סגור

רקטה התפוצצה בחצר בית במטולה, שריפה בשמורת נחל עיון

נזק כבד ושריפה נגרמו כתוצאה מנפילת הרקטה, רסיסים גרמו לשריפה בנחל עיון. צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון; מפגינים מחוץ לביתו של סער חוסמים את צומת פנקס-נמיר; גלנט: יש רק אפשרות אחת בצפון - להפעיל את כל הכוח הצבאי שלנו. ארה"ב: פתרון דיפלומטי הוא הדרך היחידה

23:02 - חמאס: 35 פלסטינים נהרגו בתקיפות ישראליות מהבוקר. ההגנה האזרחית בעזה, גוף הנשלט ומנוהל על ידי חמאס ברצועה, דיווח כי 35 פלסטינים נהרגו בתקיפות ישראליות מהבוקר. (עינב חלבי)
21:03 - צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה, עמדת תצפית ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים רב א-תלתין, חולא, מרון א-ראס ובליידא שבדרום לבנון. בנוסף, נמסר, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב א-נקורה שבדרום לבנון. (אלישע בן קימון)
20:52 - ארה"ב על דברי גלנט: פתרון דיפלומטי הוא הדרך היחידה להביא לרגיעה בצפון ישראל. דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר התייחס לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט, שלפיהם הדרך היחידה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם היא פעולה צבאית, ואמר כי ארה"ב הבהירה ש"פתרון דיפלומטי הוא הדרך הנכונה והיחידה להביא לרגיעה בצפון ישראל ולאפשר לתושבים לחזור לבתיהם אחרי כמעט שנה. הרחבת הקונפליקט הנוכחי לא תחזיר אותם הביתה בעתיד הקרוב, נמשיך לדחוף לפתרון דיפלומטי". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:52 - רקטה התפוצצה בחצר בית במטולה וגרמה לנזק כבד, שריפה בשמורת נחל עיון. רקטה התפוצצה בחצר בית במטולה וגרמה לנזק כבד ולשריפה. בעקבות השריפה רסיסים עפו לשמורת נחל עיון, שאף היא בוערת. כמו כן, דווח על שריפה במושבה בשל נפילה נוספת. צוותי המועצה וכיתת הכוננות מכבים את השריפות. (אלישע בן קימון, יאיר קראוס)
20:30 - אוסטין לגלנט: על ישראל לתת למו"מ זמן להצליח, להסלמה יהיו השלכות הרסניות. שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, ששוחח הלילה בטלפון עם שר הביטחון יואב גלנט, חזר על הצורך להגיע להסכם הפסקת אש ברצועת עזה ולעסקת חטופים, ואמר כי "על ישראל לתת למשא ומתן דיפלומטי זמן להצליח". בנוסף, אוסטין ציין את ה"השלכות ההרסניות שתהיה להסלמה על עם ישראל, על לבנון ועל האזור כולו". כך מסר הפנטגון. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
7 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין
גלנט ואוסטין (ארכיון)
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
20:07 - המפגינים צועדים לכיוון הקריה בתל אביב: "לא מפקירים חטופים תמורת שריונים". מטה משפחות החטופים מסר כי המוחים שהפגינו מחוץ לביתו של יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער פתחו בצעדה לכיוון שער בגין של הקריה, שם יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בשעה 21:00. המשפחות קראו לסער, לממשלה ולרה"מ בנימין נתניהו: "לא מפקירים חטופים תמורת שריונים! חדלו ממשחק הכסאות ותחזירו אותם הביתה, בעסקה, עכשיו!" (יעל צ'כנובר)

19:33 - הירי לגליל העליון: כ-10 רקטות נורו לרמות נפתלי. רובן יורטו, היתר התפוצצו בשטחים פתוחים. כעשר רקטות נורו למושב רמות נפתלי שבגליל העליון, רובן יורטו וחלקן התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. (יאיר קראוס)
19:29 - כאלף מפגינים ליד ביתו של סער בת"א, נחסם הצומת שבין דרך נמיר לרחוב פנקס. כאלף מפגינים התאספו ליד ביתו של יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער בתל אביב, וחסמו את הצומת שבין דרך נמיר לרחוב פנקס בעיר. המפגינים מביעים חשש שסער, שהביע עמדות ניציות לאורך המלחמה, יסייע לנתניהו לסכל עסקת חטופים. "הצלת הממשלה היא הפקרת המדינה!", נכתב על עלונים שהפיצו הפעילים בשכונה.
שי דיקמן, בת דודתה של החטופה כרמל גת שנרצחה בשבי, אמרה בהפגנה: "עסקת חטופים זה מה שהחזיר את ירדן הביתה (רומן גת). ויתור על עסקה זה מה שהחזיר את כרמל בארון. אני עומדת פה במצב שאף משפחה לא רוצה להיות פה, אבל מולי הבנות של אוהד בן עמי. מה שמפריד ביני לבינן זאת עסקה, עסקה שעליה אתה מוכן לוותר. גדעון, אתה רוצה להיות שר ביטחון? מה זה ביטחון אם לא להחזיר אנשים שנחטפו מהבתים שלהם?".

דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף בעזה, נאם בהפגנה: "סער - אתה מתאים לביטחון כמו שבן גביר מתאים לביטחון לאומי, וכמו שסמוטריץ' מתאים לאוצר. כמו שכל הממשלה הזאת היא ממשלה של מפקירים ומופקרים. ביבי לוקח אותך כדי להיות עוד שכבה במגן האנושי שלו. אחרי שהוא השליך אותך לכלבים אתה חוזר כמו פודל? אתה תיכנס לממשלה כמר הפקרה מספר 2".
מכבית מאייר, דודתם של התאומים החטופים גלי וזיו ברמן, פנתה לגאולה אבן-סער, אשתו של גדעון סער: "אני כבר לא פונה לפוליטיקאים, אני פונה לנשים שלהם. גאולה! איפה הלב שלך? את מחבקת את הילדים שלך? אחותי לא חיבקה את הילדים שלה, שניים, כבר קרוב לשנה". (יעל צ'כנובר)

19:07 - נתניהו לשליח ביידן: מכבדים את תמיכתכם, אבל נעשה מה שצריך להחזרת תושבי הצפון לבתיהם. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין, בקריה בתל אביב, ואמר לו כי לא יהיה אפשר להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם ללא שינוי יסודי במצב הביטחוני. נתניהו ציין כי ישראל מעריכה ומכבדת את תמיכת ארה"ב, אך בסופו של דבר תעשה את מה שדרוש כדי לשמור על ביטחונה ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה. (איתמר אייכנר)
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שליח ביידן למזרח התיכון עמוס הוכשטיין 17.6.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שליח ביידן למזרח התיכון עמוס הוכשטיין 17.6.24
נתניהו והוכשטיין, ביוני
(צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
18:08 - שליח ביידן להנהגה בישראל: עימות רחב בלבנון לא יחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. ארה"ב מאמינה כי עימות רחב בלבנון לא יחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, ויש סכנה שהוא יתפתח לסכסוך אזורי וממושך הרבה יותר. כך אמר עמוס הוכשטיין, שליחו של הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון, בסדרת פגישות שקיים עם בכירים בישראל - בהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. ל-ynet נודע עוד כי הוכשטיין הבהיר לבני שיחו הישראלים כי ארה"ב נותרה מחויבת להסדרה דיפלומטית לגזרה הצפונית, בין אם יחד עם הסכם הפסקת אש בעזה או בפני עצמה. (איתמר אייכנר)
7 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט שליח נשיא ארה"ב ארצות הברית עמוס הוכשטיין פגישה 16.9.24
שר הביטחון יואב גלנט שליח נשיא ארה"ב ארצות הברית עמוס הוכשטיין פגישה 16.9.24
גלנט והוכשטיין
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
17:38 - הירי לגליל העליון: כ-10 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. דובר צה"ל הודיע כי כעשר רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים, בהמשך לאזעקות שהופעלו מוקדם יותר בגליל העליון. (יאיר קראוס)
17:17 - 3 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במתת, אין נפגעים. שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ביישוב מתת בגליל העליון. אין נפגעים. (יאיר קראוס)
16:56 - שריפה בבניאס אחרי הירי לעבר קיבוץ שניר. שריפה פרצה באזור הבניאס בעקבות הירי לכיוון קיבוץ שניר. (יאיר קראוס)
16:54 - איראן: לעולם לא נוותר על תוכנית הטילים שלנו. נשיא איראן מסעוד פזשכיאן אמר כי טהרן "לעולם לא תוותר על תוכנית הטילים שלה, שכן היא זקוקה להרתעה למען הגנה על ביטחונה באזור שבו האויב המושבע שלה, ישראל, מסוגל לירות טילים על עזה בכל יום". פזשכיאן אמר את הדברים במסגרת מסיבת העיתונאים הראשונה שהוא עורך מאז כניסתו לתפקיד לפני כחודש.
7 צפייה בגלריה
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן מסיבת עיתונאים טהרן 16.9.24
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן מסיבת עיתונאים טהרן 16.9.24
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן במסיבת העיתונאים
(צילום: AP Photo/Vahid Salemi)
16:44 - חיזבאללה הודיע על הרוג משורותיו. חיזבאללה הודיע כי מוחמד איבראהים יאסין, אחד מפעיליו, נהרג בלחימה מול ישראל. מוקדם יותר דיווח הערוץ הסעודי "אל-חדת'" כי פעיל חיזבאללה נהרג בכפר חולא בתקיפת צה"ל. לפי ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'", הפעיל נהרג בתקיפה האחרונה בחולא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
16:43 - צה"ל תקף מחסני אמל"ח בדרום לבנון. צה"ל תקף מחסני אמל"ח בדרום לבנון באל-עדייסא, שובא, בלידא ובטיר חרפא. (אלישע בן קימון)
16:24 - גלנט בדיון סגור: יש רק אפשרות אחת בצפון - להפעיל את כל הכוח הצבאי שלנו. שר הביטחון יואב גלנט הסיר מהפרק את אפשרות ההסדרה בלבנון, ואמר בדיון ביטחוני סגור שהתקיים בקריה בתל אביב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל הזמן דיברתי על הסלמה או הסדרה, אבל אין אפשרות להגיע להסדרה. יש רק אפשרות אחת - ללכת במלוא העוצמה ולהפעיל את כל הכוח הצבאי שלנו במטרה להחזיר את תושבי הצפון הביתה". (איתמר אייכנר)
7 צפייה בגלריה
יואב גלנט שר הביטחון
יואב גלנט שר הביטחון
גלנט
(צילום: שאול גולן)
15:27 - נשיא איראן הכחיש אספקת טילים מתקדמים לחות'ים: "הם מייצרים עצמאית". במסגרת מסיבת העיתונאים הראשונה שהוא עורך מאז כניסתו לתפקיד לפני כחודש, הכחיש נשיא איראן מסעוד פזשכיאן את הטענות שלפיהן טהרן סיפקה טילים היפר-סוניים לחות'ים בתימן. זאת על רקע שיגור הטיל אתמול מתימן למרכז ישראל. לדבריו, הטילים שבהם משתמשים החות'ים מיוצרים באופן עצמי, ולתימן "יש את היכולת לייצר טילים מתקדמים".
"עלינו לחזק את ההסכמים עם המדינות השכנות כדי לפתור את הבעיות הפנימיות והחיצוניות", אמר לפני כן, והוסיף: "עלינו לחזק את היחסים בין מדינות האיסלאם ברמות השונות. אם נוכל לפתור את בעיותינו עם העולם, כולל בנוגע להסכם הגרעין, נחיה בשגשוג". (ליאור בן ארי)
7 צפייה בגלריה
מצעד של ה חות'ים ב צנעא תימן 11.1.24
מצעד של ה חות'ים ב צנעא תימן 11.1.24
לוחמים חות'ים (ארכיון)
(צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFP)
14:46 - צה"ל: נפילות בשטחים פתוחים בגליל העליון, מטוסי קרב תקפו בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה באזור חולא שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שציין בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 14:19 בגליל העליון כי זוהו כמה שיגורים שחצו משטח לבנון - חלקם יורטו והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. (אלישע בן קימון)
14:16 - דיווח: פעיל חיזבאללה נהרג ו-3 נפצעו בתקיפה בדרום לבנון. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי בתקיפה הישראלית בכפר חולא שבדרום לבנון נהרג גורם מחיזבאללה, וכי שלושה בני אדם נוספים נפצעו. (ליאור בן ארי)
12:58 - צה"ל על העימותים ליד יריחו: פצועים משני הצדדים, נעצרו כמה פלסטינים. דובר צה"ל עדכן כי מוקדם יותר התקבל דיווח על אזרח ישראלי שהותקף על-ידי כמה פלסטינים באזור מבואות יריחו שבדרום בקעת הירדן, וכתוצאה מכך נפצע בראשו. לאחר מכן, הגיעו כמה אזרחים ישראלים לנקודה שאליה נמלטו והסתתרו החשודים שתקפו את האזרח הישראלי. במקום נוצר חיכוך ובמהלכו נפצעו כמה פלסטינים. עם קבלת הדיווח כוחות צה"ל ומשטרה קפצו לנקודה, טיפלו באירוע החיכוך ועצרו מספר חשודים במקום. (אלישע בן קימון)
12:51 - משרד הבריאות בעזה: 20 נהרגו ו-76 נפצעו ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על-ידי חמאס, הודיע כי 20 בני אדם נהרגו ו-76 נפצעו בתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. לדברי המשרד, 41,226 פלסטינים נהרגו ו-95,413 נפצעו ברצועת עזה מפרוץ המלחמה. (עינב חלבי)
12:49 - צה"ל תוקף בדרום לבנון. צה"ל תוקף באזור כפר חולא שבדרום לבנון. (אלישע בן קימון)
12:38 - צה"ל: מטרה אווירית חשודה חצתה מלבנון והתפוצצה בשטח פתוח, אין נפגעים. מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון התפוצצה בשטח פתוח בגליל העליון. אין נפגעים. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי התרעות הופעלו על-פי מדיניות. נמסר כי כוחות כיבוי פועלים לכיבוי שריפה שפרצה בעקבות ההתפוצצות. (אלישע בן קימון)
12:18 - מטה משפחות החטופים: מוחים על כך שתמונות יקירינו לא מוצבות בבסיסי צה"ל. במטה משפחות החטופים מחו על כך שבבסיסי צה"ל אין אזכורים או תמונות של החטופים, וכי חיילים לא מורשים לענוד את סיכת החטופים. מהמטה נמסר כי "נראה שמלאכת ההשכחה של מחדל אוקטובר חלחלה גם לצה"ל. על הצבא לזכור שהפקרת החטופים הינה באחריותם הישירה של צה"ל בכלל ושל פיקוד דרום ואוגדת עזה בפרט - וקרתה תחת פיקודם". במטה פנו לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בדרישה שיורה על הצבת תמונות חטופים בכלל בסיסי צה"ל, והוסיפו: "תדע כל אם עברייה כי עם חטיפת בניה ובנותיה ישכיחו את דמותם וימחקו אותם מהמרחב הציבורי". (יעל צ'כנובר)
10:30 - דיווח: כטב"ם תקף באזור בדרום לבנון שבו הוטלו אתמול כרוזי פינוי ללא אישור. בלבנון דיווחו כי כטב"ם ישראלי תקף באזור אל-וזאני שבדרום המדינה. דווח כי שני חקלאים סורים שהיו במקום ניצלו. אתמול כוחות צה"ל הטילו כרוזים הקוראים לפינוי התושבים באל-וזאני, ללא אישור הדרג הבכיר. בצבא מתחקרים.(ליאור בן ארי)
10:00 - השליח האמריקני המיוחד הגיע לארץ וייפגש עם נתניהו, גלנט והרצוג. עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון שמתווך בין ישראל לחיזבאללה, הגיע לארץ והוא צפוי להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון יואב גלנט. זאת כחלק ממאמציו להביא להסדרה מדינית בין ירושלים לארגון הטרור השיעי ובמטרה למנוע מלחמה כוללת. (איתמר אייכנר)
9:20 - הפלסטינים: לפחות 10 הרוגים בהפצצה ישראלית במרכז רצועת עזה. ברצועת עזה דיווחו כי לפחות 10 בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו בתקיפה אווירית על בית במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה. (עינב חלבי)
7:30 - המסר של גלנט לאמריקנים: האפשרות להסדרה בצפון חולפת, הכיוון ברור. שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין. השניים שוחחו על המאמצים השונים להשבת החטופים ועל המחויבות להחזרת תושבי הצפון לבתיהם אחרי שינוי המצב הביטחוני באזור. גלנט אמר לאוסטין כי "האפשרות להסדרה בצפון חולפת" וכי "חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס". גלנט הדגיש כי מדינת ישראל מחויבת להרחקת חיזבאללה מדרום לבנון ולהשבת התושבים לבתיהם בביטחון. השניים שוחחו גם על "תוקפנות החות'ים נגד ישראל", וגלנט הודה לאוסטין על מחויבותו לתמיכה בביטחון ישראל. (אלישע בן קימון)

7 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם חיילים בחזית הצפונית
שר הביטחון יואב גלנט עם חיילים בחזית הצפונית
שר הביטחון יואב גלנט עם חיילים בחזית הצפונית
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

7:28 - אזעקות באצבע הגליל: כ-3 שיגורים חצו מלבנון והתפוצצו בשטחים פתוחים. כשלושה שיגורים חצו מלבנון לשטח ישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים באצבע הגליל. זאת בהמשך להתרעות על ירי רקטות וטילים שהופעלו במטולה ובקיבוץ כפר גלעדי. (אלישע בן קימון)