סגור
סלקום ו פרטנר
סלקום ופרטנר (צילום: חיים הורנשטיין, ערן גרנות)

סלקום ופרטנר יפצו לקוחות זכאים בסך כולל של כ-13.5 מיליון שקל

החברות סיפקו שירות תא קולי למינויים באופן חד צדדי ללא עלות, עד שהחליטו להתחיל לגבות על כך תשלום. החברות טענו כי בהסכם מול המינויים מצוין כי הן רשאיות, לאחר הודעה מראש, לשנות את תעריפי השירות. היום בית המשפט אישר הסדר פשרה במסגרתו יפוצו לקוחות זכאים

בית המשפט המחוזי מרכז אישר היום (א') הסדר פשרה שהושג במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה בשנת 2019 נגד פרטנר וסלקום, במסגרתו הוסכם כי פרטנר תעניק פיצוי ללקוחות קיימים ולקוחות עבר זכאים בסך כ-6.5 מיליון שקל וסלקום פיצוי בסכום של כ-6.9 מיליון שקל. סכום הסדר הפשרה הכולל יעמוד על כ-16.7 מיליון שקל לשתי החברות. הסכום כולל את הפיצוי ללקוחות ושכר טרחה לבא כוח המבקשים וגמול למבקשים.
1 צפייה בגלריה
עו"ד יניב סטיס
עו"ד יניב סטיס
עו"ד יניב סטיס
(צילום: יוסי גמזולטובה)
במסגרת התובענה טענו המבקשים, באמצעות עו"ד יניב סטיס, כי במשך שנים סיפקו פרטנר וסלקום למנוייהן שירות תא קולי באופן חד צדדי וללא עלות, עד שבמועד מסוים החליטו החברות להתחיל לגבות תשלום בגין השירות, בהיעדר מקור חוזי לגבייה. החברות טענו מנגד, בין היתר, כי במשך שנים הן סיפקו את השירות למנוייהן ללא תשלום, תוך שהן נושאות בעלויות הכרוכות בכך, וכי בהסכמי ההתקשרות עם המנויים נקבע במפורש כי הן רשאיות, לאחר מתן הודעה מראש, לשנות את תערפי השירות, גם אם הוא ניתן תחילה ללא תשלום - כך שקיים עיגון חוזי לחיוב, בניגוד לנטען בתביעה.
עוד נטען כי החברות שלחו למנויים מסרונים מבעוד מועד על תחילת גביית תשלום עבור השירות, ואלה אף כללו קישור להסרה שאפשר לבטל את השירות בקלות וכי הן פעלו בהתאם להוראות רישיונן. בסופו של יום הצדדים הגיעו להסכמות בדבר פשרה מבלי שמי מהם מודה בטענות האחר.
הוסכם כי חברי הקבוצה הם כל לקוחות פרטנר וסלקום שהיה להם מנוי/ים לשירות ללא תשלום, ושהחברות החלו לגבות מהם תשלום עבורו - בעניינה של פרטנר, החל מפברואר 2019 ובעניינה של סלקום, החל ממאי 2019.
עוד הוסכם כי הפיצוי לקבוצה ישולם באופן הבא: לחברי הקבוצה שכבר אינם מנויים של החברות ושסכום הפיצוי לו הם זכאים הינו 50 שקל ומעלה, תשלחנה החברות המחאות בתוך 60 ימים ממועד הבדיקה (30 ימים מהמועד שבו פסק הדין המאשר את הפשרה יהפוך לסופי-ל.ד). חברי הקבוצה מנויי החברות במועד הבדיקה יקבלו את הפיצוי כזיכוי אוטומטי במסגרת החשבונית החודשית הראשונה שתופק להם על ידי החברות, וזאת 60 ימים לאחר מועד הבדיקה. הגמול למבקשים יעמוד על כ-334 אלף שקל והגמול לבא כוח המבקשים עומד על 2.4 מיליון שקל ללא מע"מ. יש לציין כי סכום הפיצוי הישיר לקבוצה (נטו) בעניינה של פרטנר יעמוד על כ-6.5 מיליון שקל ובעניינה של סלקום על כ-6.9 מיליון שקל.
לגבי הסדרה עתידית הוסכם כי במועד הבדיקה כל אחת מהחברות תבדוק מי מחברי הקבוצה מחויבים בגין שירות "תא קולי" במועד זה. החברות ישלחו ללקוחות הודעות שבהן יובהר כי הם מנויים לשירות "תא קולי" , כי בגין שירות זה הם מחויבים בתשלום חודשי, וכי ביכולתם לפעול לביטולו. ההודעות ישלחו באמצעות מסרון.