סגור
מלחמת עזה מלחמה חייל צה"ל סוחב פגז ליד תותח מתנייע ב גבול לבנון 18.10.23
חייל סוחב פגז בגבול לבנון (צילום: Jalaa MAREY / AFP)

ביידן: נשיא מצרים הסכים לפתוח את מעבר רפיח לסיוע הומניטרי

מאז המראת ביידן מישראל - הירי לכיוון גוש דן והשפלה לא נפסק. את ביקורו חתם ביידן באמירת "עם ישראל חי", מהקבינט המצומצם ביקש: "תחשבו מה יקרה אחרי מיטוט חמאס, אחרי הניצחון". בינתיים, הלחימה בדרום ובצפון נמשכת. מצרים, אחרי האישור להכניס סיוע הומניטרי לרצועה: צעד חיובי

היום ה-12 למלחמה: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה, בעוד הגבול עם לבנון ממשיך להתחמם; האמריקאים מגבירים את מעורבותם, והנשיא ביידן מבקר בישראל - כלכליסט מעביר דיווחים שוטפים

שידור ישיר מגבול עזה (צילום: רויטרס)
23:43 - ביידן: נשיא מצרים הסכים לפתוח את מעבר רפיח למען סיוע הומניטרי לעזה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הסכים לפתוח את מעבר רפיח כדי לאפשר כ-20 משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לעזה. "מגיעה לו הערכה, הוא היה אדיב", אמר ביידן לכתבים.
22:06 - אזעקות בגוש דן ובשפלה
21:02 - אחרי עזיבת ביידן: קבינט המלחמה מתכנס בקריה
קבינט המלחמה המצומצם מתכנס כעת בבסיס הקריה בתל אביב, שעות לאחר עזיבת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - שהגיע לישראל לביקור הזדהות היסטורי בן כשמונה שעות. (איתמר אייכנר)
20:51 - למרות ההוכחה של ישראל: שליח האו"ם דורש לחקור את הפיצוץ בבית החולים
שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון תור ונסלנד, שנועד בקטאר עם מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה, הופיע בפני מועצת הביטחון בשיחה מקטאר. ונסלנד אמר כי זהו אחד הרגעים הקשים ביותר איתם התמודדו העם הישראלי והעם הפלסטיני במהלך 75 השנים האחרונות.
לדבריו, "הטבח, מעשי האלימות והטרור הבזויים שביצע חמאס נגד ישראלים ב-7 באוקטובר חקוקים בזיכרון הקולקטיבי שלנו. משפחות שלמות נהרגו. נשים וילדים נחטפו לרצועת עזה ועדיין מוחזקים שם עד היום. אין הצדקה או תירוץ למעשי טרור שכאלה, ואני מגנה אותם באופן חד משמעי". בדבריו לחברי המועצה התייחס ונסלנד גם לפיצוץ בבית החולים בעזה - שלפי הראיות שהציג צה"ל נגרם כתוצאה משיגור רקטי כושל של הג'יהאד האיסלאמי.
"מאות פלסטינים נהרגו כשבית החולים האזרחי בעיר עזה ספג אש קטלנית. נסיבות האסון והאחריות עדיין צריכות להתברר ויש צורך בחקירה מלאה ורחבה על העובדות. אבל התוצאה של כל זה ברורה מאוד - זו טרגדיה נוראית". (איתמר אייכנר)
20:31 - אזעקה בתל אביב
כשעה לאחר המטח הקודם לגוש דן והשפלה, אזעקה נשמעה בתל אביב.
20:25 - יותר משבוע וחצי אחרי הטבח בבארי: אותרו גופות אישה וילד
דובר זק"א עדכן כי יותר משבוע וחצי אחרי הטבח בקיבוץ בארי שבעוטף, אותרו במקום גופות של אישה וילד כבן 10. "האישה אותרה במדרגות, והילד בקומה העליונה. הם היו עם תיקים עליהם. כנראה רצו לברוח", סיפר, "המחבלים ירו בגופות ולאחר מכן שרפו את הבית".
עד כה פינה זק"א יותר מ-130 גופות מבארי. "אנחנו שם כבר שבוע וחצי ומתפללים שהזוועות האלה יסתיימו וזה לא נגמר", הוא אמר בתסכול. (רוני גרין שאולוב)
20:15 - דובר צה"ל משיב לביקורת: "הצגנו לעולם את האמת, מול אויב שמהדהד שקרים"
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס לביקורת על זמן התגובה של הצבא לפיצוץ בבית החולים בעיר עזה ואמר בהצהרתו הערב כי "הצגנו לעולם את האמת על בית החולים בעזה, מול אויב שמהדהד שקרים. צה"ל מחויב לדין הבינלאומי, אך יש לנו אתגר גדול בליגטימציה מול אויב שאין לו ערך לאמת".
9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
לדבריו, "אנחנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים לדווח באופן אמין ומבוסס עובדות ובזמן אמת. העבודה מאתגרת ולא אחת מתסכלת, אך אין לנו ברירה". הוא הוסיף: "פרסמנו עדויות שחמאס עושה שימוש באזרחי עזה כמגן אנושי. חמאס משגר טילים במכוון לעבר בתי חולים, מוסדות ויעדים דיפלומטיים. מתחילת הלחימה חמאס והג'יהאד האיסלאמי ביצעו 450 שיגורים כושלים שגרמו להרג של תושבים ברצועה".
20:04 - נתניהו לא שולל העברת סיוע הומניטרי לעזה ממצרים: "לא נאפשר שיגיע משטחנו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפגישותיו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמר כי בעניין החטופים המוחזקים ברצועת עזה, הבהיר בפניו שלושה דברים: "ראשית, דרשתי את החזרת החטופים, ואנחנו עובדים יחד להחזרתם בכל דרך אפשרית. שנית, עד להשבתם, אנחנו דורשים ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו. שלישית, לא נאפשר סיוע הומניטרי של מזון ותרופות משטחנו לרצועת עזה". עם זאת, הוא לא שלל שהסיוע ההומינטרי יגיע ממדינה אחרת.
הודעת נתניהו מגיעה לאחר הביקורת של משפחות החטופים על כך שישראל אפשרה, לבקשת ארה"ב, הכנסת "סיוע הומניטרי מינימלי לרצועת עזה" ממצרים - שכולל מזון, מים ותרופות. עוד בהודעתו טען נתניהו כי "הנשיא ביידן בא לכאן לא רק במילים מרגשות ומנחמות, שנגעו בלב האומה כולה, הוא בא הנה גם במעשים: בפגישתנו היום סיכמנו על פעולות ומעשים שמבטיחים את המשך המלחמה הצודקת שלנו. הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות, ויסייע לנו להשיג את מטרות המלחמה". (איתמר אייכנר)
20:02 - גלנט שוחח עם אוסטין, שקרא לחיזבאללה "להפסיק את תקיפותיו"
שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, כדי לקבל ממנו עדכונים על "פעולות ישראל להשבת הביטחון" בעקבות מתקפת הטרור האכזרית של חמאס. אוסטין קרא לחיזבאללה להפסיק את תקיפותיו מדרום לבנון לישראל - והדגיש את החשיבות של משלוחי סיוע הומניטרי לאזרחים בעזה.
המזכיר אף עדכן את גלנט במשלוחים הקרובים של סיוע ביטחוני לישראל, וחזר על המחויבות האמריקנית להחזרה בטוחה של בני ערובה שבידי חמאס. (איתמר אייכנר)
19:45 - ירדן: כמה שוטרים נפצעו בעימותים עם מפגינים ליד שגרירות ישראל בעמאן
המשטרה בירדן הודיעה כי כמה משוטריה נפצעו בעימותים עם מפגינים שהציתו רכוש ליד שגרירות ישראל בעמאן. סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי בהפגנה השתתפו עשרת אלפים איש. כוחות הביטחון מנעו מהמוחים להתקרב לבניין השגרירות השוכן במערב הבירה, וחסמו את כל הכבישים המובילים למבנה.
9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה מהומות ב ירדן ב הפגנה פרו-פלסטינית 18.10.23
מלחמת עזה מהומות ב ירדן ב הפגנה פרו-פלסטינית 18.10.23
המהומות בירדן
(צילום: EPA/MOHAMMAD ALI)
19:30 - אזעקות בגוש דן ובשפלה
אזעקות נשמעו בתל אביב, חולון, בת ים וראשון לציון.
19:25 - הרמטכ"ל: "אנחנו נלחמים בנחישות - ונשארים בני אדם, בשונה מהצד השני"
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס במרומז לראשונה לתקרית הפיצוץ בבית החולים בשכונת זיתון בעיר עזה ואמר כי "כולנו כועסים, אבל עובדים מהראש". בשיחה עם משרתי טייסת 133 בבסיס תל נוף הוא אמר: "אנחנו נלחמים בנחישות - ונשארים בני אדם, בשונה מהצד השני שנלחם כמו חיות". (יואב זיתון)
19:24 - שר החוץ של לבנון נפגש עם מקביליו מסעודיה ואיראן
שר החוץ של לבנון נועד עם מקביליו מסעודיה ואיראן. לאחר פגישתו עם שר החוץ של איראן, אמר שר החוץ של לבנון כי הוא דואג מ"חוסר הלחץ", כלשונו, של המערב על ישראל - וקרא: "לעצור את התוקפנות". (ליאור בן ארי)
19:06 - משפחות החטופים: אם החלטת הקבינט לאפשר סיוע הומניטרי לא תבוטל - יוחרף המאבק
מטה משפחות החטופים התייחס להחלטת קבינט המלחמה לאפשר, לבקשת ארה"ב, הכנסת מזון, מים ותרופות ממצרים לרצועת עזה ומסר כי "ההחלטה מעוררת זעם גדול אצל בני המשפחה". בהודעת המטה נכתב כי "ילדים, תינוקות, נשים, חיילים, גברים וקשישים שחלקם חולים במחלות קשות, פצועים וירויים מוחזקים מתחת לאדמה כמו חיות וללא תנאים אנושיים, וממשלת ישראל מפנקת את הרוצחים והחוטפים בבקלאוות ותרופות. אם ההחלטה הנוראית לסייע לרוצחי עזה לא תבוטל, יוחרף מאבק המשפחות בזמן הקרוב".
עוד מסר המטה: "במקום לפעול לחיזוק האמון שנשבר והתרסק בשבת הארורה, החליטו גורמים בממשלה להתגרות במשפחות של חטופים ונעדרים ולתקוע אצבע בעין של אלו שאינם ישנים ואינם נושמים כבר עשרה ימים". (הדר גיל-עד)
18:51 - חוסלה חוליה ששיגרה פצמ"רים מלבנון לגליל העליון
דובר צה"ל עדכן כי כטמ"ם חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצמ"רים מלבנון לגליל העליון. בנוסף, ציין דובר צה"ל בהודעתו, "זוהו בשעה האחרונה מספר שיגורים של טילי נ"ט לעבר המרחבים מנרה, מלכיה ומטולה, צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי". במטח לעבר קריית שמונה והסביבה זוהו תשעה שיגורים שחצו לשטח ישראל מלבנון - ארבעה מהם יורטו. (יואב זיתון)
18:30 - אזעקות בגוש דן ובשרון
אזעקות נשמעו בפתח תקווה, בהוד השרון, בעדנים ובירקונה, עם המראתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מישראל.
18:29 - אחרי פחות מ-8 שעות: נשיא ארה"ב עזב את ישראל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עזב את ישראל, לאחר ביקור ההזדהות שלו במדינה במשך כ-7 שעות וחצי.
18:25 - חודשה האש בצפון: צה"ל תוקף יעדים בלבנון
צה"ל תוקף יעדים בלבנון פחות משעה לאחר הירי לעבר קריית שמונה ויישובים אחרים בגבול הצפון. (יואב זיתון)
17:51 - המטח לצפון: שתי רקטות נפלו בקריית שמונה, אין נפגעים
17:30 - ישראל לא תסכל סיוע הומניטרי ממצרים
הודעת לשכת ראש הממשלה: "לאור התמיכה האמריקנית הגורפת והחיונית במאמץ המלחמתי ולאור הדרישה של נשיא ארה״ב ביידן לסיוע הומניטרי בסיסי, הקבינט המצומצם החליט פה אחד: ישראל לא תאפשר שום סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא מחזירים את חטופינו; ישראל דורשת את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו ופועלת לגייס תמיכה בינלאומית נרחבת לדרישה זו; לאור דרישת הנשיא ביידן, ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים כל עוד מדובר רק במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. כל אספקה שתגיע לחמאס - תסוכל.
17:25 - במקביל לנאום ביידן: אזעקות בעזה ובצפון
17:20 - ביידן: אבקש מהקונגרס לאשר סיוע חסר תקדים לישראל
"שמחת תורה הפך לשואה של העם היהודי. אבל בניגוד לשואה - הפעם לא נעמוד מנגד. אתם לא לבד". כך אמר היום נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרתו המסכמת את ביקורו בישראל. לדבריו, "אני לא יכול לדבר בפומבי על כל הדברים, אבל תנו לי להבטיח לכם שכנשיא ארה"ב אין סדר עדיפויות גבוה יותר מאשר להחזיר את כל בני הערובה, החטופים". הוא הוסיף: "אבקש מהקונגרס לאשר העברת סיוע חסר תקדים לישראל. אתם לא לבד".
16:51 - גנץ: המלחמה בדרום, ואולי גם בצפון - תיקח חודשים
השר בני גנץ, חבר "קבינט המלחמה", אמר בהלווייתו של ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין - שנרצח במתקפת הפתע של חמאס כי "אנחנו במלחמה על הבית של כולנו, זה ייקח זמן רב". לדבריו, "המלחמה בדרום, ואם יהיה צורך גם בצפון או בכל מקום אחר, תיקח חודשים. הבנייה תיקח שנים - ורק כשהיא תושלם אנחנו ננצח".
גנץ ספד לליבשטיין ואמר כי "הלב מסרב להאמין שצריך לדבר על אופיר בזמן עבר. מהמקום שבו אנחנו נמצאים קשה לראות את גן העדן שאופיר בוודאי נמצא בו עכשיו ביחד עם רבים אחרים. אני כאן, למרות הקושי והכאב לומר זאת כדי קודם כל לבקש מכם סליחה. סליחה שלא הצלחנו להציל אתכם. סליחה שלא הצלחנו לשמור עליכם הפעם. שלא הצלחנו להציל את אופיר, שלא הצלחנו להציל את כולם". (יעל צ'כנובר)
16:47 - המשטרה: עד כה זוהו 732 גופות אזרחים שנרצחו במלחמה
משטרת ישראל עדכנה כי עד כה זוהו 732 גופות של אזרחים שנרצחו במלחמה, שהם יותר מ-80% מהאזרחים (שאינם חיילים) שנרצחו מאז מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר - וגופותיהם הובאו לזיהוי.
16:40 - חיבוק עם רחל אדרי מאופקים - ופגישה עם חלק מגיבורי המלחמה | התמונות מביקור ביידן

9 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן רחל אדרי מלחמה בעזה חרבות ברזל 18.10
ג'ו ביידן רחל אדרי מלחמה בעזה חרבות ברזל 18.10
ביידן התחבק עם רחל אדרי מאופקים
(צילום: Brendan Smialowski / AFP)
9 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן אלי ביר מייסד ארגון איחוד הצלה מלחמה בעזה חרבות ברזל 18.10
ג'ו ביידן אלי ביר מייסד ארגון איחוד הצלה מלחמה בעזה חרבות ברזל 18.10
ביידן ונשיא איחוד הצלה אלי ביר
(צילום: Brendan Smialowski / AFP)

9 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מחבק את ענבל ליברמן רכזת הביטחון של קיבוץ ניר עם מלחמה בעזה חרבות ברזל 18.10
ג'ו ביידן מחבק את ענבל ליברמן רכזת הביטחון של קיבוץ ניר עם מלחמה בעזה חרבות ברזל 18.10
ביידן נפגש גם עם ענבל ליברמן, הרבש"צית שהצילה את ניר עם
(צילום: Brendan Smialowski / AFP)

16:28 - הסתיימה פגישת הרצוג וביידן, שנפגש גם עם נציג ממשפחות החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש לזמן קצר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתל אביב. בחלקה הראשון של הפגישה נועדו הנשיאים בארבע עיניים, ולאחר מכן הצטרפו היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבאן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. לאחר הפגישה הזו, ביידן נפגש גם עם נציג משפחות החטופים, עו"ד דודי זלמנוביץ, והתחייב בפניו: "ארה"ב תעשה ככל שביכולתה בכדי להחזיר את החטופים והנעדרים הביתה". (איתמר אייכנר, יעל צ'כנובר)
16:23 - צה"ל מציג תיעוד נוסף של ביה"ח אחרי הפיצוץ: אין מכתש - זו ההוכחה שלא הפצצנו
דובר צה"ל פרסם תיעוד מצולם משעות הבוקר שאחרי הפיצוץ בבית החולים בעיר עזה, שנפגע משיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי. בהודעת צה"ל נכתב כי בתיעוד "ניתן לראות כי הפגיעה כתוצאה מהשיגור הכושל היא באיזור החנייה, הסמוכה לבית החולים, ואינה דומה למכתש תקיפה".
עוד ציין דובר צה"ל כי "ניתן לראות כי הבניינים הסמוכים לבית החולים לא ניזוקו. זו הוכחה נוספת שצה"ל לא ירה פצצת קרב למרחב זה". (יואב זיתון)
16:05 - צבע אדום בעוטף עזה
אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ סופה.
16:03 - התקרית בגבול לבנון: נמשכים חילופי האש ליד זרעית
מחבלים יורים טילי נ"ט על מוצב צה"ל בגבול לבנון, ונמשכים חילופי האש ליד זרעית. אין נפגעים. קודם לכן דווח בלבנון על תקיפה ישראלית בעיירות ראמיה ועלמא א-שעב.
15:42 - צבע אדום בעוטף עזה
אזעקות צבע אדום הופעלו בנירים ועין השלושה.
15:40 - אש נפתחה מנשק קל על מוצב זרעית בגליל המערבי, צה"ל משיב בירי מרגמות
אש נפתחה מנשק קל מכיוון דרום לבנון על מוצב זרעית שבגליל המערבי. כוחות צה"ל משיבים באש מרגמות למקור הירי. (יואב זיתון)
15:35 - כעת: ביידן נפגש עם הרצוג
הפגישה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם "קבינט המלחמה" בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיימה לאחר כשעה וחצי. כעת החלה פגישתם של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בתל אביב. (איתמר אייכנר, יובל קרני)
9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה מלחמה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בעת נחיתתו ב נתב"ג 18.10.23
מלחמת עזה מלחמה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בעת נחיתתו ב נתב"ג 18.10.23
ביידן והרצוג בנתב"ג
(צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
15:15 - הממשלה אישרה הרחבה אפשרית של פינוי תושבים בצפון
הממשלה אישרה במשאל טלפוני את התוכנית להרחבה אפשרית של פינוי התושבים בגבול הצפון ליישובים עד חמישה קילומטרים מהגבול, בהם קריית שמונה. התוכנית, אותה הגיש שר הביטחון יואב גלנט, תעלה כ-120 מיליון שקל לשבועיים - שיוקצו מתוך הכספים הקואליציוניים לשנת 2023. הממשלה תסמיך את גלנט בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על עיתוי תוכנית הפינוי בהתאם לשיקולים מבצעיים, והיא תבוצע על ידי פיקוד צפון ופיקוד העורף. קליטת המפונים, עליה אחראית רשות החירום הלאומית (רח"ל), תבוצע בתוך 24 שעות ממועד ההחלטה על הפעלת התוכנית.
15:11 - צבע אדום בעוטף עזה
אזעקת צבע אדום הופעלה בכיסופים.
15:04 - אזעקות בבאר שבע וסביבתה
אזעקות הופעלו בחצרים, שלומית ובאר שבע.
14:30 - מספר ההרוגים בבית החולים בעזה: 471
משרד הבריאות בעזה טוען כי 471 בני אדם נהרגו בפיצוץ בבית החולים אל-האלי שאירע אמש.
14:08 - ביידן בפתח ישיבת הקבינט: "ארה"ב תתמוך בישראל היום, מחר ולנצח"
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בפתח ישיבת "קבינט המלחמה": "אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד. כפי שהדגשתי בעבר אנחנו נמשיך לגבות את ישראל בהגנה על אזרחיה ונמשיך לעבוד איתכם בשותפות כדי למנוע טרגדיות דומות". ביידן ציין כי "לפני 75 שנים מייסדי המדינה דיברו על כך שהיא תהיה מושתתת על חירות, משפט ושלום. ארה"ב ניצבת לצדכם כדי להגן על החירות הזו ולתמוך בשלום. היום, מחר ולנצח - אני מבטיח לכם".
14:00 - נתניהו לצד ביידן: "זו תהיה מלחמה מסוג אחר, נעשה הכול לשמור על אזרחים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת "קבינט המלחמה" עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי "זו תהיה מלחמה מסוג אחר, כי חמאס הוא אויב מסוג אחר. בעוד ישראל מחפשת למזער נפגעים אזרחים, חמאס מבקש למקסם את הפגיעה בהם". הוא הדגיש כי חמאס "מכוון לעבר אזרחינו בעוד הם מתחבאים מאחורי אזרחיהם ומשתמשים בהם כמגן אנושי. חמאס אחראי לכל הפגיעות באזרחים וישראל תעשה ככל הניתן כדי לשמור על האזרחים. נמשיך לעבוד יחד כדי להוציא את החטופים השבי". (יובל קרני)
13:46 - צה"ל: קיימת מגמת עלייה בשיגורים הכושלים מרצועת עזה
לפי דובר צה"ל ישנה מגמת עלייה בשיגורים הכושלים מרצועת עזה. "חמאס ממשיך להציב את אזרחי רצועת עזה כמגן אנושי, לא מהסס לסכן את חייהם כדי להסוות את תקיפותיו. מתחילת מלחמה, חמאס משגר מטחי רקטות על בסיס קבוע ומשתמש במתחמים אזרחים רגישים לשימושים צבאיים", נמסר מדובר צה"ל. "השיגורים מתבצעים ממתחמים הצמודים למבנים שבהם אזרחים רבים כמו בתי חולים, בתי ספר של האו"ם, מסגדים, מסעדות, מבנים דיפלומטיים ובתי מלון. חמאס והג'יהאד האסלאמי יורים ללא הבחנה ופוגעים גם בתושבי הרצועה. ביממה האחרונה חלה עלייה בכמות השיגורים הכושלים שפגעו בשטח הרצועה". (יואב זיתון)
13:22 - הפגישה בין נתניהו וביידן נמשכת כפול מהזמן המתוכנן
הפגישה המצומצמת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן נמשכת יותר משעה - כפול מהזמן המתוכנן. כך מסרה לשכתו של נתניהו
12:32 - שרת הבריאות הפלסטינית: "יותר מ-3,300 בני אדם נהרגו ברצועת עזה"
שרת הבריאות של הרשות הפלסטינית ד"ר מאי אלקיילה אמרה כי "יותר מ-3,300 בני אדם נהרגו כתוצאה מהתוקפנות הישראלית בעזה". לדבריה, "יש מחסור ניכר בתרופות ברצועת עזה ובעיה בגישה לבתי חולים. הפסקות המים והידרדרות מערכת הביוב מגבירות את הסיכון להתפשטות מחלות מדבקות".
12:22 - בקבוקי תבערה הושלכו על בית כנסת בברלין: "מילים הופכות למעשים"
אלמונים השליכו שני בקבוקי תבערה על בית כנסת בברלין, בירת גרמניה. הבוקר היו עשרות שוטרים מול בית הכנסת, והרחוב הסמוך אליו נחסם לתנועה. "כולנו בהלם מהמתקפת הטרור הזו", מסרה הקהילה המקומית, "מעל הכל, משפחות השכונה באזור בית הכנסת מזועזעות. מילים הופכות למעשים. אידיאולוגיית ההשמדה של חמאס נגד היהודים משפיעה גם בגרמניה".
9 צפייה בגלריה
בית כנסת ב ברלין ש הושלכו עליו בקבוקי תבערה 18.10.2023
בית כנסת ב ברלין ש הושלכו עליו בקבוקי תבערה 18.10.2023
חבר הקהילה היהודית בברלין נותן הצהרה למשטרה לאחר השלכת בקבוקי תבערה
(צילום: Maja Hitij/Getty Images)

11:54 - ביידן על הפיצוץ בבית החולים בעזה: "זה לא אתם"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ממה שהוא ראה הפיצוץ בבית חולים בעזה נגרם "מהצד השני"
11:45 - נתניהו הודה לביידן על תמיכתו: "חמאס רצח 1,400 ישראלים, העולם צריך להיות מאוחד בהבסתו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על תמיכותו חסרת התקדים "בזמנים הקשים". "תיארת את מה שחמאס עשה כרוע מוחלט וזה בדיוק זה. חמאס רצח ילדים מול ההורים שלך והורים מול הילדים שלהם, הם שרפו אנשים חיים", אמר נתניהו. "ב-7 באוקטובר חמאס רצח 1,400 ישראלים, אולי יותר. העולם צריך להיות מאוחד בהבסה של חמאס. אני יודע שאני מדבר בשם כל עם ישראל כשאני אומר לך תודה אדוני הנשיא, שאתה עומד לצד ישראל היום, מחר ותמיד".
11:16 - ארה"ב מקבלת את גרסת ישראל לפיצוץ בבית החולים בעזה
ארצות הברית מקבלת את הגרסה הישראלית בנוגע לפיצוץ בבית החולים בעזה. כך ל-ynet נודע ממקורות אמריקנים וישראלים. (רון בן ישי)
11:08 - אשקלון תוגדר כישוב ספר
שר האוצר סמוטריץ׳ הנחה להגדיר את העיר אשקלון כיישוב ספר לתקופת המלחמה. סמוטריץ' הורה להביא תקנות בעניין לאישור ועדת כספים בהקדם האפשרי. משמעות ההחלטה היא השוואת התנאים של אשקלון ליישובים שבמרחק 0-7 לעניין פיצויים בגין נזקי המלחמה. (צבי זרחיה)
11:00 - ביידן נחת בנתב"ג
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת בישראל זהו ביקור ראשון של נשיא אמריקני בישראל בעת מלחמה, ואת פניו מקבלים נתניהו והרצוג. על הפרק: החטופים, הסיוע ההומניטרי לעזה והתוכניות להמשך המלחמה

9 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ו בנימין נתניהו
ג'ו ביידן ו בנימין נתניהו
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו
(צילום: AFP)
10:24 - "אלו לא רסיסים ישראליים": הקלטת השיחה בין מחבלי חמאס אחרי הפיצוץ בבית החולים
דובר צה"ל פרסם את תמלול הקלטת השיחה שיירט אמש בין מחבלי הג'יהאד האיסלאמי, שבו הודו בשיגור כושל שככל הנראה הוביל לפיצוץ בבית החולים בעזה.
"אבל אומר לך, זו פעם ראשונה שאנחנו רואים טיל כזה ורסיסים כאלה, אני אומר לך, זה של הג'יהאד האיסלאמי", אמר אחד המחבלים. "אומרים שאלו רסיסים של טיל, מקומיים, לא כמו של ישראל". אחד המחבלים הודה: "כנראה שהם שיגרו את זה מבית הקברות שמאחורי בית החולים, ואיך שזה יצא הוא התקלקל ונפל אצלם". האזינו להקלטה.
10:07 - בשל המצב הבטחוני, רת"א אוסרת על הטסת רחפנים
רשות התעופה האזרחית אוסרת על הטסה של טיסנים ורחפנים. החל מאמש חל איסור מוחלט על הטסה של טיסנים ורחפנים המוגדרים ככאלה שמשמשים למטרות פנאי וספורט. איסור זה תקף לכל רחבי הארץ. לפי משרד התחבורה, איסור זה נועד "לצמצם את הסכנה בזיהוי שגוי של הרחפן על ידי כוחות הביטחון כרחפן עוין בתקופה מתוחה זו". (תומר הדר)
10:05 - בגלל המלחמה: נמלי חיפה ואשדוד דורשים מאוניות לעגון יותר רחוק
אוניות שמגיעות לנמלי חיפה ואשדוד יידרשו לעגון במרחק גדול מן הנמלים בשל המצב הבטחוני, כך עולה מאיגרת ששיגר עופר טלקר המפקח הראשי של הימאים ורכז רספ"ן בשעת חירום מ"מ נמלי חיפה ואשדוד לחברות הספנות. לפי לשון האיגרת ששיגר טלקר,נהלי התור התפעולי בנמלי אשדוד וחיפה ישונו בגלל המלחמה. מעתה ועד להודעה חדשה אוניות אשר יגיעו לישראל ימתינו במרחק של 18 מייל ימי (כ 32 קילומטרים) מחוץ לנמל. עם הגעתן לאזורים הללו ימתינו האוניות להודעה מן הנמל המתירה את כניסתן. (תומר הדר)
10:00 - דובר צה"ל: "חמאס הבין שהרקטה של הג'יהאד פגעה בביה"ח, ופתח בקמפיין"
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הצהרה באנגלית לאמצעי התקשורת הזרים והציג ראיות לכך שהפיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה אירע כתוצאה מפגיעת שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי. "ב-18:50 מטח של טילים נורה לישראל"' , אמר. "היו דיווחים על פיצוץ בבית החולים, על פי המודיעין שלנו חמאס הבין שמדובר בשיגור של הג'יהאד והחליט להתחיל בקמפיין תקשורתי. הם הבינו בוודאות מוחלטת שזה היה שיגור מוטעה של הג'יהאד שפגע בבית החולים. ניתוח של התצלומים האוויריים שלנו מוכיח כי לא הייתה פגיעה ישירה בבית החולים אלא באזור החנייה"
9:54 - ישראל העבירה לארה"ב מידע על פגיעת הרקטה בביה"ח בעזה
ישראל העבירה לארצות הברית ולכמה מדינות נוספות מידע שמוכיח כי רקטה של הג'יהאד האיסלאמי היא זו שפגעה בבית החולים אל-אהלי בעזה. "לקח זמן לצה"ל עד שניתנה תשובה ברורה שהג'יהאד פגע בבית החולים מכיוון שרצו לוודא שהפגיעה לא הייתה שלנו", אמר בכיר בממשלה. "אין ספק שצריך ללמוד על זמן תגובה פה. מאז האירוע מתקיימות פעולות הסברתיות רבות בכל העולם בהן תדרוכים וראיונות לתקשורת זרה. העולם המערבי מקבל את ההסברים שלנו. לצערנו העולם הערבי לא מקבל וממשיך להאשים את ישראל".
9:37 - ביקור ביידן בישראל: כביש 1 ייחסם לסירוגין, 1,500 שוטרים יאבטחו צירים
המשטרה נערכת להגעתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לישראל, ופרסה יותר מ-1,500 שוטרים ברחבי נמל התעופה בן גוריון, הצירים שמובילים לתל אביב ובעיר עצמה. בסמוך לנחיתתו ותחילת תנועת השיירה, ייסגר לתנועה בהדרגה ולסירוגין כביש 1 ממחלף לוד ועד מחלף לה גווארדיה לשני הכיוונים, בנוסף לחסימות כבישים ברחבי תל אביב. לאור השינויים בהסדרי התנועה צפויים עומסי תנועה בנקודות החסימה וקטעי הכבישים.
8:50 - לפיד לממשלה: העבירו את מיליארדי הכספים הקואליציוניים לניהול המלחמה
ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון ה-X שלו כי "סמוטריץ' מקיים היום דיון באוצר על המלחמה". הוא ציין: "אני אהיה בסיור ביישובי קו העימות, אז שולח הצעה אחת: נשארו לכם בקופה 9 מיליארד ש"ח כספים קואליציונים שנועדו לשוחד פוליטי - בואו נעביר יחד חקיקה מיידית שתעביר את הכסף לניהול המלחמה, לתושבי שדרות ובארי וכפר עזה, למיגון אשקלון, לאזרחים שקורסים". (מורן אזולאי)
8:13 - בהכוונת שב"כ: צה"ל חיסל את מפקד מערך הנ"ט של חמאס בחטיבת העיר עזה
בהכוונת שב"כ צה"ל חיסל את מחמד אלואדיה, מפקד מערך הנ"ט של חטיבת העיר עזה בחמאס ואת אכרם חיג'אז, סוחר אמצעי לחימה, סוחר בכספי טרור ומכווין פיגועים בישראל ופעיל במערך הימי של חמאס. בנוסף, מטוסי קרב תקפו ביממה האחרונה ברצועת עזה, בין היתר, מפקדות מבצעיות, מספר שטחי כינוס של חמאס, עמדות שיגור רקטות ונ"ט וכן תשתיות טרור שמתחת לחלקן היו מנהרות הברחה.
8:01 - תיעוד משמעותי ראשון של צה"ל: "כך נפגע בית החולים אמש מרקטת הג'יהאד"
דובר צה"ל פרסם סרטון המראה כי הפיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה אירע כתוצאה מפגיעת שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי. הסרטון, מתוך מערכות חיל האוויר, מתעד את אזור בית החולים לפני ואחרי השיגור הכושל של ארגון הטרור. (יואב זיתון)

7:43 - 4 חיילים נפצעו הלילה באורח קל מירי טיל הנ"ט ליד שתולה
ארבעה חיילים נפצעו באורח קל מירי נ"ט הלילה לעבר כוח צה"ל באזור שתולה בגבול לבנון. (יואב זיתון)
7:13 - מזכ"ל האו"ם: מתקפת הטרור של חמאס לא מהווה הצדקה לענישה קולקטיבית
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי הוא פנה לחמאס בדרישה "לשחרר את כל החטופים ללא תנאים, ולישראל, על מנת שתאפשר באופן מיידי גישה לסיוע הומניטרי לרצועת עזה. גוטרש ציין כי הוא "מזועזע ממאות ההרוגים בפיצוץ בבית החולים", וציין כי מתקפת הטרור של חמאס לא יכולה להוות הצדקה ל"ענישה קולקטיבית". בנוסף, גוטרש דרש הפסקת אש מיידית לצרכים הומניטריים. (רויטרס)


6:30 - מזכ"ל האו"ם צפוי להגיע מחר לאזור. במוקד: סיוע הומניטרי לעזה
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צפוי להגיע מחר לבירת מצרים קהיר כדי לעסוק בפתיחת מעבר רפיח ולאפשר העברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. דובר האו"ם סטפן דוז'ריק אמר כי המזכ"ל צפוי לפגוש את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ולהשתתף בכנס בינלאומי שמתכנן א-סיסי ביום שבת הקרוב בנוגע לעזה. "המצב יותר מקריטי. אנחנו בתקופה של מתח קיצוני, וקוראים להתרחק מהסלמה נוספת", אמר.
6:00 - בעיראק, בלבנון ובטהרן: הפגנות אחרי הפיצוץ, וציוץ חריג של שר החוץ האיראני
מפגינים יצאו לרחובות בכמה מדינות אחרי קריאות חמאס בעקבות הפיצוץ בבית החולים בעזה, שאת האחריות עליו מטילה ישראל על הג'יהאד האיסלאמי. בעיראק יצאו מאות בני אדם לרחובות בבירה בגדד בקריאות נגד ישראל. חלק מהמפגינים ניסו להגיע לרובע ה"גרין זון" המאובטח, שם ממוקמים משרדי הממשלה של עיראק וגם כמה שגרירויות - בהן זו של ארה"ב, אך כוחות הביטחון העיראקיים עצרו אותם.

9 צפייה בגלריה
הפגנות מחוץ ל שגרירות צרפת ב טהרן 17.10.2023
הפגנות מחוץ ל שגרירות צרפת ב טהרן 17.10.2023
הפגנות מחוץ לשגרירות צרפת בטהרן
(צילום: EPA)
באיראן פרצו הפגנות בשורת ערים - ובראשן הבירה טהרן. מפגינים התקבו מול שגרירות צרפת ושגרירות בריטניה, קראו "מוות לצרפת, אנגליה, אמריקה ולציונים". מעט אחרי סיום ההפגנות, בצל הפיצוץ בבית החולים, צייץ שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן: "הזמן נגמר". הפגנות תועדו גם באיסטנבול שבטורקיה, ובביירות - מול שגרירות ארה"ב. גם בטורונטו בקנדה הפגינו עשרות בני אדם מול שגרירות ישראל.
5:30 - הבית הלבן: ביידן ישאל את עמיתיו בישראל "שאלות קשות", גם על ההמשך
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי הנשיא ג'ו ביידן צפוי לפגוש בישראל משפחות של קורבנות מתקפת הטרור של חמאס, ולפגוש גם בני משפחה של חטופים בעזה. קירבי ציין כי ביידן מתכנן להציג לעמיתיו בישראל "שאלות קשות", וכי הוא יעסוק בסוגייה ההומניטרית בעזה ובנושא החטופים, וגם בתוכניות ישראל להמשך. "אנחנו אופטימיים שנצליח להעביר סיוע הומניטרי לעזה", אמר קירבי. "אנחנו מתקרבים למתווה להעברת סיוע לעזה ממצרים".
לדבריו, הסיבה שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט לא להגיע לפסגה בעמאן קשורה בשלושת ימי האבל שעליהם הכריז בעקבות הפיצוץ בבית החולים. "ההחלטה לא להגיע לעמאן הייתה משותפת", הבהיר קירבי אחרי שביידן ביטל גם הוא את הגעתו. הוא הוסיף כי בכוונת ארה"ב "להמשיך לדבר עם הישראלים על הצורך לשמור על חיי אזרחים חפים מפשע". (רויטרס)