סגור

שני חיילים נפצעו בינוני וקל מפגיעת כטב"ם ברמה"ג, הותקף מצבור אמל"ח של חיזבאללה

חיל האוויר תקף מטרות של החות'ים בנמל חודיידה - אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף; עשרות שיגורים לעבר הצפון; יותר מ-150 מחבלים חוסלו השבוע במרכז הרצועה

23:30 - דיווחים ברצועה: 20 הרוגים בתקיפה במזרח חאן יונס. לפי דיווחים ברצועת עזה, 20 פלסטינים נהרגו ועשרות נפצעו בתקיפה באזור שבו שוהים עקורים במזרח חאן יונס שבדרום הרצועה. (עינב חלבי)
23:10 - שריפת ענק בשמורת הבניאס, אחרי עוד תקיפות של חיזבאללה.
22:29 - כ-30 ק"מ מהגבול: הותקף מצבור אמל"ח של חיזבאללה. תקיפה בוצעה באזור שבין העיירות עדלון ואל-חראיב, כ-30 קילומטרים מהגבול בין ישראל ללבנון, וכוונה למצבור אמל"ח של חיזבאללה. התקיפה בוצעה מצפון לעיר צור. מקורות אמרו לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" כי "ישראל תקפה מחסן טילים באזור עדלון". לפי דיווח לבנוני, תושבי אל-חראיב התבקשו להישאר בבתיהם בגלל הפיצוצים והרסיסים באזור בעקבות ה"תקיפה הישראלית". (ליאור בן ארי, יואב זיתון)
22:04 - צה"ל: שני חיילים נפצעו בינוני וקל מפגיעת כטב"ם במרחב זעורה. שני חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעת כטב"ם באזור זעורה שברמת הגולן הערב. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
22:00 - דיווח בלבנון על תקיפות אוויריות ליד העיר צור. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפה אווירית באזור שבין העיירות עדלון ואל-חראיב, צפונית לעיר צור שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
19:20 - צה"ל מאשר: "מטוסי קרב תקפו בחודיידה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף". דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו מטרות בשימוש צבאי של המורדים החות'ים בעיר הנמל חודיידה בתימן, בתגובה למאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים. עוד נמסר כי "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף". (יואב זיתון)
2 צפייה בגלריה
פיצוצים ב תימן חודיידה 3 אחרי התקפה של חיל האוויר 20.7.24
פיצוצים ב תימן חודיידה 3 אחרי התקפה של חיל האוויר 20.7.24
האש בחודיידה
(צילום: EPA/HOUTHIS MEDIA CENTER)
18:17 - דיווחים: פיצוצים בתימן, לאחר פגיעת הכטב"ם בתל אביב. דיווחים על פיצוצים בעיר הנמל חודיידה שבתימן, שנמצאת בשליטת החות'ים - יומיים אחרי פיצוץ הכטב"ם ברחוב בן יהודה פינת שלום עליכם בתל אביב, סמוך לנציגות שגרירות ארצות הברית בעיר. לפני התקיפה פורסמה ברשתות ערביות תמונה של מה שנראה כמטוס תדלוק.
גורמים בישראל אמרו אתמול ל-ynet כי "תהיה תגובה לירי הכטב"ם האיראני על ידי החות'ים. היא תבוא. האופציה לפעולה על אדמת תימן על השולחן ואין לפסול שהתגובה תהיה שם".
2 צפייה בגלריה
פיצוצים ב חודיידה תימן מלחמה בעזה 20.7.24
פיצוצים ב חודיידה תימן מלחמה בעזה 20.7.24
חודיידה, היום
(מתוך X)
16:55 - בשעה האחרונה: 45 רקטות שוגרו מלבנון לגליל ולגולן. 45 רקטות שוגרו מלבנון לעבר ישראל במטח האחרון, 30 מהן לרמת הגולן ו-15 לגליל העליון. רובן יורטו ואין נפגעים. טרם ברור אם הפגיעה במפעל בקיבוץ עמיר היא כתוצאה מרקטה או משברי יירוט. (יואב זיתון)
16:00 - צה"ל: יותר מ-150 מחבלים חוסלו השבוע במרכז הרצועה, מחרטה תת-קרקעית הושמדה. כוחות אוגדה 99 איתרו אמצעי לחימה מוסתרים בבניין רב קומות ובדירת מחבל בלב העיר עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "הכוחות פשטו על מטה אונר"א, ששימש כתשתית טרור של חמאס, וביצעו סריקות במרחב, שבמהלכן אותרו מחסניות, אפודי לחימה, כלי נשק, אמצעים טכנולוגיים, וכן ציוד של הקומנדו הימי של חמאס. כמו כן, בשבוע האחרון חיסלו כוחות האוגדה יותר מ-150 מחבלים, השמידו כ-100 תשתיות טרור ואיתרו מחרטה תת-קרקעית. (יואב זיתון)
15:56 - אזעקות גם בגליל המערבי ובאזור ק"ש; שריפות בעמק הבכא. אזעקות הופעלו ביישובים שומרה, זרעית, נטועה ואבן מנחם שבמועצה אזורית מעלה יוסף בגליל המערבי. לאחר מכן הופעלו התרעות בקריית שמונה, כפר בלום, עמיר, שדה נחמיה ובית הלל שבגליל העליון.
בינתיים, כתוצאה מהשיגורים הקודמים, פרצו כמה שריפות באזור עמק הבכא. במקביל, ברשת אל-מיאדין מדווחים כעת על ירי ארטילרי לאזור הכפר שובא ולמרכבא שבדרום לבנון.
דיווחים: לפחות 30 הרוגים בתקיפות ברצועה מהבוקר; טנקים התקדמו לעומק רפיח. גורמים רפואיים ברצועת עזה דיווחו כי מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברחבי הרצועה משעות הבוקר עומד על לפחות 30 בני אדם, בין היתר בתקיפות במחנות הפליטים נוסייראת ואל-בורייג', ברפיח בשג'אעיה ובעיר עזה עצמה.
במקביל, תושבים ברפיח דיווחו כי טנקים של צה"ל התקדמו לעומק העיר והשתלטו על גבעה בחלקה המערבי, תוך לחימה עזה במחבלי חמאס. ביממה האחרונה דיווחו ברצועה על 37 הרוגים. (רויטרס)
צה"ל: תקפנו מבנה ברצועה ששימש חברה שהעבירה כספים לחמאס. דובר צה"ל הודיע כי מטוס קרב של חיל האוויר תקף אתמול בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ מבנה ששימש להתעצמות צבאית של ארגוני הטרור ברצועה. במבנה פעלה חברת "אלקהארה", שמתחילת הלחימה מהווה תשתית מרכזית לאחסון והעברות כספים עבור ארגוני הטרור ברצועה והוצאה לפועל של פעולות טרור.
"המבנה מוקם באזור ההומניטרי במרחב דיר אל-בלח והיווה תשתית לפעילות טרור. תקיפת המבנה בוצעה לאחר פינוי האוכלוסייה באזור ובעזרת חימוש מדויק לצמצום פגיעה בבלתי מעורבים", נמסר. בנוסף נמסר כי שלשום בוצעה תקיפה נוספת, שבה צה"ל חיסל את המחבל תחסין אלנדים, שפעל בין היתר בחברה והעביר כספים לארגוני הטרור ברצועה ולחמאס. (יואב זיתון)