סגור
Dun's 100

מטרנד לתרבות חפירה-בינלאומית

חברת ג'נטל ג’יאנט, המתמחה בציוד לשאיבת כל סוגי העפר, הפכה לשחקנית מרכזית בתעשייה חדשה שצומחת בישראל - תרבות החפירה הבינלאומית


4 צפייה בגלריה
ג'נטל ג'יאנט 1
ג'נטל ג'יאנט 1
(צילום: אמיל קנז)
חברת ג'נטל ג’יאנט, המתמחה בציוד לשאיבת כל סוגי העפר, הפכה לשחקנית מרכזית בתעשייה חדשה שצומחת בישראל - תרבות החפירה הבינלאומית. מה שהתחיל כטרנד מקומי הפך לתופעה רחבת היקף, כאשר ענקיות כמו אינטל, מפעלי נשר רמלה, חברת החשמל ובבתי הזיקוק הפכו ללקוחות של ג'נטל ג'יאנט.
4 צפייה בגלריה
ג'נטל ג'יאנט 2
ג'נטל ג'יאנט 2
(צילום: אמיל קנז)
תארו לכם שואב "דייסון" ענק מורכב על משאית עם כוח שאיבה של 165 קילו לשנייה, שואב כל מה שבדרכו על ידי שאיבה בלחץ אוויר משולבת עם טכנולוגיה לזיהוי דליפות, כימיקלים וחיישני חשמל סטטי.
החפירה המודרנית באמצעות שאיבה מונעת נזק ישיר למערכות תת-קרקעיות קריטיות. בניגוד לחפירות קונבנציונליות שעלולות לפגוע בצנרת, כבלים ותשתיות אחרות, שיטת השאיבה של ג'נטל ג'יאנט מאפשרת גישה בטוחה ומבוקרת לאזורים אלה תוך מניעת נזקים. כתוצאה מכך, נמנעים גם נזקים עקיפים ויקרים שעלולים להיגרם מפגיעה במערכות חיוניות.
4 צפייה בגלריה
ג'נטל ג'יאנט 3
ג'נטל ג'יאנט 3
(צילום: אמיל קנז)
החפירה המודרנית מציעה יתרונות נוספים כמו גישה לשטחים צפופים, מזעור הפרעות סביבתיות וצמצום זיהום אוויר ורעש. ג'נטל ג'יאנט מובילה בזכות ציוד החפירה המתקדם שלה המאפשר שאיבה יעילה של חומרים שונים, ובזכות ההדרכה המקצועית שהיא מעניקה.
עם היקף הבנייה וההתחדשות בישראל, הביקוש לשירותי חפירה מתקדמים רק ילך ויגבר. ג'נטל ג’יאנט ממוקמת היטב להוביל את "תרבות החפירה הבינלאומית" החדשה הזו בישראל ובעולם.
מספר מדינות באירופה כבר חוקקו תקנות המחייבות שימוש במשאיות ואקום בעבודות חפירה עירוניות. חלק מהמדינות והערים שבהן יש חוקים ותקנות כאלה כוללות:
4 צפייה בגלריה
ג'נטל ג'יאנט 4
ג'נטל ג'יאנט 4
(צילום: אמיל קנז)
צרפת - בפריז ובערים נוספות יש תקנות המחייבות שימוש במשאיות ואקום לצורך חפירות במרכזי ערים.
גרמניה - ערים רבות בגרמניה, כולל ברלין והמבורג, אימצו תקנות שמחייבות שימוש בטכנולוגיה זו.
בריטניה - בערים כמו לונדון ומנצ'סטר יש חוקים שמחייבים שימוש במשאיות ואקום בפרויקטים של חפירה.
הולנד - אמסטרדם וערים נוספות בהולנד חוקקו תקנות לשימוש במשאיות ואקום בעבודות חפירה.
שוודיה - בערים כמו סטוקהולם וגטבורג יש תקנות המחייבות שימוש בטכנולוגיה זו.
שווייץ - ערים בשווייץ, כולל ציריך, אימצו תקנות שמחייבות שימוש במשאיות ואקום.
נורבגיה - באוסלו ובערים נוספות יש תקנות המחייבות שימוש במשאיות ואקום לפרויקטים של חפירה.
דנמרק - בערים כמו קופנהגן יש חוקים ותקנות שמחייבים שימוש בטכנולוגיה זו.
בלגיה - בערים כמו בריסל ואנטוורפן אימצו תקנות המורות על שימוש במשאיות ואקום.
איטליה - בערים כמו מילאנו ורומא החלו להחיל תקנות המחייבות שימוש במשאיות ואקום בעבודות חפירה.
ספרד - בערים כמו מדריד וברצלונה יש חוקים שמחייבים שימוש בטכנולוגיה זו בפרויקטים של חפירה עירונית.
פינלנד - בערים כמו הלסינקי יש תקנות המחייבות שימוש במשאיות ואקום לצורך חפירות.
אוסטריה - בערים כמו וינה יש חוקים ותקנות שמחייבים שימוש במשאיות ואקום.
החוקים והתקנות האלה מיושמים על מנת לשפר את הבטיחות, היעילות והקיימות של עבודות חפירה בסביבה העירונית, תוך הפחתת נזקים לתשתיות ושמירה על איכות הסביבה. ככל שהמודעות ליתרונות הטכנולוגיה הזו תגדל, צפוי שמדינות וערים נוספות יאמצו תקנות דומות.
דיוק ונקיון העבודה: משאיות ואקום מאפשרות חפירה מדויקת וממוקדת יותר בהשוואה לשיטות חפירה מסורתיות. הטכנולוגיה הזו מצמצמת את כמות הפסולת הנוצרת ומאפשרת חפירה נקיה יותר, מה שמקל על ניהול הפסולת ושומר על הסביבה העירונית נקיה ומסודרת.
פחות רעש וזיהום רעש: משאיות ואקום מפיקות פחות רעש בהשוואה למכונות כבדות שמשמשות בחפירה מסורתית. הפחתת הרעש משמעותית באזורים עירוניים צפופים, בהם רעש חפירה יכול להפריע למגורים ולעסקים.
מהירות תגובה וגמישות: הטכנולוגיה מאפשרת חפירה מהירה ויעילה יותר, מה שמאפשר לרשויות ולחברות להגיב במהירות למצבים דחופים כמו תיקוני חירום בתשתיות. בנוסף, משאיות ואקום יכולות לפעול במגוון תנאי שטח, מה שהופך אותן לגמישות יותר לשימוש במגוון סיטואציות.
הפחתת פגיעות אקולוגיות: משאיות ואקום מפחיתות את ההפרעה לסביבה הטבעית ולעיתים קרובות דורשות פחות קרקע לחפירה. זה חשוב במיוחד באזורים בהם ישנם ערכי טבע מוגנים או באזורים ירוקים בתוך העיר.
אישור מהיר יותר של פרויקטים: במדינות שבהן יש תקנות מחמירות לגבי חפירה בסביבה עירונית, שימוש בטכנולוגיית ואקום עשוי להקל על קבלת האישורים הדרושים לפרויקטים. הרשויות המקומיות עשויות לראות בטכנולוגיה זו כבטוחה וידידותית יותר לסביבה.
הפחתת זמן השבתת שירותים עירוניים: בחפירה מסורתית, ישנו סיכון גבוה יותר לפגוע בתשתיות תת-קרקעיות חיוניות כמו קווי חשמל, מים וגז. הפגיעות הללו עלולות לגרום להפסקות שירותים ולתקלות נרחבות. שימוש במשאיות ואקום מפחית את הסיכון לפגיעות אלו, מה שמפחית את זמן השבתת השירותים ומצמצם את העלויות הנלוות לכך.
על ידי הפחתת נזק לתשתיות והשלמת פרויקטים מהר יותר, רשויות מקומיות וקבלנים יכולים לחסוך בעלויות תיקון ועבודה. חיסכון זה, בשילוב עם היתרונות של יעילות ובטיחות, הופכים את משאיות הוואקום לבחירה כלכלית לפרויקטים של חפירות עירוניות.
אחמד נג'מי הוא מנכ"ל ג'נטל ג'יאנט
d&b – לדעת להחליט