סגור
חברת תעופה לופטהנזה קורונה
חברת התעופה לופטהנזה. מפסיקה לטוס עד 24 בספטמבר (צילום: ויקימדיה)

תלויים באוויר: חברות התעופה מאריכות את השהיית הטיסות לישראל

חברות התעופה ממשיכות לעקוב אחרי התפתחויות המצב הביטחוני במזרח התיכון. קבוצת לופטהנזה הודיעה על השהיית טיסותיה לת"א ולטהרן עד 24 בספטמבר, אייר פראנס השהתה אף היא את טיסותיה, בשלב זה - עד מחר. היום ביטלה חברת התעופה האיטלקית ITA את טיסותיה לישראל וכך גם טראנסאוויה הצרפתית

כוננות השיא בישראל לקראת הסלמה בחזית הצפונית ממשיכה להשפיע על פעילותן של חברות תעופה זרות בארץ ולוח הטיסות מתאפיין באי בהירות. קבוצת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה על השהיית טיסותיה לתל אביב ולשדה התעופה בטהרן עד 24 בספטמבר כולל ועל השהיית טיסותיה לשדה התעופה בביירות עד 26 בספטמבר.
קבוצת התעופה הגרמנית - שכוללת גם את חברות התעופה סוויס, אוסטריאן איירליינס, יורו ווינגס ובראסלס איירליינס - קיבלה את ההחלטה במסגרת הערכת מצב על רקע ההתפתחויות הביטחוניות במזרח התיכון. בכוונתה להציע לנוסעים שמושפעים מהשהיית פעילותה באזור לבטל את כרטיסי הטיסה שלהם בלי עלות או להזמין חדשים.
שלשום הודיעה חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס על השהיית שתיים מטיסותיה לישראל וממנה למשך יממה והאריכה אותה בינתיים עד מחר (שישי). היום (חמישי) ביטלה חברת התעופה האיטלקית ITA את שתי טיסותיה לישראל וממנה וביומיים האחרונים גם טראנסאוויה הצרפתית ביטלה טיסות לנתב"ג.
רק לפני כשבוע לופטהנזה בישרה על חידוש טיסותיה לארץ, זאת לאחר השהיית הטיסות מסוף יולי בעקבות הסלמה ביטחונית שהחלה עם חיסול ראש הזרוע המדינית של חמאס בטהרן אסמעיל הנייה שיוחס לישראל וחיסולו ברובע דאחיה בבירות של בכיר חזבאללה פואד שוכור בתקיפה של חיל האוויר. עם חידוש פעילותה, הקבוצה דיווחה כי אישרה גם לינות של צוותי כל חברות התעופה שלה בתל אביב. לצד לופטהנזה עוד חברות זרות החלו לחדש את פעילותן בארץ, חרף המצב הביטחוני השברירי.
השיבושים בפעילות החברות הזרות בארץ נובעים בעיקר מסירוב צוותיהן לשהות וללון בישראל בשל היעדר היציבות הביטחונית באזור ובשל התייקרות חדה של פוליסות הביטוח. זאת, כשחברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע ממשיכות לטוס כרגיל והפעילות בנמל התעופה בן גוריון נמשכת כסדרה.
מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר מוקדם יותר היום כי עד חצות יעברו בו כ-63 אלף נוסעים בכ-380 טיסות בינלאומיות יוצאות ונכנסות. על רקע השהיית הפעילות מצד חלק מהחברות הזרות ברשות המליצו לנוסעים להביא בחשבון שינויים אפשריים בלוח הטיסות ולהתעדכן עליהם דרך החברות.