סגור

מאבטח ישראלי נרצח בפיגוע בשומרון; לוחם צנחנים נפצע קשה בחאן יונס

גדעון פרי מקדומים הוא הנרצח מהפיגוע באזור התעשייה בשומרון; חמאס: "נתניהו חזר בו מתנאים שהציב במו"מ, וזה מונע את השלמת העסקה"; הרוג בפיצוץ בת"א: "יכול להיות פיגוע". עשרות שיגורים מלבנון - חלקם יורטו וחלק נפלו בשטחים פתוחים; מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נחת בישראל

23:25 - המשטרה: "ההרוג בפיצוץ בת"א - לא אזרח תמים. יכול להיות פיגוע". מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב פרץ עמר, התייחס לפיצוץ המשאית בדרום תל אביב, שממנו נהרג גבר כבן 50 וגבר כבן 33 נפצע בינוני, ואמר כי "יש קושי בזיהוי הגופה". הוא ציין כי הגבר שנהרג "לא אזרח תמים אלא אדם שנשא עליו מטען חבלה. האם זה פלילי או פיגוע? מוקדם להגיד. זהות האדם קריטית כדי לקבוע". לדבריו, "כיוון הפיגוע רלוונטי בגלל המאפיינים בזירה. הפצוע הנוסף הוא אדם שעבר במקרה בכביש בקורקינט, ואם נקבל ממנו מידע נוכל להתקדם". (לירן תמרי)
21:40 - הרוג ופצוע בינוני מפיצוץ משאית בתל אביב: "שב"כ מעורב בחקירה". גבר כבן 50 נהרג הערב (ראשון) בפיצוץ משאית ברחוב לח"י בדרום תל אביב. צוות מד"א שהגיע לזירה קבע את מותו במקום, ופינה לבית החולים איכילוב בעיר גבר בן 33 במצב בינוני עם חבלות בגפיים ובחזה מרסיסים. המשטרה הגיעה לזירה ופתחה בחקירת נסיבות המקרה, ומעריכה כי הרקע פלילי. עם זאת, מאחר שלא בטוח בוודאות שהרקע לאירוע פלילי, גם שב"כ מעורב בבדיקת האירוע.
9 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ משאית בדרום תל אביב 18.8.24
זירת פיצוץ משאית בדרום תל אביב 18.8.24
זירת הפיצוץ
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
21:18 - חמאס: "נתניהו חזר בו מתנאים שהציב במו"מ, וזה מונע את השלמת העסקה". ארגון הטרור חמאס התייחס למגעים לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש ברצועת עזה, ומסר כי "נתניהו חזר בו מתנאים במשא ומתן, וזה מונע את השלמת העסקה". לדברי חמאס, "אנו רואים בנתניהו האחראי היחיד לסיכול מאמצי המתווכות ולמניעת ההגעה להסדר. הוא אחראי לחייהם של אסיריו, שחשופים לאותה סכנה שאליה חשוף עמנו, כתוצאה מתוקפנותו ברצועת עזה. אנחנו מחויבים למה שהסכמנו ב-2 ביולי, על בסיס הצהרת ביידן והחלטת מועצת הביטחון של האו"ם". (עינב חלבי)
20:29 - גדעון פרי מקדומים הוא הנרצח מהפיגוע באזור התעשייה בשומרון. גדעון פרי מהיישוב קדומים הוא המאבטח שנרצח בפיגוע באזור התעשייה בראון שבשומרון. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש, מורדם ומונשם, אחרי שמחבל הכה אותו בראשו עם פטיש, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כוחות הביטחון עורכים מצוד אחר המחבל הפלסטיני שגם חטף את אקדחו של פרי - ונמלט מהזירה ברכב גנוב. המחבל החזיק בהיתר עבודה לתעסוקה במפעל בשומרון. (אלישע בן קימון)
9 צפייה בגלריה
גדעון פרי נרצח פיגוע קדומים מחבל שומרון איו"ש
גדעון פרי נרצח פיגוע קדומים מחבל שומרון איו"ש
גדעון פרי
19:48 - הפיגוע בשומרון: נקבע מותו של המאבטח שהותקף בפטיש. המחבל טרם נתפס. בית החולים ביליסון בפתח תקווה הודיע על מותו של המאבטח הישראלי שהותקף בפטיש על-ידי מחבל באזור התעשייה בראון שבשומרון, סמוך ליישוב קדומים. המחבל טרם נתפס. (רענן בן צור)
19:41 - ירי לגליל המערבי: לפחות 4 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. לפחות ארבע רקטות ששוגרו מלבנון לשטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים, בהמשך לאזעקות שהופעלו ביישובים נטועה ושתולה שבגליל המערבי. לא דווח על נפגעים. (יאיר קראוס)
18:55 - מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נחת בישראל. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל. מחר הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הביטחון יואב גלנט. בשלישי הוא יבקר בקהיר, בירת מצרים. (איתמר אייכנר)
18:00 - צה"ל: לוחם צנחנים נפצע באורח קשה מירי RPG בחאן יונס. דובר צה"ל מסר כי לוחם מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפצע באורח קשה בקרב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, במהלך פשיטה של אוגדה 98 על העיר. הלוחם נפצע מירי טיל RPG. (יואב זיתון)
17:30 - בבית החולים בילינסון מעדכנים כי מצב הפצוע מהפיגוע בשומרון - אנוש.
17:10 - פיגוע בשומרון: מאבטח נפצע באורח קשה ופונה ע"י אמבולנס צבאי לבילינסון. מאבטח ישראלי (35) הותקף בפטיש בפיגוע באזור התעשייה בראון שבשומרון נפצע באורח קשה ופונה על-ידי אמבולנס צבאי לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא מורדם ומונשם. המחבל נמלט מהזירה וכוחות צה"ל סורקים אחריו. מחסום הוצב מערבית לשכם שבשומרון, בעקבות הפיגוע שאירע ליד קדומים. (אלישע בן קימון, עינב חלבי)
15:45 - 20 שיגורים במטחים לצפון, נפילות בשטחים פתוחים. כ-20 שיגורים נורו מלבנון. חלקם יורטו וחלק נפלו בשטחים פתוחים. תושבים ביישובי הגליל העליון דיווחו על שמיעת פיצוצים לאחר שורת האזעקות שהופעלה באזור. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחו על ירי שני מטחים. (יאיר קראוס, ליאור בן ארי)
13:44 - יוניפי"ל: שלושה אנשי הארגון נפצעו קל בפיצוץ בדרום לבנון. דובר כוח האו"ם יוניפי"ל, הפועל בלבנון, אמר כי שלושה אנשי יוניפי"ל נפצעו קל בעקבות פיצוץ שאירע סמוך למקום שבו סיירו בדרום לבנון. הוא הוסיף כי כל אנשי הכוח חזרו לבסיסים לאחר המקרה.
9 צפייה בגלריה
כוח יוניפי"ל ב דרום לבנון 27.10.22
כוח יוניפי"ל ב דרום לבנון 27.10.22
כוח יוניפי"ל בדרום לבנון (ארכיון)
(צילום: MAHMOUD ZAYYAT / AFP)
13:33 - משרד הבריאות של חמאס: 25 נהרגו בעזה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן את מניין ההרוגים ומסר כי 40,099 נהרגו ו-92,609 נפצעו בעזה מתחילת המלחמה. בנוסף, הוא מסר כי 25 נהרגו ביממה האחרונה, ו-72 נפצעו. (עינב חלבי)
9 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל ב חאן יונס 18.8.24 מלחמת עזה
תקיפות צה"ל ב חאן יונס 18.8.24 מלחמת עזה
תקיפת צה"ל בחאן יונס
(צילום: Bashar TALEB / AFP)
12:47 - דיווח: גורמים בחיזבאללה נפצעו בתקיפות בדרום לבנון. רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה כי כמה גורמים בחיזבאללה נפצעו בתקיפות צה"ל בעייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, משרד הבריאות הלבנוני הודיע כי שני בני אדם נפצעו בתקיפה על בית בעיירה שבעא. (ליאור בן ארי)
12:36 - דיווח בעזה: "טנקים מקיפים את שכונת חמד שבנתה קטאר". הפלסטינים תיעדו טנקים ישראליים מקיפים את שכונת חמד שבנתה קטאר ברצועה. (עינב חלבי)

12:13 - משרד הבריאות הלבנוני אישר: הרוג ופצוע בתקיפת אופנוע מהאוויר. משרד הבריאות בלבנון אישר את הדיווח על הרוג בתקיפת אופנוע מהאוויר בדרום המדינה, והוסיף כי אדם נוסף נפצע בתקיפה.
מוקדים יותר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, על פצוע בתקיפת אופנוע מהאוויר בשבעא שבדרום לבנון. על פי הדיווח, האופנוע הותקף על ידי כטב"ם ובהמשך דווח כי הרוכב נהרג. בכיר חיזבאללה חסן פדלאללה התייחס לדיווחים ואמר כי "לכל התרחבות ותקיפה של אזרחים על ידי ישראל, יש תגובות והכנסה של יישובים חדשים (בישראל -לב"א) שלא היו ברשימת היעדים. לחיזבאללה אין רק נשק, יש לו גם אומץ להחליט".
התקשורת בלבנון דיווחה על תקיפת נוספות בדרום המדינה: הערוץ "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח כי כטב"ם תקף בשבעא שבדרום לבנון. בנוסף, דווח על תקיפה בעיירה עייתא א-שעב. (ליאור בן ארי)
10:57 - חיזבאללה לקח אחריות על הירי למרגליות. חיזבאללה לקח אחריות על ירי שבוצע ב-08:15 לעבר שטח ישראל, בשעה שבה הופעלה אזעקה במרגליות שבגליל העליון. מדובר בלקיחת האחריות הראשונה של ארגון הטרור מהבוקר.
10:32 - הפלסטינים תיעדו: טנקים ישראליים בפאתי צפון חאן יונס

09:40 - דובר צה"ל: מטוסי קרב השמידו משגרים טעונים בחאן יונס. דובר צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בחאן יונס ובפאתי דיר אל בלח. ביממה האחרונה הכוחות חיסלו מחבלים שפעלו במרחב, ואיתרו אמצעי לחימה - בהם רימונים, רובי קלצ'ניקוב ומטענים. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מטרות באזור ממנו שוגרו אתמול רקטות לעבר קיבוץ נירים, והשמידו משגרים טעונים ומוכנים לשיגור בחאן יונס.
גם כוחות אוגדה 162 ממשיכים בפעילותם באזור רפיח, ודובר צה"ל מסר כי הם פועלים מעל ומתחת לקרקע. כוחות חטיבת הנח"ל חיסלו מחבלים חמושים, תקפו תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל עם כלב ב עזה 18.8.24 מלחמת עזה
חיילים צה"ל עם כלב ב עזה 18.8.24 מלחמת עזה
פעילות צה"ל ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)
9 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה 18.8.24 מלחמת עזה
חיילים צה"ל ב רצועת עזה 18.8.24 מלחמת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
09:19 - הירי למרגליות: שלוש נפילות זוהו ביישוב, לא דווח על נפגעים. דובר צה"ל עדכן בהמשך לאזעקה שהופעלה במרגליות, ומסר כי שלוש נפילות זוהו ביישוב. בנוסף נמסר כי לא דווח על נזק או על נפגעים. (יאיר קראוס)
07:32 - המגעים לעסקת חטופים יימשכו היום, צוותי עבודה יגיעו לקהיר במסגרת המו"מ. שני צוותי עבודה העוסקים במגעים לעסקת חטופים יגיעו היום לקהיר, בירת מצרים, כדי לדון בסיוע ההומניטרי ובמשא ומתן במסגרת השיחות. על הקמת צוותי העבודה סוכם בפסגה בדוחא בסוף השבוע האחרון. שני צוותים נוספים, האמורים לעסוק בציר פילדלפי ובמעבר רפיח צפויים להיפגש גם הם, אבל לא ברור מתי. לפי התוכנית, הצוותים כולם ייפגשו בסוף השבוע או לכל המאוחר ביום ראשון הבא כדי לסכם את פעולת צוותי העבודה ולסגור הסכם.
9 צפייה בגלריה
הפגנה של משפחות חטופים
הפגנה של משפחות חטופים
הפגנה למען החטופים (ארכיון)
(צילום: מוטי קמחי)
06:49 - דיווח: פואד שוכר התבקש בשיחה לעלות לקומה השביעית - וחוסל מהאוויר. העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דיווח מפי גורם רשמי בחיזבאללה כי ביום שבו חוסל בכיר ארגון הטרור פואד שוכר ב-30 ביולי, הוא קיבל שיחה שבה אמרו לו לעלות בבניין שבו שהה - מהקומה השנייה לביתו בקומה השביעית. לאחר מכן, לפי הדיווח, ישראל הפציצה את דירתו ואת שלושת הקומות מתחתיה - וחיסלה אותו. לפי העיתון, השיחה שקראה לשוכר להגיע לקומה השביעית - שם יהווה מטרה קלה יותר - הגיעה ככל הנראה מאדם שחדר את רשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה.
9 צפייה בגלריה
פואד שוכר חאג' מוחסן חוסל חיסול בכיר חיזבאללה מלחמה תקיפה צה"ל חיל האוויר
פואד שוכר חאג' מוחסן חוסל חיסול בכיר חיזבאללה מלחמה תקיפה צה"ל חיל האוויר
פואד שוכר
23:41 - צה"ל ושב"כ: המחוסלים בג'נין - ממתכנני הפיגוע בבקעה שבו נרצח יהונתן דויטש. צה"ל ושב"כ הודיעו כי בפעילות משותפת כלי טיס תקף מהאוויר רכב בג'נין, שבו חוסלו שני פעילים בכירים בחמאס. על פי צה"ל ושב"כ, המחבלים אחמד אבו ערה וראפת דואסי מסילת אלחרתיה היו מעורבים בתכנון פיגוע הירי בבקעת הירדן, שבו נרצח יהונתן דויטש. עוד נמסר כי אחמד אבו ערה היה מעורב בפיגועים נוספים, וראפת דואסי מסילת אלחרתיה היה בכיר בתשתית הצבאית של חמאס בג'נין.
באופן חריג, ההודעה ציינה את מקור המודיעין שהוביל לחיסול, מחבל שנתפס לאחרונה: "השניים עלו בחקירה של יאסין רנאם שנעצר על ידי שב"כ וצה"ל". הפלסטינים דיווחו על ארבעה הרוגים בזירה. (יואב זיתון)
22:40 - הותר לפרסום: רס"ם (במיל') מרדכי בן שועם נפל בקרב במרכז הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ם (במיל') מרדכי בן שועם, בן 34 מגבע בנימין, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. בן שועם היה נהג משא כבד בגדוד 8119, ונפל לצדו של רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד.
9 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') מרדכי יוסף בן שועם ז"ל רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
רס"ם (במיל') מרדכי יוסף בן שועם ז"ל רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
רס"ם (במיל') מרדכי יוסף בן שועם ורס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)