הצי הגרמני רוכש מהתעשייה האווירית מכ"מים ב-200 מיליון יורו
הצי הגרמני רוכש מהתעשייה האווירית מכ"מים ב-200 מיליון יורו
תע"א ושותפתה הגרמנית הנדסולט יצטיידו 4 פריגטות ותיקות במכ"מים חדשים. בתוך שנה וחצי הזמינו הגרמנים מתע"א מכ"מים בכ-400 מיליון יורו, ובשנים הקרובות עשויים להכפיל את ההזמנה
משנות ה-30 של המאה ה-20 סיפקה חברת טלפונקן את רוב המכ"מים של הצבא הנאצי.
חטיבת המכ"מים הצבאיים של טלפונקן הייתה הבסיס ליצרנית המכ"ם הגרמנית הנדסולט, שרושמת כעת עוד עסקת ענק ביחד עם התעשייה האווירית.
הצי הגרמני בחר במכ"ם ה-MF STAR הישראלי עבור ארבע פריגטות ה-124F שלו, בעסקה בשווי 200 מיליון יורו, המתחלקת שווה בשווה בין שתי החברות.
חטיבת אלתא של התע"א תבנה את המכ"מים, והנדסולט תספק חלק מהרכיבים שלהם ותהיה אחראית לאחזקת שלהם.
מדובר במכ"ם דומה לזה שיותקן בארבע ספינות הסער-6 שרכשה ישראל בגרמניה, אם כי הספינות הגרמניות שיצוידו בו גדולות משמעותית.
בשנה וחצי האחרונות רכש משרד ההגנה הגרמני מכ"מים מהתעשייה האווירית בשווי מצטבר של כמעט 400 מיליון יורו, כולל מכ"מים חדשים ליחידות הבקרה האווירית הגרמניות ומכ"מים טקטיים לצבא היבשה.
טווח כפול
"המכ"מים החדשים הם בעלי טווח כפול משל אלה שמותקנים כעת בספינות הגרמניות, מסוגלים להתמודד עם איומים חדשים כמו טילים באליסטיים וטילי שיוט, יש להם יכולות גבוהות גם מול מטוסים עם חתימת מכ"ם נמוכה ועמידות בפני שיבושים", אמר לכלכליסט אייל שפירא, מנהל מפעל משגב של אלתא.
בשנים הקרובות צפויים הגרמנים לפרסם מכרזים לכמות כפולה של מכ"מים לצי ולחיל האוויר, ותע"א תמודד גם בהם ביחד עם הנדסולט, בעיקר מול יצרני מכ"מים אירופיים. המכירות לגרמנים הם מחצית מהמכירות הכוללות של אלתא למדינות אירופה בשנים האחרונות, שוק שבמשך שנים העדיף לרכוש מערכות של יצרנים מהיבשת, או אמריקאיים. בין השאר מכרה תע"א מכ"מי MMR המשמשים גם את מערכת כיפת ברזל, לצ'כיה, סלובקיה והונגריה.