סגור

סמל אורי אשכנזי נחמיה נהרג מפגיעת נ"ט ברפיח

צה"ל: סימני ירי נמצאו על גופות ששת החטופים שחולצו; צה"ל: עשרות מחבלים חוסלו ברצועה, תשתיות טרור הושמדו; מבצע חטיבתי בטול כרם, שלושה מחבלים חוסלו מהאוויר; דיווח: אבו מאזן יגיע לביקור בסעודיה ל"תיאום המאמצים להפסקת המלחמה בעזה"

22:00 - צה"ל מאשר: תקפנו מספר יעדים של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר תקף מספר מרחבים בדרום לבנון, בהם מבנים צבאיים ומחסנים של אמצעי לחימה של חיזבאללה, במרחבים עייתא א-שעב, ואדי חמול, עייתא א-שעב, מיס אל-ג'בל ואל-ג'בין. לאחר אחת התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאותם של אמצעי לחימה רבים במחסן שהותקף. (יואב זיתון)
20:34 - הותר לפרסום: סמל אורי אשכנזי נחמיה נהרג מפגיעת נ"ט ברפיח. דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמל אורי אשכנזי נחמיה, בן 19 מאשקלון, לוחם שריון בגדוד 46 בעוצבת "עקבות הברזל" (401), נפל היום בקרב בדרום רצועת עזה. (יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
סמל אורי אשכנזי נחמיה ז"ל נהרג 22.8.24
סמל אורי אשכנזי נחמיה ז"ל נהרג 22.8.24
סמל אורי אשכנזי ז"ל
19:00 - לאחר 14 שעות: הושלם המבצע לסיכול טרור בטול כרם, 3 מחבלים חוסלו. כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ השלימו מבצע רחב לסיכול טרור בטול כרם שארך 14 שעות. במהלך המבצע חוסלו שלושה מחבלים בתקיפה אווירית, הושמדו מטענים שהוטמנו בצירי התנועה במטרה לפגוע בכוחות והושמדו שתי מעבדות מטענים. כמו כן, בשבוע האחרון כוחות הביטחון עצרו יותר מ-40 מבוקשים באיו"ש. (יואב זיתון)
16:25 - צה"ל: סימני ירי נמצאו על גופות ששת החטופים שחולצו; על המחבלים לא. דובר צה"ל הודיע כי התקבלו ממצאים ראשוניים מתוך בדיקת המכון לרפואה משפטית, שבחנה את גופותיהם של ששת החטופים יגב בוכשטב, חיים פרי, נדב פופוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג ויורם מצגר שחולצו במבצע בחאן יונס. "נציגי צה"ל מסרו את הממצאים למשפחות החטופים, שלפיהם על גופותיהם נמצאו סימנים המעידים על ירי. בנוסף, נבדקו ארבע גופות שנמצאו לצד גופות החטופים, תחת זהות משוערת של מחבלים, אשר לא נצפו בהן סימני ירי. מדובר בממצאים ראשוניים בלבד, ועל כן בשלב זה לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם של החטופים", נמסר מצה"ל. (יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
מימין למעלה: נדב פופלוול, יורם מצגר, אלכס דנציג. מימין למטה: יגב בוכשטב, אברהם מונדר, חיים פרי
מימין למעלה: נדב פופלוול, יורם מצגר, אלכס דנציג. מימין למטה: יגב בוכשטב, אברהם מונדר, חיים פרי
מימין למעלה: נדב פופלוול, יורם מצגר, אלכס דנציג. מימין למטה: יגב בוכשטב, אברהם מונדר, חיים פרי
( באדיבות המשפחה)
15:42 - משפחתו של יגב בוכשטב ז"ל: הוא נרצח בשבי ביריות. אסתר בוכשטב, אמו של החטוף יגב בוכשטב ז"ל שגופתו חולצה השבוע מרצועת עזה יחד עם עוד חמש גופות חטופים ממנהרה בחאן יונס, אמרה כי בני המשפחה גילו שהוא נרצח בשבי ביריות. אחרי מבצע חילוץ הגופות, בלילה שבין שני לשלישי, נודע כי גם יורם מצגר ז"ל נורה למוות. (יעל צ'כנובר)
15:30 - דיווחים בלבנון על תקיפות ארטילריה בדרום המדינה. סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית מדווחת על תקיפות ארטילריה בכמה מוקדים בדרום המדינה, בכפרים א-טירי, מרוחין ועיתרון. (ליאור בן ארי)
13:38 - דיווח: אבו מאזן יגיע לביקור בסעודיה ל"תיאום המאמצים להפסקת המלחמה בעזה". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יגיע לסעודיה לטובת "תיאום המאמצים להפסקת המלחמה בעזה". כך דיווח העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד". לפי מקור ששוחח עם העיתון, הביקור לא נועד לספק תמיכה כספית לרשות הפלסטינית, כיוון שסעודיה קשרה תמיכה כלכלית לרשות הפלסטינית בנוכחות אופק מדיני באזור דרך הנורמליזציה עם ישראל, לצד דרישותיה לרפורמות ברשות הפלסטינית. (עינב חלבי)
6 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן
(צילום: AFP)
12:26 - דיווח: צעיר עזתי בן 19 סייע לישראל בחיסול דף, וקיבל מקלט בארה"ב. אחד ממשתפי הפעולה בעזה שסייע לישראל בחיסולו של מוחמד דף היה צעיר בן 19, שתפקידו היה להעביר הודעות שנכתבו על פתקים בין אנשי חמאס שנמצאים במנהרות שונות ברחבי הרצועה. כך דווח היום ב"ג'ואיש כרוניקל", כחלק מכתבה נרחבת העוסקת בתופעת המודיעים שמטרידה את חמאס.
בכתבה צוין כי משתפי הפעולה מעבירים את המידע לגורם הישראלי שאיתו הם בקשר, אך לא בטלפון או דרך מכשיר אחר, אלא בפגישה באחד הקיבוצים סמוך לגבול עם עזה. הצעיר שסייע לישראל, כבר לא נמצא ברצועה, שכן ההסכם איתו היה שאם מבצע החיסול יצליח, הוא יוטס על חשבונה של ישראל לארצות הברית ושם יקבל מקלט. בחמאס, צוין בדיווח, מודאגים מאוד מתופעת משתפי הפעולה העזתים ולכן השתמשו בערוץ הקטארי "אל-ג'זירה" כדי לאיים על כל תושבי הרצועה.
6 צפייה בגלריה
ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף
ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף
מוחמד דף
(שיפור צילום מסך ע"י AI)
11:55 - הקבינט יתכנס הלילה בקריה, מאמצים לקיים את הפסגה בקהיר: "הכול דינמי". הערב יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב, בצל אי-הוודאות השוררת סביב פסגה אפשרית שתיערך בקהיר. במהלך הלילה עבדו בישראל על כך שהפסגה תצא לפועל לאחר שיחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במהלכה, לפי ה"וושינגטון פוסט", הציע הראשון "כמה ויתורים". גורם ישראלי אמר ל-ynet כי בינתיים מסתמן שהפסגה תתקיים, ותחל בשבת או בראשון. "הכול דינמי, זה ייסגר במהלך היום", ציין. (איתמר אייכנר)
11:55 - הקבינט יתכנס הלילה בקריה, מאמצים לקיים את הפסגה בקהיר: "הכול דינמי". הערב יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב, בצל אי-הוודאות השוררת סביב פסגה אפשרית שתיערך בקהיר. במהלך הלילה עבדו בישראל על כך שהפסגה תצא לפועל לאחר שיחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במהלכה, לפי ה"וושינגטון פוסט", הציע הראשון "כמה ויתורים". גורם ישראלי אמר ל-ynet כי בינתיים מסתמן שהפסגה תתקיים, ותחל בשבת או בראשון. "הכול דינמי, זה ייסגר במהלך היום", ציין. (איתמר אייכנר)
10:23 - 3 מחבלים חמושים חוסלו בתקיפה אווירית בטול כרם. צה"ל: הפעילות שם נמשכת. דובר צה"ל אישר כי כלי טיס תקף הלילה חמושים במהלך מבצע חטיבתי לסיכול טרור בטול כרם שבמערב השומרון, וחיסל שלושה מחבלים. עוד נמסר כי הלוחמים ניהלו חילופי אש עם מחבלים וחישפו צירים באזור, וכי הכוחות ממשיכים לפעול במרחב. (ynet)
9:55 - צה"ל: עשרות מחבלים חוסלו ברצועה ביממה האחרונה, תשתיות טרור הושמדו. דובר צה"ל מסר כי אוגדה 162 חיסלה ביממה האחרונה כ-50 מחבלים והשמידה תשתיות טרור באזור תל א-סולטאן שברפיח, בדרום הרצועה. כמו כן, אוגדה 98 העמיקה את פעילותה במרחב חאן יונס ובפאתי דיר אל-בלח, בעקבות מודיעין על הימצאות תשתיות טרור ומחבלי חמאס במרחב. הלוחמים השמידו עשרות תשתיות טרור, איתרו רקטות וחיסלו מחבלים. בנוסף, אוגדה 252 חיסלה מהאוויר כמה חוליות מחבלים במרכז הרצועה והשמידה מבנה ממולכד. (יואב זיתון)


8:52 - הפלסטינים: ג'עפר מונה משכם הוא המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות בת"א. לפי הפלסטינים, ג'עפר מונה משכם הוא המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות בתל אביב ביום ראשון. לפי דיווחים, צה"ל הודיע על כך למשפחתו. מונה התפוצץ ברחוב הלח"י בדרום תל אביב ופצע בינוני עובר אורח. (עינב חלבי)
8:48 - חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בטול כרם, וחיסל שניים מהם. כוחות הביטחון פעלו הלילה בעיר בטול כרם שמערב השומרון. במהלך מבצע חטיבתי שהשתתפו בו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב, כטב"ם של חיל האוויר תקף חוליית חמושים שסיכנה את הכוחות, ושני מחבלים חוסלו. הכוחות ממשיכים לפעול באזור. כמו כן, כוחות פעלו בשכונת אל-עקאשה שבמחנה הפליטים טול כרם, במטרה לחשוף מטעני חבלה. כחלק מהפעילות, נהרסו חלקי בתים ותשתיות במקום. (אלישע בן קימון, עינב חלבי)
8:24 - דיווח: איחוד האמירויות תיקח חלק בכוח שמירת שלום בעזה - אם יוקם כזה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, התייחס למגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. לפי העיתון, העיסוק כעת מתמקד בהצעה מחודשת שקובעת נוכחות של כוחות בפיקוח האו"ם בצירי פילדלפי ונצרים ובמעבר רפיח במקום הכוחות הישראלים - בתנאי שהנוכחות תהיה מוגבלת בזמן. מקורות מסרו ל"אל-אחבאר" כי איחוד האמירויות הודיעה על נכונותה להשתתף בכוח כזה, אם יוסכם עליו. המקורות טענו גם כי מצרים חוששת מ"סחבת ישראלית" ומ"התחמקות מתשובות עד אחרי הבחירות בארה"ב". (ליאור בן ארי)
8:14 - דיווח: בלינקן הציע למצרים להשתתף בכוח שמירת שלום ברצועה כדי שישראל תיסוג. העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" התייחס לביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן במצרים בשלישי. בעיתון נכתב כי בלינקן הציע ללחוץ על ישראל לקבל נסיגה ממסדרון נצרים ומציר פילדלפי בתמורה לכניסת כוחות שמירת שלום לרצועת עזה, שאליהם קהיר עשויה הייתה להצטרף. ההצעה האמריקנית ייעדה לישראל תפקיד פיקוח על הכוחות הבינלאומיים בצירים, אך הצד המצרי, כך נכתב בעיתון, סירב לקבל שינוי של המציאות שהייתה טרום התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועה. (ליאור בן ארי)
7:37 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו יעדי חיזבאללה ביותר מ-10 מרחבים שונים. מטוסי קרב תקפו הלילה יעדי טרור של חיזבאללה ביותר מ-10 מרחבים שונים בדרום לבנון ובעומקה. כך לפי דובר צה"ל, שהגדיר את התקיפה כ"נרחבת". בין המטרות שהותקפו היו מחסני אמל"ח של הארגון, מבנים צבאיים, רקטות לטווחים שונים ומשגר.
07:00 - צבא ארה"ב: השמדנו טיל קרקע-אוויר ומערכת מכ"ם של החות'ים בתימן. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) עדכן כי ב-24 השעות האחרונות השמיד טיל קרקע-אוויר ומערכת מכ"ם של המורדים החות'ים בתימן.
06:31 - צבא ארה"ב: נושאת המטוסים "לינקולן" הגיעה למזרח התיכון. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM), שאחראי על אזור המזרח התיכון, הודיע כי נושאת המטוסים USS Abraham Lincoln (CVN 72), מצויד במטוסי קרב מסוג F-35C ו-F/A-18 Block III, "נכנסה לתחום האחריות שלו".
06:21 - הפלסטינים: "לפחות 11 הרוגים בתקיפה ישראלית בצפון הרצועה". סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" דיווחה כי לפחות 11 בני אדם נהרגו בתקיפה ישראלית של בניין מגורים בעיירה בית לאהיה שבצפון רצועת עזה.
03:11 - "רק עסקה תסיים את הסבל": הורי החטוף נאמו בוועידה הדמוקרטית, בקהל בכו מהתרגשות. הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין, ג'ון ורייצ'ל, נאמו בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו. השניים, שזכו לתשואות ומחיאות כפיים סוערות מהקהל, קראו לעסקה ש"תחזיר את החטופים ותסיים את הסבל של חפים מפשע בעזה" - והעבירו מסר לבנם: "אנחנו אוהבים אותך, תישאר חזק ותשרוד".
השניים עלו לפודיום כשעל חולצתם מדבקה עם המספר "320", כמספר הימים שהחטופים נמצאים בשבי חמאס ברצועה עזה, והקהל באולם צעק "תחזירו אותם הביתה". רייצ'ל פתחה את דבריה כשאמרה כי "109 בני אדם חטופים בעזה - נוצרים, יהודים, מוסלמים והינדים מ-23 מדינות שונות. הצעיר שבהם הוא תינוק ג׳ינג׳י בן שנה. ביניהם שמונה אזרחים אמריקנים, אחד מהם הוא הבן היחיד שלנו הירש. הוא בן 23, וכמו קמלה האריס הוא נולד באוקלנד".
רייצ'ל סיפרה על בנה, בזמן שמאחורי זוג ההורים הוצגו תמונות של הירש. "הוא בחור מלא שמחת חיים, סקרן ומלא כבוד. הוא אוהב כדורגל ומוזיקה, גאוגרפיה וטיולים", אמרה. "הירש והחבר הכי טוב שלו הלכו לפסטיבל מוזיקה בדרום ישראל, כדי לחגוג את יום ההולדת ה-23 שלו. 1,200 נהרגו ב-7 באוקטובר, כולל 45 אמריקנים. הירש איבד את יד שמאל לפני שהועלה לטנדר ונגנב מחייו ומאיתנו לעזה. זה היה לפני 320 יום, ואנחנו חיים מאז על כוכב אחר. כל מי שהוא הורה לילד יכול לדמיין את הגיהינום שאנחנו עוברים".
ג'ון, אביו של הירש, אמר: "זו ועידה פוליטית, אבל להחזיר את הבן היחיד שלנו ואת כל החטופים זה לא עניין פוליטי - אלא עניין הומניטרי. משפחות שמונת החטופים האמריקנים נפגשות כל כמה שבועות בוושינגטון. נפגשנו עם ביידן והאריס כמה וכמה פעמים. הם עובדים בלי הפסקה להגיע להפסקת אש, להחזיר את כל החטופים ולהפסיק את הייאוש בעזה. אנחנו אסירי תודה להם. אנחנו אסירי תודה גם למיליוני אנשים בכל העולם, אתם עוזרים לנו לנשום בעולם בלי אוויר".
6 צפייה בגלריה
רייצ'ל גולדברג ו ג'ון פולין הוריו של החטוף הירש גולדברג פולין נואמים ב ועידה הדמוקרטית ב שיקאגו 21.8.24
רייצ'ל גולדברג ו ג'ון פולין הוריו של החטוף הירש גולדברג פולין נואמים ב ועידה הדמוקרטית ב שיקאגו 21.8.24
רייצ'ל גולדברג וג'ון פולין, הוריו של הירש, בוועידה הדמוקרטית בשיקאגו
(צילום: SAUL LOEB / AFP)
לדבריו, ״יש שפע של כאב בכל הצדדים בסכסוך. בתחרות של כאב אין מנצחים, ובמסורת היהודית אנחנו אומרים 'כל אדם עולם ומלואו'. אנחנו חייבים להציל את כל העולמות האלה. אנחנו יודעים שמה שיכול לשחרר את הלחץ במזרח התיכון עכשיו זו רק עסקה שתחזיר את החטופים ותסיים את הסבל של חפים מפשע בעזה".
לבסוף שלחה רייצ'ל מסר לבנה, ופנתה אליו: "הירש, אם אתה שומע אותנו - אנחנו אוהבים אותך, תישאר חזק ותשרוד". רבים מהנוכחים באולם בכו מהתרגשות, כמו גם רייצ'ל עצמה. (ציפי שמילוביץ)
01:21 - תקיפות נרחבות של צה"ל בכמה יעדים בדרום לבנון. צה"ל תוקף בכמה אזורים בדרום לבנון. תושבים בגליל העליון מדווחים על הדי פיצוצים חזקים בעקבות תקיפות עצימות של חיל האוויר. לפי רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, שמונה אזורים הותקפו: אל-חיאם, כפר כילא, כפר שובא, מוחייביב, ראמיה, עייתא א-שעב, כותריה אל-סיאד וזבקין. (יאיר קראוס)
01:02 - ביידן לנתניהו: יש דחיפות לסגור את העסקה, צריך להסיר בפסגה בקהיר את כל המכשולים. מהבית הלבן נמסר כי בשיחה בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו, השניים "דנו במאמצים המתמשכים של ארה"ב לתמוך בהגנתה של ישראל מפני כל האיומים מאיראן, בהם קבוצות הפרוקסי שלה חמאס, חיזבאללה והחות'ים, שכוללים פריסה הגנתית מתמשכת של צבא ארה"ב. הנשיא הדגיש בפני נתניהו את הדחיפות בהבאת הסכם הפסקת האש ושחרור חטופים לכדי סגירה, ודן עמו בשיחות הקרובות בקהיר כדי להסיר את כל המכשולים שנותרו".
6 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ביידן
(צילום: REUTERS/ Evelyn Hockstein)
00:45 - חמאס: ישראל אחראית לקריסת מאמצי המתווכות, כל הסכם מחייב נסיגה מוחלטת מעזה. בתום פגישה בין נציגי חמאס לנציגי הג'יהאד האיסלאמי שהתקיימה בדוחא, בירת קטאר, שני הארגונים פרסמו הודעה משותפת - שבה האשימו את ישראל ב"קריסת מאמצי המתווכות".
"בפגישה נסקרו ההתפתחויות בשטח, יציבות ההתנגדות ויכולתה לפתוח במתקפה בכל פלסטין הכבושה, וכן נדון מצב המו"מ העקיף ועמדת הכיבוש שחוסמת את מאמצי המתווכות להגיע להסכם הפסקת אש וחילופי אסירים, תוך שימת דגש על עמדת ההתנגדות והעם הפלסטיני ולפיה כל הסכם חייב להשיג הפסקת אש מקיפה, נסיגה מוחלטת מרצועת עזה, התחלת שיקום וסיום המצור", נמסר בהודעה.
עוד מסרו הארגונים כי "מנהיגי הכיבוש אחראים לקריסת המאמצים שעשו המתווכות על ידי התעקשות להמשיך בתוקפנות והכחשת מה שנעשה בשלבים הקודמים, במיוחד ההצעה שהתנועה הסכימה לה ב-2 ביולי". (עינב חלבי)