סגור

דיווח שוטף
צה"ל תקף בדאחייה; צה"ל דורש מתושבי 25 כפרים נוספים בדרום לבנון להתפנות

דיווח בלבנון: "תקיפות בדאחייה - במשרד ההסברה של חיזבאללה"; צה"ל מאשר, אחרי 3 חודשים: חוסל רוחי מושתהא, ראש שלטון חמאס ברצועת עזה; 25 שיגורים מלבנון לגליל העליון; באירוע נוסף: נפילות בכינרת ובשטח פתוח, אין נפגעים

15:10 - דיווח בלבנון: "תקיפות בדאחייה - במשרד ההסברה של חיזבאללה". בלבנון דווח כי צה"ל ביצע שלוש תקיפות בדאחייה של ביירות. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי "התקיפות הישראליות בדאחייה כוונו למשרד ההסברה של חיזבאללה". (ליאור בן ארי)
1 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל חיל האוויר ב דאחייה ביירות לבנון 3.10.24
תקיפה של צה"ל חיל האוויר ב דאחייה ביירות לבנון 3.10.24
תקיפות בדאחייה, היום
(צילום: AP Photo/Fadi Tawil)
13:29 - לבנון: מניין ההרוגים בתקיפה במרכז ביירות עלה ל-9. משרד הבריאות הלבנוני עדכן כי עלה לתשעה מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית בשכונת אל-באשורה שבלב ביירות. כמו כן, נמסר כי מניין הפצועים עלה ל-14. (ליאור בן ארי)
13:12 - לקראת הרחבת התקיפות: צה"ל מפנה עוד 25 כפרים בדרום לבנון. לקראת הרחבת התקיפות, דובר צה"ל בערבית אלוף-משנה אביחי אדרעי פרסם "אזהרה דחופה" לתושבי 25 כפרים בדרום לבנון, וקרא להם "לנוע מיידית מצפונה לנהר האוואלי". לדבריו, "פעילות חיזבאללה מאלצת את צה"ל לפעול כנגדו. איננו מעוניינים לפגוע בכם, ולמען ביטחונכם עליכם לפנות את בתיכם באופן מיידי. כל מי שימצא בקרבת פעילי חיזבאללה, מתקניו או אמצעי הלחימה שלו, מסכן את חייו. בית שמשמש את חיזבאללה לצרכים צבאיים צפוי להיפגע". (יואב זיתון)
11:45 - צה"ל מאשר, אחרי 3 חודשים: חוסל רוחי מושתהא, ראש שלטון חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל אישר כי בתקיפה משותפת של צה"ל ושב"כ לפני כשלושה חודשים בעזה, חוסל רוחי מושתהא, ששימש כראש שלטון חמאס ברצועת עזה. לפי ההודעה, לצידו חוסל גם סאמח אל-סארג', שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס, כמו גם סאמי עודה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי של ארגון הטרור. מושתהא הקים יחד עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר את מנגנון הביטחון הכללי של ארגון הטרור, וריצה איתו עונש מאסר בכלא הישראלי. הוא היווה יד ימינו של סינוואר, ונחשב מהמקורבים אליו ביותר. (יואב זיתון)
11:45 צה"ל מאשר, אחרי 3 חודשים: חוסל רוחי מושתהא, ראש שלטון חמאס ברצועת עזה דובר צה"ל אישר כי בתקיפה משותפת של צה"ל ושב"כ לפני כשלושה חודשים בעזה, חוסל רוחי מושתהא, ששימש כראש שלטון חמאס ברצועת עזה. לפי ההודעה, לצידו חוסל גם סאמח אל-סארג', שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס, כמו גם סאמי עודה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי של ארגון הטרור. מושתהא הקים יחד עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר את מנגנון הביטחון הכללי של ארגון הטרור, וריצה איתו עונש מאסר בכלא הישראלי. הוא היווה יד ימינו של סינוואר, ונחשב מהמקורבים אליו ביותר. (יואב זיתון)
11:33 - נפילות בכינרת ובשטח פתוח, אין נפגעים. בהמשך לאזעקות שהופעלו בטבריה והסביבה, זוהו נפילות בכינרת ובשטח פתוח בסמוך לעיר. אין נפגעים ולא נגרם נזק.
(ישראל מושקוביץ)
10:57 - צה"ל: 200 מטרות חיזבאללה הותקפו וכ-60 מחבלים חוסלו - גם בבניין עירייה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה באופן ממוקד ובשיתוף אוגדה 36 בדרום לבנון את בניין עיריית בינת ג'בל, שבו פעלו מחבלי חיזבאללה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי בבניין אוחסנו אמצעי לחימה רבים ששימשו את ארגון הטרור, ובתקיפה חוסלו כ-15 מחבלים ששהו שם. לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-200 מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון, ובהן מבנים צבאיים, מחבלים, מחסני אמל"ח, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות. כמו כן, נמסר כי 60 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה. (יואב זיתון)
09:48 - דיווח: "עלה ל-7 מניין ההרוגים בתקיפת צה"ל בלב ביירות". רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי רשות הבריאות האיסלאמית הודיעה כי מניין ההרוגים בתקיפת צה"ל בשכונת אל-באשורה בביירות עלה לשבעה. (ליאור בן ארי)
09:45 - צה"ל: 25 שיגורים מלבנון לגליל העליון, זוהו נפילות. בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל העליון, זוהו כ-25 שיגורים שחצו משטח לבנון. כך עדכן דובר צה"ל, שציין כי חלקם יורטו וזוהו כמה נפילות. כמו כן, אישר כי בשעה האחרונה זוהו שני כטב"מים שחצו מלבנון, אחד מהם יורט מעל הים מול חופי נהריה, והשני התפוצץ בשטח פתוח. אין נפגעים. (יואב זיתון)
08:25 - דיווח: 6 הרוגים הלילה במרכז ביירות, שם תקף צה"ל לראשונה מאז 2006. שישה בני אדם נהרגו בתקיפות הישראליות הלילה בשכונת אל-באשורה במרכז ביירות. כך דווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה. לפי הדיווח, נעשה שימוש בפצצות זרחן. ברשת CNN צוין כי צה"ל תקף בלב בירת לבנון לראשונה מאז 2006. (ליאור בן ארי)
08:20 - החות'ים: "תקפנו מטרה חיונית בתל אביב באמצעות כטב"מים". אחרי הכטב"מים ששוגרו הלילה לאזור גוש דן, הדובר הצבאי של החות'ים מתימן יחיא סריע הודיע כי הם "תקפו מטרה חיונית" בתל אביב באמצעות כטב"מים מסוג "יפו". לדבריו, "הכטב"מים לא זוהו או הופלו". (ליאור בן ארי)
סיכום חדשות הלילה:
כטב"ם יורט מול חופי גוש דן, אחד נוסף התפוצץ בשטח פתוח. צה"ל עדכן בהמשך להתרעה שהופעלה בבת ים כי שני כטב"מים זוהו, אחד יורט על-ידי חיל האוויר מול חופי גוש דן והשני התפוצץ בשטח פתוח. אין נפגעים.
צה"ל תקף במרכז ביירות. ישראל תקפה בביירות מבנה של "רשות הבריאות האיסלאמית" של חיזבאללה. כך דווח בלבנון. משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי מניין ההרוגים בתקיפה עלה לחמישה בני אדם.
דיווח: ישראל תקפה מחסן אמל"ח במערב סוריה. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי ישראל תקפה מחסן אמל"ח בעיר החוף ג'בלה שבמערב סוריה. בערוץ ייחסו את המידע למרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון.
מוקדם יותר תחנת הרדיו הסורית "שאם אף-אם" דיווחה כי פיצוצים נשמעו בשמי עיר הנמל הסורית לטקיה, ורשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה פעלו נגד "עצמים עוינים" באזור החוף, וקולות הפיצוצים נשמעו בלטקיה וטרטוס.