סגור
קריית שמונה שריפה דליקה מרחב הגליל תוצאה בעקבות מטח רקטות מ לבנון גבול צפון
כבאית בשריפה בצפון (צילום: כב"ה צפון )

דיווח שוטף
מטח כבד לגליל ולגולן, שריפות פרצו באזור קריית שמונה

צה"ל תקף בדרום לבנון. המטוסים חגו סביב הדאחייה בזמן נאום נסראללה; עשרות רקטות שוגרו לגליל ולגולן, שעות אחרי ש-19 נפגעו במתקפת כטב"מים בגליל המערבי; ביידן שוחח עם מנהיגי קטאר ומצרים: "מאמצים להרגיע את המתיחות"; צה"ל: הנעדרת בלהה ינון נרצחה ב-7/10

21:18 - האזעקות באשקלון ובשדרות: 3 שיגורים חצו מצפון הרצועה, אין נפגעים. דובר צה"ל עדכן, בהמשך להתרעות שהופעלו באשקלון ובשדרות לפני זמן קצר, כי זוהו כשלושה שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה. שיגור אחר יורט והשאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. (מתן צורי, יואב זיתון)
21:05 - קנדה מפנה משפחות דיפלומטים מישראל. שגרירות קנדה בישראל הודיעה הערב למשרד החוץ כי מחר בצהריים בני משפחותיהם של הדיפלומטים שלה יעזבו את ישראל לירדן, בשל ההחמרה במצב הביטחוני וההיערכות למתקפה איראנית. (איתמר אייכנר)
20:58 - חמאס מינה את יחיא סינוואר למנהיג במקום הנייה. חמאס הודיע במפתיע כי מחליפו של איסמעיל הנייה כראש הלשכה המדינית של התנועה הוא יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה. (עינב חלבי)

17 צפייה בגלריה
מימין מנהיג חמאס המת אסמאעיל הנייה ומחליפו יחיא סינואר
מימין מנהיג חמאס המת אסמאעיל הנייה ומחליפו יחיא סינואר
הנייה וסינוואר
(צילום: AFP)

20:36 - בעקבות המטחים: שבעה מוקדי שריפות פרצו באזור קריית שמונה והגליל. דוברות כבאות והצלה עדכנה כי לוחמי האש פועלים במספר מוקדי שריפה באזור קריית שמונה והגליל כתוצאה מהמטח הכבד. שבעה צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר מוקדי שריפות בשטח פתוח במרחב קריית שמונה והגליל, שפרצו בעקבות הירי מלבנון והיירוטים. בשלב זה לוחמי האש הצליחו לבלום את השריפה סמוך לבימת תל-חי ופועלים לכיבוי מוקדים נוספים.
מפקד האירוע, רב-רשף גדי אזולאי, אמר: "במאמץ רב ולמרות הרוחות החזקות, הצלחנו לבלום את המוקד העיקרי סמוך לבימת תל-חי והסרנו את הסכנה לבתים".
17 צפייה בגלריה
קריית שמונה שריפה דליקה מרחב הגליל תוצאה בעקבות מטח רקטות מ לבנון גבול צפון
קריית שמונה שריפה דליקה מרחב הגליל תוצאה בעקבות מטח רקטות מ לבנון גבול צפון
שריפה באזור קריית שמונה בעקבות המטח האחרון מלבנון
(צילום: כב"ה צפון )

17 צפייה בגלריה
קריית שמונה שריפה דליקה מרחב הגליל תוצאה בעקבות מטח רקטות מ לבנון גבול צפון
קריית שמונה שריפה דליקה מרחב הגליל תוצאה בעקבות מטח רקטות מ לבנון גבול צפון
(צילום: כב"ה צפון )


20:21 - צה"ל: "הנעדרת האחרונה", בלהה ינון, נרצחה ב-7 באוקטובר. צה"ל הודיע כי בלהה ינון בת ה-76, שהוגדרה "הנעדרת האחרונה" שלא היה ידוע אם נחטפה או נרצחה ב-7 באוקטובר, אינה בין החיים. ינון, נזכיר, שהתה ביום הטבח עם בעלה יעקב - שנרצח גם הוא - בביתם במושב נתיב העשרה.
הסיבה לקושי הרב באיתור ממצאים שיעידו מה עלה בגורלה של ינון הייתה העובדה שהמחבלים שחדרו למושב הציתו את ביתם של בני הזוג, ועד כה רק ה-DNA של יעקב נמצא בזירה המפויחת - ואילו מבלהה אשתו לא נותר סימן. בתוך הכאוס ששרר בימים הראשונים אחרי 7 באוקטובר, גם היא הוכרזה מתה. לכן, משפחתה של בלהה ישבה שבעה על זוג ההורים בשבוע הראשון למלחמה, אך בהמשך התעורר ספק באשר למותה של ינון. כעת, צה"ל שם קץ לאי-הוודאות - והודיע כי אותרו באזור ביתה ממצאים שמעידים כי בלהה נרצחה באותו היום.
לפי צה"ל, "בלהה ינון היא האחרונה שהוגדרה כנעדרת מאז השבעה באוקטובר. מאז פרוץ המלחמה, צה״ל, אגף כוח האדם בפרט ומפקדת החטופים באמ״ן, מנהלים מאמץ חקירה נרחב במסגרתו פעלו צוותים שונים, במגוון תחומים, על מנת לברר מה עלה בגורלה של בלהה ינון ז״ל. במסגרת פעילות זו, אותרו לאחרונה ממצאים במרחב ביתה, אשר לאחר הליך בחינה ופענוח מורכבים, ניתן לאשר את זיהויה. ועדת מומחים של משרד הבריאות, בהשתתפות נציגי צוות החקירה של צה״ל, נציגי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל ובשיתוף עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליטא, קבעה על בסיס מצרף של ממצאים, כי בלהה ינון ז״ל נרצחה בשבעה באוקטובר. צה״ל משתתף בצער משפחת ינון ובצער קהילת נתיב העשרה כולה". (יואב זיתון, מתן צורי)
17 צפייה בגלריה
בלהה ינון ז"ל נרצחה ב-7 באוקטובר בביתה במושב נתיב העשרה
בלהה ינון ז"ל נרצחה ב-7 באוקטובר בביתה במושב נתיב העשרה
בלהה ינון ז"ל

19:30 - הסוכנים זיהו את הנייה בחדר - ומטען החבלה התפוצץ | פרטים חדשים. עיתון ה"ג'ואיש כרוניקל" חשף פרטים חדשים מחיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן. לפי העיתון, מטען החבלה שחיסל את הנייה הוטמן מתחת למיטתו בשעה 16:23 (שעון מקומי), כתשע שעות לפני שנכנס לחדרו. המטען הופעל מרחוק בשעה 01:37, רק כאשר חמישה סוכנים זיהו בוודאות את הנייה נכנס לחדר.
בכתבה נטען כי המוסד דאג שמטען החבלה יוטמן באופן שימנע פגיעה באזרחים חפים מפשע, והשתמש בפצצה שידע שתפגע רק בחדרו של הנייה. כתוצאה מכך, רק אזור אחד ספציפי במבנה ניזוק - כפי שתועד בתמונה שפורסמה (וצורפה גם לכתבה זו).
לפי הדיווח, הסוכנים שהטמינו את מטען החבלה זוהו במצלמות האבטחה. הם היו שני איראנים שגויסו על-ידי המוסד, ושייכים ליחידת האבטחה של משמרות המהפכה. שעה לאחר שהטמינו את המטען הם הוברחו מאיראן על ידי המוסד.

17 צפייה בגלריה
הנייה והבניין שבו חוסל
הנייה והבניין שבו חוסל
הנייה והבניין שבו חוסל
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir/File Photo)

19:17 - המטחים לצפון: כ-40 שיגורים מלבנון לאחר תקיפות צה"ל. כ-40 רקטות שוגרו מלבנון לאחר תקיפות חיל האוויר בדרום המדינה. 20 רקטות שוגרו לצפון רמת הגולן והתפוצצו בשטחים פתוחים, ובגליל העליון וקריית שמונה שוגרו גם כן כ-20 רקטות שחלקן יורטו. נבדק אם אחת מהן התפוצצה בקריית שמונה, או שמדובר ברסיסי רקטה. (יואב זיתון)
19:20 - בעקבות הירי מלבנון: שריפות פרצו בקריית שמונה מספר מוקדי שריפות פרצו בסמוך לקריית שמונה ובעיר עצמה בעקבות ירי חיזבאללה. (יאיר קראוס)
19:01 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה. התרעות על ירי רקטות הופעלו בקריית שמונה וביישובים מטולה, כפר גלעדי ותל חי.

18:59 - השיגורים מלבנון: מאות דונמים עלו באש בבניאס ובחורשת טל.
תיעודים כואבים מהצפון הבוער: בשבועיים האחרונים התמודדו צוותי רשות הטבע והגנים יחד עם צוותי כבאות והצלה לישראל וכיתות הכוננות בגליל עם שריפות רבות, בין היתר בשמורת הטבע נחל חרמון-בניאס ובגן הלאומי חורשת טל.
ברשות הטבע והגנים אמרו כי בשריפות הללו נפגעו כ-1,000 דונם, מתוכם 400 דונם בגן הלאומי חורשת טל. היחמורים, הנמצאים בגדר הסגורה, לא נפגעו. בנוסף, כ-200 דונם עלו באש בערוץ הבניאס, ועוד כ-400 דונם בשטחים הפתוחים סביב השמורות, לרבות בשטחים חקלאיים.
על פי נתוני רשות הטבע והגנים מתחילת שנת 2024 עלו באש בצפון כ-160 אלף דונם. האזורים עם הפגיעה המשמעותית ביותר עד כה הם הגולן - שם נשרפו כ-90 אלף דונם והגליל העליון עם כ-50 אלף דונם.

17 צפייה בגלריה
שריפה אש חורשת טל אחרי ירי חיזבאללה טיל טילים מלחמה חרבות ברזל
שריפה אש חורשת טל אחרי ירי חיזבאללה טיל טילים מלחמה חרבות ברזל
שריפה בחורשת טל
(צילום: חגי שלמה, רשות הטבע והגנים )

17 צפייה בגלריה
שריפה אש בניאס תחתון אחרי ירי חיזבאללה טיל טילים מלחמה חרבות ברזל
שריפה אש בניאס תחתון אחרי ירי חיזבאללה טיל טילים מלחמה חרבות ברזל
שריפםה בשמורת הבניאס
(צילום: אורי אביטל רפופורט, רשות הטבע והגנים)
18:27 - אזעקות בגליל העליון וצפון הגולן. התרעות על ירי רקטות הופעלו ביישובים שניר, הגושרים, שאר ישוב, קיבוץ דן, דפנה, כפר סאלד, וביישוב מסעדה בצפון הגולן.
18:05 - צה"ל: קצין רפואה ופרמדיק נפצעו קשה בקרב ברפיח. דובר צה"ל התיר לפרסם כי קצין רפואה ופרמדיק במילואים מסיירת גבעתי, נפצעו באורח קשה מוקדם יותר היום בקרב בדרום רצועת עזה. קצין הרפואה והפרמדיק פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. באירוע שבו נפצעו השניים, נפצעו בנוסף קצין לוחם במילואים באורח בינוני, לוחם ולוחם במילואים באורח קל. (יואב זיתון)
17:46 - תושבים בגליל ובגולן הונחו: "צמצמו פעילות, שהו ליד מרחבים מוגנים". בזו אחר זו, מועצות מקומיות וערים ברחבי גליל והגולן יצאו בהודעות שקוראות לתושביהן להישאר בקרב מרחבים מוגנים ולהימנע מפעילויות בחוץ, בשל פעילות צה"ל בלבנון. "ההנחיה על כלל התושבים ביישובי צפון הגולן - נדרשים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים עדיין בתוקף", מסרה המועצה האזורית גולן. עיריית קריית שמונה כתבה לתושבים: "בשל פעילות צה"ל בלבנון, אנו מבקשים מהתושבים לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהימנע ככל האפשר מהתקהלויות בשטח פתוח החל מרגע זה ועד שנעדכן אחרת". עיריית נהריה ביקשה מתושביה: "לצמצם פעילות שאינה חיונית ולשהות סמוך למרחבים מוגנים. יש להימנע ככל האפשר מהתקהלויות בשטח פתוח". (יאיר קראוס)
17:23 - המבצע הנרחב בג'נין: 11 מחבלים חוסלו מהאוויר ובחילופי אש; לוחם נפצע בינוני. צה"ל הודיע כי במהלך הפעילות הנרחבת בג'נין נפצע לוחם צה"ל באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. במסגרת המבצע, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו החל מאתמול בשעות הצהריים במבצע לסיכול טרור בג'נין ובכפרים הסמוכים. "במהלך המבצע כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת שב"כ, כוחות סיירת חרוב ויחידה 636, תקפו וחיסלו ארבעה מחבלים חמושים במרחב ג'נין", נמסר. (יואב זיתון)
17 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בג'נין
פעילות כוחות צה"ל בג'נין
פעילות כוחות צה"ל בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)

16:59 - דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרות חשודות בגליל המערבי ובגולן. דובר צה"ל עדכן כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר הגליל המערבי. עוד נמסר כי ההתרעה ביישוב הילה (מצפה הילה) הופעלה בעקבות יציאת המיירט לעבר המטרה ומחשש לנפילת שברי יירוט. דובר צה"ל הוסיף כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה גם באזור שעל וקלע שבגולן, וכי אין נפגעים בתקריות. בגליל המערבי זוהו מספר נפילות בשטחים פתוחים. (יואב זיתון)
16:38 - שני הרוגים נוספים לחיזבאללה: 397 מתחילת המלחמה. ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על שני הרוגים נוספים משורותיו, אמין חסן בדר א-דין וחוסין עלי יאסין מדרום לבנון. מתחילת המלחמה הודיע חיזבאללה על 397 הרוגים. (ליאור בן ארי)
15:20 - בחמאס טוענים: "המנהרה שישראל איתרה בגבול עזה-מצרים - הושבתה ב-2014". מקור במשרד הפנים בעזה, המנוהל על ידי חמאס, אמר לרשת "אל-אקצא" של ארגון הטרור כי "המנהרה שישראל טענה שגילתה בגבול המצרי-פלסטיני היא אחת המנהרות של כלי רכב מסחריים משנת 2011. היא נהרסה חלקית ושבתה מפעילות מאז הפצצתה ב-2014". לפני יומיים מסר דובר צה"ל כי אותרה בציר פילדלפי מנהרה בגובה שלושה מטרים. (עינב חלבי)

17 צפייה בגלריה
מנהרה ש צה"ל איתר ב ציר פילדלפי 4.8.24 מלחמת עזה
מנהרה ש צה"ל איתר ב ציר פילדלפי 4.8.24 מלחמת עזה
מנהרה שצה"ל איתר בציר פילדלפי
(צילום: דובר צה"ל)
14:51 - עקב המתיחות: יפן קראה לתושביה לא לבקר בישראל. משרד החוץ של יפן קרא לתושביו לא לבקר בישראל, עקב המתיחות הגוברת במזרח התיכון. אתמול דחק המשרד מיפנים שנמצאים בלבנון לעזוב את המדינה.
14:42 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, ה-394 מפרוץ המלחמה. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, חסן מנסור מנסור מהעיירה ג'בשית שבדרום לבנון. מדובר בפעיל ה-394 שארגון הטרור מודיע על מותו מתחילת המלחמה. (ליאור בן ארי)
14:28 - המחבל מהפיגוע הבוקר במחסום המנהרות - מוחמד ריזק המאש מבית לחם. המחבל שביצע את פיגוע הדקירה במחסום המנהרות שבעוטף ירושלים הוא מוחמד ריזק המאש, תושב מחנה דהיישה שבנפת בית לחם, בן 27. הוא דקר לוחמת מג"ב באמצעות מברג, וחוסל. (עינב חלבי)
14:15 - המרכז הרפואי לגליל בנהריה: שבעה פצועים מפגיעת הכטב"ם, אחד אנוש. המרכז הרפואי לגליל בנהריה עדכן כי לשעריו פונו שבעה פצועים שנפגעו כתוצאה מפיצוץ כטב"ם בכביש 4, בין נהריה לעכו. אחד הפצועים מוגדר במצב אנוש ומטופל בחדר ההלם, ומצבם של שאר הפצועים קל, כולל שני נפגעי חרדה. (יאיר קראוס)
14:10 - דיווחים ערביים: בכיר בחיזבאללה וגורם נוסף בארגון חוסלו בדרום לבנון. רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה כי בתקיפה בא-נבטיה חוסל בכיר צבאי בחיזבאללה. במקביל, רשת "אל-חדת" הסעודית דיווחה מפי מקורות כי גורם צבאי מחיזבאללה נהרג בתקיפה באל-עדיסה שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
13:51 - צה"ל: האזעקה אחרונה בעכו - שווא. זוהו נפילות מדרום לנהריה, כמה נפצעו. דובר צה"ל עדכן כי האזעקה האחרונה בעכו הופעלה בעקבות זיהוי שווא. כמו כן, אישר כי בהמשך לאזעקות בגליל המערבי זוהו כמה כטב"מים שחצו מלבנון, כמה מהם התפוצצו מדרום לנהריה וכמה אזרחים נפגעו. ההתרעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו באזור מחשש לנפילת שברי מיירטים. מבית החולים לגל בנהריה נמסר כי "הגיעו שישה פצועים, אחד מהם במצב אנוש עם רסיסים בראשו ופגיעה רב-מערכתית, וחמישה נוספים במצב קל עד בינוני, בהם שני נפגעי חרדה".

17 צפייה בגלריה
נזקי פגיעת כטב"מ ליד נהריה
נזקי פגיעת כטב"מ ליד נהריה
נזקי פגיעת כטב"מ ליד נהריה
(צילום: רויטרס)
13:40 - משרד הבריאות בעזה: 30 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן כי 30 בני אדם נהרגו ו-66 נפצעו בתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. לפי המשרד, 39,653 פלסטינים נהרגו ו-91,535 נפצעו ברצועת עזה מפרוץ המלחמה.(עינב חלבי)
13:20 - פגיעת הכטב"ם בגליל המערבי: לפחות חמישה פצועים - אחד במצב אנוש ו-4 קל. לפחות חמישה בני אדם נפצעו מפגיעת כטב"ם בגליל המערבי, בהם גבר כבן 30 שמצבו אנוש ועוד ארבעה במצב קל. הם פונו לבית החוילם לגליל בנהריה. (אדיר ינקו)

17 צפייה בגלריה
רכב שנפגע בפיצוץ הכטב"ם
רכב שנפגע בפיצוץ הכטב"ם
רכב שנפגע בפיצוץ הכטב"מ
(צילום: יאיר קראוס)
13:17 - חיזבאללה לקח אחריות על שיגור הכטב"מים: "בתגובה לחיסול אתמול בדרום לבנון". חיזבאללה לקח אחריות על תקיפה אווירית באמצעות "נחיל כטב"מים", ומסר כי "הם כוונו לבסיס שרגא בתגובה לחיסול אתמול בעבא שבדרום לבנון".
12:55 - במד"א מעדכנים: מצב הפצועים מפגיעת הכטב"ם - אנוש וקשה-בינוני. מנכ"ל מד"א אלי בין כי הפצועים מפגיעת הכטב"ם בישוב מזרעה שבגליל המערבי נפצעו באורח אנוש וקשה-בינוני.
12:47 - דיווח לבנוני: 3 כטב"מים חצו לישראל. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח מפי מקור כי שלושה כטב"מים חצו למרחב האווירי הישראלי בגל התקיפות האחרון. (ליאור בן ארי)

17 צפייה בגלריה
תיעוד כטב"מ מאכזיב
תיעוד כטב"מ מאכזיב
תיעוד כטב"מ מאכזיב
12:42 - ראשוני: פצועים קשה ובינוני מפגיעת כטב"ם בגליל המערבי. אדם נפצע באורח קשה ביישוב מזרעה שבגליל המערבי מפגיעת כטב"ם שחדר מלבנון, ואדם נוסף נפצע בינוני. שני כטב"מים חדרו לישראל במהלך גל האזעקות האחרון באזור, ואחד מהם יורט. (יואב זיתון)
12:37 - האזעקות בגליל המערבי: דיווחים על נפילות ושריפות באזור. בהמשך לגל האזעקות שהופעלו בנהריה, עכו והסביבה, מד"א עדכן כי התקבלו דיווחים על נפילות. תושבים דיווחו גם על שריפות במרחב.(יאיר קראוס)
12:31 - צה"ל: תקפנו מחבלי חיזבאללה שפעלו בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ששימש את יחידת חזית הדרום בחיזבאללה, במרחב א-נבטיה שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי במבנה פעלו מספר מחבלים שקידמו מתווי טרור נגד ישראל. כמו כן נמסר כי מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב אל-חיאם. מוקדם יותר דווח בלבנון כי חמישה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת בית במייפסון שבא-נבטיה. (יואב זיתון)


11:49 - AFP: ארבעת ההרוגים בדרום לבנון - פעילי חיזבאללה. ארבעת ההרוגים בתקיפת הבית במייפדון שבדרום לבנון הם פעילי חיזבאללה. כך אמר גורם ביטחוני לבנוני לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.
11:32 - המשטרה: הפצועה בפיגוע בעוטף ירושלים - לוחמת מג"ב, המחבל חוסל. בהמשך לפיגוע במחסום המנהרות בעוטף ירושלים, המשטרה עדכנה כי הפצועה היא לוחמת מג"ב. נמסר כי הדקירה התבצעה אחרי שאוטובוס נוסעים שהגיע למחסום מכיוון יהודה ושומרון נעצר לבידוק, ונוסעיו הורדו לשלילת חשד להימצאות שוהים בלתי חוקיים וחשודים בתוכו. בשלב מסוים, אחד מהחשודים שעוכב לבדיקה התנפל על הלוחמת עם מברג ודקר אותה כשהיא נאבקת בו. לוחמי מג"ב נטרלו אותו בירי, ובהמשך נקבע מותו. בנוסף למברג, בחיפוש על גופו נתפס סכין. (אלישע בן קימון, לירן תמרי)
11:12 - בעקבות הפיגוע במחסום המנהרות: כביש 60 נחסם לשני הכיוונים לצורך סריקות. בעקבות פיגוע הדקירה במחסום המנהרות שבעוטף ירושלים, שבו נפצעה צעירה באורח קל, כביש המנהרות (60) נחסם לתנועה על-ידי המשטרה לשני הכיוונים. הכוחות מבצעים סריקות באזור. (לירן תמרי)
11:08 - דיווח: 4 הרוגים בתקיפה במייפדון שבדרום לבנון. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפת הבית בעיירה מייפדון שבדרום לבנון. (ניב שעיוביץ')
11:06 - הפיגוע במחסום המנהרות: המחבל ירד מאוטובוס ודקר במברג מושחז. המחבל שביצע את הפיגוע במחסום המנהרות שבעוטף ירושלים ירד מאוטובוס ודקר את הצעירה באמצעות מברג מושחז. לוחמי מג"ב פתחו בירי וניטרלו אותו. מד"א עדכן כי היא פונתה לבית החולים הדסה-עין כרם בעיר, ומצבה קל מאוד. (אלישע בן קימון, לירן תמרי)

17 צפייה בגלריה
פיגוע דקירה במחסום המנהרות
פיגוע דקירה במחסום המנהרות
זירת הפיגוע

10:56 - חשד לפיגוע במחסום המנהרות: מחבל רץ, דקר צעירה ונוטרל. מצבה קל. בהמשך לחשד לפיגוע בחמסום המנהרות שליד בית לחם, במג"ב עדכנו כי מחבל רץ עם סכין לעבר כוחות הביטחון, דקר צעירה ונוטרל על ידי הלוחמים. מצבה קל והיא בהכרה. (אלישע בן קימון, לירן תמרי)

17 צפייה בגלריה
פיגוע דקירה במחסום המנהרות
פיגוע דקירה במחסום המנהרות
המברג בו השתמש המחבל
10:40 - דיווחים: פצועים בתקיפה בדרום לבנון. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפת בית בעיירה מייפדון שבאזור א-נבטיה שבדרום המדינה. לפי הדיווח, יש נפגעים וצוותי רפואה במקום. בתוך כך, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה גם היא עם ארגון הטרור, דיווחה על תקיפה נוספת בעיירה אל-חיאם בדרום לבנון. (ניב שעיוביץ')
10:30 - מג"ב מאשר: חיסלנו הלילה ארבעה מחבלים בג'נין. במג"ב אישרו כי חיסלו הלילה ארבעה מחבלים וניטרלו עשרה יחד עם כוחות צה"ל במבצע במחנה הפליטים בעיר. נמסר כי מסתערבי מג"ב הגיעו לביתו של מחבל שחשוד בפעילות טרור, ולאחר שניסה להימלט יחד עם מחבל חמוש נוסף, פתחו לעברם בירי וחיסלו אותו. כמו כן, מחבלים חמושים נוספים פתחו בירי והשליכו מטענים לעבר הכוחות, ושלושה מהם חוסלו. אין נפגעים בקרב הכוחות. (יואב זיתון)
10:07 - צה"ל: כלי טיס תקפו חוליות מחבלים בג'נין; הפלסטינים: "פרמדיק מתנדב נהרג". דובר צה"ל עדכן כי כלי טיס של חיל האוויר ביצעו שתי תקיפות שונות חוליות מחבלים חמושות במהלך מבצע של כוחות הביטחון בג'נין. הפלסטינים דיווחו כי אדם אחד נהרג בתקיפה, אחמד אל-סעדי, שלטענתם התנדב כפרמדיק. משרד הבריאות הפלסטיני אישר את מותו. (יואב זיתון, עינב חלבי)
09:29 - צה"ל: כ-45 מחבלים חוסלו ברצועה ביממה האחרונה - בהם קצין בתחום ההברחות. כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל אמש את מוחמד מחאסנה, ששימש כקצין מבצעים בתחום ההברחות בחמאס. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי במסגרת תפקידו פעל להברחת והכנסת ציוד צבאי ששימש את ארגון הטרור, בעיקר במרחב הימי אך גם דרך מנהרות ובמעברי הגבול. כמו כן, נמסר כי לוחמי חטיבות "ירושלים" (16) ו"הראל" (10) שפועלים במרחב מסדרון מרכז הרצועה חיסלו כ-20 מחבלים. במקביל, לוחמי אוגדה 162 חיסלו יותר מ-25 מחבלים ברפיח. (יואב זיתון)


08:51 - נ"ט פגע בחצר בית באביבים שבגליל העליון, נזק קל במקום. המועצה האזורית מרום הגליל עדכנה כי טיל נ"ט פגע בחצר בית ביישוב אביבים שבגליל העליון. נגרם נזק קל. ראש המועצה עמית סופר מסר כי "בעוד שברוב חלקי הארץ חווים את המתיחות לקראת המתקפה המשולבת כדריכות שקטה, אצלנו ממשיכה המלחמה. הדי הפיצוצים והאזעקות הפכו לצערנו לפסקול של החיים שלנו. אנחנו מקווים לפעולות צבאיות של ישראל שישיבו את התושבים לבתיהם ואת השקט הגלילי האהוב". (יאיר קראוס)

17 צפייה בגלריה
פגיעת נ"ט חצר הבית באביבים
פגיעת נ"ט חצר הבית באביבים
הפגיעה באביבים

08:33 - פעילות צה"ל בג'נין: 4 מחבלים חוסלו, לפחות 10 נפצעו. כוחות הביטחון פועלים זה שעות במחנה הפליטים ג'נין למעצר מבוקשים. לפי דיווחים פלסטיניים, ארבעה מחבלים חוסלו בפעילות ויותר מ-10 נפצעו. במהלך הלילה דווח על עימותים שהתרחשו במקום. (אלישע בן קימון, עינב חלבי)
08:08 - איילון דרום נפתח לתנועה, אחרי שנחסם על ידי קרובי חטופים ופעילות "מחאת הנשים". כביש איילון לכיוון דרום נפתח לתנועה אחרי כרבע שעה, שבה קרובי חטופים ופעילות "מחאת הנשים" חסמו את התנועה באזור מחלף לה גווארדיה בקריאה לעסקה. במקום נכחו יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן ושי מוזס, אחיינו של החטוף גדי מוזס. (יעל צ'כנובר)
06:51 - דיווח: איראן הזיזה משגרי טילים וערכה תרגילים צבאיים - סימן לתקיפה אפשרית. גורמים אמריקנים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מאז סוף השבוע איראן נצפתה משנעת משגרי טילים ועורכת תרגילים צבאיים, מהלכים המאותתים כי היא מתכוננת למתקפה בימים הקרובים.
06:06 - אזעקות בגליל העליון: יורטה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון. דובר צה"ל מסר, בהמשך להתרעות שהופעלו במושב כרם בן זמרה ובכפר גוש חלב, כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון, ללא נפגעים. עוד נמסר כי האזעקות הופעלו עקב חשש לנפילת שברי יירוט.
05:44 - אוסטין דן עם גלנט: הסכימו כי תקיפת הבסיס האמריקני בעיראק היא "הסלמה מסוכנת". שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט כדי "להדגיש שוב את המחויבות הבלתי מעורערת של וושינגטון לביטחון ישראל מול איומים מצד איראן ושלוחיה וחיזבאללה". לפי הודעת הפנטגון, השניים הסכימו כי המתקפה שאירעה מוקדם יותר על הבסיס האמריקני עין אל-אסד בעיראק היא "הסלמה מסוכנת, שהדגימה את תפקידה מערער היציבות של איראן באזור". אוסטין עדכן את גלנט לגבי "צעדים לחיזוק הנוכחות הצבאית של ארה"ב באזור".
17 צפייה בגלריה
שר ההגנה האמריקאי ארה"ב לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט בביקור בארה"ב יוני 2024
שר ההגנה האמריקאי ארה"ב לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט בביקור בארה"ב יוני 2024
אוסטין וגלנט במהלך ביקור בארה"ב, ביוני
(צילום: EPA/MICHAEL REYNOLDS)
04:37 - דיווח: ביידן והאריס תודרכו - מתווה ותזמון התקיפה האיראנית עדיין לא ידועים. העיתונאי ברק רביד דיווח באתר אקסיוס כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס עודכנו על ידי צוות הביטחון הלאומי כי המודיעין האמריקני מצפה לתרחיש הכולל שני גלי תקיפות - אחד מחיזבאללה ואחד מאיראן וכמה משלוחיה - אך עדיין לא ברור מי יתקוף ראשון ואיך תיראה המתקפה. לפי הדיווח, גורם אמריקני אמר כי המודיעין מצביע על כך שהתגובה על חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ובכיר חיזבאללה פואד שוכר עדיין "עבודה בתהליך", וכי טהרן וארגון הטרור "מתלבטים מה בדיוק הם רוצים לעשות".
04:26 - הפלסטינים: עימותים עם כוחות צה"ל בג'נין. הפלסטינים מדווחים על עימותים עם כוחות צה"ל בג'נין. עוד דיווחו הפלסטינים על מעצר של צעיר בכפר באקת אל-חטב, השוכן מזרחית לקלקיליה.

02:08 - דיווח: איראן ביקשה מרוסיה מערכות הגנה אווירית מתקדמות. ה"ניו יורק טיימס" דיווח מפי שני גורמים איראנים - אחד מהם חבר במשמרות המהפכה - כי טהרן ביקשה מרוסיה מערכות הגנה אוויריות לקראת מלחמה אפשרית שעלולה לפרוץ עם ישראל. הגורמים, שדיברו בעילום שם, ציינו כי מוסקבה החלה לספק לאיראן מכ"מים מתקדמים וציוד הגנה אווירית.
01:51 - ביידן: "האריס ואני עודכנו לגבי איומי איראן ושלוחיה, דנו בהכנות להגנת ישראל". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צייץ בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר) כי הוא וסגניתו קמלה האריס עודכנו על ידי צוות הביטחון הלאומי שלהם על ההתפתחויות במזרח התיכון. "קיבלנו עדכונים על האיומים של איראן ושלוחיה, ודנו במאמצים הדיפלומטיים להרגעת המתיחות האזורית ובהכנות לתמיכה בישראל - אם תותקף שוב", צייץ ביידן. "דנו גם בצעדים שאנו נוקטים כדי להגן על כוחותינו, ובתגובה לכל מתקפה נגד אנשינו - באופן ובמקום שנבחר".

00:03 - מתקפת הרקטות על הבסיס האמריקני בעיראק: אנשי צבא ארה"ב נפצעו. כמה אנשי צבא אמריקנים נפגעו משתי הרקטות שהתפוצצו בבסיס חיל האוויר עין אל-אסד בעיראק. כך אמרו שלושה גורמים לרויטרס. לפי דיווחים, לפחות רקטה אחת התפוצצה בתוך הבסיס. את הרקטות, לפי הדיווחים, שיגרו המיליציות הפרו-איראניות בעיראק.
17 צפייה בגלריה
בסיס חיל האוויר האמריקאי עין אל-אסד 8.7.21
בסיס חיל האוויר האמריקאי עין אל-אסד 8.7.21
בסיס חיל האוויר האמריקאי עין אל-אסד (ארכיון)
(צילום: Ayman HENNA / AFP)