סגור
Dun's 100

בן 22, חייל משוחרר ועורך דין במשרד מוביל

רום פרטוש, רק כבן 22 וכבר מכהן כעורך דין במשרד מוביל, "התחלתי את התואר בגיל 18 ובמקביל לשירות הצבאי שלבתי את לימודי המשפטים, בבוקר בצבא ובערב בלימודים״. הוא מסביר ״חלמתי להפוך לעורך דין מגיל צעיר, אני חי ונושם מגיל אפס פסקי דין ותקדימים משפטיים מאחר והורי הם בעלים של משרד בתחום דיני הנזיקין והביטוח הלאומי״

ב 30.6 נערכה בחינת ההסמכה מטעם לשכת עורכי הדין. רום פרטוש כבן 22 בלבד, עבר את הבחינה בהצלחה והוגדר כאחד מעורכי הדין הצעירים בישראל, כאשר ניתן לספור אנשים מעטים שהצליחו להפוך לעורכי דין בזמן שהם משלבים בין השירות הצבאי ללימודי המשפטים, שכן רום פרטוש שירת ביחידת דובר צה"ל, "מגיל קטן החלום שלי היה להפוך לעורך דין. הורי הם בעלים של משרד עו"ד בתחום דיני הנזיקין והביטוח הלאומי ותמיד הקשבתי והשתתפתי בשיחות שנערכו בבית על התחום המקצועי והנושא ריתק אותי", מספר פרטוש, שהוריו הם בעלי משרד עו"ד 'אימבר גולן פרטוש' אשר מדורג בדירוג Duns 100 כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום דיני הנזיקין והביטוח הלאומי, "היה לי רצון עז לעסוק בתחום והחלטתי שברגע שתהיה לי האפשרות אני אתחיל את לימודי האקדמאיים, וכך עשיתי כאשר התחלתי את לימודי המשפטים מיד בסיום התיכון. לשמחתי, במקביל לשירות האינטנסיבי ביחידת דובר צה"ל, ניתנה לי האפשרות להמשיך בלימודי המשפטים והחלטתי שלצד השירות הצבאי למען המדינה שאני כה אוהב, אמשיך ללמוד גם את מקצוע עריכת הדין".
פרטוש מתאר מציאות מאתגרת שבה הוא מבצע את משימותיו היומיות בשירות הצבאי לצד לימודי תואר מלאים, מה שהצריך משמעת והתמדה, אשר הובילו אותו למצב שבזמן שבני גילו חוסכים כסף לטיול מסביב לעולם ושוקלים היכן ומה ללמוד, הוא כבר סיים התמחות והפך לעורך דין מן השורה, "היה לי ברור שיש תכלית בהקרבה ובמאמץ שאני עושה. אני מאוד שמח שבגיל כל כך מוקדם קיבלתי הסמכה כעורך דין ושאני כבר מטפל בתיקים בעלי עניין וחשיבות רבה".
המלחמה יצרה התמחות משמעותית
הניסיון שצובר עורך דין במהלך ההתמחות תלוי רבות במשימות שהוא מבצע ובעורכי הדין שמלווים אותו. עבור עו"ד רום פרטוש, ההתמחות במשרד עורכי הדין המשפחתי העניקה לו ניסיון רב, לא רק בגלל האמון המוחלט שקיבל מצוות המשרד ומהוריו, אלא גם בגלל התקופה שבה הוא ביצע את התמחותו ושבה החל את פעילותו כעורך דין. מלחמת חרבות ברזל יצרה מציאות שבה אנשים רבים פונים לייעוץ משפטי לאחר שנפגעו באופן שמצריך סיוע בתביעות מול ביטוח לאומי. לא מעט נפגעי פעולות איבה מבקשים בימים אלה לקבל את הזכויות שמגיעות להם מהמדינה, ומשרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש מטפל בתיקים רבים אשר מאחוריהם נמצאים מקרים טראגיים, ובאנשים שחייהם השתנו בין רגע ומבקשים כעת לשקם את חייהם בעזרת סיוע מהמדינה, "גדלתי בבית לסיפורים על תיקים משפטיים בעלי משמעות רבה ואני מרגיש בר מזל שהיום אני לוקח חלק בטיפול בתיקים המורכבים שיש לנו במשרד", משתף רום פרטוש, "כבר בתקופת ההתמחות הייתי שותף לקבלת החלטות אסטרטגיות בתיקים בהם המשרד מטפל, כולל בתיקי נזיקין מסובכים שהתנהלו בערכאות הגבוהות ובתיקים מרתקים שההתערבות שלנו פשוט הצילה את עתידם של הלקוחות. התקופה הקשה הזאת והעבודה מסביב לשעון משנה חיים של אנשים תוך שהיא מעניקה לי באופן אישי ניסיון מקצועי רב. הניסיון הזה מאפשר לי לטפל בעוד תיקים ולעזור לעוד אנשים לקבל את הזכויות שמגיעות להם, כולל פיצויים שעוזרים להם לנהל שגרת חיים טובה יותר. חלק משמעותי מתקופת ההתמחות שלי נערך כאמור במקביל למלחמת חרבות ברזל, כך נחשפתי לתביעות נזיקין של נפגעי המלחמה לצד תביעות שגרתיות בגין נזקי גוף".
1 צפייה בגלריה
צוות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש
צוות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש
צוות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש
(צילום: ניב קנטור)
הטיפול בתיקים הקשורים למלחמת חרבות ברזל הינו מגוון וכולל עבודה מול לקוחות שחירפו נפשם למען המדינה, או אנשים שנפגעו באופן משתנה כתוצאה מהמלחמה, "כאמור, ישנם הרבה מקרים הקשורים למלחמה הנוכחית. לדוגמה: הגיע אלינו שוטר שביצע מרדף אחרי מחבל באחד היישובים בעוטף עזה סמוך לאירועי השבעה באוקטובר, כאשר הוא נורה במהלך הפעולה. הוא הגיע למשרדנו לאחר שהתקשה להוכיח קשר סיבתי בין הפציעה הגופנית החמורה אותה ספג לפעולה אותה ביצע במסגרת תפקידו. יחד עם עורכי דין נוספים פעלנו להוכיח את הקשר בין מספר בעיות רפואיות מהן הוא סובל לבין אותה פעולה ביטחונית לה היה שותף.
חשוב להבין שכדי להוכיח קשר סיבתי יש להתמצא בסעיפי חוק רבים ושונים, לחקור את המקרה עד לפרטים הקטנים ביותר ולקבל חוות דעת של אנשי מקצוע ברי סמכא. לאחר עבודה מאומצת בשילוב כוחות, הצלחנו להוכיח קשר סיבתי ולהוכיח אחוזי נכות גבוהים, מה שהתבטא בתשלום פיצויים גבוהים לשוטר וקבלת קצבה חודשית גבוהה. במקביל לכך, אנו מטפלים בשגרה בתביעות נזקי גוף, כגון: תאונות עבודה, תאונות דרכים נכות כללית תביעות סיעוד ועוד. מקרה נוסף בו טיפלתי במהלך תקופת התמחות עסק בנפגע תאונת דרכים שהגיע למשרדנו כשהוא סובל מפציעות שונות. הוא הביע תקווה לקבל פיצויים בסכום של כ-180 אלף ₪ כפשרה מחברת הביטוח מבלי שהוא תולה בכך ציפיות גדולות. בעבודה על התיק התברר כי הלקוח סובל מפציעות מורכבות המקנות לו זכויות שונות. בסיום התהליך קיבל הלקוח סכום של כ 2.7 מיליון ש״ח, כ 2.5 מיליון ש"ח יותר משצפה. הפיצויים הללו משנים לאנשים את החיים והופכים אותם לטובים ופחות קשים עבורם.
יש אנשים שלא יכולים לפרנס יותר או הופכים למוגבלים ביכולות שלהם לנהל שגרת חיים, ובזכות המענקים או הקצבאות הם מסוגלים לאפשר לעצמם לחיות חיים איכותיים למרות הפגיעה ממנה הם סובלים. באופן אישי, אני חש גאווה יחד עם מחויבות גדולה לשמש כעורך דין בגילי הצעיר. אני מאמין כי השנים אותן העברתי במחיצתם של אנשי משפט מהטובים בישראל, יחד עם ההשקעה בלימודי המקצוע, כמו גם השירות הצבאי אותו מילאתי, הקנו לי את הכלים הטובים ביותר כדי ללכת בדרכם של הוריי ולהיות חלק ממערכת המשפט והצדק כאן בישראל".
d&b – לדעת להחליט