סגור
מימין ערן יעקב ו חדוה בר
מימין: ערן יעקב וחדוה בר. המתמודד השלישי הוא הדירקטור המכהן יואל מינץ, שצפוי להיבחר שוב (צילומים: אביגיל עוזי יריב כץ)

חדוה בר וערן יעקב יתמודדו על כיסא בדירקטוריון בנק הפועלים

הוועדה לבחירת דירקטורים בבנק ללא גרעין שליטה פרסמה היום את רשימת המועמדים הסופיים הכוללת את שני הרגולטורים לשעבר; הדירקטוריון יבחר בתחילת השנה הבא יו"ר חדש 

שני רגולטורים לשעבר נמצאים ברשימת המועמדים הסופיים לדירקטוריון בנק הפועלים: ד"ר חדוה בר, לשעבר המפקחת על הבנקים וערן יעקב לשעבר מנהל רשות המסים יתמודדו על תפקיד דירקטור בבנק, כך עולה מרשימת המועמדים לדירקטוריון שפרסמה היום הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה.
הגשת המועמדות של השניים לתפקיד דירקטור בבנק נחשפה לאחרונה בכלכליסט.
השניים יתמודדו על תפקיד דירקטור חיצוני בכפוף גם לכללי בנק ישראל (נב"ת 301) מול יואל מינץ, המכהן כיום כדירקטור ומתמודד על קדנציה נוספת. מבין השלושה ייבחרו שניים, אולם כיוון שלרוב דירקטורים מכהנים נבחרים לכהונה נוספת, נראה כי ההתמודדות תהיה בעיקר בין בר ליעקב.
בנוסף לכך, על תפקיד דירקטור רגיל יתמודדו רונית שוורץ, המכהנת כיום כדירקטורית ומתמודדת על קדנציה נוספת ואמיר קושילביץ אילן, לשעבר מנהל הסיכונים של ישראכרט. בעלי המניות של הבנק יבחרו באסיפת בעלי המניות שתיערך בהמשך השנה את הדירקטורים מהרשימה שהכינה הועדה.
הוועדה בראשות השופטת בדימוס צילה צפת ראיינה 12 מועמדים לתפקיד. מי שעוד היה בין מי שהגישו את מועמדותם לתפקיד הוא המפקח על הבנקים לשעבר יאיר אבידן, שלא הגיע אל הרשימה הסופית.
דירקטוריון בנק הפועלים בראשות ראובן קרופיק יצטרך לבחור בתחילת השנה הבאה מחליף לקרופיק, שיסיים קדנציה של תשע שנים בתפקיד דירקטור (משך הזמן המקסימלי בו ניתן לכהן כדירקטור בבנק ללא גרעין שליטה), וייתכן שחלק מהמועמדים כמו בר יתמודדו על תפקיד היו"ר הבא של הבנק.