פרסום ראשוןאחרי שכשלה במינוי עופר מלכה: רגב ראיינה שני מועמדים לתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה
פרסום ראשון
אחרי שכשלה במינוי עופר מלכה: רגב ראיינה שני מועמדים לתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה
שני המועמדים שרואיינו דורגו במקומות השני והשלישי לתפקיד אחרי מלכה: רומינה מאיר, מנכ"לית חברת אגן ארומה ושרון קדמי, לשעבר מנכ"ל משרד התמ"ת. בשלב זה לא ברור אם רגב מתכוונת להמליץ על אחד המועמדים לתפקיד או לנסות לצאת להליך איתור חדש
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ראיינה היום שני מועמדים לתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה, זאת לאחר שהמועמד שלה, עופר מלכה, נפסל מלכהן בתפקיד על ידי ועדת המינויים של רשות החברות הממשלתיות עקב אי עמידה בתנאי הסף. ל"כלכליסט" נודע גם כי רגב מתכוונת לתמוך ולחתום על המינויים של אודי ברעוז לתפקיד מנכ"ל נמל התעופה בן גוריון ושל איתמר בן מאיר לתפקיד מנכ"ל נת"ע, וזאת במידה ואלו יעברו את ועדת המינויים של רשות החברות. העובדה כי ישנם שני מועמדים כשירים נוספים לתפקיד נחשפה בשבוע שעבר ב"כלכליסט", ובעקבותיה גם יצא מכתב של התנועה לאיכות השלטון הדורשת מהשרה להמליץ על אחד מהם לתפקיד.
שני המועמדים שרואיינו לתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה הם אלו שהוגדרו כ"כשירים שניים" ודורגו במקומות השני והשלישי בהתאמה לתפקיד אחרי מלכה: רומינה מאיר, מנכ"לית חברת אגן ארומה מקבוצת אדמה שדורגה במקום השני ושרון קדמי, לשעבר מנכ"ל משרד התמ"ת ומנהל המזרח התיכון ואפריקה בקבוצת סקודה שדורג במקום השלישי (קדמי היה גם מהמועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל חברת נת"ע, תפקיד שאליו נבחר לבסוף איתמר בן מאיר). שני המועמדים קיבלו במקור את ההצעה להתמיין לתפקיד מחברת כוח אדם ששכרה ועדת האיתור לתפקיד המנכ"ל, וזאת לאחר שהשמות המקוריים שניגשו לא ריצו את חברי הוועדה כמו גם שכולם היו גברים.
בשלב זה לא ברור אם רגב מתכוונת להמליץ על אחד המועמדים לתפקיד או לנסות לצאת להליך איתור חדש. במידה ותחליט שלא להמליץ על המועמדים לתפקיד, רגב תסתכן בעתירה לבג"ץ - והתנועה לאיכות השלטון כבר הוציאה מכתב לשרה בנושא בו נכתב כי "לאחר פסילת מועמדותו של מלכה בוועדת המינויים, ניתן ואף נדרש לקדם את המועמדות שלהם (הכשירים השניים – י"ש) לתפקיד מנכ"ל הרשות... בזמן אחת התקופות הקשות ביותר שידעה מדינת ישראל, ולמרות שכבר למעלה מ-15 חודשים רשות שדות התעופה מתנהלת ללא מנכ"ל, שרת התחבורה נמנעת מלקדם כל מועמד כשיר להתמנות למשרה, תוך שהיא מותירה את המשרה החיונית ללא איוש. מהדברים האמורים מצטיירת תמונת מצב חמורה, המצביעה על חשש כבד כי שרת התחבורה נמנעת ממינוי של מנכ"ל לרשות שדות התעופה, מתוך שיקולים זרים ופסולים, בחוסר סבירות ותוך הפרת החובה לפעול כנאמן הציבור, כמו גם החובה המוטלת עליה לפעול במהירות הראויה".
בשבוע שעבר נחשף ב"כלכליסט" כי הוועדה לאיתור מנכ"ל לרשות שדות התעופה המליצה על עופר מלכה לתפקיד למרות שכבר בזמן אמת היה ידוע כי הוא מקורב לשרה וכי הוא אינו עומד בתנאי הסף, ולמרות שחלק מחבריי הוועדה המליצו לעצור את ההליך עקב טענות אלו.
כאמור, רגב מתכוונת לחתום גם על שני מינויים שהומלצו על ידי ועדות האיתור של רשות שדות התעופה ונת"ע בהתאמה – אודי בר עוז לתפקיד מנכ"ל נתב"ג ואיתמר בן מאיר לתפקיד מנכ"ל נת"ע. אודי ברעוז מכהן כמנכ"ל בפועל של נתב"ג כבר שנה וחצי, מאז פרישתו של המנכ"ל הקודם שמואל זכאי שמונה מאז למנהל רשות התעופה האזרחית (רגולטור התעופה הכפוף למשרד התחבורה). ברעוז כיהן לפני כן כסמנכ"ל מבצעים ברשות שדות התעופה. איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון הממשלתית לשעבר נבחר לפני כשבוע על ידי ועדת האיתור של נת"ע לתפקיד המנכ"ל.
רגב מסרה בתגובה כי היא "נפגשה עם מועמדים נוספים לתפקיד מנכ״ל רש״ת". על ברעוז ובן מאיר אמרה כי "מדובר בשני מינויים מצויינים שעברו ועדות מסודרות. עם סיום ההליך ולאחר שעודכנה השרה ע״י יו״ר נת״ע ומנכ״ל רשת בפועל על המינויים, שוחחה השרה עם איתמר בן מאיר מנכ"ל נת"ע הנכנס ועם אודי ברעוז מנהל נתב"ג בטלפון ואיחלה להם הצלחה מול האתגרים העומדים בפניהם".