בג"ץ קבע: עבודות הרכבת הקלה ברמת גן לא יעוכבו
בג"ץ קבע: עבודות הרכבת הקלה ברמת גן לא יעוכבו
השופט יצחק עמית דחה את עתירת עיריית רמת גן יחד תושבים מהעיר ומכפר אז"ר לעכב את עבודות השיקוע בקו הסגול של הרכבת הקלה בין כפר אז"ר לשכונת "קרניצי החדשה" ברמת גן
שופט בג"ץ יצחק עמית דחה אתמול (ב') את העתירה של עיריית רמת גן יחד תושבים מהעיר ותושבים מכפר אז"ר לעכב את עבודות התשתית שנעשות לטובת הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה. מדובר במחלוקת על סלילת דרך רפאל איתן שתיעשה בשיקוע.
נגד העותרים התייצבו הרשויות המקומיות של גבעת שמואל וקריית אונו, מפני שהעיכוב היה מוביל גם לפגיעה בביצוע עבודות התשתית שיאפשרו את סלילתו של כביש דרך רפאל איתן, שיחבר בין רמת גן לבקעת אונו.
השופט עמית דחה את העתירה בנימוק שחלק מהעבודות שעליהן הוגשה העתירה כבר נמצאות בתהליכי ביצוע ושבכל מקרה העבודות הללו לא צפויות ליצור מצב בלתי הפיך. השופט ציין כי עצם העובדה שהעיכוב ייפגע בשלמת פרויקט הרכבת הקלה מהווה שיקול בהחלטה.
העותרים התנגדו לביצוע שינויים נקודתיים במפלס השיקוע בדרך רפאל איתן, שבו עוברים כביש 4612 והקו הסגול של הרכבת הקלה. דרך רפאל איתן עוברת בין כפר אז"ר לשכונת "קרניצי החדשה" ברמת גן. בשנת 2006 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב תוכנית מתאר מקומית ובו תכנון מפורט לכביש 4612.
בשנת 2017, אושרה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) תוכנית (תת"ל 70א) הקובעת שבצד כביש 4612 יעבור גם הקו הסגול של הרכבת הקלה. בזמן העבודות על התכנון התגלה שעיריית רמת גן בנתה תעלת ניקוז לא מאושרת במפלס השיקוע המתכונן. בעקבות זאת חברת נת"ע שבונה את הרכבת הקלה החליטה להתאים את מפלס השיקוע באופן שיעבור נקודתית מעל הניקוז הלא מאושר. תושבי רמת גן וכפר אז"ר עתרו כאמור נגד החלטה ודרשו שנת"ע תפעל להעתקת תעלת הניקוז שנבנתה ע"י העירייה. כאמור בג"ץ דחה את העתירה.
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "דרך רפאל איתן והקו הסגול של הרכבת הקלה חיוניים ביותר עבור תושבי בקעת אונו ועבור התפתחות עתידית של האזור כולו".
מנת"ע נמסר, "נת"ע מברכת על החלטת בג"ץ שאימץ את עמדת נת"ע, כי אין לעכב את הקמת הקו הסגול. נציין, כי כל עיכוב גורם נזק לכלל הנוסעים העתידיים בקווי הרק"ל, ומעכב מתן פתרון תחבורתי אמיתי בגוש דן".