ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמל אילת
ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמל אילת
לטענת ההסתדרות, הסכסוך שיחול על 120 עובדי הנמל הוכרז בעקבות מבוי סתום במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי. המנכ"ל: "גילינו על כך מהתקשורת". ועדי העובדים: "זה שנים רבות שלא חודש ההסכם הקיבוצי, וכתוצאה מכך קיימת שחיקת שכר"
ההסתדרות הכריזה היום (ב') על סכסוך עבודה בנמל אילת. לטענת ההסתדרות, הסכסוך שיחול על 120 עובדי הנמל הוכרז בעקבות מבוי סתום במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי לעובדי הנמל.
מנכ"ל נמל אילת גדעון גולבר אמר ל"כלכליסט" כי הנהלת הנמל קיבלה את ההודעה על סכסוך העבודה דרך התקשורת. גולבר מסר כי "אנחנו פעלנו ופועלים לעבודה סדירה בנמל. נמל אילת ידוע ביציבות תפעולית, ובגין זה הלקוחות נאמנים לנמל. אני מאמין שהצדדים יהיו מספיק אחראיים לשמר יציבות זו".
מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד ניר אייזנברג: "לאחר מספר ישיבות בהן הושגו הסכמות, החליטה הנהלת הנמל לחזור בה. הנהלת הנמל עדיין לא הפנימה שהעובדים הם שותפים מלאים להצלחה. בימים אלה נעשית עבודת הכנה, יחד עם מרחב אילת בהסתדרות ואיגוד קציני הים, לקראת צעדים ארגוניים שישובו ויזכירו להנהלה שההון האנושי הוא המנוע לצמיחה והמפתח להצלחת החברה".
מטעם ועדי העובדים בנמל אילת נמסר: "אנו עובדים יחד עם ההסתדרות לקדם הסכם קיבוצי נמלי. זה שנים רבות שלא חודש ההסכם הקיבוצי, וכתוצאה מכך קיימת שחיקת שכר. נמל אילת הכפיל את עצמו בכמות המטענים, וללא ספק העובדים הם חלק מהצלחתו של הנמל וכולנו תקווה שגם ההנהלה תשכיל להבין זאת".
מספר המכוניות החדשות שנמצאות בשטחי נמל אילת ובשטחי האחסנה סביב הנמל נאמד ב-32 אלף מכוניות, כמעט קיבולת שיא של שטחי האחסנה בנמל אילת וסביבו, כך נודע ל"כלכליסט". כפי שפורסם ב"כלכליסט", בגלל היקפי היבוא, המכוניות כבר אינן מאוחסנות רק בשטחי נמל אילת, אלא גם בחניוני שדה התעופה רמון, בחניון של עיריית אילת ובשטחי אחסנה סמוך ליוטבתה.
על פי הערכות בענף הרכב, היקף היבוא לישראל מנמלי המזרח צפוי לעלות בחודשים הקרובים, בעיקר בגלל מתווה המס הירוק – לפיו בינואר הקרוב יעלה מס הקנייה על מכוניות חשמליות מ-20% ל-35% ובמקביל יעלה גם מס הקנייה על רכבי פלאג אין הייבריד מ-55% ל-83%. במקביל, גם מכוניות בתקינת "סדרות קטנות" מסין צפויות להיתקל מינואר הקרוב בדרישות יותר מחמירות ליבוא, משמע ייבואן לישראל יצטרך להתבצע השנה.