סגור

תחקיר ראשוני של השיגור מתימן: בוצע יירוט חלקי, לא מדובר בטיל היפרסוני

לפי התחקיר של חיל האוויר, בוצע ניסיון יירוט של הטיל מתימן, שבסיומו המיירט פגע במטרה אבל לא הייתה השמדה מלאה שלה והיא התפרקה באוויר; חשד לפיגוע בשער שכם: צעיר נפצע קל מדקירה; צה"ל: תקפנו כ-20 משגרים ותשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון; כטב"מים התפוצצו בגולן, חיזבאללה: שיגרנו נחיל בתגובה לתקיפה בעומק לבנון

תושבי המרכז התעוררו הבוקר (ראשון) לאזעקות חריגות, אחרי שכמעט בכל החודשים האחרונים של המלחמה לא נשמעו כאלה באזור. מצה"ל נמסר דקות לאחר מכן כי הסיבה לאזעקות היא זיהוי של שיגור טיל קרקע-קרקע שחצה לשטח הארץ ונפל בשטח פתוח ליד לוד. בתחילה הם ציינו כי הטיל שוגר ממזרח הארץ, ואחר כך עדכנו כי השיגור היה מתימן. פיקוד העורף כי נכון לעכשיו אין שינוי בהנחיות במרכז הארץ וביישובים בהם הופעלו אזעקות. הלימודים יתקיימו כסדרם.
20:05 - הדקירה בשער שכם - חשד לפיגוע: המחבל נוטרל, שוטר נפצע קל. לוחמי מג"ב נטרלו את המחבל החשוד בדקירה בשער שכם שבירושלים, בעת שניסה להימלט מהזירה. צוות מד"א מעניק טיפול רפואי במקום לשוטר בן 20 שנפצע קל, וסובל מדקירות בפלג גופו העליון. (לירן תמרי)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בשער שכם, הערב
זירת הפיגוע בשער שכם, הערב
זירת הפיגוע בשער שכם, הערב
(צילום: מתוך ynet)
20:00 - דיווח ראשוני: צעיר נפצע קל מדקירה בשער שכם בי-ם, הרקע בבדיקה. צעיר כבן 20 נפצע קל מדקירה בשער שכם בירושלים. צוות מד"א מעניק לו טיפול במקום. הרקע בבדיקה. (לירן תמרי)
19:45- צה"ל: תקפנו כ-20 משגרים ותשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-20 משגרים ותשתיות צבאיות של חיזבאללה באזור ג'רמק שבדרום לבנון, "שהיוו איום מיידי על אזרחי מדינת ישראל". (יואב זיתון)
19:40 - כטב"מים התפוצצו בגולן, חיזבאללה: שיגרנו נחיל בתגובה לתקיפה בעומק לבנון. חיזבאללה הודיע כי שיגר נחיל כטב"מים לעבר בסיס ירדן בצפון, בתגובה לתקיפה הישראלית אמש באזור אל-בקאע, בעומק לבנון, שבה לפי משרד הבריאות הלבנוני נפגעו שלושה ילדים. שני כטב"מים התפוצצו במרחב רמת הגולן, לא דווח על נפגעים ולא זוהו נפילות ביישובים באזור. (ליאור בן ארי, אלישע בן קימון)
19:00 - תחקיר השיגור מתימן: בוצע יירוט חלקי, לא מדובר בטיל היפרסוני. לפי תחקיר ראשוני של חיל האוויר על השיגור מתימן, המכ"מים של מערכת חץ עקבו אחרי הטיל מהרגע הראשון, והופצה התרעה לעורף לפי המדיניות. בוצע ניסיון יירוט, שבסיומו המיירט פגע במטרה אבל לא הייתה השמדה מלאה שלה. לפי התחקיר המטרה התפרקה באוויר, וחלקיה נפלו בשטח פתוח ליד כפר דניאל באזור לוד. כדי להגדיל את הסיכוי להצלחת היירוט, שוגרו מספר מיירטים לעבר המטרה. הטיל שוגר מאזור החוף בצפון תימן, ובחיל האוויר הדגישו כי לא מדובר בטיל היפרסוני: "לאויבינו ככל הידוע לנו אין טיל היפרסוני". (יואב זיתון)
16:25 - צה"ל: השמדנו מתחם פיקוד ושליטה של חמאס ברצועה, ששימש בעבר כבית ספר. דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם פיקוד ושליטה של חמאס שהוקם באזור ששימש בעבר כבית ספר בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. המתחם, כך נמסר, שימש את המחבלים כמקום מסתור והיערכות לירי תלול-מסלול לעבר כוחות צה"ל וישראל בשבועות האחרונים.
13:00 - צה"ל מתחקר: הטיל ששוגר מתימן כנראה התפרק באוויר, בוצעו ניסיונות יירוט. דובר צה"ל מסר כי בשעה 06:21 שוגר טיל קרקע-קרקע מתימן לעבר ישראל. מבדיקה ראשונית, עלה כי ככל הנראה הטיל התפרק באוויר. נמסר כי במהלך האירוע בוצעו מספר ניסיונות יירוט על ידי מערכות "חץ" ו"כיפת ברזל". תוצאותיהן בבדיקה, והתרעות הופעלו על-פי מדיניות. האירוע מתוחקר. עוד נמסר כי זוהו שברי יירוט שנפלו בשטחים פתוחים ובתחנת רכבת "פאתי מודיעין", וכי כוחות כיבוי פועלים לכבות שריפה שפרצה סמוך לכפר דניאל. (יואב זיתון)
12:55 - נתניהו, אחרי 11 חודשים של לחימה בצפון: "המצב הקיים לא יימשך". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "החות'ים כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו. מי שזקוק לתזכורת, מוזמן לבקר בנמל חודיידה. מי שתוקף אותנו לא יחמוק מנחת זרוענו. חמאס כבר לומד זאת בפעולתנו הנחושה, שתביא להשמדתו ולשחרור כל חטופינו". לדבריו, "המצב הקיים בצפון לא יימשך. נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את תושבינו בביטחה לבתיהם. אני מחויב לזה, הממשלה מחויבת לזה ולא נסתפק בפחות מזה".(איתמר אייכנר)
12:25 - פיזור הכרוזים בדרום לבנון: בוצע ביוזמת החטיבה המרחבית, ללא הנחיה מלמעלה. הפצת כרוזי הפינוי בכפר אל-וזאני שבדרום לבנון, שבו הונחו תושבי המקום להתפנות עד השעה 16:00, אחרת הם ייחשבו לפעילי טרור, בוצעה ביוזמת החטיבה המרחבית וללא הנחיה רשמית של צה"ל. הכרוזים חולקו באמצעות רחפן. בצבא מתחקרים את המקרה. (יאיר קראוס)
2 צפייה בגלריה
כרוז שפיזר צה"ל ב דרום לבנון ב יוזמה מקומית הפרשה תיבדק
כרוז שפיזר צה"ל ב דרום לבנון ב יוזמה מקומית הפרשה תיבדק
הכרוז שפוזר בדרום לבנון
11:55 - החות'ים קיבלו אחריות רשמית על שיגור הטיל הבליסטי למרכז הארץ וטענו כי מדובר היה בטיל היפר-סוני חדש: הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, אמר היום (ראשון) כי הטיל עבר מרחק של 2,040 ק"מ תוך 11.5 דקות. "ביצענו פעולה צבאית איכותית שכוונה למטרה צבאית באזור תל אביב", אמר סריע.
לדבריו, "הפעולה בוצעה באמצעות טיל בליסטי חדש היפר-סוני שהצליח להגיע ליעדו. ההגנה של האויב לא הצליחה ליירט אותו. הטיל גרם לפחד בקרב הציונים. יותר משני מיליון ציונים נמלטו למקלטים לראשונה בהיסטוריה". טיל היפר-סוני הוא טיל שמהירות גבוהה פי חמישה או יותר ממהירות הקול. (ליאור בן ארי)
11:15 - דיווחים בלבנון: צה"ל קרא לתושבי עיירה בדרום המדינה להתפנות עד השעה 16:00. בלבנון דיווחו כי ישראל פיזרה עלונים מעל הכפר אל-וזאני שבדרום המדינה, בקריאה לתושבי האזור להתפנות. "חיזבאללה יורה מהאזור שלכם. עליכם לעזוב את בתיכם מיידית, לפנות צפונית לעיירה אל-חיאם עד השעה 16:00, ולא לחזור עד סוף המלחמה. מי שיימצא באזור הזה אחרי השעה הזו, ייחשב לגורם טרור". בתוך כך, בלבנון דיווחו על תקיפות ארטילריה ישראליות בכמה כפרים בדרום המדינה שסמוכים לגבול. (ליאור בן ארי)
09:00 - כ-40 רקטות שוגרו מלבנון. כ-40 שיגורים חצו מלבנון לשטח ישראל, חלקם יורטו והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. זאת בהמשך להתרעות האחרונות שהופעלו בקריית שמונה ובשורת יישובים בגליל העליון וברמת הגולן.
08:25 - שריפה בשטח פתוח ביישוב ליד לוד, כנראה נגרמה מחלקי מיירט. ארבעה צוותי כיבוי פועלים להשתלטות על שריפה שפרצה בשטח פתוח ליד מושב כפר דניאל הסמוך ללוד, שנגרמה ככל הנראה כתוצאה משברי מיירט. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתי היישוב. (מאיר תורג'מן)
08:10 - כטב"ם פגע באזור מטולה, אין נפגעים. כטב"ם שחדר משטח לבנון פגע באזור מטולה. אין נפגעים, אך נגרם נזק לרכוש. (יאיר קראוס)
08:00 - הירי למרכז: 9 בני אדם נפצעו קל בדרך לממ"דים. צוותי מד"א טיפלו בתשעה גברים ונשים שנחבלו בדרכם למרחבים המוגנים ונפצעו באורח קל. הם פונו לבתי החולים שיבא בתל השומר, שמיר-אסף הרופא בבאר יעקב, בילינסון בפתח תקווה, קפלן ברחובות ומאיר בכפר סבא. זאת בהמשך להתרעות שהופעלו בשורת יישובים במרכז הארץ בעקבות טיל ששוגר מתימן. (ynet)