סגור
אנשים באיזור מוגן לצד הכביש במרכז הארץ בעקבות יירוט יירוטים ירי טילים תקיפה מ איראן
אנשים מתגוננים לצד כביש בזמן התקיפה מאיראן (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

דיווח שוטף
אחרי המתקפה האיראנית - צה"ל תקף בדאחייה; ירי על הצפון

אזעקות ללא הפסקה באצבע הגליל, כשכוחות צה"ל ממשיכים לפעול בשטח לבנון; מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר לדיון חירום בעקבות המתקפה האיראנית על ישראל; בריטניה, צרפת והאיחוד האירופי גינו את המתקפה; שר ההגנה האמריקאי:  "יירטנו טילים רבים"; שחר גולדמן, בת 30, היא בין הנרצחות בפיגוע ביפו; סוכנות S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל

8:27 - טילי בורקאן נורו לעבר שתולה וזרעית, אין נפגעים. שני טילי בורקאן נורו לעבר שתולה וזרעית וגרמו לנזק לבתים ולרכבים. לא היו נפגעים באירוע. חיזבאללה לקח אחריות על הירי. (ליאור בן ארי, יאיר קראוס)
8:12 - ירדן: יירטנו טילים שנכנסו למרחב האווירי שלנו. ירדן בהודעה רשמית: חיל האוויר הירדני ומערכות ההגנה האווירית של ירדן, יירטו מספר רב של טילים וכטב"מים שנכנסו למרחב האווירי של ירדן.
8:03 - מטח כבד למטולה, נפילות ביישוב; אזעקות נוספות בקריית שמונה ובאזור. חיזבאללה חידש את הירי וירה מטח כבד למטולה, דיווח על נפילות ביישוב. בשעה זאת: אזעקות נוספות בקריית שמונה ובאזור. דיווח על מטח כבד גם לקריית שמונה. (יאיר קראוס)
7:53 - שר החוץ האיראני: "אחרי התקיפה הזהרנו את וושינגטון לא להתערב". שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י התייחס הבוקר לירי הטילים אמש נגד ישראל: "לא החלפנו מסרים עם ארה"ב לפני התקיפה נגד ישראל. אחרי התקיפה הזהרנו את וושינגטון באמצעות שוויץ לא להתערב. הודענו לוושינגטון כי התקיפה היא הזכות שלנו מבחינה הגנתית ושאין בכוונתנו להמשיך בפעולות. התקיפה משרתת את היציבות באזור ומחזירה את ההרתעה הגיאופוליטית". (ליאור בן ארי)
7:44 - צה"ל תקף בדאחייה: הושמדו אתרי יצור אמצעי לחימה ותשתיות טרור. תקיפות נוספות ברובע הדאחייה בביירות: מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין, ביצעו שורה של תקיפות ממוקדות בימים האחרונים ברחבי ביירות כנגד מספר אתרי יצור אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות במרחב. מצה"ל נמסר כי טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי בפגיעה בבלתי מעורבים, וניתנו אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור.

6 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה
תקיפה בדאחייה
תקיפה בדאחייה
(צילום: דובר צה"ל)

06:15 - אוסטין: "יירטנו טילים רבים במתקפה, מימשנו את המחויבות להגנת ישראל". שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין התייחס למתקפת הטילים האיראנית נגד ישראל, ואמר כי "כוחות ארה"ב במזרח התיכון יירטו טילים רבים, ואנחנו מימשנו את מחויבותנו לשתף פעולה עם ישראל בהגנתה". אוסטין הוסיף: "כוחותינו נשארים בעמדות כדי להגן על חיילי ארה"ב ושותפים במזרח התיכון ולספק תמיכה נוספת להגנה העצמית של ישראל. אמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב ולהתייעץ עם בעלי בריתנו". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

6 צפייה בגלריה
שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין 6.8.24
שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין 6.8.24
שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין
(צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)

03:16 - צרפת גינתה בחריפות את המתקפה האיראנית: "הפעלנו את כוחותינו באזור". נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה בחריפות את המתקפה האיראנית על ישראל. בהודעה רשמית מלשכת הנשיא נמסר כי "צרפת הפעילה את כוחותיה הצבאיים במזרח התיכון כדי למגר את האיום". כמו כן, מקרון קרא לחיזבאללה "לעצור את פעולות הטרור", ולישראל "לסיים בהקדם האפשרי את הפעולה הקרקעית בלבנון". (AFP)
6 צפייה בגלריה
ירושלים יירוט יירוטים ירי טילים תקיפה מ איראן
ירושלים יירוט יירוטים ירי טילים תקיפה מ איראן
יירוטים של הטילים האיראניים אמש
(צילום: AP)

03:01 - דיווח בלבנון: ישראל חידשה את תקיפותיה בדאחייה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ישראל חידשה את תקיפותיה ברובע הדאחייה בביירות. מוקדם יותר קרא דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, לתושבים ברובע לפנות את בתיהם, והזהיר כי צה"ל "יפעל שם בקרוב". (ynet)

6 צפייה בגלריה
תקיפות בדאחייה ביירות לבנון
תקיפות בדאחייה ביירות לבנון
תקיפות בדאחייה
(צילום: Fadel ITANI / AFP)

02:53 - דובר צה"ל בערבית באזהרה נוספת לתושבים בדאחייה: "צה"ל יפעל שם בקרוב". דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי הודיע לתושבי בניין בשכונת חדת' שברובע הדאחייה בביירות לפנות אותו "באופן מיידי". הוא הזהיר כי התושבים באזור "נמצאים ליד מתקנים ואינטרסים של חיזבאללה, נגדם יפעל צה"ל בעתיד הקרוב". (ynet)


02:35 - צה"ל: מחבלים שפעלו במבנים שהיו בעבר בתי ספר בצפון הרצועה - הותקפו מהאוויר. דובר צה"ל עדכן כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מחבלי חמאס שפעלו במתחמי פיקוד ושליטה של הארגון, שהוקמו במבנים ששימשו בעבר כבתי הספר"מוסקט" ו"רימאל" בצפון רצועת עזה. עוד נמסר כי המתחמים שימשו את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. (יואב זיתון)
02:24 - בריטניה: "סייענו למנוע הסלמה נוספת, עומדים מאחורי ישראל באופן מלא". שר ההגנה של בריטניה ג'ון הילי גינה את המתקפה האיראנית נגד ישראל, וכתב בהודעה רשמית כי "בריטניה עשתה את חלקה בניסיון למנוע הסלמה נוספת במזרח התיכון. אני רוצה להודות לכל הבריטים המעורבים במבצע על האומץ והמקצועיות שלהם". עוד כתב הילי כי "בריטניה עומדת באופן מלא מאחורי הזכות של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה מפני איומים". (ynet)
01:39 - המתקפה האיראנית: מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדיון חירום. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר בשעה 10:00 שעון ניו יורק (17:00 שעון ישראל) לדיון בנושא התקיפה האיראנית. שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שדרש לכנס את דיון החירום, אמר כי "ישראל שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל האמצעים הנחוצים להגן על על עצמה ועל אזרחיה". דנון קרא למועצת הביטחון "לנקוט בצעדים נחרצים, לגנות את איראן על ההפרות המתמשכות מצדה, ולהכריז על משמרות המהפכה ארגון טרור". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
6 צפייה בגלריה
כינוס מועצת הביטחון של האו"ם
כינוס מועצת הביטחון של האו"ם
כינוס מועצת הביטחון של האו"ם, ארכיון
(צילום: ANGELA WEISS / AFP)

01:01 - שר החוץ האירופי גינה את המתקפה האיראנית: "מחויבים לביטחון ישראל". שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל "גינה בתוקף" את המתקפה האיראנית, ואמר כי "אנו חוזרים על מחויבותנו לביטחון ישראל". לדבריו, "מעגל התקפות זה עלול לגרום לתדלוק הסלמה אזורית בלתי נשלטת. אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק מירבי". (איתמר אייכנר)
00:50 - דובר צה"ל בערבית לתושבים בדאחייה: "יש לפנות מבנים באופן מיידי". דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, פרסם אזהרה ברשת X לתושבים ברובע הדאחייה בביירות, וקרא להם לפנות בניינים שהופיעו במפה שצירף להודעתו. אדרעי הזהיר כי "כל מי שנמצא בבניינים הללו ובמבנים הסמוכים להם בשכונת חארת חריכ, אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה. למען בטיחותכם ובטיחות בני משפחתכם, עליכם לפנות את המבנים הללו באופן מיידי ולהישאר במרחק של לפחות 500 מטר מהם". (יואב זיתון)
00:44 - שחר גולדמן נרצחה בפיגוע הירי ביפו: "רקדנית בינלאומית ואישה מדהימה". הותר לפרסום שמה של שחר גולדמן (30) מלוד, שנרצחה בפיגוע הירי ביפו לצד שישה בני אדם נוספים. גולדמן נישאה לבעלה, תאי רגב, ביוני בשנה שעברה. ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, ספד לה וסיפר כי "היא רקדנית בינלאומית בריקודים לטיניים - ואישה מדהימה". הוא הוסיף: "לא ככה רצינו לסגור את השנה. היא נרצחה בדם קר בפיגוע אכזרי על ידי מחבלים שפלים וארורים". (מאיר תורג'מן)
6 צפייה בגלריה
שחר גולדמן נרצחה בפיגוע בלוד
שחר גולדמן נרצחה בפיגוע בלוד
שחר גולדמן ז"ל, נרצחה בפיגוע בלוד
00:35 - סוכנות S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל. לאחר הורדת הדירוג החדה של מודי'ס בסוף השבוע האחרון, סוכנות נוספת מפחיתה את דירוג האשראי של מדינת ישראל: S&P מורידה את הדירוג בדרגה אחת מרמה A+ לרמה A. זו ההורדה השנייה שמבצעת החברה לישראל מאז פרוץ המלחמה. החברה הותירה תחזית שלילית לדירוג האשראי של המדינה, והדבר עשוי להעיד על אפשרות להורדה נוספת מצדה תוך שנה וחצי. (שלמה טייטלבאום)