפי הצבא, הותקפו במקביל מצבורי אמל"ח ותשתיות טרור בשבעה אזורים: שבריחה, בורג' א-שמאלי, בקאע, כפר כילא, רב א-תלתין, אל-חיאם וטיר חרפא. (יואב זיתון)
6:30 - מת מפצעיו סמל יונתן אהרן גרינבלט, לוחם בגבעתי, שנפגע מנ"ט ברפיח. סמל יונתן אהרן גרינבלט בן ה-21 מבית שמש, לוחם בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי, מת מפצעיו לאחר שנפגע מירי טיל נ"ט ברפיח שבדרום רצועת עזה ב-20 ביולי (יואב זיתון)
15 צפייה בגלריה
סמל יונתן אהרן גרינבלט
סמל יונתן אהרן גרינבלט
סמל יונתן אהרן גרינבלט ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

סיכום כותרות הלילה

נתניהו המריא בדרכו חזרה לישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה למטוס "כנף ציון", שהמריא לכיוון ישראל. (איתמר אייכנר)
הרמטכ"ל: האירוע במג'דל שמס יביא לתגובה מאוד משמעותית". הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר במג'דל שמס כי חיזבאללה "לא מבחין הם הוא הורג דרוזים או יהודים. זה ארגון טרור, הוא רוצה לפגוע באזרחים ובחיילים". הלוי הוסיף כי "האירוע הזה יביא לתגובה מאוד מאוד משמעותית. המטרות שלנו מאוד ברורות: נפגע בחיזבאללה קשה, ניקח אותו אחורה, נחזיר את התושבים לבתים בצפון בביטחון. אנחנו מאוד נחושים לעשות את זה, ונגן עליכם פה טוב. צה"ל יגיב". (יואב זיתון)