סגור

קרן אקספו תובעת את איילון, בדרישה לקבל את כספי ביטוח החיים של אלדד פרי

אקספו היתה חשופה לעסקי קבוצת הרכישה שקרסו של פרי, שנרצח ב-2021 - לפי החשד על ידי לקוח שלו . לטענתה היא זכאית לתשלום ביטוח החיים של פרי, בסכום של 2.8 מיליון שקל, ואיילון מסרבת לשלם 

קרן אקספו תובעת את איילון חברה לביטוח על מנת להשיג את כספי ביטוח החיים של אלדד פרי. חברת האשראי החוץ בנקאי שהייתה מספקיות האשראי הגדולות של פרי הגישה אתמול תביעת ביטוח נגד איילון בסכום של 2.8 מיליון שקל. התביעה הוגשה בביהמ"ש המחוזי בתל אביב.
אלדד פרי, בעל קבוצת פרי נדל"ן, היה יזם בענף קבוצות הרכישה שקרס בשנת 2020. באוקטובר 2021 הוא נרצחי, על פי החשדות, על ידי דניאל קדר, אחד מלקוחותיו, שרכש שתי דירות בפרויקט של החברה. נגד קדר הוגש בסוף 2021 כתב אישום על רצח בנסיבות מחמירות בסוף 2021.
פוליסת ביטוח חיים שאותה החזיק פרי התחייבה לפיצוי של 2.3 מיליון שקל במקרה של מימוש הפוליסה - קרן אקספו דורשת חצי מיליון שקל נוספים בשל הריבית שאותה הפסידה בתקופה שעברה מאז מותו.
קרן אקספו היא קרן מימון חוץ בנקאית שמעניקה אשראי, בעיקר בתחום הנדל"ן - מנהלים אותה אבי דויטש ושמעון הייבלום. הקרן הייתה חשופה בהיקף הגדול ביותר לפעילות הנד"לן של פרי - ולפי בקשה שהגישה באוקטובר 2020 לפשיטת רגל של עסקי פרי, החשיפה שלה עמדה בשעתו את כמעט 200 מיליון שקל.
במסגרת המאמצים של קרן אקספו למזער את הנזקים של מתן האשראי לפרי, מנסה כאמור הקרן להשיג את כספי הביטוח של פרי מזה שלוש שנים. על פי התביעה, ב- 2014 ערך פרי אצל איילון פוליסת ביטוח חיים (ריסק) מסוג "דרור" שהחלה עם חתימתה בספטמבר 2014 והייתה תקפה ל-43 שנים. פרי קבע, על פי התביעה, את קרן אקספו כמוטבת בלתי חוזר, כלומר היא הגוף שתקבל את דמי הביטוח במקרה של מוות ופרי לא יכול לשנות את הסטטוס שלה ללא הסכמתה.
בדצמבר 2021, חודשיים לאחר שפרי נרצח, ביקשה קרן אקספו לפדות מאיילון את כספי פוליסת ביטוח חיים, אולם לא קיבלה תשובה ובאוגוסט 2023 נשלחה בקשה נוספת - על פי התביעה, גם למכתב זה לא הגיעה תשובה פורמלית.
איילון כן הגישה תשובה פורמלית לגבי הכספים לבית המשפט לחדלות פירעון (במסגרת בקשת קרן אקספו) ומסרה כי "אין עליה חובה כלשהי לביצוע תשלום על פי הפוליסה שכן זו כביכול בוטלה". בעקבות הודעה זו פנהת אקספו להגישה תביעה בהליך נפרד, על מנץ לאלץ את איילון לשלם את דמי הביטוח.
במסגרת הליכי חדלות הפירעון שהוזכרו, טענה כי היא שלחה לבעל הפוליסה ולמוטבים את ההודעה כי הפוליסה מבוטלת, אולם טענה זו מוכחשת על ידי קרן אקספו.
מאיילון נמסר: "התביעה אינה מוכרת לחברת איילון. ככל שתתקבל באיילון תביעה כאמור, תלמד אותה ותשיב לה במסגרת ההליך המשפטי".